Mode & Beauty alle pijlers

Goede lippenstift ?

20-04-2014 10:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik aan het experimenteren met lippenstift. Ik heb een redelijk kleine mond (aan de smalle kant), dus tot nu toe gebruikte ik alleen getinte lippenbalsem en zo, maar sinds kort vind ik wat fellere kleuren ook erg leuk staan.

Omdat ik echt een newbie ben vraag ik hier graag om wat tips



-Welke merken zijn echt goed (en te betalen)? Mijn lippen zijn vaak droog, dus wat hydraterende effecten zijn welkom...

-Helpt een potlood echt tegen het clown-effect ?

-Hoe kies je in godsnaam de juiste kleur uit (aangezien ik de testers alleen op mijn hand gebruikt, en het toch niet helemaal hetzelfde uitpakt als op mijn lippen) ?

-Is het misschien handig als ik met lipstains/chubby sticks start ? Wat is het verschil eigenlijk ?



Ik zoek ook een goede nude lipstick, kom er alleen niet uit welke tint (bruin/beige/roze nude...). Ik ben een herfsttype, groene ogen en donker haar. Mijn tanden zijn redelijk wit, maar ook niet fake à la amerikaanse soaps zeg maar



alvast bedankt voor alle tips !
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 20 april 2014 @ 11:05:

Max factor Lipfinity, zonder potlood.+1
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je budget is.

Zelf heb ik maar twee kleuren, een van Dior en estee lauder. Wel prijzig, maar het blijft super goed zitten.

Beide heb ik laten adviseren bij de Douglas. De types die er werken liggen me niet altijd zo, maar deze dame heeft me prima lippenstift geadviseerd. Blijft goed zitten en staat mooi.

Ik wilde bijv. Knalrood, maar dat staat me gewoon niet, heeft ze me laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Als je een keer een lipstick wil proberen van een high end merk zoals Chanel, YSL of Dior dan zou ik de aanbiedingen van de Ici paris XL in de gaten houden. Om de paar maanden geven ze 40% korting op alle lipsticks. Scheelt je veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Mac is heel betaalbaar. ¤18,50 als ik me niet vergis. In ieder geval een stuk goedkoper dan merken als Chanel. En het is mijn persoonlijke topper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op 21 april 2014 @ 21:07:

Mac is heel betaalbaar. ¤18,50 als ik me niet vergis. In ieder geval een stuk goedkoper dan merken als Chanel. En het is mijn persoonlijke topper.+1
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens op marktplaats. Met een beetje zoeken kun je daar voor weinig geld mooie topmerken scoren. Nieuw of testers. Guerlain bijvoorbeeld.
Bah
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 21 april 2014 @ 20:44:

[...]





+1+2!
Ik vind Catrice lipsticks fijn, ook die van Etos eigen merk zijn mooi en fijn en lekker betaalbaar. Ik heb ook lipsticks van L'Oréal carrés, maar ik krijg daar op de één of andere manier een soort van witte randjes aan de binnenkant van mijn lip, alsof het vet ophoopt Van de andere 2 merken heb ik daar geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Kijk op beautyblogs voor swatches van kleuren, zo kun je wel inschatten wat jou staat. De website Vera Camilla is het leukst voor lipsticks.



Felroze/fuchsia staat bijna iedereen! Probeer het eens. Bij zo'n felle kleur wel een lippotlood gebruiken. Dat scheelt echt.



Merken die ik geweldig vind qua lippenstift (allemaal betaalbaar)

- Catrice

- Essence

- Flormar

- Revlon

- Kiko



Bij droge lippen: Eerst een lipscrub gebruiken (kun je ook zelf maken door een beetje suiker met olijfolie te mengen) Daarna even goed invetten. Half uurtje later lippenstift opdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven