Mode & Beauty alle pijlers

overknee hot or not?

20-10-2016 14:19 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel nu al een jaar of ik een overknee laars moet kopen. Ik vind ze gaaf maar vraag me af of ik ze uiteindelijk niet toch te ordi vind. Het zou dan gaan op een grijze of taupekleurige laars in suède met geen of een klein hakje.

Ik zou ze dan dragen onder een wat korter gebeid truijurkgeval.

Ik ben overigens midden dertig, dus vraag me ook af of ik niet iets te belegen ben hiervoor.
Alle reacties Link kopieren
Dat zag ik ook bij Zalando idd. Ik heb er naar een centimeter bij gepakt. Gelukkig staat de maat wel overal bij. Ik vind trouwens juist een aansluitende mooi eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hot! Alleen met n naaldhak vind ik ze ordinair.
Ik vind ze echt niet mooi.

Inderdaad een ordinair idee heb ik er bij. Ken vrouwen die alles behalve ordi zijn of willen zijn, en toch dragen ze deze. En ik vind het eerlijk waar geen gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Up, zijn deze dingen nog in de mode ?
Alle reacties Link kopieren
Het kan ontzettend leuk staan, maar ook ontzettend lelijk/ordinair ;-) Maar dat is mijn mening. Draag gewoon wat jij mooi vindt, want als je je goed voelt in je kleding dan straal je dat uit en dan zie er sowieso leuk uit.

Ik zou zelf ook overknees dragen als ik de juiste kon vinden voor mijn maat/figuur, ik heb geen standaardmaat dus dan is het lastig.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Ik zie ze nog overal en ik wil nog steeds een paar. :) Maar ik ben ook wel ordi dus ik vind het wel best.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze in een camelkleur en blokhak. Ik heb ze al een tijdje, maar ik twijfelde bij aanschaf al (gelukkig niet duur). Nog maar één keer aan gehad. Ik voel me er niet erg prettig in.
Maar vooruit, ik zal eens opnieuw naar geschikte combinaties kijken. Ik ben 40, heb maat 40, maar wel lange en tamelijk slanke benen. Ik denk er nog even over na.
Alle reacties Link kopieren
ik heb platte in donkerbruin leer van Marc O' Polo, zitten fantastisch en ogen eerder stoer dan sexy, lekker warm ook
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
02-10-2017 14:15
Ik heb ze in een camelkleur en blokhak. Ik heb ze al een tijdje, maar ik twijfelde bij aanschaf al (gelukkig niet duur). Nog maar één keer aan gehad. Ik voel me er niet erg prettig in.
Maar vooruit, ik zal eens opnieuw naar geschikte combinaties kijken. Ik ben 40, heb maat 40, maar wel lange en tamelijk slanke benen. Ik denk er nog even over na.
Als jij besluit om ze niet meer te dragen, hou ik me aanbevolen. Ik heb de juiste maat, ik kan alleen de juiste laars niet vinden!
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
beeertje schreef:
02-10-2017 15:13
Als jij besluit om ze niet meer te dragen, hou ik me aanbevolen. Ik heb de juiste maat, ik kan alleen de juiste laars niet vinden!
Oh, Beertje, ik lees nu mijn eigen bericht terug en ik zie dat Ik onduidelijk ben geweest. Ik bedoelde kleding maat 40, om een beeld te geven van mijn postuur.
Maar jij leest zeker schoenmaat 40? Zo lees ik 'm nu ook. Sorry, dat was verwarrend. Ik heb schoenmaat 38....
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
02-10-2017 15:22
Oh, Beertje, ik lees nu mijn eigen bericht terug en ik zie dat Ik onduidelijk ben geweest. Ik bedoelde kleding maat 40, om een beeld te geven van mijn postuur.
Maar jij leest zeker schoenmaat 40? Zo lees ik 'm nu ook. Sorry, dat was verwarrend. Ik heb schoenmaat 38....
Aiiiii Blij gemaakt met een dooie mus dus?

Ik zou ze gewoon lekker aandoen onder een leuke jurk of rok, jasje erop en klaar. Niks ordinair aan.
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
ik heb dus de onderstaande gekocht
https://www.dungelmann-schoenen.nl/eval ... 12101.html

ga het overigens alleen combineren met a-lijn jurken zonder decolleté en een vest of colbert, of a-lijn rokken met overhemd & colbert.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
03-10-2017 11:13
ik heb dus de onderstaande gekocht
https://www.dungelmann-schoenen.nl/eval ... 12101.html

Overigens beschikbaar t/m maat 42 zag ik net!

ga het overigens alleen combineren met a-lijn jurken zonder decolleté en een vest of colbert, of a-lijn rokken met overhemd & colbert.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kledingmaat 46 en draag ze met veel plezier. Wel de stoffen stretchvariant. Want die sluiten mooi strak aan. Wel altijd met een rok of jurk die net over de knie komt. Maar die draag ik sowieso altijd. Alles wat korter is, staat met mij postuur en lengte echt minder mooi. Ik ben 43 trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar winter een paar gekocht: grijze met suède look en zonder hak.

Ik combineert ze vooral met A-lijn jurkjes die niet te kort zijn en met een panty eronder. Niks ordinairs aan, zoals ook te zien is op de afb. in dit topic van leden van diverse koningshuizen die deze laarzen dragen.

Overknees kunnen prima op elegante wijze gedragen worden. Ik zou dan wel kiezen voor suède (look-a-like) overknees. Ik ga ze zeker weer dragen dit seizoen al denk ik wel dat ze vooral vorig jaar winter (toen werd dit topic ook geopend) in de mode waren, maar dat maakt mij niks uit verder.
.
Liliane13 schreef:
04-10-2017 08:13
Ik heb vorig jaar winter een paar gekocht: grijze met suède look en zonder hak.

Ik combineert ze vooral met A-lijn jurkjes die niet te kort zijn en met een panty eronder. Niks ordinairs aan, zoals ook te zien is op de afb. in dit topic van leden van diverse koningshuizen die deze laarzen dragen.

Overknees kunnen prima op elegante wijze gedragen worden. Ik zou dan wel kiezen voor suède (look-a-like) overknees. Ik ga ze zeker weer dragen dit seizoen al denk ik wel dat ze vooral vorig jaar winter (toen werd dit topic ook geopend) in de mode waren, maar dat maakt mij niks uit verder.
Ik zie ze nog in alle online webshops staan, dus ik denk dat ze dit seizoen ook nog wel in de mode zijn.

Overigens: mooie, leren/suede laarzen in een simpel model zijn volgens mij redelijk tijdloos te noemen, zelfs de variant boven de knie. Ik draag ze in ieder geval al jaren (hipster! ;-D ) en die laarzen zijn echt het kledingstuk waarop ik de meeste positieve reacties gehad heb, tot en met wildvreemden die mij in de metro aanspraken om te vragen waar ik ze gekocht had. Geeft voor mij in ieder geval wel aan dat er ook buiten de modetrends om een vraag naar is!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet altijd twee keer kijken of iemand iets aan z'n been heeft ofzo. Voor mij is het niks dus, en heb nog geen enkel plaatje gezien waar ik het wel mooi vind. Het staat ordi ja, en met een broek snap ik het niet er niet van. Gelukkig is het zo dat smaken verschillen.
florita schreef:
04-10-2017 09:01
Ik moet altijd twee keer kijken of iemand iets aan z'n been heeft ofzo. Voor mij is het niks dus, en heb nog geen enkel plaatje gezien waar ik het wel mooi vind. Het staat ordi ja, en met een broek snap ik het niet er niet van. Gelukkig is het zo dat smaken verschillen.
Ik vind ze ook niet allemaal mooi, hoor. Die hele stretchy, afgeknipte legging-achtige laarzen vind ik ook geen succes. Als het een normale laars, maar dan hoger is, vind ik ze wel weer heel mooi staan. In het plaatje hier onder dus bijvoorbeeld de buitenste twee niet, maar de middelste twee wel. Edit: het verschil voor mij zit hem in of de laars zichzelf omhoog kan houden of door iemands dijbeen omhoog gehouden wordt.
Afbeelding
Ik vind het mooi maar durf het toch niet aan. Ben toch bang dat het ordinair zal staan, of andere dat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
04-10-2017 10:31
Ik vind het mooi maar durf het toch niet aan. Ben toch bang dat het ordinair zal staan, of andere dat vinden.
Ja, dat heb ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
04-10-2017 10:31
Ik vind het mooi maar durf het toch niet aan. Ben toch bang dat het ordinair zal staan, of andere dat vinden.
Dit ja. Ik vind het bij andere super mooi, maar ben bang dat ik het bij mezelf niet goed gecombineerd krijg. Of dat ik er nog kleiner van ga lijken, ben maar 1.58 dus het is al niet veel.
Alle reacties Link kopieren
ordi is echt onzin, het is de drager die de schoen wel of niet ordinair maakt
Marquise schreef:
02-10-2017 14:09
Ik zie ze nog overal en ik wil nog steeds een paar. :) Maar ik ben ook wel ordi dus ik vind het wel best.
Ordi spreekt geen Frans
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
04-10-2017 10:31
Ik vind het mooi maar durf het toch niet aan. Ben toch bang dat het ordinair zal staan, of andere dat vinden.
+1

Ik heb dan ook nog eens goeie onderbenen maar zwaardere bovenbenen dus op een jeans zou het denk ik al niet mooi zijn.
Op een jurk/rok is het denk ik te vlug ordinair, of ik zou er iig bang voor zijn, dat lijkt me garantie voor kast-laarzen.
Heb er een tijd geleden mee in m'n handen gestaan bij Bristol, voor 50€ of zo, maar toch maar niet gedaan.
Peach0909 schreef:
04-10-2017 12:18
Dit ja. Ik vind het bij andere super mooi, maar ben bang dat ik het bij mezelf niet goed gecombineerd krijg. Of dat ik er nog kleiner van ga lijken, ben maar 1.58 dus het is al niet veel.
Ik heb juist hele lange benen en ben bang dat het daarom standaard wat ordinair kan staan, minirokjes draag ik om die reden al niet.
Vooral in combinatie met zeer lang haar.

Bij de primark heb je ze nu wel voor weinig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven