Mode & Beauty alle pijlers

Fuck it....PARFUM!

20-06-2015 16:55 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al een paar keer geschreven: parfumtopics mogen niet meer vanwege één of andere uit de hand gelopen ruzie. Wat ik jammer vind, want ik vind niets zo heerlijk als parfum. Dus hier een 'wat vind je lekker/vies' parfumtopic. Als de Mods hier niet blij mee zijn, dan hoor ik het wel.



Ik trap af: Chanel....! En dan de oude wijven luchtjes no5, Coco en Allure Sensuelle.

Wat ik smerig vind zijn de kaugomballen luchtjes en bijna alles van Cacharel (terwijl met Noa ze juist wel de spijker op de kop hebben geslagen)



Welk luchtje kun jij niet missen in je badkamerkastje?
Alle reacties Link kopieren
Is nr 22 niet van de exclusieve lijn?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat geloof ik niet, maar het is wel een geur ontworpen in 1922.

Lees net op fragrantica dat er ook incense in zit. Daar ben ik gek op, maar het valt niet echt op.

Maar ik begin em wel steeds lekkerder te vinden....
Alle reacties Link kopieren
mademoiselle van chanel
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel nu 2 van Calvin Klein af, Eternity en Euphoria. Heerlijk vind ik die. Overigens heb ik al behoorlijk wat verschillende parfums gehad, maar dit zijn wel 2 van mijn favorieten.
Heeft iemand de nieuwe geur van Marc Jacobs, Decadence al geroken? Van wat ik ervan gelezen heb op Fragantica denk ik dat ik die wel lekker zal vinden. Ik ga volgende week naar Douglas om te ruiken, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik maar één parfum. Style van Jil Sander!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, die heb ik ook gehad, was voor mij een haat liefdes verhouding.. als ik het opspoot kreeg ik ontzettende hoofdpijn van iets wat er in zit, maar als ik daar door heen was dan bleef er een heerlijke vanille geur over waar ik aan bleef snuffelen..
Alle reacties Link kopieren
Het leuke aan luchtjes (en aan mensen) is dat ze niet statisch zijn; ze veranderen met de tijd.

God wat vond ik Chanel no 5 STINKEN! Maar ja, ik was 25 jaar toentertijd en snapte de heisa om het luchtje niet. Nu gebruik ik 'm dagelijks en het is een veel zachtere geur en meer vrouwelijk in mijn beleving dan toen ik jonger was. Omgekeerd vond ik Rush van Gucci een goddelijk luchtje, maar nu vind het een draak van een geur. Uit een misplaatst gevoel van sentiment kocht ik Rush een tijdje terug en heb het binnen 48 uur weer weggedaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk, parfum! Ik hou van een heerlijk luchtje om me heen... ik draag graag zware luchtjes. Momenteel Chanel, Coco Noir. Ik geloof dat ik vanmorgen de laatste druppels uit de fles heb geperst dus tijd voor een nieuwe.

Ik droeg voorheen veel Gaultier - 2 en Valentino - Serpentine. Helaas is de laatste uit de handel, via een onbekende webshop vertrouw ik het niet zo. Dan ga ik liever op zoek naar een andere lekkere parfum.



Ik heb Narciso Rodriguez geprobeerd, de for her. Maar die was niet fijn op mijn huid.

Ben benieuwd naar de mannenparfum Paco Rabanne - Millionaire, en Thiery Mugler - Alien. Binnenkort maar eens gaan snuffelen bij de drogist!



En als jullie nog tips hebben op basis van bovengenoemde luchtjes, ik hoor het graag!

Vanwege de naam&faam probeer ik eens in de 3 à 4 jaar de Chanel n°5 maar deze is vooralsnog niet aan mij besteed.



Ik heb wel Issey Miyake - L'eau d'Issey van mijn man gekregen. Maar nee, dat is niet mijn luchtje; te bloemig en fris.. Jammer!
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel lang een flesje Cool Water Game... van Davidoff. Past goed bij me, maar helaas wordt deze niet meer verkocht dus ik ben er zuinig mee.

Meestal wissel ik af met XX by Mexx (weet zo uit mijn hoofd even niet precies welke, het zit een zwart doosje) en een luchtje van Christina Aguilera.
Alle reacties Link kopieren
Temperance, als je bij fragrantica.com b.v. Coco Noir rechtsboven invult en dan opzoekt, zie je links allemaal geuren die daar iets van weg hebben, dus die zou je kunnen gaan testen.

Ik zou zeker Shalimar gaan proberen en Dior Addict en de originele Coco.
Alle reacties Link kopieren
Thanx Emma! De site had ik al opgeslagen in mijn notities, maar nog niet bekeken :-) ik zal ze onthouden.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelings is Miss Dior, voorheen Miss Dior Cherie. Snap nog steeds niet waarom ze 'cherie' hebben weggehaald.. Was ook echt shock en zoeken in de winkel toen des tijds ;)

Ander favoriet is Chanel Coco Mademoiselle!



Was een tijdje opzoek naar nieuw parfum maar kan nog niks vinden wat vergelijkbaar is en naar mijn smaak is.. :-)
Mijn lievelings is en blijft toch wel Alien. Niemand in mijn omgeving heeft die en heb er ook nooit iemand mee geroken , ook een fijne bijkomstigheid.
quote:Bangles schreef op 16 oktober 2015 @ 23:24:

Mijn lievelings is Miss Dior, voorheen Miss Dior Cherie. Snap nog steeds niet waarom ze 'cherie' hebben weggehaald.. Was ook echt shock en zoeken in de winkel toen des tijds ;)

Ander favoriet is Chanel Coco Mademoiselle!



Was een tijdje opzoek naar nieuw parfum maar kan nog niks vinden wat vergelijkbaar is en naar mijn smaak is.. :-)



Ik weet niet van wat voor geuren je houdt, maar op mijn stage/werk hebben we laatst een training van Shiseido gehad. Zij hebben nu een nieuwe parfum, Everbloom heet ie. Ik vind parfum niet snel lekker ruiken maar die vind ik echt lekker, heb er vanuit de training een gratis 30ml flesje meegekregen



Misschien het proberen waard? Verkopen ze bij de douglas en ici paris volgensmij ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:pommiaan schreef op 17 oktober 2015 @ 00:00:

Mijn lievelings is en blijft toch wel Alien. Niemand in mijn omgeving heeft die en heb er ook nooit iemand mee geroken , ook een fijne bijkomstigheid.Bij mijn collegaˋs is Alien populair. Heb hem zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Manifesto - YSL

Island nog iets - Escada

Staan nu in mijn kastje, voor dagelijks gebruik.



Voor 's avonds voor het naar bed gaan, luchtje vd Kruidvat. Rosé dacht ik, best lekker.



Oh ja, bij de action een luchtje meegenomen, die verdacht veel op flowerbomb van V&R lijkt.

Op je huid na 5 min vervlogen, op je kleding wel langer, maar ach voor die 1,59¤. Ook voor 's avonds



Toevallig van de week gekocht;

Jeugdzonde; Tommy girl - Tommy Hilfiger.

Gewoon voor de heb.

Middelbare schooltijd was dit hèt luchtje.

En Ralph Lauren dat groen/blauwe ronde flesje.

RL kan ik niet meer verdragen, waarschijnlijk omdat de meeste (inclusief ik geloof ik) de neppe hadden op school, rook toch (in combinatie met de walmen in elke klas, gang en fietsenhok) anders.
Even een vraagje voor de parfumkenners hier: heb sinds 1997 al Angel (ja echt zo lang inmiddels...). Omdat ik soms ook wat anders wilde, heb ik ook andere geuren geprobeerd, maar kwam toch altijd weer terug bij mn oude vertrouwde Angel.

Nu ben ik aan refill toe (niet die van '97 hoor), maar toen ik 'm opspoot in de winkel, rook het totaal anders. Heftiger, bijna ordinair en de dry down was zeker niet zoals ik 'm gewend ben.

Heb 'm dan ook niet laten hervullen.

Weet iemand of de formule veranderd is?
Alle reacties Link kopieren
Mijn absolute favoriet: Euphoria van Calvin Klein. Fris, lekker geurtje en niet te bloemig



Black Opium vond ik een echte tegenvaller. Hoge verwachtingen van, maar heb hem zsm van mn huid geschrobt
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Chanel no.5 en geuren die erop lijken ook helemaal niks. Weet niet zo goed waarom.

Een paar van mijn favorieten zijn Givenchy Ange ou Demon Le Secret, Guerlain Insolence, Hugo Boss Deep Red en Libertine van Vivienne Westwood, die helaas uit de handel is gehaald. Ik hou wel van uitlopende geuren, maar over het algemeen niet te zwaar. Ik heb wel regelmatig parfums online gekocht zonder ze eerst geroken te hebben maar dat valt vaak toch wat tegen, dus dat doe ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Uiteenlopende geuren bedoel ik :-)
Alle reacties Link kopieren
Alien van Thierry Mugler is mijn favoriet!!
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met De Les Néréides - Patchouli Antique? Las het hier op de eerste pagina en ben dol op de geur van patchouli! maar misschien wat overheersend als parfum?
Alle reacties Link kopieren
Ja, die ken ik. Is wel echt patchouli, maar ik vind em lekker.
quote:blue.eye schreef op 15 oktober 2015 @ 15:54:

Heeft iemand de nieuwe geur van Marc Jacobs, Decadence al geroken? Van wat ik ervan gelezen heb op Fragantica denk ik dat ik die wel lekker zal vinden. Ik ga volgende week naar Douglas om te ruiken, ben benieuwd!Ik! Echt heel lekker! Alleen veel te zwaar voor dagelijks (zakelijk) gebruik. Met spijt in mijn hart laat ik hem telkens staan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven