Napraat 2.0 zonder geklets

07-03-2024 08:52 539 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2.0!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: .
overig/napraattopic-2024-6-met-geklets/ ... #p35372938
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Gewone kletspraatjes is hier niet de bedoeling. Die kun je kwijt in het 'napraattopic, deel 136 (met geklets)' overig/napraattopic-2024-4-met-geklets/ ... es/504573#.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissUnderstood schreef:
11-05-2024 11:04
Waarschijnlijk wel. Of ze zijn het ermee eens dat mopperen op de jeugd van tegenwoordig door FV onder racisme valt, en dan kijken ze inderdaad zoals Feow al zo goed uiteenzette, zelf met een racistische blik.
Misschien voelen ze zich heel erg aangevallen omdat ze zelf nog jong zijn.

En/of ze begrijpen niks van wat racisme betekent. Maar dat valt me veel vaker en breder op tegenwoordig. Alsof iets onaardigs zeggen gelijk staat aan racisme en haatzaaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
11-05-2024 11:11
Een vieruursban? Is dat nieuw?
Een ‘afkoelban’ heb ik wel vaker gezien.
Alle reacties Link kopieren Quote
blijfgewoonbianca schreef:
11-05-2024 11:07
Daar lijkt het wel heel erg op. Maar dan weer niet op iedereen z’n stafje.
Precies.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een maandban voor fv, terwijl er maar een weekban is uitgedeeld voor iemand die de islam als het kwaad van de wereld omschreef, de oorzaak van alle ellende op aarde en dat zelfs nazisme is ontstaan vanuit de islam...is niet echt in verhouding...
Als ik dan lees dat Fv een maandban heeft gekregen...

(Het gaat om Janskap en uitspraken in het Midden Oosten topic).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben het regelmatig zeer oneens met Fashionvictim en ben ook een aantal keer flink in aanraking gekomen met haar.

Maar ik zou het doodzonde vinden als zij hier definitief verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
11-05-2024 11:31
Een maandban voor fv, terwijl er maar een weekban is uitgedeeld voor iemand die de islam als het kwaad van de wereld omschreef, de oorzaak van alle ellende op aarde en dat zelfs nazisme is ontstaan vanuit de islam...is niet echt in verhouding...
Als ik dan lees dat Fv een maandban heeft gekregen...

(Het gaat om Janskap en uitspraken in het Midden Oosten topic).

Ja dat is op zijn minst merkwaardig te noemen. Ik vind het van de Mods vreemd beleid. Dat forummers kunnen staffen wat ze willen dat weten we. Maar dat de Mods daar dan ook gehoor aan moeten geven is weer een ander verhaal.

En verder eens met Siri. Ik kan FV ook niet altijd waarderen maar iemand die er al zo lang is op deze manier "eruit gooien" zou ik ook erg jammer vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
11-05-2024 11:44
Ja dat is op zijn minst merkwaardig te noemen. Ik vind het van de Mods vreemd beleid. Dat forummers kunnen staffen wat ze willen dat weten we. Maar dat de Mods daar dan ook gehoor aan moeten geven is weer een ander verhaal.

En verder eens met Siri. Ik kan FV ook niet altijd waarderen maar iemand die er al zo lang is op deze manier "eruit gooien" zou ik ook erg jammer vinden.
Je verheugen op vernietiging van de staat Israel is ook maar een weekban waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
11-05-2024 11:44
Ja dat is op zijn minst merkwaardig te noemen. Ik vind het van de Mods vreemd beleid. Dat forummers kunnen staffen wat ze willen dat weten we. Maar dat de Mods daar dan ook gehoor aan moeten geven is weer een ander verhaal.

En verder eens met Siri. Ik kan FV ook niet altijd waarderen maar iemand die er al zo lang is op deze manier "eruit gooien" zou ik ook erg jammer vinden.
Ja! Een perma zou veel te ver gaan (als deze maandban al terecht is) en zou ook jammer zijn!
What would Patsy do?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blijft die maandban staan of zijn de mods er sowieso naar aan het kijken?
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
Ik ben een van de forummers die haar gisteren hebben aangesproken op haar generaliseren. Ik vond het verder gaan dan: de jeugd van tegenwoordig.
Maar ik heb haar niet gestaft, ook niet overwogen. Een ban had van mij niet gehoeven, al helemaal geen maandban. En ik hoop dat ze geen permaban krijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissUnderstood schreef:
11-05-2024 11:04
Waarschijnlijk wel. Of ze zijn het ermee eens dat mopperen op de jeugd van tegenwoordig door FV onder racisme valt, en dan kijken ze inderdaad zoals Feow al zo goed uiteenzette, zelf met een racistische blik.
De oude Grieken zuchtten al over de jeugd: de Griekse. En dat zonder voetnoot dat dit waarschijnlijk ook gold voor jeugdigen in andere landen en/of andere leeftijdsgroepen.
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
11-05-2024 13:48
Ik ben een van de forummers die haar gisteren hebben aangesproken op haar generaliseren. Ik vond het verder gaan dan: de jeugd van tegenwoordig.
Maar ik heb haar niet gestaft, ook niet overwogen. Een ban had van mij niet gehoeven, al helemaal geen maandban. En ik hoop dat ze geen permaban krijgt.
Sympathieke reactie en ik zag je reacties gisteren ook. Wat mij betreft was het “borderline” en snap tegelijkertijd ook dat sommige mensen het irritant vonden. Hoe dan ook hoop ik dat de maandban niet gehandhaafd blijft en al helemaal geen perma.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
11-05-2024 11:44
Ja dat is op zijn minst merkwaardig te noemen. Ik vind het van de Mods vreemd beleid. Dat forummers kunnen staffen wat ze willen dat weten we. Maar dat de Mods daar dan ook gehoor aan moeten geven is weer een ander verhaal.

En verder eens met Siri. Ik kan FV ook niet altijd waarderen maar iemand die er al zo lang is op deze manier "eruit gooien" zou ik ook erg jammer vinden.
Ja, precies. Kijk de mods modereren naar eigen inzicht. En niet alle stafjes worden gehonoreerd natuurlijk en dat hoeft niet: een mods is niet de marionette van de staffer. Al heb ik mij soms wel eens verbaasd dat bepaalde dingen mochten blijven staan, waarvan ik dacht: “hoe dan?” Maar ja, als het je op Viva niet bevalt kun je weggaan natuurlijk. Uiteindelijk zijn de mods “de baas”.

FV heeft natuurlijk wel vaker in de clinch gelegen met de Mods en anderen en ik begrijp ook dat het dan een uitdaging is om objectief naar een post te kijken en niet in het achterhoofd: “oh daar heb je haar weer met bla-bla-bla”.
Ook al was FV irritant aan het forummen, liet ze zich generaliserend uit over de Nederlandse jeugd, dan nog vind ik niet dat dit een maand(!) ban rechtvaardigt. Daarbij werd ze ook uitgedaagd zoals dat vaker gaat (al zag ik net dat dit ook niet helemaal onbestraft is gebleven). Verder is het gek wanneer verwensingen naar Israël elders, de desbetreffende forummer een weekban opleveren. We weten inmiddels wel dat Mods ook kijken naar de ban geschiedenis, waarschuwingen (en mogelijke aantekeningen) dus waarschijnlijk stond er al het een en ander op het “strafblad” van FV, maar dan nog…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsMorrison schreef:
11-05-2024 11:44
Ja dat is op zijn minst merkwaardig te noemen. Ik vind het van de Mods vreemd beleid.

Blijkbaar nog steeds een hoop mensen die niet doorhebben dat je telkens langere bannen krijgt voor herhaaldelijk dezelfde 'overtredingen', staat gewoon in het bantopic beschreven. Het is dus helemaal niet merkwaardig dat er verschil zit tussen iemand die al meerdere flinke bannen heeft gehad en iemand die dat niet heeft gehad.
En dat je na meerdere maandbannen op de lijst van mogelijk een perma komt past in datzelfde systeem.
Alle reacties Link kopieren Quote
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2024 16:05
Reden: ongepast
98.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Leeg
Maar eens met Plenty
72jelle wijzigde dit bericht op 11-05-2024 16:08
97.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Plentyplenty schreef:
11-05-2024 16:00
[...]
+1

Ik had het niet beter kunnen omschrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
11-05-2024 11:31
Een maandban voor fv, terwijl er maar een weekban is uitgedeeld voor iemand die de islam als het kwaad van de wereld omschreef, de oorzaak van alle ellende op aarde en dat zelfs nazisme is ontstaan vanuit de islam...is niet echt in verhouding...
Als ik dan lees dat Fv een maandban heeft gekregen...

(Het gaat om Janskap en uitspraken in het Midden Oosten topic).
Het verbaast mij serieus dat Janskap geen zwaardere ban heeft gekregen. Ook al gaat iemand maar 1x over de grens, als dat op zo’n nare manier gaat, mag daar wel wat zwaarders tegenover staan.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine schreef:
11-05-2024 18:43
Het verbaast mij serieus dat Janskap geen zwaardere ban heeft gekregen. Ook al gaat iemand maar 1x over de grens, als dat op zo’n nare manier gaat, mag daar wel wat zwaarders tegenover staan.
Mij ook eerlijk gezegd. Het was echt haatdragende taal. Niet dat de islam "alleen maar" werd vergeleken met het nazisme, nee het nazisme had zijn hele oorsprong in de islam. Samengevat al het kwaad in de wereld (dus ook de gruwelijkheden die uit het nazisme voortkwamen) komen door de islam.

Ik had meer dan een weekban verwacht voor Janskap. Vandaar dat ik ook verbaasd ben over de maandban of evt perma van FV.
Ik was het niet altijd met haar eens, ook niet in het midden oosten topic, maar ik las haar graag en kon haar directe manier van communiceren heel erg waarderen.
Ik hoop dat ze terugkomt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Plentyplenty schreef:
11-05-2024 16:00
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
FV geen perma.
Ik vind dat ik dit geval terecht en ben er dus blij mee.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Berichtje van de mod over de ban van FV, is toch wat ongelukkig geformuleerd. Het “helaas” zal slaan op het niet bereikt hebben van consensus maar leest alsof het slaat op het geen perma krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er ook blij mee. Zonder war pittige meningen valt het forum in slaap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het staat er inderdaad nogal ongelukkig
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
12-05-2024 13:37
FV geen perma.
Ik vind dat ik dit geval terecht en ben er dus blij mee.
Ik ook en ik hoop vooral dat ze terug wil komen en mee wil blijven schrijven: 2 x een maandban in minder dan 9 maanden… Maar goed, we gaan het zien over een maand of zo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven