Dingen die je pas heel laat begreep...

22-09-2012 21:20 3001 berichten
Ik kwam er door een ander topic op. En ik dacht dat er al eens zo'n topic was hier op viva, maar ik kan het niet vinden.



Dus maar een nieuwe.



Dingen die je pas heel laat begreep :



Ik dacht altijd dat grafstenen in films en soaps 'echt' waren, en dat er dus een crew zich de vinkengriep zocht, opzoek naar een grafsteen met de juiste naam, en het liefst de juiste sterfdatum van de desbetreffende persoon. ( Anita van GTST bijv. Zo toevallig dat er érgens in NL een Anita begraven lag die dezelfde achternaam had ect.



ik bedacht me een jaar of 2 geleden dat die dingen natuurlijk gewoon gemaakt worden voor een film of serie



... Dat Grass roken niet hetzelfde is als Gras roken..... Ik heb het ooit met ene vriendin ( we waren 14 ofzo... ) gedaan in het park, maar stoned wordt je er niet van hoor



.. En dat bryan adams niet over zijn 'first real sexdream' zingt, maar over zijn 'first real six-string'....
Alle reacties Link kopieren
Born in the USA, nooit geweten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:mrssippie schreef op 26 juli 2014 @ 00:31:

Lilyofthevalley, je hebt echt ongelijk. Daarbij spreek je jezelf ook tegen. In een eerdere post beweer je dat een gate een hek is en dat om een weiland een gate staat. Wat gewoon niet zo is. Een fence is een hek, een schutting noem je closed fence/closed fencing/closed fence panels. Al deze fence soorten hebben een gate, het gedeelte dat daadwerkelijk open kan. Inderdaad wordt er wel gesproken over closing of opening the fence. Maar dit is spreektaal, geen correct Engels. Net zoals in sommige delen van Nederland gesproken wordt over "de deur losdoen"ipv open doen. Hekwerk zelf kan niet open. Ook een hek in een boerenweiland heeft technisch gezien een gate (poort) die open kan.



En nu hou ik erover op want ik begin me te ergeren Gut, ik bedoel ook de hele tijd het hek als het ding dat opengaat, the gate! Dus volgens mij hebben we het over hetzelfde. Overigens is het in spreektaal gewoon fence hoor, schutting. En met mijn levenslange ervaring in het native engels laat ik me echt niet ompraten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat gate-fence-weiland- gezeur nou eens afgelopen zijn?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is ook niet mijn bedoeling om je om te praten maar ik kan er slecht tegen als iemand dingen zegt die niet kloppen



Nadat ik mijn opleiding gedeeltelijk in Amerika heb gevolgd heb ik aansluitend anderhalf jaar voor het hoveniersbedrijf van mijn oudoom gewerkt in North Carolina. Ook ik weet dus waar ik over spreek en laat me niet ompraten.
quote:EvyBlissy schreef op 26 juli 2014 @ 11:43:

Kan dat gate-fence-weiland- gezeur nou eens afgelopen zijn? Nou moe, gun ons ook even een zeur momentje
Alle reacties Link kopieren
quote:mrssippie schreef op 26 juli 2014 @ 11:48:

[...]





Nou moe, gun ons ook even een zeur momentje Nou, vooruit gooi open die gates ik bedoel fence, ik bedoel hek. En ga ervoor!



De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Dat er mensen zijn die het verschil tussen een hek en poort niet kennen ;)
quote:mrssippie schreef op 26 juli 2014 @ 11:47:

Het is ook niet mijn bedoeling om je om te praten maar ik kan er slecht tegen als iemand dingen zegt die niet kloppen



Nadat ik mijn opleiding gedeeltelijk in Amerika heb gevolgd heb ik aansluitend anderhalf jaar voor het hoveniersbedrijf van mijn oudoom gewerkt in North Carolina. Ook ik weet dus waar ik over spreek en laat me niet ompraten. Hoeft ook niet want je hebt 100% gelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er vorige week achter dat die prachtige gedistingeerde man die in de jury van the Voice UK zit... Tom Jones is. Die van Sexbomb.



En nu kom ik er achter dat mijn post ook al op pagina 136 staat... die ik daar eerder ook gezocht hebt (want ik wist nog wie er voor mij had gepost) maar die er toen echt niet stond. Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnaRaven schreef op 25 juli 2014 @ 13:03:

Iets wat voor mij heel lang geduurd heeft: Toen ik eerder lesauto's zag rijden, dacht ik altijd dat de persoon die toen les had iemand mee mocht nemen (moeder/vader/broer/vriend). Gewoon, omdat dat leuk was en omdat het kon.



Pas toen ik zelf les nam snapte ik dat dat de mensen waren die daarvoor les hadden gehad, en nu naar huis werden gebracht
Alle reacties Link kopieren
Dat mtb hetzelfde is als mountain bike
Alle reacties Link kopieren
Ray-ban, de 'stralen-tegenhouder', aha. Kwartje valt.
quote:fairy1 schreef op 26 juli 2014 @ 19:41:

Ray-ban, de 'stralen-tegenhouder', aha. Kwartje valt.Ploink. Oh ja, haha, hmmm. Bedankt
Ik kwam er vandaag achter dat Pokemon een samenvoeging van de woorde Pocket en Monsters is



Nooit bij stil gestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 26 juli 2014 @ 19:43:

[...]



Ploink. Oh ja, haha, hmmm. Bedankt +1 ��
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 25 juli 2014 @ 13:04:

[...]





nee, ook niet....

jammer, ik zal voor de komende 10 jaar op TWEE knopjes moeten drukken om mijn ramen vooraan open te doen Goed voor de lijn, wat gymnastiek
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik open net mijn facebook en een van mijn vrienden in Australie plaatst vandaag een New Fence, geen closed fence maar een NEW fence.... Hahaha Moest meteen aan jullie denken Mrssippy & Lily
No worries
Alle reacties Link kopieren
En ik bedacht me net nog iets wat mijn moeder heel laat begreep.

Jaaaaaren geleden toen ik weer even thuis kwam wonen dronk ik elke dag een blikje red bull in de auto voor ik naar mijn werk ging. Ze zei wel eens van: Goh moet dat nou op de vroege ochtend?! Ja mam waarom niet?!?!!

Toen was het een keer oud en nieuw en mijn vader en moeder gingen naar een feest en mijn moeder was de BOB. Dus ik zeg nou mam, als je het wat langer vol wilt houden neem je toch een Red Bull? Dan kikker je wel weer een beetje op!

Zegt ze: Maar ik ben de BOB dus ik mag niet drinken.

Ik zeg: Nee mam maar er zit ook geen alcohol in Red Bull!?!?

Dacht het arme schaap dat ik elke dag voor ik naar mijn werk ging een WODKA Red Bull dronk. Wat zal ze bezorgd zijn geweest!!!
No worries
quote:brisbane179 schreef op 28 juli 2014 @ 08:55:

En ik bedacht me net nog iets wat mijn moeder heel laat begreep.

Jaaaaaren geleden toen ik weer even thuis kwam wonen dronk ik elke dag een blikje red bull in de auto voor ik naar mijn werk ging. Ze zei wel eens van: Goh moet dat nou op de vroege ochtend?! Ja mam waarom niet?!?!!

Toen was het een keer oud en nieuw en mijn vader en moeder gingen naar een feest en mijn moeder was de BOB. Dus ik zeg nou mam, als je het wat langer vol wilt houden neem je toch een Red Bull? Dan kikker je wel weer een beetje op!

Zegt ze: Maar ik ben de BOB dus ik mag niet drinken.

Ik zeg: Nee mam maar er zit ook geen alcohol in Red Bull!?!?

Dacht het arme schaap dat ik elke dag voor ik naar mijn werk ging een WODKA Red Bull dronk. Wat zal ze bezorgd zijn geweest!!!

Wat schattig

Nu vind ik frisdrank ook niet zo geschikt voor de vroege ochtend, dus ik zou bij een blikje cola dezelfde vraag hebben gesteld.
Alle reacties Link kopieren
Hij zal vast al eens langsgekomen zijn maar ik moest aan jullie hier denken toen ik gister bij PeterPan Speedrock stond op de zwarte cross. Met mijn vader. Die merkte op dat in het midden iedereen echt helemaal los ging! Ploink… The pit, midden. In het midden zit de pit…Djeez… dat ik daar nu achter moet komen na al die jaren studententijd en in the pit mee headbangen..
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 28 juli 2014 @ 09:15:

[...]



Wat schattig

Nu vind ik frisdrank ook niet zo geschikt voor de vroege ochtend, dus ik zou bij een blikje cola dezelfde vraag hebben gesteld.Het was ook niet een van mijn gezondste periodes in mijn leven
No worries
quote:Sjonnery schreef op 28 juli 2014 @ 10:50:

Hij zal vast al eens langsgekomen zijn maar ik moest aan jullie hier denken toen ik gister bij PeterPan Speedrock stond op de zwarte cross. Met mijn vader. Die merkte op dat in het midden iedereen echt helemaal los ging! Ploink… The pit, midden. In het midden zit de pit…Djeez… dat ik daar nu achter moet komen na al die jaren studententijd en in the pit mee headbangen..Ik snap het nog steeds niet geloof ik. The pit betekent toch niet zoiets als "het midden"??
Alle reacties Link kopieren
jawel toch? In de pit staan? Dan sta je toch in het midden? Wacht ik gooi google er over heen. Anders ben ik echt de meest grote sukkel
Alle reacties Link kopieren
Een pit is een gebied voor het podium bij rockconcerten waar men (meestal vriendschappelijk) met elkaar aan het "vechten" is (moshen). Pitten ontstaan meestal bij refreinen en bij stukken waar de muziek ruiger wordt. Ook de zanger kan het publiek aanzetten tot een pit. Er zijn verschillende soorten pitten, de gevaarlijkste variant is de wall of death. Een minder agressieve vorm van de moshpit is de circlepit.

Nee verdomd, niet echt zo maar dan nog is het niet helemaal het antwoord. Waar komt het woord dan vandaan?
Alle reacties Link kopieren
In het Engels is een "fighting pit" volgens mij een soort van arena (daar is een woord voor).

In de pit werd dus gevochten terwijl anderen toekeken, volgens mij dezelfde reden waarom een Pitbull zo heet, deze werden vroeger ook gebruikt voor honden-gevechten.





Edit: Ik zocht het woord vechtkuil, dat is dus de vertaling van pit naar het Nederlands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven