Napraattopic 64

29-07-2016 17:13 3040 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.



Lees hier de OP van het Napraattopic.



Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.



Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.



Veel napraat plezier!



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2016 @ 08:42:

[...]



Jij weet net zo goed als ik dat dat nieuwlichterij is, verloedering van de Nederlandse taal.



Ik heb (en jij ook) nog ouderwets onderwijs genoten, godzijdank.Yas, zet eens een andere plaat op, deze wordt een beetje vervelend
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 30 juli 2016 @ 09:05:

Grapjes die je moet uitleggen zijn nooit leuk, zeker niet als degene aan wie je het probeert uit te leggen het maar niet wil begrijpen,.



Yas: je vergiste je en ik haakte daar even op in.

Ooo, begrepen



Groeten van Kane trouwens, hij is Lord and Master hier in huis, die ken jij niet terug. Het is een totaal andere kat geworden. Maar dan ook heel anders! Hij is sociaal naar mensen, vraagt aandacht, springt op schoot en heeft de andere katten zwaar onder de duim. Dat is nog wel even een puntje van aandacht.

Achter de bank bestaat niet meer.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 juli 2016 @ 09:09:

[...]



Yas, zet eens een andere plaat op, deze wordt een beetje vervelend Jammer joh!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2016 @ 09:09:

[...]



Ooo, begrepen



Groeten van Kane trouwens, hij is Lord and Master hier in huis, die ken jij niet terug. Het is een totaal andere kat geworden. Maar dan ook heel anders! Hij is sociaal naar mensen, vraagt aandacht, springt op schoot en heeft de andere katten zwaar onder de duim. Dat is nog wel even een puntje van aandacht.

Achter de bank bestaat niet meer.

Hèhè..................



Zo fijn dat Kane zo losgekomen is. Ik had daar echt een hard hoofd in.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 30 juli 2016 @ 09:12:

[...]



Hèhè..................



Zo fijn dat Kane zo losgekomen is. Ik had daar echt een hard hoofd in.

Ja, ik ook na alle verhalen. De man begreep dat niet, die zei: "als ie beter wordt, komt ie wel los".

Dan probeer ik uit te leggen wat we in alle jaren lazen en hoorden over Kane. Dat is niet uit te leggen aan iemand die niet forumt. Heb hem verteld dat ie bij jou een paar maanden onder de bank woonde. Begreep ie niks van.

Hij zegt alleen: 'zie je nou wel, een gewone normale kat".

Ik: 'ja maar'

Nee, is niet uit te leggen. Ben er maar mee gestopt

Sinds een paar dagen hangt ie de terrorist uit, en hoe!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2016 @ 09:10:

[...]



Jammer joh! Right back at you Dat jij je irriteert aan andermans taalgebruik / spelling, dat zal mij dan weer jeuken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 30 juli 2016 @ 09:18:

[...]



Right back at you Dat jij je irriteert aan andermans taalgebruik / spelling, dat zal mij dan weer jeuken.Ga es boksen of zo
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2016 @ 09:16:

[...]



Ja, ik ook na alle verhalen. De man begreep dat niet, die zei: "als ie beter wordt, komt ie wel los".

Dan probeer ik uit te leggen wat we in alle jaren lazen en hoorden over Kane. Dat is niet uit te leggen aan iemand die niet forumt. Heb hem verteld dat ie bij jou een paar maanden onder de bank woonde. Begreep ie niks van.

Hij zegt alleen: 'zie je nou wel, een gewone normale kat".

Ik: 'ja maar'

Nee, is niet uit te leggen. Ben er maar mee gestopt

Sinds een paar dagen hangt ie de terrorist uit, en hoe!

Nou ja, eigenlijk fijn dat je man het niet begrijpt, dat betekent dat Kane nu heel ander gedrag laat zien.

Hopelijk gaan de andere katten hem nog wel een beetje tegengas geven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 30 juli 2016 @ 09:36:

[...]



Nou ja, eigenlijk fijn dat je man het niet begrijpt, dat betekent dat Kane nu heel ander gedrag laat zien.

Hopelijk gaan de andere katten hem nog wel een beetje tegengas geven.Ja, ik moet het maar laten gaan, de rangorde moet herverdeeld worden.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mosterd maar...



"Het eten smaakte nergens naar"

"Het drinken staat op tafel."



De term eten (het zelfstandig naamwoord) wordt ook gebruikt voor de substantie die gegeten wordt. - Wikipedia (niet dat ik alles geloof op wikipedia)



Ik ben er dus zo'n eentje die het 'nieuwe' onderwijs genoten heeft. Niet goed dus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 30 juli 2016 @ 10:07:

Ik ben mosterd maar...



"Het eten smaakte nergens naar"

"Het drinken staat op tafel."



De term eten (het zelfstandig naamwoord) wordt ook gebruikt voor de substantie die gegeten wordt. - Wikipedia (niet dat ik alles geloof op wikipedia)



Ik ben er dus zo'n eentje die het 'nieuwe' onderwijs genoten heeft. Niet goed dus?

Wat eten en drinken betreft: helemaal goed.



Maar 'zo'n eentje'?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:yasmijn schreef op 30 juli 2016 @ 09:02:

[...]



Dat begrijp ik. Ik heb HBO stagiaires onder mijn hoede, het is om te huilen.

Ze weten niet wanneer ze d, t of dt moeten toepassen.

Er gaat niets de deur uit zonder dat ik het gecontroleerd heb. Echt, HBO afgestudeerd, dan verwacht je toch foutloze Nederlandse teksten. Niets is minder waar.



Sorry Yas, ik kan het niet laten



https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/pabo-pabo-pabo
Bij iedere fatsoenlijke opleiding op het niveau van H.B.O. hoort Nederlandse les.

Het taalkundig inzicht van afgestudeerde H.A.V.O. leerlingen zit al jaren onder de maat en het niveau zakt.

Ooit was er een regel dat er een minimaal aantal geslaagden moet zijn.

Maar ooit was dat in het nieuws. Het aantal afvallers op vervolgopleidingen was schrikbarend hoog.

Hoe het ooit is afgelopen. Dat is onbekend.



Maar of je iets met dt, d of t moet (of moed of moedt) is een foute probleemstelling.

Geen wonder dat ze er niets van begrijpen.



Dus... minder op forums als dit en meer taalles. Het zou misschien een oplossing zijn.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 30-07-2016 10:57
Reden: Taalfoutje verbeterd. Dat is met D*t. :-P
% gewijzigd
Dit is ook met D*t.
Kuch



"Ik mag van mijn echtgenoot slechts het vertrek genaamd 'keuken' betreden' wanneer het mijn intentie is een willekeurige vloeibare substantie uit de koelkast tot mij te nemen die het predikaat 'drinkbaar' verdient volgens de algeheel daarvoor geldende normen. Indien het mijn doel blijkt daarnaast ook over te gaan tot het utiliseren van enig kookgerei ter bereiding van een maaltijd, word ik met ferme hand door hem het vertrek uit gemaand"



Hee ik zie trouwens dat het topic waar mijn post inhoudelijk over ging weg is wegens trollen.
quote:hatsetats schreef op 30 juli 2016 @ 09:18:

[...]



Right back at you Dat jij je irriteert aan andermans taalgebruik / spelling, dat zal mij dan weer jeuken.

- een worst zijn

of aan m'n reet roesten
Alle reacties Link kopieren
Aan m'n derrière oxideren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
- kan mij niks schelen

- maakt mij niet uit

- zal me een grote rotzorg zijn
Ik moet zeggen dat het mij ergens wel amuseert dat ik nu het mikpunt van de taalpolitie ben om het ontbreken van het woordje 'te'. Alsof mijn taalgebruik gigantisch om te janken is. Terwijl ik hier op het forum een dagtaak zou hebben aan het corrigeren van DT fouten. En mensen met zogenaamde dyslexie etcetera.



Maar ja je moet wat als de troll topics bij bosjes worden weggemodereerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 30 juli 2016 @ 11:13:

Ik moet zeggen dat het mij ergens wel amuseert dat ik nu het mikpunt van de taalpolitie ben om het ontbreken van het woordje 'te'. Alsof mijn taalgebruik gigantisch om te janken is. Terwijl ik hier op het forum een dagtaak zou hebben aan het corrigeren van DT fouten. En mensen met zogenaamde dyslexie etcetera.



Maar ja je moet wat als de troll topics bij bosjes worden weggemodereerd.

En daarbij was wat jij schreef niet fout, alleen in Yasmijns idee wel.



Wat dt-fouten betreft heb je pech: je maakte er zelf eentje in je vorige post.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Deadpool schreef op 30 juli 2016 @ 11:00:

Kuch



"Ik mag van mijn echtgenoot slechts het vertrek genaamd 'keuken' betreden' wanneer het mijn intentie is een willekeurige vloeibare substantie uit de koelkast tot mij te nemen die het predikaat 'drinkbaar' verdient volgens de algeheel daarvoor geldende normen. Indien het mijn doel blijkt daarnaast ook over te gaan tot het utiliseren van enig kookgerei ter bereiding van een maaltijd, wordt ik met ferme hand door hem het vertrek uit gemaand"



Hee ik zie trouwens dat het topic waar mijn post inhoudelijk over ging weg is wegens trollen.psssssttttt wordT ik ....... anders krijg je dat weer....
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wat vind ik die vrouw met hiv angst schrijnend. Dat is toch ook degene die haar kinderen continue ondervraagd of er niet iemand in huis is geweest met een naald? Ik hoop echt dat daar voldoende zorg omheen zit.
quote:Deadpool schreef op 30 juli 2016 @ 11:13:

Ik moet zeggen dat het mij ergens wel amuseert dat ik nu het mikpunt van de taalpolitie ben om het ontbreken van het woordje 'te'. Alsof mijn taalgebruik gigantisch om te janken is. Terwijl ik hier op het forum een dagtaak zou hebben aan het corrigeren van DT fouten. En mensen met zogenaamde dyslexie etcetera.



Maar ja je moet wat als de troll topics bij bosjes worden weggemodereerd.Eens. Als het echt niet te lezen is omdat zinsopbouw om te huilen is of elke zin bevat een aantal fouten snap ik het wel. Maar voor de rest vind ik het echt sneu gezeik.
Zoo iedereen fijne vrijdagaaf gehat?
quote:Goede-Fee schreef op 30 juli 2016 @ 11:23:

[...]





Eens. Als het echt niet te lezen is (hier mist een komma) omdat zinsopbouw om te huilen is (hier ook) of elke zin bevat een aantal fouten (en hier) snap ik het wel. Maar voor de rest vind ik het echt sneu gezeik.Eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven