Mannen op het viva-forum

29-07-2014 09:30 288 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het beleid is met betrekking tot mannen en ook niet of er wel eens een topic over dit onderwerp is geweest. Het is, voor de goede orde, ook niet mijn ambitie om het beleid hier te gaan bepalen.



Wel wil ik het debat openen over de rol van mannen op dit forum. Ik vind het persoonlijk erg merkwaardig dat er behoorlijk wat mannen zijn, die uit alle beschikbare fora over alle mogelijke onderwerpen, uitgerekend kiezen voor het forum dat evident niet voor hen bedoeld is. Eerlijk gezegd gaat mijn radar hier al van af.



Want wat motiveert die mannen om hier te komen? Om van gedachten te wisselen met vrouwen? Kan dat niet op een gemengd forum in plaats van op een vrouwenforum?



Hopen sommige mannen hier een relatie of een scharrel op te doen? Misschien ben ik te cynisch, maar ik vermoed dat dat voor heel veel mannen hier geldt.



Of proberen ze vrouwen af te zeiken en te voorkomen dat vrouwen elkaar echt kunnen vinden. Het is uit onderzoek bekend dat wanneer er mannen in een vrouwengroep bijkomen, vrouwen toch weer pleasend gedrag gaan vertonen. Ze willen zich manifesteren, "grappig" zijn, sexy overkomen, etc. In een dergelijk klimaat is het moeilijker om vrouwelijke solidariteit en een kritisch/activistisch klimaat tot stand te brengen.



In een ander topic valt het me ook op hoe mannen me negatief bejegenen, en er stilzwijgend van uitgaan dat feministische kritiek in feite niets anders betekent dan de wens om "eens stevig geneukt te worden". Het is erg genoeg dat we dit soort seksistische agressie elders in de maatschappij moeten dulden, maar uitgerekend op een vrouwenforum? Of all places in the world?



Kortom: wat zijn jullie ervaringen met de mannen hier? En wat is jullie antwoord op de vraag wat die mannen hier in Godsnaam zoeken? Vinden jullie dat niet een beetje raar en dubieus?
"De relaties tussen vrouwen worden het meest gevreesd, zijn het meest problematisch en hebben de meeste potentie om de planeet te transformeren" (Adrienne Rich)
nou, als ik het me goed herinner zijn er heel wat deeltjes 'echte mannen' de revue gepasseerd.

ik ben er ook een flinke tijd tussenuit geweest, dus ik heb geen idee wanneer het topic in het slop is geraakt.

dit lijkt de laatste editie te zijn geweest: Echte mannen in de penarie



't was gewoon een slap geouwehoer-topic eigenlijk hoor, maar de mannen vonden het leuk dat ze een eigen topic hadden en dat er wat vrouwelijk bezoek binnen waaide.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prachtig. Noemen we het



ETDVHVHV-ETDVHVP



En iedereen die het snapt mag meedoen.
quote:TheQ schreef op 05 augustus 2015 @ 16:53:

Lijkt me prachtig. Noemen we het



ETDVHVHV-ETDVHVP



En iedereen die het snapt mag meedoen.klinkt heel aantrekkelijk
....en het zijn geen 10 woorden
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrigan- schreef op 05 augustus 2015 @ 17:14:

[...]





klinkt heel aantrekkelijk

Mooi. Open jij het? Ik ben een man. ik weet niet hoe dat moet.

*gaat uur besluiteloos naar de knopjes van de wasmachine staren terwijl hij de nieuwste androidversie installeert*
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrigan- schreef op 05 augustus 2015 @ 17:14:

....en het zijn geen 10 woorden8+6 regel? Of de herhalingen niet meetellen? Dan zijn het er 7...
quote:TheQ schreef op 05 augustus 2015 @ 17:16:

[...]



Mooi. Open jij het? Ik ben een man. ik weet niet hoe dat moet.

*gaat uur besluiteloos naar de knopjes van de wasmachine staren terwijl hij de nieuwste androidversie installeert*



he, het echte mannen topic laten openen door een vrouw?

lijkt me geen goede start
quote:Morrigan- schreef op 05 augustus 2015 @ 16:25:

[...]





ik stel voor dat we het echte mannen topic weer leven in blazen.

dat was echt geinig toen.



Echte mannen hebben geen eigen topic nodig.



Echte mannen doen wat moet gebeuren, zeggen wat gezegd moet worden en dat alles precies dáár waar het moet en wanneer het moet.



Echte mannen zijn geen wijven die anderen uitsluiten. Echte vrouwen ook niet, trouwens.
quote:Amand schreef op 05 augustus 2015 @ 17:50:

[...]





Echte mannen hebben geen eigen topic nodig.



Echte mannen doen wat moet gebeuren, zeggen wat gezegd moet worden en dat alles precies dáár waar het moet en wanneer het moet.



Echte mannen zijn geen wijven die anderen uitsluiten. Echte vrouwen ook niet, trouwens.tssss, je vond het er destijds anders maar wat gezellig
Ik heb wel graag een publiek, dat klopt
quote:Amand schreef op 05 augustus 2015 @ 17:50:

[...]





Echte mannen hebben geen eigen topic nodig.



Echte mannen doen wat moet gebeuren, zeggen wat gezegd moet worden en dat alles precies dáár waar het moet en wanneer het moet.



Echte mannen zijn geen wijven die anderen uitsluiten. Echte vrouwen ook niet, trouwens.Ik had het wel naar naar mijn zin hoor, in jullie mannen-kletstopic.
Er komt nu geen 'Maar...'-post van mij hoor, voor wie er op zat te wachten
Alle reacties Link kopieren
leuk toch ? Mannen zijn hier van harte welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven