Marilyns piekertopic

23-07-2014 09:32 62 berichten
Ik heb vannacht enorm ruk geslapen.

Kwam niet alleen maar door het piekeren, maar dat had wel een aandeel erin.

Nu zeggen ze altijd dat bij piekeren opschrijven helpt, dus bij deze.



Moet wel zeggen dat het enorm stom is waar ik over piekerde



Meer mensen die aan het piekeren waren/zijn?

Hier kan je het kwijt!
Alle reacties Link kopieren
Mooi topic marylin maar ik haal mijn denken weg
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een ieder zal zo redenen hebben om te reageren zoals ze doen.



Als ik het bij mezelf hou.

Ik laat deze tragedie niet diep op me inwerken omdat het veel te groot is en het me te zeer zou raken als ik bewust stil sta bij de impact die het heeft op zo verschrikkelijk veel levens. Ook met de laatste momenten in dat vliegtuig wil ik niets te maken hebben omdat dat te erg is als ik een poging doe om dat te bevatten.

Overigens geen reden om respectloos met mensen om te gaan.
En dat laatste is niet een ieder gegeven.
Dank je wel Cateautje. Het was trouwens niet gericht naar jou toe hoor... Maar 't heeft denk ik ook niet zoveel zin om te benoemen wie dan wel, voor er dáár weer discussie en geruzie over gaat komen en wat níet in dit topic van TO hoeft te worden uitgevochten.



Eigenlijk los van wat ik persoonlijk heb ervaren in die topics van afgelopen dagen heeft de toon waarop er wordt gediscussieerd mij verbaasd. Ik weet het, het is een forum, de een is harder en de ander is milder van toon, de een lost alles op met humor en een ander is zwaarder op de hand. Maar met zoiets dramatisch als deze ramp heeft het een en ander mij toch verbaasd...
quote:NYC schreef op 23 juli 2014 @ 12:19:

Dank je wel Cateautje. Het was trouwens niet gericht naar jou toe hoor... Maar 't heeft denk ik ook niet zoveel zin om te benoemen wie dan wel, voor er dáár weer discussie en geruzie over gaat komen en wat níet in dit topic van TO hoeft te worden uitgevochten.



Eigenlijk los van wat ik persoonlijk heb ervaren in die topics van afgelopen dagen heeft de toon waarop er wordt gediscussieerd mij verbaasd. Ik weet het, het is een forum, de een is harder en de ander is milder van toon, de een lost alles op met humor en een ander is zwaarder op de hand. Maar met zoiets dramatisch als deze ramp heeft het een en ander mij toch verbaasd...Tja, dat komt misschien omdat je nog vervult bent van verwachtingen en dat is een goed teken.
Hier ook een piekeraar. De laatste dagen erger dan normaal. M'n 2e (surrogaatmoeder) mams is donderdag overleden. Alles van vorig jaar komt terug. (Geen slachtoffer van MH17). Vandaag is de crematie en ik zit best met veel te piekeren.



Zo onwijs lastig om dan ook alles van Mh17 te lezen en toch doet ook dat me wat.



Nirmaal pieker ik over onzinnige dingen, wilde dat dat nu even kon.
Gecondoleerd Peacy.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat maar om een paar takken... Ben blij dat ik nog niet zulk gedrag heb gemerkt bij mijn buurvrouw... Enne, wanneer heb je vacantione, wil die choco nog brengen!
And off you go ...



Kroel: ja idd., maar wil jij het ook weghalen?? Het is al opgelost hoor... het gepieker was compleet zinloos, ik had het helemaal verkeerd begrepen. (het is weer zo ver).



Vakantie is pas begin augustus...Bleeeehhh koffers inpakken...

(gelukkig, daar kan ik nog van wakker liggen )



Chocola is altijd goed (nou ja zo vaak eet ik het niet ), maar wat betreft M. en ik is het heel gemoedelijk allemaal hoor. Hij was net nog hier.

Heeft gewoon te maken dat we meer hele goede vrienden zijn en dat qua gevoel het een en ander bij ons allebei veranderd is.

(offtopic)



Zo nu ben ik weer blij



Sterkte Peacy...

Wat betreft de MH17, ik vind het ook verschrikkelijk allemaal .

Het is wel een beetje een droevige maand zeg...
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 23 juli 2014 @ 12:25:

[...]



Tja, dat komt misschien omdat je nog vervult bent van verwachtingen en dat is een goed teken.

Wat een mooie zin Cateau. En zo waar.

Enn en NYC, ik voel wat jullie voelen. Ik ben opgehouden met lezen in dat topic omdat het mijn pet te boven gaat, die harteloosheid.



Nu on topic: ik pieker me suf over mijn stiefzoon. Stom psychopatisch rotjong is het en toch maak ik me zorgen om hem. En dan is het ook nog zo warm op de slaapkamer en dan gaat slapen al helemaal moeilijk.



Peacy, gecondoleerd. Wat is vandaag een moeilijke dag voor je.
Door die harteloosheid kijk ik al niet eens meer op de Actueelpijler. Soms klik ik per ongeluk op een titel in het rijtje recente topics, en dan schrik ik er elke keer weer van hoe racistisch, kortzichtig en hard mensen kunnen zijn.



Een voor iedereen die 'm kan gebruiken.
Dankjulliewel allemaal. We hebben tijdens de koffietafel een minuut stilte gehad.



Wat 'n intens verdrietige dag voor veel mensen :'(.
Mensen die hele harde reacties hebben zijn zelf gewoon hartstikke onzeker.

Maar goed, we zijn helaas niet van ijzer en sommige dingen zijn echt hard.

Ik heb echt het een en ander wel eens gemeld bij de Moderators, die er geen bal aan doen.

En dat snap ik dus niet. Je wil de sfeer toch een beetje leuk houden?
Alle reacties Link kopieren
Peacy, gecondoleerd.



Marilyn, ik heb de quote en mijn reactie weggehaald. Nu alleen jouw post nog waarin je mij citeert en Spuitelf, dan is je verhaal onherkenbaar!



Nog wel even benieuwd: hoe zat het nu?
Peacy, wat een zware tijd voor jou. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Enn schreef op 23 juli 2014 @ 11:45:

...quote weggehaald



@peacy: gecondoleerd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Niet om heel vervelend te zijn, maar ik ben 24 en ik lees het al met tenenkrommende verbazing. Hoe sommigen reageren en overal een plek van maken om de eigen mening te verkondigen.
Peacy, gecondoleerd.



Ik denk trouwens ook niet dat het per se allemaal jonge mensen zijn die allerlei onzinnigheid uit hun toetsenbord krijgen. Het is denk ik voornamelijk het "gemak" van veilig achter een beeldscherm zitten en niet werkelijk geconfronteerd te worden met andere mensen. Ik mag toch hopen dat ze in werkelijkheid milder zijn in hun manier van uiten. De een is natuurlijk directer dan de ander, ik ben er wel al achter dat ik dat niet ben en dat ik dat vaak ook geen prettige eigenschap vind aan anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 23 juli 2014 @ 10:14:

[...]





Dat is heftig! Kon je ook niet een of twee dagen thuisblijven, om bij te komen van de schrik? Heel veel sterkte ermee.Dankjewel dat je erop reageert Ik ben een paar dagen vrij geweest maar het zal er nu op uitdraaien dat ik vrijdag gewoon weer mijn werk zal moeten doen (met diezelfde client, zonder collega's dus als er wat gebeurt ben ik weer de pineut..). Over mijn werk is een topic vol te schrijven, dus dat moet ik hier maar niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Peacy gecondoleerd met je verlies



Ik denk altijd hetzelfde als NYC; ik ga er maar vanuit dat deze mensen in het echt wat genuanceerder zijn. Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die op internet iedereen aanvallen, uitschelden, enzovoort, en dat zijn in het echte leven schuchtere mensen die nooit hun mond open trekken. Extreme gevallen, maar toch bestaat het wel.



Toch ken ik ze helaas ook, mensen die altijd zo'n grote mond hebben met totaal geen oog voor hun omgeving. Ik ben nogal het type wereldverbeteraar dus in het begin ging ik daar altijd tegenin. Racistische denkwijzen? Kom maar op met die discussie. Maar ik ben er inmiddels achter dat het geen zin heeft. Vaak is het onzekerheid van die mensen, en dan maar afgeven op anderen. Triest, maar het ligt geheel bij die mensen zelf..
ik leer het ook nooit....

Weer niet heel goed geslapen (ook door de warmte natuurlijk) want

heel erg gepiekerd over iets op mijn werk.

Ik wist van tevoren dat het zinloos was, maar ik deed het toch.

Spreek ik net 3 minuten mijn leidinggevende, en idd. hij regelt het dus het was totale onzin dat ik me druk maakte.

EN DAT WIST IK VAN TE VOREN!!



Waarom dringt dat dan niet tot me door

Heeft iemand zin om mij even een paar enorme schoppen te geven?



MJDHL: high five, zo'n type ben ik ook...



Luna: hihihi hoe zat het nou met wat? Het containerverhaal?

Owww, dat was niet zo'n drama. Ze gaan op vakantie en dan wil ze ze leeg hebben.
quote:LunaLoona schreef op 23 juli 2014 @ 21:09:

Peacy, gecondoleerd.



Marilyn, ik heb de quote en mijn reactie weggehaald. Nu alleen jouw post nog waarin je mij citeert en Spuitelf, dan is je verhaal onherkenbaar!



Nog wel even benieuwd: hoe zat het nu?Ik heb hem ook aangepast.
Dank dank!



Trotter: dat doe ik ook niet. Vooral bepaalde discussies (politiek en asielzoekers/vluchtelingen) lees ik liever niet omdat dat me

veel te veel raakt en het anders van de eindeloze discussies worden...



En bepaalde mensen (ik noem geen namen ) reageer ik ook maar niet meer op omdat ze altijd hetzelfde zeggen tegen mij om het een en ander uit te lokken.

Zielig eigenlijk... maar goed.
quote:Cateautje schreef op 23 juli 2014 @ 10:41:

[...]



Piekeren gaat nagenoeg altijd over mensen en wat zijn voor negatieve invloed uit kunnen oefenen op je leven. In feite voert het angst, niet altijd, maar meestal wel. Je zorgen maken om iets waar je geen invloed op hebt, heeft in feite helemaal geen functie, het levert niets op. Het heet niet voor niets zorgen MAKEN.



Teau mag de quote weg? (dat stukkie over snoeien) Nogmaals, je weet nooit wie het leest.

*weggehaald Teau, niet erg zinvol als je me quote maar goed*
quote:marilyn82 schreef op 24 juli 2014 @ 09:55:

[...]





Teau mag de quote weg? (dat stukkie over snoeien) Nogmaals, je weet nooit wie het leest.

Trouwens: fowaka ??

(he dan moet ik weer aan dat liedje denken, 'a la presi kommissie da bo ti, a la presi enzovoort...)Ik heb net zoveel verwantschap met Surinamers als met Japanners, dus zou je dat niet meer willen doen? Ik ben Nederlands en ben niet gediend van dit soort grappenmakerij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven