Ik HAAT zondag

25-09-2016 19:25 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niks aan doen, maar ik verveel me toch altijd helemaal kapot. Tis zon saaie kutdag. Voel me altijd lusteloos, nergens zin in, niemand kan..enz..blehhh

Gelukkig weer avond..
Gisteren de hele zondag alleen geweest.

Naast een paar huishoudelijke klussen helemaal niks gedaan.

Heeeerrrrrlijk
Ik verveel me nooit eigenlijk. Soms wil ik gewoon graag voor me uit staren en nadenken. Dat is geen vervelen, dat is broodnodig denkwerk. Bv waarom stormt het eigenlijk niet? Waar blijven de najaarsstormen?? En, wanneer heb ik voor het laatst mijn teennagels geknipt. Te lang geleden, besef ik me ineens. Zie je!
quote:Ameliaaa schreef op 26 september 2016 @ 05:54:

Ik verveel me nooit eigenlijk. Soms wil ik gewoon graag voor me uit staren en nadenken. Dat is geen vervelen, dat is broodnodig denkwerk. Bv waarom stormt het eigenlijk niet? Waar blijven de najaarsstormen?? En, wanneer heb ik voor het laatst mijn teennagels geknipt. Te lang geleden, besef ik me ineens. Zie je!



Zoiets inderdaad.

Tegenwoordig denken veel mensen dat je echt actieve dingen MOET doen.

Vervelen betekent dat je geen leven hebt. Ik wil me juist graag meer vervelen.
quote:Ameliaaa schreef op 25 september 2016 @ 23:54:

U2 is het met je eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 26 september 2016 @ 05:54:

Ik verveel me nooit eigenlijk. Soms wil ik gewoon graag voor me uit staren en nadenken. Dat is geen vervelen, dat is broodnodig denkwerk. Bv waarom stormt het eigenlijk niet? Waar blijven de najaarsstormen?? En, wanneer heb ik voor het laatst mijn teennagels geknipt. Te lang geleden, besef ik me ineens. Zie je!Het heeft bij mij niet met verveling te maken, want ik heb altijd wel wat te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 25 september 2016 @ 22:36:

Euhm, ik ben zelf introvert en heb zeker alleen-tijd en lummeltijd nodig.



Maar ik heb iedere avond me-tijd, en als ik wil ieder weekend.

Maar ik weet dat ik ook prikkels, nieuwigheden, ontdekkingen nodig heb.



Ik zeg niet dat JIJ dat moet doen.

Maar TO is duidelijk niet tevreden van haar zondag nu. Vandaar mijn suggesties.



Daar ging het toch over? Over to? Die niet tevreden is over haar zondagen

Toch?

Tja, ik hou ook niet van zondagen, dus ik reageer op jouw voorstellen, omdat het VOOR MIJ de zondagen niet aangenamer zou maken.

Of mag alleen TO reageren?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Alicemorgan82 schreef op 25 september 2016 @ 21:56:

[...]



Tja daar heb je echter niet altijd grip op he... ok lijkt mij ook leuker, dat ga ik niet ontkennen mjah moet ik dan maar depressief gaan kluizenaren omdat ik dat niet heb?

Haha.. Tja, lijkt mij vreselijk afhankelijk te zijn van een partner die je niet hebt.

Ben je jaren vrijgezel, heb je jaren geen leuke weekenden. Pijnlijk vind ik dat.



Maar het is weer maandag. Met deze dag heb ik moeite. De ochtend dan, pfff. Geen zin!
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 26 september 2016 @ 07:34:

[...]



Tja, ik hou ook niet van zondagen, dus ik reageer op jouw voorstellen, omdat het VOOR MIJ de zondagen niet aangenamer zou maken.

Of mag alleen TO reageren?



Nee, da's waar.



Wat ik wou zeggen dat in het algemeen (!) mensen gelukkiger zijn als ze regelmatig nieuwe dingen doen, en uit hun dagelijkse routine stappen. Dat hoeven geen spectaculaire dingen te zijn.



http://rubriek.nl/gezondheid/blij.php



Vandaar dat ik suggereer om het weekend-na-weekend 's zondags niksen en bijtanken eens te doorbreken



Het kan best zijn dat dat voor jou niet werkt.

Maar wat is dan precies jouw probleem met zondagen?
Er is ook altijd wat te doen, soms kies ik er alleen voor om niks te doen. Uit het raam kijken bv. Of neuriën.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 26 september 2016 @ 07:56:

[...]





Nee, da's waar.



Wat ik wou zeggen dat in het algemeen (!) mensen gelukkiger zijn als ze regelmatig nieuwe dingen doen, en uit hun dagelijkse routine stappen. Dat hoeven geen spectaculaire dingen te zijn.



http://rubriek.nl/gezondheid/blij.php



Vandaar dat ik suggereer om het weekend-na-weekend 's zondags niksen en bijtanken eens te doorbreken



Het kan best zijn dat dat voor jou niet werkt.

Maar wat is dan precies jouw probleem met zondagen?

Nadeel van dat soort websites is dat ze a) niet altijd even betrouwbaar zijn en b) uitgaan van gemiddelden, waardoor het voor individuen niets zegt.



Ik heb al eerder geschreven waar voor mij het probleem van de zondagen zit: door de week heb ik het gevoel dat ik kan kiezen of ik alleen ben of met anderen, op zondag heb ik het gevoel dat ik die keuze niet heb, omdat er niemand beschikbaar is. Door de week ben ik heel graag (en vaak) alleen en vind ik dat prettig, op zondag ben ik ook vaak alleen en vind ik dat niet prettig.

En dat dat dus in mijn hoofd zit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 26 september 2016 @ 08:24:

[...]



Nadeel van dat soort websites is dat ze a) niet altijd even betrouwbaar zijn en b) uitgaan van gemiddelden, waardoor het voor individuen niets zegt.



Ik heb al eerder geschreven waar voor mij het probleem van de zondagen zit: door de week heb ik het gevoel dat ik kan kiezen of ik alleen ben of met anderen, op zondag heb ik het gevoel dat ik die keuze niet heb, omdat er niemand beschikbaar is. Door de week ben ik heel graag (en vaak) alleen en vind ik dat prettig, op zondag ben ik ook vaak alleen en vind ik dat niet prettig.

En dat dat dus in mijn hoofd zit.Ik dacht dat jij ook kindjes had?
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 26 september 2016 @ 08:24:

[...]



Nadeel van dat soort websites is dat ze a) niet altijd even betrouwbaar zijn en b) uitgaan van gemiddelden, waardoor het voor individuen niets zegt.







Is onderzocht hoor, dus niet zomaar geblaat van een willekeurige website.



Maar je hebt gelijk dat het niet voor iedereen zal gelden, vandaar dat ik zei "in het algemeen".
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 26 september 2016 @ 08:26:

[...]



Ik dacht dat jij ook kindjes had?

KindJES?



Sorry, ik heb al een hekel aan verkleinwoorden, maar als je mijn kinderen zou kennen zou je het grappige ervan inzien: de meeste mensen moeten tegen mijn kinderen opkijken, omdat ze inmiddels volwassen en bijna volwassen zijn en tegen de 2 meter zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 26 september 2016 @ 08:40:

[...]



KindJES?

Oh sorry, maar ik meende mij te herinneren dat jij kinderen had. Maar die zijn al groot ofzo?

Edit: Je aanvulling gelezen. Ik dacht echt dat ze nog klein waren.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 26 september 2016 @ 08:42:

[...]



Oh sorry, maar ik meende mij te herinneren dat jij kinderen had. Maar die zijn al groot ofzo?Zie mijn aanvulling op mijn vorige post.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Overigens vond ik de zondagen nog lastiger toen de kinderen nog klein waren. Dus dat heeft er wat mij betreft weinig mee te maken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 26 september 2016 @ 08:28:

[...]





Is onderzocht hoor, dus niet zomaar geblaat van een willekeurige website.



Er staan toch echt ook twijfelachtige beweringen op die site, maar een groter nadeel is dat bepaalde dingen dan voor algemeen geldend worden aangenomen, terwijl het (lang) niet voor iedereen geldt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 26 september 2016 @ 08:43:

Overigens vond ik de zondagen nog lastiger toen de kinderen nog klein waren. Dus dat heeft er wat mij betreft weinig mee te maken.Hoezo dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 26 september 2016 @ 08:47:

[...]



Hoezo dat?Omdat er toen nog minder mensen beschikbaar waren op zondag.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 26 september 2016 @ 08:50:

[...]



Omdat er toen nog minder mensen beschikbaar waren op zondag.

Oh zo.

Ook geen relatie?
quote:Finjie schreef op 25 september 2016 @ 19:34:

Ik vind zondag juist leuk. Geen gehaast. Doen waar je zin in hebt. Lekker uitslapen. Dan uitgebreid ontbijten. Eten maken (vaak iets dat langer duurt). Uurtje rusten. Wandelingetje (was vandaag opendeur vd brandweer, leuk voor de kinderen), hobby'en, paar wasjes gedraaid, beetje was uitgehangen, etc. Uitgebreid gedoucht, nageltjes verzorgt, huidcrème aanbracht, etc en nu in pyjama in de zetel. Heerlijk.



You rebel you!



Alle reacties Link kopieren
Ik vond zondagen ( ook toen ik nog single was) juist fijn, je hoeft lekker niks. Ook vraag ik me af, aangezien je geen kinderen hebt die bijvoorbeeld naar sport moeten, wat de zondag minder leuk maakt dan de zaterdag.



Misschien kun je ergens andere mensen zonder relatie en/of kinderen leren kennen, waarmee je op zondag kunt afspreken? En niet iedereen met een gezin hoeft toch per se op zondag bij dat gezin of familie te zijn? Ik spreek wel eens op zondag met een paar vriendinnen (2 met relatie, 1 met gezin) af om bijvoorbeeld te lunchen, we maken daar gewoon tijd voor. Of ik heb een feestje zonder man en kinderen en blijf dan ook slapen en op zondag lekker hangen En ik ken zat vrouwen die weekendjes weggaan zonder hun gezin. Het lijkt me dus het belangrijkst om meer mensen te leren kennen. Al vond ik het zelf altijd wel fijn, die zondagen waarop ik in mijn eentje was.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 26 september 2016 @ 08:51:

[...]



Oh zo.

Ook geen relatie?

Al 25 jaar happy single.

Behalve op zondag. Ook niet altijd, maar bij periodes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zondag altijd mijn sportwedstrijd, zeker met de derde helft erbij is je dag zo voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Als kind zijnde vond ik de zondagen ook niet leuk. Maar dat komt ook omdat mijn ouders de zondagen ook niks aan aan vonden.

Wij hadden geen auto en niet veel geld. Vaak gingen we de zondagen bij goed weer op bezoek bij mijn tante (drie kwartier fietsen verderop) of zij kwam bij ons en daar konden we echt van genieten, maar bij slecht weer kwam zij niet en gingen wij niet en dan was het echt een saaie dag want mijn ouders ondernamen ook nooit wat met ons.

Mijn tante leeft inmiddels niet meer maar eigenlijk besteden mijn ouders hun zondag nog steeds zo, zittend op de bank.



Ik heb een gezin en werk momenteel 5 dagen per week en geniet echt van de zater-en zondagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven