Mode & Beauty alle pijlers

Welke combi's maak ik met zwart jurkje?

31-07-2014 14:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een zwart jurkje gekocht (nauwsluitend, tot iets boven de knie, mouwloos, vrij hoge halslijn) maar ik vind het lastig om hier andere kledingstukken mee te combineren.



Wie heeft tips zodat ik het jurkje aankan:

- naar m'n werk (kantoorbaan)

- naar een feestelijke gelegenheid



Kom er zelf niet zo goed uit qua kleurencombinaties en accessoires...
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 31 juli 2014 @ 14:30:

[img/ *knip*]Is dit een grap of ben je soms de stylist van Irene Moors? Een zwart jurkje is met een simpele combinatie al sjiek en stijlvol. Waarom geen flinke hak en een fel gekleurd jasje zoals anderen hebben gesuggereerd? Ook al draag je een mooie jurk, maar als je die combineert met een spijkerjas en laars met een platte hak, heb je al snel de uitstraling van een boerentrien. Niet doen en vooral niet de combinatie aantrekken op je kantoor, tenzij je wilt dat niemand je serieus neemt.
Eenn felgekleurd jasje klinkt makkelijk maar wordt snel erg 'hard' en ouderwets (en oogt al snel goedkoop). Ga in ieder geval NIET voor neonkleuren (roze/oranje/etc) want dat is meteen erg 80s ;).



Kleur kan natuurlijk wel maar kies 'jewel tones' noemen dus zeegroen, okergeel, dieppaars. Diepere kleuren staan veel chiquer.

Een witte blazer is ook mooi als contrast je goed staat. Anders creme of taupe (wel ook een kleur die je echt moet staan). Bij een strakke jurk is een los vallend luchtig vest ook mooi



Val in ieder geval niet in de val dat alles erbij ook zwart moet zijn. Qua schoenen zijn cognac laarzen met een hak of naturel/taupe pumps juist veel mooier dan de voorspelbare zwarte lage laarzen. Zulke laarzen onder een zwarte jurk vind ik ook snel gedateerd (of het moeten echt hele schitterende laarzen zijn ;). Als je zwarte schoenen aan wil, prima, maar dan pumps.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven