Domme/rare acties van leerkrachten

28-09-2016 22:43 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Welke acties van je leerkrachten vond jij vroeger dom/raar? Of vind je nu op de school van je kinderen?



Ik heb groep 3 gedoubleerd. Een aardige juf verder, dat wel. Iedereen kreeg een eigen kleurdoos. Die waren niet allemaal hetzelfde. In sommigen zat wel een roze potlood en in andere niet. Of de kleuren waren niet even fel. Vond ik raar. Het jaar daarna kregen de nieuwe leerlingen natuurlijk ook een kleurdoos. Zij kregen allemaal dezelfde. Ik kreeg tot mijn grote teleurstelling mijn oude kleurdoos terug. Ik wilde ook zo'n nieuwe, omdat daar fellere kleuren in zaten. Maar dat mocht niet.

Ik heb die felle kleuren echter wel bij elkaar weten te sprokkelen. Er stond namelijk een mand in de klas met afdankertjes. Zo ruilde ik er af en toe een met die van mij. Na 2 jaar had ik ze allemaal.

Wat ik dan weer raar vond is dat we aan het eind van de basisschool de kleurdozen moesten inleveren. Terwijl de klas boven en onder ons die zelf mocht houden.



Toen we eind groep 5 de laatste rapporten kregen, vroegen een paar kinderen of er ook iemand bleef zitten. De leraar zei van wel en noemde de naam van het meisje. Zij was er niet bij op die dag. Maar we moesten het absoluut geheim houden van hem. Deed je dat niet, dan zou je wel eens wat mee maken. Iedereen knikte braaf ja. Een paar dagen later vertelde een klasgenote aan de leraar dat ze het toch per ongeluk had doorverteld. Maar aan 1 iemand. De leraar snauwde kwaad tegen haar. Ik vond het heel dom van de leraar om dat tegen de klas te vertellen. Van een kind kun je dat toch verwachten dat ze erover gaan praten.



Dezelfde leraar van groep 5 leerde ons de tafels 1 t/m 10. Daar kregen we proefwerken over. Elke week kwam er een nieuwe tafel bij en werd die meegenomen in het volgende proefwerk. Als je een 10 haalde kreeg je een "tafeldiploma". Haalde je daarna 3 keer lager dan een 10, moest je je diploma inleveren. Als je daarna weer een 10 haalde kreeg je het weer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:RegalPrinces schreef op 29 september 2016 @ 13:28:

[...]





Joh, dat is een sport voor kinderen. Net als een invaller zo snel mogelijk wegpesten en juichen als dat lukte. (Ik heb hier overigens nooit aan meegedaan, maar snap pubers wat dat betreft wel). weet je, ik snap best dat je als kind niet doorhebt wat de impact is van je daden, maar om er zo luchtig over te doen als volwassene.... Nee sorry, daar kan ik geen begrip voor hebben.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg! Zeg ik het op een manier dat ik het stoer vind?? Ik zeg het juist om toe te geven dat we als klas het die leraren niet altijd even gemakkelijk hebben gemaakt. Jeetje. Ik geef letterlijk toe dat we een vervelende rot klas waren. Waar haal jij uit m'n tekst dat ik me daar stoer bij voel? Als ik er al iets bij voel is het schaamte en schuldgevoel.
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Ik had een verschrikkelijke leraar Engels! Iedereen was bang van hem. Bah wat een walgelijke vent.

Ik zou zo graag zijn naam willen noemen maar doe toch maar niet ivm herkenning. In woonde in een plaats die begint met de O en zat daar ook op school.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn propedeuse in ontvangst mocht nemen, samen met een heleboel andere tweedejaars studenten en redelijk wat eerstejaars studenten (P halen in het tweede jaar was daar toen gebruikelijker dan in het eerste) hield de directeur een praatje waarin hij letterlijk zei, dat de eerstejaars die hun P al hadden maar niet teveel om moesten gaan met de mensen die hun P nog niet hadden gehaald na 1 jaar.. want dat zou wel eens van slechte invloed op hun prestaties kunnen zijn.. wellicht een kleine kern van waarheid, ik was zelf bijvoorbeeld niet bepaald het grote voorbeeld van braaf studeren, maar zoiets zeg je toch niet. We maakten ons er verder niet zo druk om, want het Engels van die man is zo bedroevend slecht dat we daar vooral veel lol om hadden...
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het onderwijs pas leuk na de middelbare school. Aan mijn basisschool en middelbare school heb ik geen goede herinneringen vanwege de leerkrachten. Met name de basisschool was een ramp met gare hippies als meesters en juffen. Het laatste wat je als 6-jarige wilt zien is je naakte meester of juf, maar die mensen vonden dat doodnormaal hoor.



De middelbare school was wel beter vanwege de afwisseling, maar sommigen waren toch echt een drama. Vergeet je een keer je rekenmachine houden ze net die dag een onverwachte toets. Dan haal je dus een 1 omdat je wel de complete uitwerking hebt opgeschreven alleen niet de antwoorden kon berekenen. Ik mocht van de docent geen rekenmachine lenen, ook niet van een vriendinnetje dat al klaar was en de toets al had ingeleverd met nog een half uur te gaan. De hele klas vond het oneerlijk maar die docent vond het een wijs leermoment dat je altijd voorbereid moet zijn
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
quote:bojoti schreef op 29 september 2016 @ 10:49:

Have 4 klas van mijn zoon. Bleven heel veel leerlingen zitten, Ja, zei mijn zoon, zo is het slagingspercentage hoger, ook beter voor de naam van de school.Havo 4 is ook nogal een pittig jaar, daarom zijn daar altijd veel zittenblijvers. Bovendien heb je er meer aan om 4 Havo 2x te doen dan 5 Havo. In 4 Havo wordt 2x zoveel stof behandeld. In 5 Havo krij je alleen in de eerste helft van het schooljaar nog nieuwe stof.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest als 8 jarige voor de klas komen om als voorbeeld te dienen. "Zoals Fleur het doet, moet je dus niet rekenen".

In de zesde klas(dus nu groep 8) mocht ik in plaats van rekenen, taal doen of een boek gaan lezen. "Want jij kan toch niet rekenen"

Ik heb dyscalculie.

Maar dat bestond niet volgens het hoofd der school(tevens docent), dyscalculie. Rare moderne fratsen.

Overigens vond hij het ook leuk om mee te doen met de pesterijen waar ik jaren aan blootgesteld werd. De benaming waar ik het meest mee gepest werd kwam van hem. Vond ie het toch heel raar toen hij een onderzoek van de psych onder ogen kreeg waarin de vraag werd gesteld "ik vind de meester..." en ik had ingevuld "een lul".



Op de middelbare riep een docent me eens "koeienkop!" toe. Onze buren hadden een viskwekerij en de les daarop heb ik een enorme meervalkop voor hem meegenomen. Heeft jarenlang op sterk water in het biologielokaal gestaan, hij vond 'm leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 29 september 2016 @ 06:22:

Hoewel ik dit echt een afschuwelijk topic vind omdat er enorme verkrachtingen van de waarheid en dus de goede intenties van leerkrachten tussen zitten, toch eentje van mij;

Tijdens de biologieles was ik mijn dode haar punten aan het wegknippen..... de docent pakte mijn schaar af en knipte een hele pluk weg.

Ach ja, ik vond dat hij wel gelijk had.... wie gaat er nou zitten knippen tijdens een les?!?! Maar het ging natuurlijk wel een beetje ver.sorry??
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik snap ook niet helemaal hoe South zo precies weet dat er enorme verkrachtingen van de waarheid in de posts zitten en leerkrachten alleen maar goede intenties hadden. Er zitten echt mensen in het onderwijs die er van hun levensdagen niet thuis horen en die kunnen behoorlijke schade aanrichten. Maar ja, blijkbaar op de docententenen getrapt.
Alle reacties Link kopieren
Vaste invalmeester in groep 7/8, op de maandagochtend. "Willen alle kindjes die gisteren níet naar de kerk zijn gegaan even hun hand opsteken?" *Steekt hand op* "Ja, jullie gaan dus naar de HEL!"

En bedankt hè. Gelukkig geloofde ik toen ook al niet in de hel, maar ik vind de opmerking echt not done.



Vaste meester in groep 7/8: "Ik ga de meisjes bijles geven in rekenen, want die kunnen dat toch niet. De jongens mogen wat leuks voor zichzelf doen. Gamayun & vriendin (beide zeer goed in rekenen), maken jullie het keukentje maar even schoon."



Dezelfde leraar heeft eens een liefdesbrief van een meisje uit mijn klas die ze aan één van de jongens had geschreven hardop voorgelezen in de klas. Na elke zin nam hij even de tijd voor een uitgebreide lachbui.



En nog steeds dezelfde leraar heeft een schrift van een jongetje uit mijn klas in hele kleine stukjes gescheurd terwijl hij tegen hem riep dat hij 'toch nooit netjes zou leren schrijven'.



Wat een eikel was dat zeg. Na een fusie is hij er gelukkig uitgewerkt. Tot die tijd was hij directeur...
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFleurNoire schreef op 29 september 2016 @ 14:16:

Tsja, ik snap ook niet helemaal hoe South zo precies weet dat er enorme verkrachtingen van de waarheid in de posts zitten en leerkrachten alleen maar goede intenties hadden. Er zitten echt mensen in het onderwijs die er van hun levensdagen niet thuis horen en die kunnen behoorlijke schade aanrichten. Maar ja, blijkbaar op de docententenen getrapt.Ik ben zelf docent en ik ken genoeg oudcollega's die eigenlijk helemaal niet voor de klas thuis horen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Op de kleuterschool moesten we een tekening maken. Ik vond hem af, maar de juf vond hem kaal, ik moest hem maar versieren. Dus ik allemaal krullen en strepen er op gezet (slingers) Moest ik hem voor straf aan alle andere leraren van de school gaan laten zien, dat ik zo dom kon zijn. (Eind jaren 70)



In klas 6 ben ik geslagen door de leraar, omdat ik ruzie had met een klasgenoot.



Op het middelbaar onderwijs zat ik op een opleiding, waar je zo wel met LBO als Mavo naar toe kon, daar hadden we een lerares die LBO-ers maar minderwaardig vond en dat ook duidelijk vertelde.
Alle reacties Link kopieren
In groep 8 hadden we een gymjuf, een juf met een mannen stem en mannelijk breed loopje.



De kinderen lachten hier vaak om, en klierden en kletsten terwijl we wat uitgelegd kregen.



Ik stond er maar wat bij, ik was nog niet zo lang op deze school ivm een verhuizing.



Ik leunde tegen zo'n klimrek die vast stond tegen de muur.

Deze was blijkbaar niet goed vast geklikt en viel boven op mij.



Het lachen was mij wel vergaan en toen we de oefening moesten uitvoeren op een trampoline sprong ik twee keer.

(Oefening was één keer springen)

De juf sloeg mij op mijn arm en kneep mij zo hard dat haar nagels in mijn arm stonden en het werd helemaal blauw.



Alle kinderen doodstil!



In de pauze kwam ik thuis en liet het mijn moeder zien.



Ik ben toen geschorst, ik zou opzettelijk een klimtoestel om hebben gegooid.

Nee beste juf, deze kreeg ik op mijn harses!!



Vind het nog steeds jammer als ik eraan denk, heb hierdoor de musical gemist....
Ik had op de middelbare een jaar een mentor die als hij boos op de klas was gerust al schreeuwend stoelen/tafels omgooide van leerlingen die hij vervelend vond. Werkelijk niemand mocht die vent, ik snap niet wat hij in het onderwijs te zoeken had.
Alle reacties Link kopieren
Wel een realistische.

Het was ouderavond in groep 8 geweest en mijn moeder vertelde wat de leraar gezegd had. Het was dubbel. Qua leren zat het wel goed en dacht hij dat ik HAVO wel zou aankunnen. Maar op het sociale vlak maakte hij zich zorgen.

Zijn woorden: "Op die leeftijd hoor je al interesse in het nieuws te hebben en Hondenmens zit nog op Sesamstraatniveau. Als ze mee wil kunnen op het middelbaar, zal ze veel moeten veranderen." Het kwam best hard op me over. Ik heb trouwens weinig naar Sesamstraat gekeken, maar nam het heel letterlijk.

Zijn zorgen bleken terecht. Ik was erg kinderlijk en had weinig oog voor de wereld om me heen. Leefde in een fantasiewereld. In de brugklas kon ik nog redelijk mee. Daarna werd ik een buitenbeentje dat niks van andere pubers en hun interesses begreep.
Alle reacties Link kopieren
Op dit forum gaat vaak over narcisten. Nou. Onder leraren zijn er een hoop te vinden. Macht doet veel met een mens.



Ik heb enorm foute leraren gehad. Leraren die er plezier in hadden bepaalde kinderen te kleineren. Die werkelijk 0 besef hadden hoe kwetsend sommige dingen kunnen zijn.
Dit ook nog: in de 6de klas (groep8) riep de lerares bijna elke schooldag tegen mij (tijdens wiskunde) dat ik een "bloemzak" was met nul % verstand...

Het tweede uur hadden we Nederlands, en dan werd ik opgehemeld omdat ik als enige een 10/10 behaalde op dictee, of een opstel.

Toen zei ze tegen de leerlingen: "Neem eens een voorbeeld aan Moemoe".

Pfffffffffffffffff, dat mens was echt gestoord.
quote:Jessiee schreef op 29 september 2016 @ 13:50:

Nou ja zeg! Zeg ik het op een manier dat ik het stoer vind?? Ik zeg het juist om toe te geven dat we als klas het die leraren niet altijd even gemakkelijk hebben gemaakt. Jeetje. Ik geef letterlijk toe dat we een vervelende rot klas waren. Waar haal jij uit m'n tekst dat ik me daar stoer bij voel? Als ik er al iets bij voel is het schaamte en schuldgevoel.Ik vond niet dat je er (te) luchtig over deed. Je gaf inderdaad eerlijk toe dat jullie een rotklas waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jessiee schreef op 29 september 2016 @ 13:50:

Nou ja zeg! Zeg ik het op een manier dat ik het stoer vind?? Ik zeg het juist om toe te geven dat we als klas het die leraren niet altijd even gemakkelijk hebben gemaakt. Jeetje. Ik geef letterlijk toe dat we een vervelende rot klas waren. Waar haal jij uit m'n tekst dat ik me daar stoer bij voel? Als ik er al iets bij voel is het schaamte en schuldgevoel.Zo kwam het op mij ook over.
Ik heb door twee juffen op de basisschool een pracht van een faalangst ontwikkeld.

1e klas (groep 3 nu): Ik was niet zo goed in rekenen, maar had mezelf leren lezen op mijn vierde. De slimmerds zaten achter in de klas en blijkbaar had mijn kleuterjuf doorgegeven dat ik een pientere was, dus ik zat bij de slimme kinderen. Lezen kon ik als de beste, maar rekenen vond ik stom, saai en ik snapte er bar weinig van. Tijdens een uitleg lette ik blijkbaar niet op, want ik had niet gehoord dat ze een vraag aan me stelde. Juf stampte naar me toe, sleurde me aan mijn armpje mee naar voren en snauwde ten overstaan van de hele klas: "Jij schijnt toch zo slim te zijn? Ik wil NU antwoord op de vraag!" Ik janken, waarop juf doodleuk zei dat ik dom was.



Juf in groep 3 en 5:

Ik had nog steeds moeite met rekenen. We kregen die aftreksommen onder elkaar en ze had net uitgelegd dat 0 niets is. Een som later veranderde die 0 in een 10 en ik raakte het spoor bijster. Nul was toch niets? En dan nu ineen tien? Ik bleef doorvragen, waarop ze snibbig zei dat ik op moest houden met die rare, moeilijke vragen. Ik zei dat ik er echt helemaal niets van begreep, waarop ze zei dat ik te moeilijk dacht. Nooit is me uitgelegd wat "te moeilijk denken" nou precies is.



Zelfde juf had de hinderlijke gewoonte om een kind uit te kiezen dat door heel de klas overhoord moest worden. Ik werd met rekenen voor de klas gehaald en klapte volledig dicht. (ik moest weer zo'n ellendige aftreksom met 0 maken) Klasgenootjes kregen medelijden en probeerden me te helpen, wat direct door juf de kop in werd gedrukt. Huilend ging ik maar weer aan mijn tafel zitten en ze beet me toe dat dit dus een beste onvoldoende werd. Morgen zou ik overhoord worden met geschiedenis, was de boodschap. Ik heb me ongans geleerd, mijn vader heeft me geholpen en de stof zat goed in mijn hoofd. Een dag later was ik dus weer aan de beurt en moest dus in mijn eentje voor de klas gaan staan om overhoord te worden. Ooh, wat werd ik daar zenuwachtig van! Ik sloeg weer dicht, moest weer huilen en weer probeerden klasgenootjes me te helpen. Dat mocht dus niet, dus vanaf toen was ik minimaal twee keer per week de sjaak om overhoord te worden.



Juf van groep 8:

Het schooladvies kwam en ik had de CITO bar slecht gemaakt. Juf wist zich geen raad met me en zei tegen mijn ouders dat ze aan de ene kant duidelijk een gymnasiast zag, maar dat ik aan de andere kant de mavo nooit zou halen. Haar advies: "schrijf haar maar in voor havo/vwo, maar het is niet mijn schuld als ze faalt. Ze denkt namelijk te moeilijk." Dit heeft ze later nog een keer tegen mij gezegd en ik kon daar als elf-jarige helemaal niets mee. Nu nog niet, eigenlijk.



Docent economie op de mavo:

"Je doet niets en je cijfers zijn toch goed. Desondanks raad ik je aan je examen op c-niveau te doen, want je bent lui en ongeïnteresseerd." Ik heb mijn examen op d-niveau gedaan en ben geslaagd met een 8. Haar reactie: "Dit had ik nooit verwacht van je. Andere leraren vinden je slim en snappen niet waarom je niet minimaal havo doet, maar ik denk dat het nooit wat gaat worden met je." En bedankt.



Doorgaans ben ik niet zo voor labels op een kind plakken, maar het had een pak gescheeld als ze me eens goed getest hadden en zo wellicht te weten waren gekomen waarom ik mijn toetsen zo kon verknallen. Misschien had ik me dan minder dom gevoeld.
Voor economie moest je samen met een klasgenoot een werkstuk maken. Ik deed dit met mijn beste vriendin die goed was in economie en ook het lievelingetje van de leraar (omdat ze goed was in zijn vak..). De docent noemde alle cijfers in de klas, wij hadden een 9, hij zei er meteen bij dat hij dacht dat dit vooral het werk van *beste vriendin* zou zijn geweest en ik had vast alleen de opmaak van het stuk gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven