National Novel Writing Month (2015)

01-10-2015 16:29 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thirty days of literary abandon! No Plot, No Problem!



Het is inmiddels alweer oktober, wat betekent dat november en daarmee ook de National Novel Writing Month (afkorting NaNoWriMo) weer in aantocht is. Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden. Het is dus inmiddels een internationaal evenement geworden.



Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2015 om 00.00

Eind: 30 november om 23.59



Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Hier schreven we vorig jaar: NaNoWriMo (2014)



Wie doet mee?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen voortgang: ik zit wel boven de 20k, dus op schema, maar ik heb niet zoveel geschreven tijdens de write-in als ik zou willen omdat hij maar kort duurde vanwege afzeggingen. Ik ga nog wel door tot ik minimaal 1667 woorden heb geschreven vandaag (ben er heel er bijna, nog 60 woorden) en misschien zelfs tot 2000 woorden, als het lukt.
weer een stukje bijgeschreven vandaag.

ik haal de dagelijkse word count trouwens geen enkele keer. Ik ben meer een 500 woorden per dag mens denk ik. Over drie maanden zal ik 50k hebben .
Alle reacties Link kopieren
National Novel Writing Trimester.
dat ja
Alle reacties Link kopieren
*steekt neus om een hoekje*



Ik zit ernstig te overwegen om niet meer verder te NaNo'en deze maand.

De afgelopen dagen heb ik niet of nauwelijks geschreven en ik verwacht ook niet dat ik dat de rest van de maand nog op ga pakken, gezien mijn opa afgelopen nacht is overleden. Ik zit op het moment wel te schrijven, maar ik weet niet of ik de behoefte heb om de "druk" van NaNoWriMo er bovenop te hebben. Ik blijf dus vermoedelijk wel schrijven en wordcounts bijhouden, maar ik ga niet meer voor de winst dit jaar. Dat vind ik simpelweg niet realistisch, gezien de omstandigheden.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd, femmelotje. Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je familie.
Gecondoleerd femmelotje
Alle reacties Link kopieren
Femmelotje gecondoleerd wat een verdrietig nieuws :( heel veel sterkte !
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ik heb toch nog een stukje geschreven vanavond. Niet heel veel, maar toch weer een stukje verder.



wordcount: 15962
Alle reacties Link kopieren
Doel: 21666



Ik loop nog steeds achter, maar heb wel weer een stuk geschreven. Een ontzettend pijnlijk stuk, ik heb geschreven over het moment dat mijn kleine meisje overleed. Zo vreselijk pijnlijk en ik mis haar zo ongelooflijk verschrikkelijk veel



wordcount: 17111
Alle reacties Link kopieren
Doel van vandaag: 23333
Alle reacties Link kopieren
Sunemom, wat erg. Wat zal jij het moeilijk hebben.
Dank je Liadan

Het is vandaag drie maanden geleden dat mijn dochtertje stierf en ik heb het er inderdaad heel erg moeilijk mee, het doet enorm veel pijn
Alle reacties Link kopieren
Sterkte lieve Sunemom
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
Sterke Sunemon.

Wat moet dat ongelofelijk zwaar zijn.



Femmelotje, nog gecondoleerd.



Heel veel sterkte allebei.
Alle reacties Link kopieren
Doel: 25k



Halfway Day!



Hoe staat het er bij jullie voor?
Ik heb vanavond de 20K gehaald, 20085 woorden heb ik nu m precies te zijn. Niet Halfway dus, maar ik ben eigenlijk wel een soort trots dat ik toch steeds wel weer de draad oppak. Hoe staat het bij de anderen? En jij Liadan, heb je de 25K gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb vanavond de 25K gehaald, ik zit op 26274 nu.



Ik ben blij dat ik nog op schema zit, want ik heb een beetje een vervelende week gehad, o.a een familielid met problemen en mijn kat waarmee ik vrijdagavond ineens naar de dierenarts moest. Maar ik ga gestaag door.
Alle reacties Link kopieren
Overigens mag je zeker trots zijn op wat je bereikt hebt! 20K is behoorlijk wat. Goed gedaan!
Lastig is dat hé als er vanalles tussendoor komt dat tijd en aandacht nodig heeft. Ik vind het knap van je daar je zo op schema blijft Liadan!



Ik weet niet of ik het ga halen uiteindelijk, de drive is er wel heel erg, maar er gebeurd zoveel in mijn leven dat ik de energie echt uit mijn tenen moet trekken. Verdriet kost gek genoeg ook bergen tijd en energie en vandaag is mijn 'verlof' echt afgelopen en moet ik weer opbouwen op mijn werk. Over twee uur wordt ik daar verwacht en ik ben stikzenuwachtig
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gegaan vandaag Sunemom? Is het een beetje gelukt?



Ik ben dit weekend vastgelopen op 23.000 woorden en ben dus nu behoorlijk achter aan het lopen. Ik ga vanavond/morgen wat daar nog aan te redden is.
Alle reacties Link kopieren
Het doel van vandaag om schema te zitten is: 26667



Sunemom, hoe ging het op je werk?



Zwartvlekje. je achterstand is nog niet zo groot, ongeveer 2 dagen. Niet onmogelijk. Succes en een hele grote inspiratieboost toegewenst.



Schrijven er nog anderen of hebben wij hier de laatste der Mohikanen?
Werk ging voor geen meter. Ik ben krap 2,5 uur aanwezig geweest en was totaal kapot daarna. Ook ontzettend emotioneel nu. Ik kan het allemaal nog niet zo goed geloof ik *schaam*



Wel nog geschreven vandaag, het dagdoel heb ik al gehaald, maar wel vanavond nog wel verder schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven