Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:juliet64 schreef op 22 november 2014 @ 11:06:

[...]





Ja! Dat valt mij ook op; bijna alle vrouwen die ik ken van mijn generatie (ben al bejaard hoor, 50) zijn of helemaal niet getrouwd, of hebben hun eigen naam gehouden. Maar het lijkt erop dat vrouwen van rond de 30 deze gewoonte weer in ere hebben hersteld, helaas....

Jammer, vind het echt een stap terug in de emancipatie.Zelf mogen kiezen wat je wil en dat ook doen is geen stap terug in emancipatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 22 november 2014 @ 11:25:

[...]



Zelf mogen kiezen wat je wil en dat ook doen is geen stap terug in emancipatie.Mee eens. Soms wordt emancipatie toch niet helemaal goed begrepen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 22 november 2014 @ 11:12:

[...]





Vriend zei: ik zou me bijna schamen als ons kind jou naam krijgt. Iedereen gaat denken dat dat kind niet van mij is.



Ik kan mij daar idd wel in vinden. Met een scheiding gaan de kinderen toch vaak naar de moeder. Dus ja ik zou bij een vader met een andere achternaam idd denken dat hij niet de vader is.



Wat het overleggen en overwegen: daar weet je niks van. Je bent daar niet bij. Ook bij besluit achternaam man kan er best overleg zijn geweest.



Ik ben iig blij dat mijn achternaam niet zegt of ik bezit ben of niet.

Ik krijg bij bepaalde figuren een behoorlijk feministische indruk.Eens. Het voelt nu alsof jullie vinden dat elke vrouw die de naam van haar man aanneemt, per definitie ouderwets en afhankelijk is en niet in staat zelf na te denken. Ten eerste slaat dat natuurlijk nergens op, maar ten tweede zijn er ook genoeg vrouwen die er niet uit gemakzucht, maar juist heel bewust voor kiezen om de naam van hun man aan te nemen. Ikzelf zou dat ook doen, gewoon omdat ik het mooi vind dat je als gezin dezelfde achternaam hebt en vooral ook omdat ik weinig heb met die hele gedachte dat je iemands bezit wordt als je zijn achternaam aanneemt. Dat het daar misschien eeuwen geleden vandaan kwam, dat zal best zo zijn, maar ik denk dat je weinig mannen in Nederland zult vinden die er nu zo over denken. En daarbij ben ik ook gewoon niet zo'n fanatieke feministe
Alle reacties Link kopieren
quote:understatement schreef op 22 november 2014 @ 11:29:

[...]





Mee eens. Soms wordt emancipatie toch niet helemaal goed begrepen denk ik.Dat denk ik ook. Ik voel me best geëmancipeerd, maar het voelt gewoon goed om te kiezen voor bepaalde 'ouderwetse' tradities. Als emancipatie zou inhouden dat ik dat allemaal verplicht moet loslaten, dan klopt er toch iets niet...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Loisea.



Ik erger me op dit moment aan mijn vriend die nog in zijn nest ligt.

Hij had een vol schema gepland.



De oven staat aan met verse broodjes, die lucht helpt vast wel .
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik draag nu de achternaam van de man die mij heeft geadopteerd en ik sinds mijn achtste niet meer heb gezien. Ik zou dolgraag de naam van mijn vriend dragen zodat ik de naam draag van een familie die van me houdt en om me geeft. Ik gebruik zijn naam nu ook al heel veel, scheelt namelijk veel spellingsgedoe.
Alle reacties Link kopieren
@Annalaure: Zo klinkt het aannemen van de achternaam van je vriend juist heel mooi
Alle reacties Link kopieren
Waar ik me niet echt aan erger, maar wat wel een beetje onhandig is, is die 'ga naar beneden' knop op het forum. Die brengt je nét wat te ver naar beneden. En die gigantische banner van SNS die ik net had vind ik ook irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gister een grote banner van FBTO. Grrrr.



Mooie gedachtengang zo Annelaure over de achternaam van je vriend.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan het parkeergedrag van bezoekers van de bouwmarkt. Als ik met mijn aanhangwagen kom, dan kan ik hem vrijwel nooit op één van de aanhangwagenplekken zetten doordat die bezet worden gehouden door auto's zonder aanhangwagen. Er is ruimte zat op de parkeerplaats voor auto's zonder aanhanger, maar ja...je zou eens vijf meter verder moeten lopen. Ik moet dan ontzettend moeilijk manoeuvreren om mijn wagen op vier plekken te krijgen.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie geen adblock geïnstalleerd? Ik zie nooit meer irritante reclames, heerlijk rustig

Ik erger me eraan dat ik soms zo ontzettend traag ben. Ik moet straks weg en had al wel 100 dingen willen doen vanochtend (wassen, opruimen, boodschappen..), maar uiteindelijk heb ik alleen maar een brief getikt en onderwijl geforumd en allemaal zinloze dingen zitten zoeken en kijken op internet. WOGgen, noemen we dat toch?
Alle reacties Link kopieren
@Loiseau, goede tip! Heb je een bepaalde adblocker?



Ach, verder is forummen vast ook heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:parbleumondieu schreef op 21 november 2014 @ 19:39:

Ik erger me aan collega's die niet reageren op mails met een vraag, maar gaan zitten afwachten totdat je belt met dezelfde vraag.
quote:LoiseauCoureur schreef op 22 november 2014 @ 12:46:

Hebben jullie geen adblock geïnstalleerd? Ik zie nooit meer irritante reclames, heerlijk rustig

Ik erger me eraan dat ik soms zo ontzettend traag ben. Ik moet straks weg en had al wel 100 dingen willen doen vanochtend (wassen, opruimen, boodschappen..), maar uiteindelijk heb ik alleen maar een brief getikt en onderwijl geforumd en allemaal zinloze dingen zitten zoeken en kijken op internet. WOGgen, noemen we dat toch? Same here Alleen is het hier geen WOGgen maar SOGgen... En het stomme is dat ik me daar dus kapot aan erger, want als ik een beetje door had gewerkt, was ik nu bijna klaar geweest en had ik leuke dingen moeten doen. Maar tegelijkertijd kan ik van mijn SOGgen ook niet echt genieten want ik moet nog bezig voor school... Mijn grootste onbenullige ergernis ben ik dus zelf
waar ik me aan erger;

Volwassen mannen en van die jongelui(jongens) die altijd ongegeneerd hun neus ophalen en het liefst zo hard mogelijk, daarna even flink rochelen en dan een onsmakelijke ranzige fluim op straat spugen. onderhand ben ik misselijk en zowat aan het kokhalzen. en dan denk ik; heb je geen zakdoek?

ook zo`n irritante, diezelfde categorie, maar dan op de fiets hun neus leegblazen.



sorry voor de post.
Alle reacties Link kopieren
quote:n87 schreef op 22 november 2014 @ 13:54:

[...]





Same here Alleen is het hier geen WOGgen maar SOGgen... En het stomme is dat ik me daar dus kapot aan erger, want als ik een beetje door had gewerkt, was ik nu bijna klaar geweest en had ik leuke dingen moeten doen. Maar tegelijkertijd kan ik van mijn SOGgen ook niet echt genieten want ik moet nog bezig voor school... Mijn grootste onbenullige ergernis ben ik dus zelf Oh dit precies. Had het boek twee weken geleden opgedaan en meteen weer dicht. Geen kleur, alleen maar stomme grafiekjes dus; geen zin. Gister toch maar begonnen, is het heel duidelijk uitgelegd en best wel goed te doen, maar wel langdradig. Dat is overigens bij alle studieboeken! Gevolg, moet nu nog 100 pagina's welke waarschijnlijk in 10 pagina's samen te vatten zijn.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ja bah wat die vieze groene rochels ( word spontaan misselijk).



Sowieso spugen op straat.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
word zelf ook misselijk nu ik terug lees. niet lezen tijdens het eten.
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je ook van die mannen in de trein, gewoon echt zo ronkend hun neus ophalen. Ongegeneerd. Bah.
quote:Lotte35 schreef op 21 november 2014 @ 20:00:

[...]



Joh, ga lekker op de bank liggen.

Die blouse is gewoon gekrompen.Lief van je.
quote:sinnombre schreef op 21 november 2014 @ 20:53:

[...]





Dat komt door calorieën. Calorieën zijn beestjes die 's nachts je kleding kleiner maken.

Kun je niets aan doen.Yes! Nog meer smoesjes logische verklaringen!
ik ga zelden met de trein, dus dat weet ik dan niet.



wat ik ook zo goor vind, is mensen die met de mond open eten, ik hoef niet het hele kauwproces te zien, ook als er kauwgom word gegeten met de mond open , gatver
als er iets is gekrompen of te klein is, zeg ik: sorry te heet gewassen.
smakken tijdens het eten is ook een irritatie. ben zo blij dat ik alleen woon.
quote:LoiseauCoureur schreef op 22 november 2014 @ 12:46:

Hebben jullie geen adblock geïnstalleerd? Ik zie nooit meer irritante reclames, heerlijk rustig

Ik erger me eraan dat ik soms zo ontzettend traag ben. Ik moet straks weg en had al wel 100 dingen willen doen vanochtend (wassen, opruimen, boodschappen..), maar uiteindelijk heb ik alleen maar een brief getikt en onderwijl geforumd en allemaal zinloze dingen zitten zoeken en kijken op internet. WOGgen, noemen we dat toch? Ik heb een serie zitten kijken, daarna beetje internetten en nu pas kijk ik voor het eerst hoe laat het is: fokking 3 uur al?!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven