Droomauto

22-03-2017 19:18 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke auto zou je ooit in je leven eens in willen (mee)rijden?



Ik zal meteen aftrappen met 2 nogal ver uit elkaar staande auto's.



Ten eerste de Alfa Romeo 8C (voor een roadtrip door de Italiaanse bergen).

[img]249f626eaf21d3c97d9a28b96aac9ea0.jpg[/img]



En ten tweede een oude Amerikaanse pick-up truck (met een hond in de laadbak) om mee door de VS te cruisen.

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 ... 13ced5.jpg[/img]
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een Mazda MX5 willen hebben, gewoon een heerlijk onpraktische auto. Schijnt wel heerlijk te rijden .



Als ik nou echt geld te over zou hebben dan zou ik graag een Alfa Romeo Spider uit 1960 willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal niks met auto's, op één uitzondering na...



Waarschijnlijk de meest mooie auto ooit.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren




Maar ik denk dat hij niet zo lekker rijdt
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 22 maart 2017 @ 20:24:

Maar dan eentje met zo'n leuke snorkel



[img]http://topclassiccarsforsale.com/upload ... nder-1.jpg[/img]

Loca-Loca

Deze neem ik; https://s-media-cache-ak0 ... 42838c93ed353558fa92e.jpg
iedereen leest mee
quote:Yakatani schreef op 22 maart 2017 @ 21:07:

Een Crysler PT Cruiser. Paars metallic.Ik vind de PT cruiser ook heel tof! Het was een optie voor hier, alleen kan hij de caravan niet trekken maar wie weet, ooit. Boodschappenwagentje voor mij
quote:daenerys79 schreef op 22 maart 2017 @ 21:10:

[...]





Maar... veilig en betrouwbaar hè, dat is dus geen barrel van 20 jaar oud. dus een nieuwere auto. maar als je die dan kiest, dan kies je toch niet voor een auto die je lelijk vindt? tenminste, dat zou ik niet kunnen hoor.

Mijn auto is 17 jaar oud inmiddels en van onze 3 auto's de middelste qua leeftijd (de eend is 33 jaar), maar wel de enige die het altijd doet. Nog nooit mee stil gestaan of grote problemen mee gehad. Het is een automaat, heel betrouwbaar, kan weinig aan stuk. Geen koekblik, stevige, degelijke auto en voel me er totaal niet onveilig in. Waarom is een oude auto meteen niet veilig?

De eend, okee. Daarmee rijden we geen snelweg als onze dochter erbij zit ivm veiligheid. Bij een ongeluk met zo'n snelheid is die niet heel stevig en veilig nee. Maar mijn auto is gewoon een normale auto. Middelmaat model, niet zo'n klein ding als de c1 enz. Wat is daar onveilig aan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel wat met auto.s. In twintig jaar tijd bijna veertig auto.s gehad. Heel divers, van jeeps tot oldtimers tot kevertjes.

Wat nog op mijn verlanglijstje staat mocht ik ooit de jackpot winnen, is de Porsche 356.

https://goo.gl/images/wkOXeB

Tot die tijd geniet ik van de auto.s die we nu hebben. Elke auto heeft wel wat (zolang het geen Citroën BX of Renault Espace of zoiets is).
quote:Zinerva schreef op 22 maart 2017 @ 21:45:

[...]





Waarom inzin? Sommige mensen gebruiken een auto wel als statussymbool.En sommige mensen gebruiken hun haar, kleding, make-up, kind, baan, opleiding of levensstijl als statussymbool. Er wordt hier vaak vol trots geschreven over de hoeveelheid boeken die mensen hebben en dat ze graag een grote boekenkast zouden willen hebben. Dat is net zo goed een statussymbool.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 23 maart 2017 @ 02:01:

Ik heb helemaal niks met auto's, op één uitzondering na...

[afbeelding]

Waarschijnlijk de meest mooie auto ooit.Ja idd, maar dan wel in paars.
Zie hier verscheidene mooie auto's voorbij komen. Zou zelf heel graag een keer een zilverkleurige Chrysler 300C of anders een zwarte Jaguar XJ willen rijden. 't Liefst hebben, maar dat is voor als ik ooit eens genoeg verdien of een miljoen win of zo...







Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 22 maart 2017 @ 20:03:

[...]



[afbeelding]



Dat is een coupe en ook een oudere,

Dit is de sedan de Ville die ze bedoelde.



Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:nerdopviva schreef op 23 maart 2017 @ 07:11:

[...]





En sommige mensen gebruiken hun haar, kleding, make-up, kind, baan, opleiding of levensstijl als statussymbool. Er wordt hier vaak vol trots geschreven over de hoeveelheid boeken die mensen hebben en dat ze graag een grote boekenkast zouden willen hebben. Dat is net zo goed een statussymbool.Zeker waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Toontje1983 schreef op 23 maart 2017 @ 09:15:

een zwarte Jaguar XJ willen rijden. 't Liefst hebben, maar dat is voor als ik ooit eens genoeg verdien of een miljoen win of zo...



Een XJ6 uit de late jaren 90 is echt niet onbetaalbaar. Ze zijn een heel stuk robuuster dan hun reputatie doet vermoeden. Niet verder vertellen... Ik ben echter heel benieuwd hoe het rijdt. ik vind ze heel stijlvol en mooi, maar als het niet afstandelijk en zompig rijdt dan ben ik er wellicht direct op uitgekeken.



Ik zou nog wel eens een mooie snoek willen bezitten, liefst een cabriolet als we toch gaan dromen. Dat is voor mij toch wel het mooiste stijl icoon dat er is. En ze rijden (voor zo'n oude bak) goddelijk met hun heerlijke zachte stoelen en ongelooflijk comfortabele vering.



En voor dagelijks gebruik zou een een Tesla mijn ideaal zijn. Of wellicht gewoon een Renault Zoe. Maar ze zijn nog zo duur in aanschaf.

Ik heb wel eens met met een Tesla gereden en ik vond het een sensatie. Fluisterstil met een instant asfaltverschroeiende accerleratie als je maar naar het gaspedaal kijkt.



Als vrijetijds- of weekendauto wellicht een Volvo XC60. Wat lomp voor het simpele woon werk verkeer, maar wel fijn op vakanties met het gezin, als je je gestrande hobby auto moet ophalen, voor de honderste keer met een lading puin naar de stort moet en als je geboekte ski chalet net iets verder buiten het dorp was dan gepand. Niet echt een terrein auto. Maar dat hoeft ook weer niet. Echt goede compromisloze terrein auto's rijden verchrikkelijk op goed wegdek.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind auto's ook erg leuk, ik werk ook in die branche.



De Alfa 8C uit de openingspost vind ik dan weer niets. Is geen Alfa maar een Maserati, leuk maar ik vind het niet imponerend. Ben wel een Alfa-addict.



Ik vind Rolls Royce erg prettige auto's bouwen. Helaas nog nooit mee mee mogen rijden, maar het lijkt mij fantastisch.



Verder ben ik vooral van de vooroorlogse auto's. Dat ze met de mogelijkheden van toen zulke auto's bouwden vind ik interessant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Whomi schreef op 22 maart 2017 @ 20:03:

[...]



[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... 544682.jpg[/img]





Ja dat is hem.

Dank je wel mijn dag is weer goed!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:jamadi52 schreef op 23 maart 2017 @ 11:24:

[...]





Ja dat is hem.

Dank je wel mijn dag is weer goed!Graag gedaan! Hele toffe bak! En dan inderdaad met een swingdress, zonnebril en je haar in de krul. Love it!
Alle reacties Link kopieren
quote:kastella schreef op 23 maart 2017 @ 09:50:

[...]



Ik heb wel eens met met een Tesla gereden en ik vond het een sensatie. Fluisterstil met een instant asfaltverschroeiende accerleratie als je maar naar het gaspedaal kijkt.



Ik heb ook eens in een Tesla gereden (naar Oostenrijk) en had het gevoel dat je maar naar het 'gas'pedaal hoefde te kijken en de accu werd al leeggetrokken :D

Reed ik dan met 100 km/u over een lege Duitse autobahn omdat ik anders de volgende laadpaal niet zou halen...
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
quote:landylover schreef op 23 maart 2017 @ 04:46:

[...]



Loca-Loca

Deze neem ik; https://s-media-cache-ak0 ... 42838c93ed353558fa92e.jpg Wij zijn iig de allercoolste!
Een Clio Williams (ouder model), die blauwe -met gouden velgen.

Ik houd niet van blauw en hekel goudkleur, maar deze auto vind ik zó cuool!! :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Sidhe1 schreef op 23 maart 2017 @ 13:10:

[...]

Ik heb ook eens in een Tesla gereden (naar Oostenrijk) en had het gevoel dat je maar naar het 'gas'pedaal hoefde te kijken en de accu werd al leeggetrokken :D



Het was dan wel weer een voordeel dat Tesla je dan weer naar de juiste laadpaal navigeert. En na een utigebreid kopje koffie kun je weer een heel eind.



Voor een reis naar Oostenrijk natuurlijk onhandig, maar bij gewoon woon werk verkeer boeit het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt wel ja
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Moest ik een rijbewijs hebben, zou ik deze (of soortgelijke) toch ook wel es willen testen:

https://nl.renault.be/voe ... trische-wagens/twizy.html



Lijkt mij heerlijk om een stad mee door te vlammen en verdomd weinig parkeer-problemen.



Zag er daarstraks weer één rijden in mijn buurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Loca_Loca schreef op 23 maart 2017 @ 13:27:

[...]



Wij zijn iig de allercoolste!Yeb, simple, Ik vind dit ook gewoon goed; http://www.kwendasafari.c ... /LR%20full%20equipped.jpg
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook gaaf; http://www.bruidophalen.nl/images/autos/kever05.jpg
iedereen leest mee
quote:kastella schreef op 23 maart 2017 @ 09:50:

[...]

Een XJ6 uit de late jaren 90 is echt niet onbetaalbaar. Ze zijn een heel stuk robuuster dan hun reputatie doet vermoeden. Niet verder vertellen... Ik ben echter heel benieuwd hoe het rijdt. ik vind ze heel stijlvol en mooi, maar als het niet afstandelijk en zompig rijdt dan ben ik er wellicht direct op uitgekeken.

...

Klopt, alleen we hebben al een auto op de oprit staan en een tweede auto zit er (financieel) niet in, maar vinden we ook niet nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven