De nacht: vertel....

17-03-2015 04:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je verhalen, anekdotes, favoriete quotes, gedichten en favoriete muziek. Je favoriete Loesje of een Dr Phil oneliner.



Of wat je kwijt wil over de nacht zelf. Geloof je in de verhalen over de volle maan gekte? Inspireert de nacht je?



Graag hoor ik uw overpeinzingen. Ik waardeer het als iedereen elkaar in de waarde wil laten en de ander behandelt zoals hij/zij zelf behandeld wil worden.



Iedereen is welkom, dus, vertel....



Ik trap af met een prachtig gedicht van Marcus Aurelius. Geen idee (meer) wie de beste man is verder maar dit gedicht is erg mooi.



In het leven van de mens



Is zijn tijd slechts een ogenblik

zijn wezen een gestage stroming

zijn voelen een vaag dwaallicht

zijn lichaam een prooi der wormen

zijn ziel een onrustige maalstroom

zijn lot duister

zijn roem twijfelachtig



Kortom, al wat lichaam is

is als vliedende wateren

Al wat is van de ziel

is als dromen en damp



Lees in plaats van zijn, haar, als dat van toepassing is natuurlijk. Marcus was nog niet in leven ten tijde van de emancipatie van vrouwen. En als tegenhanger, want ik hou van balans en harmonie, een favoriete Dr Phil quote die ik inspirerend en positief motiverend vind:



How much fun are you to live with?



Een goede nacht toegewenst, met of zonder slaap.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alles lijkt altijd erger en enger in de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ik ben nog wakker. Ik heb een appie gevonden met inspirerende quotes met mooie achtergronden. Leuk! Ik heb er een boel gedownload.



@meldepel, he bah, ziek zijn is niet leuk! Eens kijken of ik een inspirende quote kan vinden voor je.



Ik moet de categorie grappig en algemeen nog doorspitten, het zijn er zoveel! O wel in het Engels. Als iemand een leuk appie met Nederlandse quotes/zegswijzen/gedichtjes weet, wel via google play, dan wil ik het graag weten. Of site.



Ik vind gedichtensite vaak zo onoverzichtelijk. En vaak zijn het zelf geschreven gedichten, die heel mooi kunnen zijn, maar het is goed zoeken.



Ik plak de quote in de volgende reactie. Zeker nog een 'bug' maar als ik een link of plaatje in mijn reactie wil plakken, zet ie dat bovenaan de tekst terwijl ik het eronder wil, zucht.



@coco95, dat vind ik niet. Slapende mensen lijken juist liever en minder kwaadaardig dan wakkere, vind ik. Niet alles is erger en enger. Eigenlijk zien mensen er allemaal schattig uit als ze slapen. Vind ik wel. Mijn vriend ook, tenzij hij heel hard snurkt, haha. Hij doet vaak een snurkwedstrijd met Sam, 1 van onze katten, en Bruno, 1 van onze honden. Ik zou het eigenlijk moeten filmen en opsturen naar funniest homevideos. Vriend: ggggggg, Sam, ggfftfggftffft, Bruno, gggaaaggaaa. Net een orkest! Nou ik zoek een quote. Wat een weer buiten trouwens.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Vroeger schreef ik eindeloos gedichten! Mijn man en ik woonden een eindje bij elkaar vandaan, dus wij hebben heeeeel veel brieven geschreven naar elkaar.



Nu al jaren niet meer echt gedichten geschreven eigenlijk. Ik weet niet zo goed waarom niet...



Er was vroeger (15-20 jr terug?) Ook een nachtprogramma op tv waar gedichten werden voorgelezen in een soort café. Daar hoorde ik ooit zo'n mooi gedicht dat ik het nog steeds niet uit mijn hoofd kan zetten. Ik heb helaas nooit de tekst terug kunnen vinden. Was een Engels gedicht met het hele alfabet.
Alle reacties Link kopieren
O ja, ik weet wat je bedoelt. Met die man met die lage basstem. Ik kom er nog wel op.... Dat was echt een leuk radioprogramma.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren




Wat een gedoe, nu doet tinypic ook aan guru meditation, nou ja! Maar ik hoop dat iedereen nu op 1 oor ligt. Ik ga het ook maar eens proberen zo. Kus voor je baby, sister!



Fijne nacht en een mooie dag toegewenst.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Maar dan heb je het als schrijver wel goed gedaan denk ik, als mensen na 15 jr nog aan jouw teksten moeten denken
Jij bedoelt Candlelight Gladoorte! Daar luisterde ik idd ook altijd naar!
quote:gladoortje74 schreef op 27 maart 2015 @ 04:30:

Ha, ik ben nog wakker. Ik heb een appie gevonden met inspirerende quotes met mooie achtergronden. Leuk! Ik heb er een boel gedownload.



@meldepel, he bah, ziek zijn is niet leuk! Eens kijken of ik een inspirende quote kan vinden voor je.



Ik moet de categorie grappig en algemeen nog doorspitten, het zijn er zoveel! O wel in het Engels. Als iemand een leuk appie met Nederlandse quotes/zegswijzen/gedichtjes weet, wel via google play, dan wil ik het graag weten. Of site.



Ik vind gedichtensite vaak zo onoverzichtelijk. En vaak zijn het zelf geschreven gedichten, die heel mooi kunnen zijn, maar het is goed zoeken.



Ik plak de quote in de volgende reactie. Zeker nog een 'bug' maar als ik een link of plaatje in mijn reactie wil plakken, zet ie dat bovenaan de tekst terwijl ik het eronder wil, zucht.



@coco95, dat vind ik niet. Slapende mensen lijken juist liever en minder kwaadaardig dan wakkere, vind ik. Niet alles is erger en enger. Eigenlijk zien mensen er allemaal schattig uit als ze slapen. Vind ik wel. Mijn vriend ook, tenzij hij heel hard snurkt, haha. Hij doet vaak een snurkwedstrijd met Sam, 1 van onze katten, en Bruno, 1 van onze honden. Ik zou het eigenlijk moeten filmen en opsturen naar funniest homevideos. Vriend: ggggggg, Sam, ggfftfggftffft, Bruno, gggaaaggaaa. Net een orkest! Nou ik zoek een quote. Wat een weer buiten trouwens.



Ik slaap alleen wel met katten maar die zien er altijd schattig uit



Ik vind de nacht eng als ik niet lekker in mijn vel zit zoals nu, slaapproblemen en angstaanvallen. Kan als ik me goed voel wel genieten van de stilte.
Alle reacties Link kopieren
@sister, ja, die bedoel ik! Dat was leuk he. Mensen konden ook eigen gedichten insturen en die las hij dan voor. Het was wel zoetsappig maar toch vond ik het leuk. Eigenlijk ben ik een romanticus maar dan met woorden. Ik heb laatst ook een brief geschreven aan mijn vriend, om te vertellen hoeveel ik van hem hou. Maar zonder gedicht, dat lukt me niet goed. Ik schrijf vooral gedichten over treurige dingen. En voor bij kadootjes.



@coco, wat naar, ik ken het wel van toen ik nog werkte. Want je ziet de klok verder kruipen en de uren slaap die je nog hebt, worden steeds minder. En dat leverde me weer stress op omdat slapen niet lukte. Het niet kunnen slapen, heeft me mijn loopbaan gekost helaas, slapeloosheid en nachtmerries. Als je heel veel nachtmerries hebt, kom je zowat moeier uit je bed dan je erin ging. Heel naar. Is de nacht voor jou een herinnering aan iets naars of komt je stress er gewoon s nachts uit? Hang in there he. Ik weet niet of ik vannacht wakker zal zijn, misschien tot vannacht dan.



Knuffel!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven