Napraattopic 9

14-11-2014 09:22 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:

- Bans bespreken Bantopic

- Beleid bespreken

- Trolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)

- Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)



*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



- Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.

- Hinten en hengelen naar eerdere nicks.

- Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.

- Het uitvechten van privé-vetes.



Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 november 2014 @ 10:59:

[...]





Hoeveel mensen denk je dat er hier een topic komen openen als je op Google " geen geld/ geen eten " intikt en Viva komt als eerste naar boven?

Ik denk dat de pijler Geld en Recht dan vol loopt.Jij draait de zaken om hoor. Als iemand iets wil googelen dat gaat hij/zij naar het vivaforum om de googlequeen te raadplegen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Blast, Google heeft de cache ook al ververst
quote:Rasa* schreef op 14 november 2014 @ 13:23:

[...]



Samenvatting: TO heeft een vriendin die hij om niet genoemde redenen maar een paar dagen per week kan zien. Nu is hij op een andere dag eens bij haar huis gaan posten en heeft gezien dat er elk uur een andere vent aanbelde. Daarna ging het licht in de slaapkamer aan, zag hij wat 'innige bewegingen' en ging de man in kwestie weer weg. En toen vroeg hij zich af of vriendin wellicht nymfomane was...En dat twee dagen achter elkaar! En tussendoor stuurde ze hem ook nog berichtjes over film kijken met een vriendin en gezellig enzo.
Alle reacties Link kopieren
Dat topic over de bazin van de bloemenzaak is ook een pareltje.
Life is short. Eat dessert first.
@LV, zie mijn samenvatting op de vorige pagina

Als het een trol is, is het wel een hele slimme. Door de snelle OP-meltdown vermoed je namelijk dat deze persoon serieus was (wat tegelijkertijd overigens nauwelijks voor te stellen is)...
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyZiva schreef op 14 november 2014 @ 13:29:

[...]





En dat twee dagen achter elkaar! En tussendoor stuurde ze hem ook nog berichtjes over film kijken met een vriendin en gezellig enzo.O jee, een stalker en een nymfomane?
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 14 november 2014 @ 13:30:

Dat topic over de bazin van de bloemenzaak is ook een pareltje. Het erge is dat ik, toen ik op een ROC bij niveau 2 opleidingen werkte, regelmatig zulke "mensjes" tegenkwam. Zo hatelijk en gespeend van elke empathie.
Op naar de bloemenzaak!
quote:doornroosje9 schreef op 14 november 2014 @ 10:46:

Ik vind het zo rot dat zoveel mensen zelfs geen fatsoenlijk eten kunnen kopen. Dat wou ik even kwijt. Ja, ik weet het, niet helpen, anders komen er teveel bedeltopics, maar ik mag het wel rot vinden.

(Eigenlijk begrijp ik het ook niet goed, van dat niet helpen. Hier komen duizenden mensen, dus meer dan voldoende om af en toe eens een 'bedeltopic' op te vangen, niet?)



Eens. Mij maakt het niet uit, dat gebedel hier. Ik reageer als ik zin heb en lig er verder niet wakker van. Je kan de do-gooders die te betrokken raken wel een keer waarschuwen in het topic en ze wijzen op fraudeurs of eventuele problemen. Maar als zij zich graag op een armlastige forummer (of trol) storten, moeten ze dat uiteindelijk zelf weten. Zijn toch volwassen mensen.



Snap niet dat jij stopt met helpen Doornroosje, terwijl je eigenlijk wel wil helpen. Of ben je jong (en/of naief) en moet je beschermd worden? Ben je eerder weleens de mist ingegaan met dit soort zaken of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivamila schreef op 14 november 2014 @ 13:33:

[...]





Eens. Mij maakt het niet uit, dat gebedel hier. Ik reageer als ik zin heb en lig er verder niet wakker van. Je kan de do-gooders die te betrokken raken wel een keer waarschuwen in het topic en ze wijzen op fraudeurs of eventuele problemen. Maar als zij zich graag op een armlastige forummer (of trol) storten, moeten ze dat uiteindelijk zelf weten. Zijn toch volwassen mensen.



Snap niet dat jij stopt met helpen Doornroosje, terwijl je eigenlijk wel wil helpen. Of ben je jong (en/of naief) en moet je beschermd worden? Ben je eerder weleens de mist ingegaan met dit soort zaken of zo?



Absoluut niet te jong, 39j, dus ik weet wel wat ik doe. Ook nog nooit eerder de mist ingegaan met dit soort zaken. Ik moet wel niet meer zolang doorgaan als met 'vrouw1989'. Dus ik leer er ook van.



Ik heb er begrip voor dat anderen niet willen dat het hier een overrompeling wordt van bedeltopics, dus ik ga vanaf nu proberen via PB te reageren. Zou makkelijker zijn indien de PB melding terug zou komen natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Vivamila, dat helpen zit in Doornroosje, dat is herkenbaar. Maar je moet ook het besef hebben dat je én niet iedereen kunt helpen (hoe graag je ook wil) én dat sommige mensen wel om hulp vragen, maar tegelijkertijd alle hulp weigeren (zie voorbeeld van ik dacht Thordis) én er mensen zijn die misbruik maken van je hulpvaardigheid. Soms is een stap terugdoen nodig. Niet naïef, wel verstandig. Mijn ervaring met mensen die graag helpen is dat ze zichzelf juist heel vaak wegcijferen en vergeten. En dat is niet oké.



Ik ben ervandoor. Ik zit niet goed in mijn hum en ik merk dat ik me de dingen net iets teveel aantrek. Een lekkere boswandeling zal vast wonderen doen.
Ohw, crosspost. Dat kan natuurlijk ook!

Doornroosje, je bent lief
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, happy new topic!



V.w.b. de bedeltopics vind ik eigenlijk dat het onder de noemer 'oproepjes' valt en die zijn volgens de huisregels verboden. Als ze ze dan willen toelaten, wat ik niet begrijp, want het is nu al behoorlijk uit de hand aan het lopen met de hoeveelheid bedeltopics (blijkbaar wordt de drempel steeds lager om hier een bedeltopic te openen), doe het dan op het prikbord. Waar alle 'vraag en aanbod' worden toegestaan.



En ja, het is lullig dat mensen in dergelijke situaties zitten en ik hoop ook dat het mij of mijn geliefden nooit zal gebeuren. Maar je ziet wat er gebeurt, als er één schaap over de dam is volgen er meer. En het levert maar een tijdelijke oplossing op voor zo iemand. Je kunt ze beter verwijzen naar instanties die concrete en blijvende hulp kunnen bieden.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 14 november 2014 @ 13:42:

[...]





Absoluut niet te jong, 39j, dus ik weet wel wat ik doe. Ook nog nooit eerder de mist ingegaan met dit soort zaken. Ik moet wel niet meer zolang doorgaan als met 'vrouw1989'. Dus ik leer er ook van.





Je bent lief. En te goed voor deze wereld. Het is mooi dat je uit gaat van het goede in mensen, maar niet iedereen heeft zuivere motieven. Echt niet. Helaas.

Het is wachten tot iemand misbruik van je maakt. Laat het niet zover komen, dat verdien jij namelijk niet
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik vind het ook weer anders als het van een forummer zou komen die al jaren hier schrijft of van iemand die zich er speciaal voor aanmeldt.

Iemand die hier al schrijft zal ik eerder vertrouwen op echtheid, al is dat natuurlijk ook weer naïef.



Wie wil me even een schop geven? Ik moet boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 14 november 2014 @ 13:49:

Ik vind het ook weer anders als het van een forummer zou komen die al jaren hier schrijft of van iemand die zich er speciaal voor aanmeldt.

Iemand die hier al schrijft zal ik eerder vertrouwen op echtheid, al is dat natuurlijk ook weer naïef.





Precies, dat zou voor mij ook een ander verhaal zijn.

Dan zou ik niet eens twijfelen en direct helpen.



V.w.b. die laatste zin; bij bekende forummers is er altijd wel iemand de die persoon dan IRL kent, of weet dat het een 'echt' iemand is die serieus problemen heeft.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje,

Je hebt niet iemands leven en zorgen overgenomen. (Vind ik)

Op fora is nu eenmaal een andere tijdsbeleving.

Als je niet binnen een dag (en dan reken ik die tijd nog ruim) besloten hebt je partner die al drie dagen sjaggarijnig is te verlaten heb je het bij wijze van spreken al aan jezelf te danken dat je de rest van je leven ongelukkig bent en dat hij het doet met de overbuurvrouw.



Hoe lang heb jij nu eigenlijk geholpen en gesteund?

Volgens mijn berekening geen schokkend aantal maanden hoor.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Miss.Innuendo schreef op 14 november 2014 @ 13:50:

[...]





Precies, dat zou voor mij ook een ander verhaal zijn.

Dan zou ik niet eens twijfelen en direct helpen.



V.w.b. die laatste zin; bij bekende forummers is er altijd wel iemand de die persoon dan IRL kent, of weet dat het een 'echt' iemand is die serieus problemen heeft.Het verleden heeft bewezen dat dat ook niet altijd hoeft te kloppen. Ken je dat verhaal nog van dat forumstel (Sanne en? ) waarvan 1 van de twee kanker bleek te hebben? Hoe lang is dat wel niet doorgegaan voordat de waarheid boven tafel kwam?
quote:doornroosje9 schreef op 14 november 2014 @ 13:42:

[...]





Absoluut niet te jong, 39j, dus ik weet wel wat ik doe. Ook nog nooit eerder de mist ingegaan met dit soort zaken. Ik moet wel niet meer zolang doorgaan als met 'vrouw1989'. Dus ik leer er ook van.



Ik heb er begrip voor dat anderen niet willen dat het hier een overrompeling wordt van bedeltopics, dus ik ga vanaf nu proberen via PB te reageren. Zou makkelijker zijn indien de PB melding terug zou komen natuurlijk.



Ah ok. Topic waar je (tijdelijk) als tussenpersoon fungeerde voor Vrouw was inderdaad nogal chaotisch. Maar TO lijkt uiteindelijk wel geholpen. Dus dat is dan toch verder geen probleem?



Invasie via Google geloof ik niet zo in. En als de bedelaars massaal komen, zullen ze massaal weg-ge-bonjourd worden. Op meeste help-topics komen -ook nu al- pittige & sceptische reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 14 november 2014 @ 13:49:

Ik vind het ook weer anders als het van een forummer zou komen die al jaren hier schrijft of van iemand die zich er speciaal voor aanmeldt.

Iemand die hier al schrijft zal ik eerder vertrouwen op echtheid, al is dat natuurlijk ook weer naïef.



Wie wil me even een schop geven? Ik moet boodschappen doen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 14 november 2014 @ 13:54:

[...]



[afbeelding]Daar zat ik op te wachten. Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 14 november 2014 @ 13:52:

[...]



Het verleden heeft bewezen dat dat ook niet altijd hoeft te kloppen. Ken je dat verhaal nog van dat forumstel (Sanne en? ) waarvan 1 van de twee kanker bleek te hebben? Hoe lang is dat wel niet doorgegaan voordat de waarheid boven tafel kwam?



Dat was tijdens één van mijn forumpauzes.

Maar dan kende niemand dat stel IRL, denk ik?

Want dat zou voor mij namelijk wel een voorwaarde zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:LadyZiva schreef op 14 november 2014 @ 13:43:

Vivamila, dat helpen zit in Doornroosje, dat is herkenbaar. Maar je moet ook het besef hebben dat je én niet iedereen kunt helpen (hoe graag je ook wil) én dat sommige mensen wel om hulp vragen, maar tegelijkertijd alle hulp weigeren (zie voorbeeld van ik dacht Thordis) én er mensen zijn die misbruik maken van je hulpvaardigheid. Soms is een stap terugdoen nodig. Niet naïef, wel verstandig. Mijn ervaring met mensen die graag helpen is dat ze zichzelf juist heel vaak wegcijferen en vergeten. En dat is niet oké.



Ik ben ervandoor. Ik zit niet goed in mijn hum en ik merk dat ik me de dingen net iets teveel aantrek. Een lekkere boswandeling zal vast wonderen doen.Dat bedoelde ik ook; dat helpers moeten oppassen en dat je soms de helpers kan waarschuwen als je denkt dat het misgaat of ergens fout zit. Maar dat het uiteindelijk een eigen keuze is of mensen hulp willen geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 14 november 2014 @ 13:42:

[...]





Absoluut niet te jong, 39j, dus ik weet wel wat ik doe. Ook nog nooit eerder de mist ingegaan met dit soort zaken. Ik moet wel niet meer zolang doorgaan als met 'vrouw1989'. Dus ik leer er ook van.



Ik heb er begrip voor dat anderen niet willen dat het hier een overrompeling wordt van bedeltopics, dus ik ga vanaf nu proberen via PB te reageren. Zou makkelijker zijn indien de PB melding terug zou komen natuurlijk.Wat grappig. Ik had je jonger geschat. Leuk fenomeen dat je je een beeld vormt obv het schrijven...
Alle reacties Link kopieren
Zullen we nu een rondje hoe oud schat je iedereen doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven