De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.



Dit is deel een De ouderensoos



Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.



Welkom!











De Mac & Maggie stijl herinner ik me als vooral oversized. Een oversized overhemd en dan om de middel een extra brede riem :D om het bovenste gedeelte wat te laten "blousen".
Alle reacties Link kopieren
Patchouliprinses schreef:
09-09-2018 17:07
Wat leuk dat jij er nog steeds van top tot teen in stijl uitziet. Dat zou ik best eens willen zien;)
Niet bijzonders hoor. Maar ik koop bij een outfit meestal bijpassende bijous of sjaals. En vooral schoenen en laarzen zijn mijn passie. In alle soorten en kleuren. Alleen al all-stars heb ik in 6 kleuren.
Herinner me ineens dat ik een knalrode oversized Mac & Maggie zomerjas heb gehad met allerlei touwtjes en zakjes en toen ik 'm aanhad en naar een vriendinnetje fietste een jongen riep "als ik zo'n jas had zou ik er naast lopen". :confused:

Ik weet nog steeds niet wat hij daarmee heeft bedoeld, ik vatte het toen op als een belediging, was ook erg boos.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, Bobby-Pin: ze hadden veel oversized kleding, maar ook veel wijde korte rokken met aansluitende tops en jasjes met grote revers. Verder hadden ze ingebreide truien (beetje Noors in zwart en rood), geborduurde rokken en vestjes.
Alles in intense kleuren rood, groen, blauw, geel en dan vaak gecombineerd met zwart.
Als ik er weer aan denk, wil ik de winkel alsnog leegkopen.

En...die jongen die commentaar op jouw leuke rode jas had, heeft natuurlijk nooit verkering gekregen;)
Alle reacties Link kopieren
Niet te bescheiden, hoor Armarna;) Zo te horen zie je er super leuk en verzorgd uit. En mooie schoenen of laarzen upgraden elke outfit!
Alle reacties Link kopieren
Parfum.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wie verbood die Giorgio eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Rive Gauche ook heerlijk ruiken, maar weet niet meer of dat jaren'80 of '90 was.
In mijn puberteit tijd ( jaren 80 dus :P ) had je van die boetiekjes waar ze kleine flesjes parfumolie verkochten waaronder Patchouli, Frangipani en French grass ( zoiets ) zó lekker. Ik mis die boetiekjes.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat soort winkels én Mac &Maggie moeten terugkomen.....(je weet nooit wie het hoort, he?:))
Alle reacties Link kopieren
Patchouli kun je als etherische olie (bv. van Chi levenskracht) nog wel kopen; blijft heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal toch eens op zoek gaan naar die patchouli. Gabriëlla Sabatini rook ook lekker.
Qua kleding was Mac&Maggie kei ruig. Ik was new wave en kocht ook kleding in een tweedehandswinkel waar - achteraf gezien- herenkleding uit de jaren 50 was, van die dikke stof zoals dit gilletje

Afbeelding

En de kapsels oh oh. Hier enkele voorbeelden, het lijken net psychiatrische patiënten :P . Ik was casus onderste rij, tweede van rechts:

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Gabriela Sabatini gebruik ik nog! En qua kapsel: eind jaren 80 had ik ook een ontplofte fohn hoofd, maar dan zonder fohn. Die had ik er niet bij nodig. :O
Leuke updates weer :-)

Die kapsels ja!
Herinner me dat het een hele klus was om t goed hoog te krijgen.
Soms zat het dan eindelijk goed maar kon je er vanuit een andere hoek ofzo dwars doorheen kijken...
Op schoon haar altijd lastiger dus waste het toen niet zo vaak ;-)
Ook de 'bol' op voor de rest los haar moest met schuifjes echt goed zitten, niet ingedeukt ofzo!
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 01:30
0.27% gewijzigd
Mag&magie had als ik me niet vergis soms ook een beetje zo'n folklore twist zeg maar

Had een paars kort vestje met een soort kabels en een zwart jasje met een soort borduursels met oa rood, geel welke je aan 2 kanten kon dragen.

Hadden jullie ook van die puntige rijglaarsjes tot wat over de enkel met zo'n half laag hakje?
Alle reacties Link kopieren
Ja, prachtig die folklorekleding van Mac & Maggie. Kijk maar eens op pinterest: daar vind je nog veel foto's van die look.

P.S. Even een vraagje: hoe kan ik de foto's van die keiruige kapsels zien? Ik zie ze niet staan onder de tekst.
Alle reacties Link kopieren
De patchouli kun je kopen bij www.chilevenskracht.nl (nee, ik heb er geen aandelen;))
Verder verkopen ze het ook in new agewinkels en natuurvoedingswinkels, zoals Ekoplaza.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven