Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen Nature Box shampoo

11-05-2022 20:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor reguliere shampoo allergisch, dan krijg ik schilfers op mijn hoofdhuid.
Ook heb ik sebhoirisch ecceem op hoofdhuid.
Ik gebruik nu Dr Organic, maar wil weleens iets anders.
Wie heeft ervaring qua allergie met Nature Box shampoo?

Voor de duidelijkheid; ik zoek dus geen behandelings shampoo, ik wil de huidproblemen niet erger maken.
kerst71 wijzigde dit bericht op 12-05-2022 11:44
18.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als iets nodeloos duurs, alleen maar vanwege het woord Nature.

Misschien helpt Selsun shampoo? Dat is daarvoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Geen allergie maar wel 2 verschillende bars van dit merk geprobeerd. Voor mij is het een veel te hard stuk zeep. En er komt te weinig schuim af. Nat maken, in de hand of direct op nat haar maakt geen verschil. Haren wassen ging niet zo makkelijk als ik van andere merken gewend ben. En ik gebruik al jaren shampoo bars en conditioners.

De merken met zachtere bars bevallen mij veel beter.

Het is absoluut niet duur. Juist een goedkopere bar in vergelijking met andere bars.
Alle reacties Link kopieren
https://www.huidziekten.nl/folders/nede ... eczeem.htm
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik as I am dry and itchy, dat werkt voor mij goed tegen de jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook regelmatig last van schilfers en gebruik nu ongeveer 1,5 jaar shampoo- en conditionerbars van Nature Box. Het bevalt mij goed, mijn hoofdhuid is een stuk rustiger. Dat duurde wel een paar maanden, dus niet echt een quick fix, voor als je daar naar opzoek bent...

En duur, wat Retrostar zegt, valt prima mee. Er zijn regelmatig 1+1 gratis acties en dan heb je twee bars voor 8 euro (tip: nu toevallig bij Kruidvat). Met een bar doe ik langer dan met een fles shampoo die vaak minstens zo duur zijn.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-05-2022 21:17


Misschien helpt Selsun shampoo? Dat is daarvoor.
Selsun werkt idd heel goed. Je hoeft het niet eeuwig te gebruiken, je kan weer terug naar gewone shampoo zodra je hoofdhuid rustig is geworden
Ik heb die rode (granaatappel) geprobeerd en ik ben niet tevreden. De eerste paar weken ging prima, toen begon mijn haar sneller vet te worden, toen leek mijn haar helemaal niet meer schoon te worden en bleef er een laagje achter op m'n hoofdhuid. Tussendoor ook een paar keer met een gewone shampoo gewassen om dat laagje weg te krijgen maar het gebeurde gewoon weer. En ik gebruikte geen styling producten en mijn cremespoeling bevatte ook geen siliconen. Ik vond de cremespoeling wel fijn maar niet beter dan een ander goedkoper merk.

Heb wel goede verhalen gelezen over de groene (avocado) shampoo maar ik weet niet of ik die zal proberen want als die rode al zo'n ellende is bij mij.

Ik heb de flessen getest, niet de bars.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-05-2022 21:17
Klinkt als iets nodeloos duurs, alleen maar vanwege het woord Nature.

Misschien helpt Selsun shampoo? Dat is daarvoor.
Die heb ik al, die helpt maar ca week.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
11-05-2022 21:18
Geen allergie maar wel 2 verschillende bars van dit merk geprobeerd. Voor mij is het een veel te hard stuk zeep. En er komt te weinig schuim af. Nat maken, in de hand of direct op nat haar maakt geen verschil. Haren wassen ging niet zo makkelijk als ik van andere merken gewend ben. En ik gebruik al jaren shampoo bars en conditioners.

Dankjewel, dan geen bar van Nature Box voor mij dus.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-05-2022 22:40
Ik heb die rode (granaatappel) geprobeerd en ik ben niet tevreden. De eerste paar weken ging prima, toen begon mijn haar sneller vet te worden, toen leek mijn haar helemaal niet meer schoon te worden en bleef er een laagje achter op m'n hoofdhuid.

Heb wel goede verhalen gelezen over de groene (avocado) shampoo maar ik weet niet of ik die zal proberen want als die rode al zo'n ellende is bij mij.

Ik heb de flessen getest, niet de bars.
Dankjewel.
Ik was noodgedwongen al jaren met shampoo zonder sls, dus dat laagje is geen probleem. De groene shampoo klinkt goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele goede ervaringen met Eucerin dermocappilaire shampoo.
Ook jaren last gehad van eczeem op mijn hoofdhuid en nu is het zo goed als weg.
Volgens mij zit in die nature box ook parfum enzo dus dat wil je echt vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
11-05-2022 23:21
Ik heb hele goede ervaringen met Eucerin dermocappilaire shampoo.
Ook jaren last gehad van eczeem op mijn hoofdhuid en nu is het zo goed als weg.
Volgens mij zit in die nature box ook parfum enzo dus dat wil je echt vermijden.
Parfum? Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven