Mode & Beauty alle pijlers

Modellen met 'normale' maten (artikel Viva.nl)

23-08-2013 12:01 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op viva.nl last ik net het artikeltje over modellen met normale maten. (zie: www.viva.nl/buzz/lunchbreak-normalematen-buzz.html )



Het is super gaaf dat er nu een modellenbureau voor normale maten is. Maar wat vinden jullie van de foto's van 'normale' modellen? Ik vind het aan de ene kant toch aantrekkelijker als een dun model kleding aanprijst. Maar misschien is het een kwestie van wennen, omdat we over het algemeen geen 'dikkere' vrouwen zien in modeblaadjes.



Ik vind het tegelijkertijd ook een fijne ontwikkeling dat ik straks naar modellen kan kijken die niet maat 34/36 dragen, zodat ik ook weet hoe die spijkerbroek bij een 'normale maat' staat.



(Overigens vind ik de getoonde modellen mooie vrouwen, hoor )



Wat vinden jullie? Een fijne ontwikkeling of kijk je liever naar dunne modellen?
Alle reacties Link kopieren
De fotocampagne van H&M met Jennie vond ik wel een verademing. Het lag dus niet aan mijn natuurlijke voorgevel dat die bikini's en badpakken zo onflatteus stonden . Duidelijk dat het geen enkele vrouw staat met een royale natuurlijke voorgevel.



Qua inschatten wat mij zou staan: daarvoor spit ik door blogs van mensen met vergelijkbare afmetingen (m.n. lengte). Vervolgens kijk ik alleen naar betreffend kledingstuk, niet naar het model.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Voor de catwalk vind ik de lange modellen met maat 36/ 38 mooi.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een grote onzin dat vrouwen met een maatje meer zich nu wel zouden kunnen identificeren met deze nieuwe modellen.



Voorheen konden vrouwen zich al niet meten aan modellen. Er zijn veel slanke vrouwen, maar weinig zien eruit als een gratenpakhuis op stelten.



En nu komen ze dan aan met modellen waar vrouwen zich wél mee zouden kunnen identificeren. Echter hebben de modellen die de 'normale' maat presenteren allemaal prachtige zandloper-figuren en zijn alle vetjes, putjes en kwabbetjes weggepoetst.



Ja, ik vind het prima dat er vollere modellen getoond worden. Maar het achterliggende doel maakt het een grote flutstunt.
Alle reacties Link kopieren
De maat van een model maakt me niet zo uit, zolang het maar gezond is. Ik vind alleen dat geen enkel kledingmodel, ook maar iets van tieten heeft als ze dure merken vertegenwoordigen, cupje A-. Ik heb een 'normale maat' (36) maar ik heb op die plek wel twee tieten zitten. Daardoor zitten blousjes echt anders ....



Modellen moeten niet veel meer zijn dan 'levende kledinghangers'. Maar willen ze het model van een jurk laten zien, laat het dan showen door een vrouw met in ieder geval iets van vorm. Anders kunnen ze op een catwalk net zo goed een kabelbaan spannen met kledinghaken die voorbij draait.



Ik vind jurken dus altijd mooier staan op een vrouw met rondingen dan op een magere vrouw. De modellen van topvintage vind ik bijvoorbeeld prachtige vrouwen. Ookal zijn ze voller dan ik ben. Prachtige dames om te zien en als ik man was, nou dan wist ik het wel.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Het zou leuk zijn als ook kortere ('kleine') modellen 'normaal' worden. Ik ben 1,60. Qua bovenkleding kopen is het makkelijk (maat 34-36), maar een broek kopen is geen plezier.



Een maatje 34 zit in zijn geheel te strak, maar heeft wel de goede lengte. Maat 36 daarentegen past meestal goed: niet te strak of te los, maar is wel altijd te lang.



Broeken moet ik dus vrijwel altijd inkorten of duurder kopen, omdat korte broeken niet tot de confectiematen behoren.
Alle reacties Link kopieren
Costome heb ik ook!, ben gezegend met korte pootjes! 30" gaat soms wel en soms niet. Maar eindelijk een winkel gevonden die speciaal en alleen voor ons broeken verkoopt! Zit wel in almere trouwens, maar wat een uitvinding. Nooit meer 15 cm in laten korten waardoor het model verloren gaat!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt modellen vooral veel te jong.



Niet realistisch, en het is niet goed om zo jong tussen al die commerciële belangen te moeten werken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 22 september 2013 @ 16:21:

Costome heb ik ook!, ben gezegend met korte pootjes! Maar eindelijk een winkel gevonden die speciaal en alleen voor ons broeken maakt! Zit wel in almere trouwens, maar wat een uitvinding. Nooit meer 15 cm in laten korten waardoor het model verloren gaat!Hoi adorabull, wat is de naam van die winkel? Ik kom wel eens in de buurt van Almere.
Alle reacties Link kopieren
Dhita bonita. Zit op de zadelmakersstraat in het centrum. Laat je niet misleiden door de naam. Klinkt raar exotisch, maar heeft heel veel leuke italiaanse merken. Ze hebben ook een webshop, maar daar staat bijna niks op en het is een grote winkel. Speciaal voor 'de kleinere vrouw'. Ik vond het een uitvinding.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 22 september 2013 @ 16:29:

Dhita bonita. Zit op de zadelmakersstraat in het centrum. Laat je niet misleiden door de naam. Klinkt raar exotisch, maar heeft heel veel leuke italiaanse merken. Ze hebben ook een webshop, maar daar staat bijna niks op en het is een grote winkel. Speciaal voor 'de kleinere vrouw'. Ik vond het een uitvinding.Bedankt. De prijzen op hun webshop zijn ook niet al te hoog of zo. Ik ga maar eens binnenkort een kijkje nemen in de winkel
[quote]adorabull schreef op 22 september 2013 @ 15:59:

Modellen moeten niet veel meer zijn dan 'levende kledinghangers'. Maar willen ze het model van een jurk laten zien, laat het dan showen door een vrouw met in ieder geval iets van vorm. Anders kunnen ze op een catwalk net zo goed een kabelbaan spannen met kledinghaken die voorbij draait.



Ha,ha,dat met die kabelbaan is een goede.Ik zie het zo voor me.Vind hem wel grappig.
quote:adorabull schreef op 22 september 2013 @ 15:59:

De maat van een model maakt me niet zo uit, zolang het maar gezond is. Ik vind alleen dat geen enkel kledingmodel, ook maar iets van tieten heeft als ze dure merken vertegenwoordigen, cupje A-. Ik heb een 'normale maat' (36) maar ik heb op die plek wel twee tieten zitten. Daardoor zitten blousjes echt anders ....



Modellen moeten niet veel meer zijn dan 'levende kledinghangers'. Maar willen ze het model van een jurk laten zien, laat het dan showen door een vrouw met in ieder geval iets van vorm. Anders kunnen ze op een catwalk net zo goed een kabelbaan spannen met kledinghaken die voorbij draait.



Ik vind jurken dus altijd mooier staan op een vrouw met rondingen dan op een magere vrouw. De modellen van topvintage vind ik bijvoorbeeld prachtige vrouwen. Ookal zijn ze voller dan ik ben. Prachtige dames om te zien en als ik man was, nou dan wist ik het wel.



Nu kwoot ik je hele posting.Ik ben het namelijk verder eens met je.

En uiteraard is de ene maat 36 de andere niet.Ik vind het juist altijd

mooi om verschillende maten te zien.
quote:Costome schreef op 22 september 2013 @ 16:15:

Het zou leuk zijn als ook kortere ('kleine') modellen 'normaal' worden. Ik ben 1,60. Qua bovenkleding kopen is het makkelijk (maat 34-36), maar een broek kopen is geen plezier.



Een maatje 34 zit in zijn geheel te strak, maar heeft wel de goede lengte. Maat 36 daarentegen past meestal goed: niet te strak of te los, maar is wel altijd te lang.



Broeken moet ik dus vrijwel altijd inkorten of duurder kopen, omdat korte broeken niet tot de confectiematen behoren.



Daar ben ik het ook mee eens.Waarom moeten modellen altijd per

se minimaal 1,75 zijn?Ik vind het ook prachtig om kleinere vrouwen

als model te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven