Het Stamcafé XVIII

04-02-2017 18:57 3008 berichten
Welkom bij Stamcafé nummer 28!



In Denemarken dit keer.

Gezellig.



Liefs van Star, Yasmijn, LV en Leo











quote:-Kittens- schreef op 24 februari 2017 @ 20:25:

Blond



Ik ben een ramp in het technische aspect van de fotografie Ren.

Ik bewerk raw bestanden in Adobe (bridge/fotoshop). Als ik ze al bewerk. Als ik ze opsla als jpeg verlies ik kwaliteit, maar dat is zo op het oog nauwelijks te zien.

Ik ben, n.a.v. mijn foto's op fb door een vriendin van een vriendin gevraagd of ik foto's van haar wil maken voor op haar website. Ik ben vereerd maar doodsbang dat ik er niks van bak.Natuurlijk bak je daar veel van! Gewoon doen joh, dat is toch hartstikke leuk. En jouw foto's zijn altijd zo mooi, dus bang hoef je echt niet te zijn.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 februari 2017 @ 20:26:

[...]





Oh, een sociaal gedepriveerde weirdo. Ik heb me laten vertellen dat dat de beste neurologen zijn .Vast eentje uit het tijdperk dat klantgesprekken nog niet (veel) in de studie zaten.
Canon 400D.
quote:Watervrouw333 schreef op 24 februari 2017 @ 20:30:

Canon 400D.Daar kun je vast wel raw mee schieten.
Gos, ik heb honger, toen ik thuiskwam alleen maar twee boterhammen gegeten. Da's een beetje weinig als avondeten. Nog maar 2 erbij dan, en straks een bakje muesli.

Morgen maar weer wat verantwoords.
Alle reacties Link kopieren
Zo bijna klaar, snel naar huis en mijn gemakspak aan
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 februari 2017 @ 20:26:

[...]





Oh, een sociaal gedepriveerde weirdo. Ik heb me laten vertellen dat dat de beste neurologen zijn .Hij staat inderdaad hoog aangeschreven. Maar aan mijn lijf geen polonaise zonder dat we gedated hebben
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Renaissance schreef op 24 februari 2017 @ 20:27:

[...]





Natuurlijk bak je daar veel van! Gewoon doen joh, dat is toch hartstikke leuk. En jouw foto's zijn altijd zo mooi, dus bang hoef je echt niet te zijn.

Lief.

Naast dat ik opeens een onbekend iemand moet laten poseren, maak ik me dus zorgen om het technische aspect.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 24 februari 2017 @ 20:33:

Zo bijna klaar, snel naar huis en mijn gemakspak aan En morgen je verkleedpak Fijne avond Dolfje en vast heel fijn feestgedruis gewenst!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 24 februari 2017 @ 20:40:

[...]



Lief.

Naast dat ik opeens een onbekend iemand moet laten poseren, maak ik me dus zorgen om het technische aspect.Wat vind je het moeilijkst om een 'vreemd' iemand voor de camera te hebben? Ik heb daar veel ervaring mee, misschien dat ik tips voor je heb?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Net pakketbezorger-stand-upper aan de deur. Die kwam heel netjes naar boven waar ik hem aan de voordeur opwachtte. Hij stapt uit de lift, ik begin te zeggen dat hij nog laat op pad is en dat ik het erg op prijs stel terwijl hij naar me toe loopt en buigend het pakje overhandigt: 'Voor u Koninklijke hoogheid zoals uw T-shirt zegt'. We hebben allebei staan brullen van het lachen toen ik besefte dat ik man zijn 'grapje shirt' aan heb waarop staat: Eigenlijk ben ik een Prinses (tekst in roze pluche).

En als ik het dan toch heb over wat ik draag: zwarte slobberbroek en ik heb opgebakken boerenkoolstamp met spekjes en kalfsworst gegeten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 24 februari 2017 @ 20:51:

[...]



Wat vind je het moeilijkst om een 'vreemd' iemand voor de camera te hebben? Ik heb daar veel ervaring mee, misschien dat ik tips voor je heb?



Hmm. Ik wil iets maken waar een ander blij mee is, maar die ander gaat er vanuit dat ik weet hoe dat moet. Onzekerheid van mijn kant dus. Poseert iemand natuurlijk of moet ik haar laten poseren. Wat zijn dan goede poses? Ze wil een thema, het deel sprookjesachtig snap ik wel, maar een ander deel minder. Hebben we genoeg tijd om dit te bespreken. Is het weer ok. Is de lokatie goed genoeg enz, zijn ook zorgen van mijn kant.

Het dirigeren vind ik ook lastig. Voor een 'klant' is het fijn als je weet wat je doet, maar ik heb dus geen idee
Tips zijn dus welkom.
Zal ik een wijntje nemen?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 24 februari 2017 @ 21:03:

[...]





Hmm. Ik wil iets maken waar een ander blij mee is, maar die ander gaat er vanuit dat ik weet hoe dat moet. Onzekerheid van mijn kant dus. Poseert iemand natuurlijk of moet ik haar laten poseren. Wat zijn dan goede poses? Ze wil een thema, het deel sprookjesachtig snap ik wel, maar een ander deel minder. Hebben we genoeg tijd om dit te bespreken. Is het weer ok. Is de lokatie goed genoeg enz, zijn ook zorgen van mijn kant.

Het dirigeren vind ik ook lastig. Voor een 'klant' is het fijn als je weet wat je doet, maar ik heb dus geen idee Ah, de 'vreemde' voor je camera is ook je opdrachtgever. Jij kan dit. Samen gaan zitten en beelden bekijken, goed kijken naar haar lichaamstaal tijdens het bekijken van de beelden en daar voor jezelf al beelden in 'vast leggen'. En op locatie beetje acclimatiseren en de rollen even omdraaien. Jij voor de camera en haar door de camera laten kijken en aanwijziging laten geven over wat 'mooier' is. Dan krijg je al een goed plaatje van het plaatje dat zij wil en de rest gaat bij jou instinctief poesje!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 24 februari 2017 @ 21:04:

Zal ik een wijntje nemen?Tuurlijk



Geef maar een seintje als je een regisseur nodig hebt. Ik doe these day's namelijk errug weinig en ben wel weer eens toe aan iets creatiefs.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ha, goede tip van het omdraaien van de rollen. Zou ik niet opgekomen zijn.
quote:Oudblond schreef op 24 februari 2017 @ 21:15:

[...]



Tuurlijk

[afbeelding]

Geef maar een seintje als je een regisseur nodig hebt. Ik doe these day's namelijk errug weinig en ben wel weer eens toe aan iets creatiefs.

Doe ik! Dank je

En proost!
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kittens- schreef op 24 februari 2017 @ 21:15:

Ha, goede tip van het omdraaien van de rollen. Zou ik niet opgekomen zijn.Kan je heel makkelijk doen door te zeggen dat je het fijn vindt voor de lichtmeting. Zij maakt een beeld, jij bekijkt het, past het licht aan en terwijl jij weer voor de camera plaats neemt vraag je haar of je goed staat en zo verder. Werkt goed omdat jullie dan samen en gelijkwaardig in het eindresultaat gaan zitten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 24 februari 2017 @ 20:50:

[...]



En morgen je verkleedpak Fijne avond Dolfje en vast heel fijn feestgedruis gewenst!

Dank je wel!

Zit nu ook vast aan een lekker biertje
Alle reacties Link kopieren
Blond:



Stoer dat je een nieuwe dokter geeist hebt. Zou ik niet gedurft hebben.
IMHO
Goedemorgen, lekker zaterdag (en voor mij vakantie)



Ben vandaag een blij mens, gisteren lekker gefotografeerd en dat maakt me gelukkig. Ook het vooruitzicht een week niet te hoeven werken, niet in de trein te hoeven zitten maakt me blij. Vandaag laatste dag fotocursus en daarna maar even de stad in om een nieuw shirt te kopen. Dat maakt me minder blij, ik geef mijn geld liever aan andere dingen uit. Maar goed, alles is veel te groot geworden, dus wat moet, dat moet.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ondanks paar biertjes toch vannacht niet heel goed geslapen en nu alweer wakker.

Straks maar eens een flink ontbijt en lunch maken om een goede bodem te leggen voor later vanmiddag
Alle reacties Link kopieren
Heb je je einddoel qua afvallen al bereikt Ren? Hoeveel ben je kwijt? Na de carnaval ga ik ook maar weer eens serieus met extra beweging en opletten met eten aan de gang.
Goedemorgen Stamcafé! Het duurde maar 1899 posts voordat ik jullie weer gevonden had.

Ik ben aan het ontbijten en ga vanochtend keihard werken (tja, het leven van een freelancer...) en vanmiddag carnavallen! Alcoholvrij, dat is dan wel weer jammer, maar ja: voor een goed doel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven