Mode & Beauty alle pijlers

De trends van herfst/winter 2016/2017

08-09-2016 21:30 1049 berichten
Het is bijna zover, hoewel het weer het niet verraad, de herfst komt er aan.



Ik ben benieuwd naar wat de trends ons allemaal te bieden hebben en natuurlijk naar de juweeltjes die jullie er tussenuit pikken.

Ik wil deze herfst en winter als hippie door het leven en ik kan niet wachten tot die trend zich aandient op het net, zodat ik uitgebreid kan winkelen vanuit mijn luie stoel.

Wat zijn jullie must haves?
Kan Cateau. Vind ik echter niet mooi staan.
Troetel, jouw jurk uit het linkje heeft wel wat ja! Zou het misschien niet zelf uit het rek getrokken hebben, maar eigenlijk nu ik het zo zie vind ik 'em niet mis.



Het nepleren rokje is gearriveerd en staat erg leuk! Dus de cognac kleurige komt volgende maand.






Hee, Bonprix heeft voor minder dan 78 euro een trouwjurk. Niet dat ik die plannen heb, maar ik heb er ook bij een kringloop zien hangen. Die vond ik erg synthetisch. Ik zou dan eerder een mooie jurk kopen.

Maar het kan dus wel. Ik heb nog nooit iets van ze gekocht en ken het niet.



Ja, ja... zoek ik op lange jurk met korte jas. Krijg je zoiets. EDIT: een leren jasje of zo?

Lange jassen, Ali-expres en trouwkleding.



Maar wacht eens. Ik had in een ander topic gereageerd met een suggestie waar over het topic zelf veel grappen werden gemaakt.

Moet ik dus niet meer doen. Krijg ik rotzooi in mijn google van. Dat denk ik tenminste. Geen plaatjes van jassen over jurken. Wel iets over een jurkjas of jasjurk. Maar op pinterest schijnen wel veel suggesties te staan. Daar ga ik even niet op.
Zo kwam ik dus aan betreffende link waarover ik vraag of iemand ervaring met die site heeft. In browser ineens reclame over jurken nadat ik erover schreef op Viva.
Naar deze kijk ik al maanden. Helaas heb ik er het figuur niet meer voor.





Troeteltje, leuke jurk, eenvoudig en toch apart, love that Ik dan heb niet naar kleur gekeken, beige staat mij niet.



Cateautje, I petrol. Heb zelf ook een jas in die kleur. En nog veel meer En mooi, zeg, die lagenjurk.



Xlong, zijn de mouwen van de jurk niet wat te wijd? Of misschien staat dat juist mooi, kan natuurlijk ook



Fleet, hele leuke jurk, zulke jurkjes staan mij helaas supertruttig. De topvintage schoenen vind ik ook meer geschikt voor andere outfits als eyecatcher (leuk detail trouwens, die zolen). Samen met de topvintage jurk lijkt me het wat too much. De zwarte pumps kunnen daar prima bij, lijkt me. Mooi, die open binnenkant.

De bruine schoenen van xlong vind ik erg leuk voor onder de cognac rok. Weet je wel zeker dat je twee keer dezelfde rok wilt? Dat je het op een gegeven moment toch teveel hetzelfde vindt? De pumps kunnen volgens mij prima onder beiden zo te zien.



De zwarte trui, is dat niet veel te koud, aan je schouders? Hij ziet wat flodderig uit, misschien lijkt dat maar, als de stof en pasvorm onvoldoende zijn zou ik daar niet voor gaan. Zelfde geldt voor de shirts die je besteld heb. Eigenlijk voor alles. Als je nieuwe spullen koopt, wees niet te snel tevreden. En ook kijken naar de combinaties en ze echt bij elkaar aanpassen en goed bekijken.



Onlangs drie geweldige jurkjes in wat dikkere stof gepast. En twee fantastische leren rokjes. Maar die prijskaartjes pfff. Kwaliteit stof pasvorm top, maar toch. Het goedkoopste was een van de jurkjes met 120 euro. Heb nog maar niks gekocht
Alle reacties Link kopieren
Op het plaatje lijkt de trouwjurk wel mooi. Zeeman had een tijd geleden ook een hele goedkope trouwjurk die was toen erg in.



Ik heb deze winter een aantal broeken en rokken met elastiek gekocht. Die zijn nu goed verkrijgbaar (de jaren daarvoor alleen in grote maten of ouderwetse modellen).
De trouwjurk en de jurk van Cateau zijn niet mijn maak. Sorry lady's.
Over trouwjurken gesproken....mag wel ef he???? He toeeeeeeeeee!



Deze vind ik oa errug mooi qua stijl en belijning. Dat strakke, met die halslijn en die stof. Het kant en de andere opsmuk weet ik ef niet of ik die ook mooi vind. Misschien zou die zelfs helemaal weg mogen van mij, dus inplaats van bloemenkant doorzichtige stof bijvoorbeeld.



http://huwelijkinnederland.nl/index_htm_files/32339.jpg



https://s-media-cache-ak0 ... 3d5af21e944f01466585b.jpg



Ik zag recent een programma waarin een trouwjurk van een ontwerpster aangetrokken werd. Dat was echt wauw. Weet ik nu niet meer hoe die ontwerpster heet! Kan hem dus ook niet meer vinden.
Dat zijn mooie jurken Troetel. Al heb ik nooit de trouwplannen voor zo'n jurk gehad, vind het evengoed wel mooi om te zien.



Cateautje, waarom zou die niet kunnen? Lijkt me zo'n jurk die ieder figuur wel aan kan, behalve dan het type zonder heupen, borsten en billen.



Vlinder, moet zeggen dat ik truttig wel kan hebben. Kant en ruches staan mij vaak goed. De trui heb ik gelaten voor wat het is. De shirtjes zijn basics dus daar is niet veel spannends aan, denk dat ze wel goed zullen zitten.



Uitgekeken raken op de rok zal wel meevallen. Vind ze echt prachtig en zijn twee totaal verschillende kleuren waar je weer heel leuke combi's mee kunt maken.



Lisa, de Zeeman jurk was best mooi vond ik.



Comfortabele truien op mijn wensenlijstje gezet.











En deze sjaal. Voor op kantoor en voor in het voorjaar.



Alle reacties Link kopieren
Fleet:

Klopt op de foto's (heb de jurk niet in het echt gezien) was de jurk leuk!

De blauwe trui ziet er leuk uit.



Troeteltje tweede jurk is mooier vind ik. Maar de foto's zijn wel erg vertekend. Het model lijkt dun en extreem lang. Het model van Bonprix heeft een normale figuur. Over trouwjurken gesproken vond ik de jurk van Bridget (film) heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
..
Bij dat soort jurken van cateautje moet je letten op plooitjes in de rug.

Als je grotere borsten hebt en die laagjes. Dan lijkt het nog meer dan er werkelijk onder zit.

Als er geen plooitjes op de rug zitten dan lijkt daar weer veel minder te zitten dan er werkelijk onder zit.



Ja, ik heb ook een paar mooie treggings in kleinere maten gevonden die mooi afkleden onder een wat langere tuniek.



Verder beperk ik me vandaag tot deze ene reactie.

Het zonnetje schijnt hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd erg van donkere kleuren in de winter, maar ik vind het deze winter allemaal wel erg donker.



Ik vind donkere tinten met bijv een knalrood of roze truitje erg leuk, maar dat zie je deze winter ook niet.

Ik houd mijn felle truitjes maar weer voor het voorjaar...
Alle reacties Link kopieren
ik vind het juist zo fijn dat er zoveel zwart is. Ik ben dol op zwart, pastel zwart, licht zwart, donker zwart.

Soms denk ik ik ga opzoek naar een andere kleur maar kom toch bijna altijd weer op zwart en soms grijs of donker blauw.

Daar voel ik mij het prettigste bij.



Ik vind die gestreepte trui erg leuk@fleet en die donkerblauwe ook. Maar die gestreepte zou ik dus nooit kopen omdat ik hem te wit vind..
Iemand nog op zoek naar een mooie poncho? Twee mooie gevonden.





Alle reacties Link kopieren


Heb dit setje besteld, jurk, legging en tas. Sjaal kon ik niet vinden maar ik heb wel eentje die er bij staat. Zit heerlijk, legging kan net qua lengte. Nu nog nieuwe zwarte enkellaarsjes met een niet te korte schacht, en vooral niet veel te wijd, ben al een hele tijd op zoek. Van mijn oude is nu de hak afgebroken.

Die grijze tuniek is ook leuk Cateautje, ik heb iets wat erop lijkt. Vind het wel meer een lange trui/tuniek dan een jurk. De mouwen van de Dept jurk zitten wel aangesloten, al lijkt het niet zo op de foto. (Heb nog niet besloten )
Even een opmerking over de foto's in het algemeen.

Op bepaalde sites heb ik gefotoshopte opnames gevonden. Is niet altijd hinderlijk, maar juist functioneel.

De kleur kan je toch niet 100% inschatten.Hoe het kleding op het fotomodel valt wel. Zoals hoe strak, de halslijn en de lengte. Ook de dikte van de stof is wisselend.

De suggesties om het te dragen helpen vaak ook wel.



Ik heb zelf nog twee ongedragen leren enkellaarsjes staan met kleine hak. Die zijn van Tamaris.

Ik had er bijna van Paul Green gekocht, maar door opvallende gouden gespen heb ik die niet genomen, maar het leer was zo heerlijk om te dragen. Ik heb al een paar laarzen staan van een ander merk staan die heel nauw aansluiten.

Het maakt wel verschil of het mode is om een broek in over over een laars te dragen.

Mijn oude laarzen hebben nieuwe hak gekregen en zwarte enkellaarsjes nog niet. Moet een nieuwe schoenmaker zoeken. Mijn oude is gestopt. De laarzen ben ik nog steeds blij mee.
Ik vind de trend van hele tijd geleden....de echt hoge laars tot onder knie over een broek, dus de broek erin......echt niet meer mooi. Dat weerhoud mij dan ook van de koop van dergelijke hoge laarzen. Onder een jurk of rok kan het, echter ik vind het gewoonweg niet meer mooi. Ooit was ik er dol op. Nu vind ik het juist al heel snel heel oudbollig uitzien.



En overkneelaarzen vind ik geen ruk aan.

Vind ze zo ordi op de een of andere manier. Terwijl ik het bij anderen goed kan zien. Maar nog steeds vind ik het ook bij anderen niet mooi.



Met mijn lengte van 180 cm denkt steeds iedereen dat mij juist dergelijke laarzen mooi staan. Laatst nog in een winkel een verkoper die me daarop aansprak. Het is echt een kwestie van smaak blijkbaar.

Ik ben beslist geen ordi type. Dus zal zo wellicht ook niet uitzien met overkneelaarzen. Toch blijft dat idee in mijn hoofd hangen.
Ik heb trouwens een tip, die niet speciaal met mode van doen heeft.

Het Kruidvat heeft een aanbieding waar je voor 9,95, 5 maandbladen of 11 weekbladen kunt kopen. Het abonnement houdt vanzelf op als je het laatste exemplaar ontvangen hebt.

Ik heb voor Seasons gekozen, maar er staan ook bladen in voor zelfmaakmode bijvoorbeeld.

De moeite waard om dat eens te onderzoeken.
Ik kan mode niet zelf maken. Heb geen naaimachine, geen naaitafel en geen inzicht op dat vlak. Ben ook in huis geen klusser. Heb 2 linkerhanden en 2 linkervoeten. Partner ook zo. Dus hier zijn we niet erg handwerkelijk begaafd.
Zoals geschreven is de aanbieding niet speciaal voor de mode. Er is een keuze uit 45 tijdschriften.





https://www.kruidvat.nl/t ... enactie&utm_term=10_cont_
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 06 december 2016 @ 16:13:

Ik vind de trend van hele tijd geleden....de echt hoge laars tot onder knie over een broek, dus de broek erin......echt niet meer mooi. Dat weerhoud mij dan ook van de koop van dergelijke hoge laarzen. Onder een jurk of rok kan het, echter ik vind het gewoonweg niet meer mooi. Ooit was ik er dol op. Nu vind ik het juist al heel snel heel oudbollig uitzien.



En overkneelaarzen vind ik geen ruk aan.

Vind ze zo ordi op de een of andere manier. Terwijl ik het bij anderen goed kan zien. Maar nog steeds vind ik het ook bij anderen niet mooi.



Met mijn lengte van 180 cm denkt steeds iedereen dat mij juist dergelijke laarzen mooi staan. Laatst nog in een winkel een verkoper die me daarop aansprak. Het is echt een kwestie van smaak blijkbaar.

Ik ben beslist geen ordi type. Dus zal zo wellicht ook niet uitzien met overkneelaarzen. Toch blijft dat idee in mijn hoofd hangen.Dat heb ik ook, terwijl zelfs Maxima ze draagt. Zag in een winkel een meisje met een strakke zwarte rok iets boven de knie, truitje erop en platte suéde overknees, stond super mooi. Maar ik zou ze niet snel kiezen. Ik ben nog iets langer dan jij met schoenmaat 43 en smalle voeten en kuiten, laarzen tot onder de knie moet ik laten innemen (zelfs een S schacht). Ik verwacht dat overknees niet goed zullen zitten (als ze er al zijn in maat 43).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven