Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?



Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:albertha schreef op 25 november 2014 @ 21:57:

Flexwerken, wat een irritante uitvinding. Collega's die vroeg beginnen bezetten iedere dag de fijnste plekken. Als je er iets van zegt antwoorden zij "Je kan toch ook vroeg beginnen".Flexwerken, breek me de bek niet open! Wat jij zegt inderdaad, of mensen die 's ochtends ergens inloggen, hun hele bureau volplempen met hun spullen en vervolgens de hele dag van vergadering naar overleg naar bespreking hollen en geen moment op hun plek zitten, maar 'm dus wel bezet houden. Grrrrrr.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Mensen die op de bus pas rechtstaan om af te stappen als de chauffeur al is gestopt en de deuren al open zijn. Is het nu echt zoveel moeite om gewoon klaar te staan aan de deur als die opengaat. Die mensen zitten dan typisch ook helemaal aan de andere kant van de bus.



Analoog, mensen die op een volle bus niet doorhebben dat ze beter al richting deur kunnen vertrekken omdat ze anders nooit op tijd aan de deur geraken. En dan boos zijn als de chauffeur de deuren toedoet omdat hij denkt dat er niemand af moet stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan het duo dat vandaag EditieNL presenteerde (zij heet Margreet, hij heet Daan). Wat een schijtlollig gedoe zeg. Als zij het presenteert kun je er bij voorbaat al vanuit gaan dat ze ergens om in een lachstuip zal schieten. En hij is net nieuw, maar vindt zichzelf zooooo lollig.



De pest is, dat ik de onderwerpen vaak leuk vind. Ik kijk het verder dus graag.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mijn collega die elke dag zijn warme maaltijd achter zijn computer opeet ipv in de kantine. Dan ruikt het hier dus nog een paar uur lang naar uien of iets anders penetrants. Bleegh! Maar ik vind het te flauw om hem er op aan te spreken, dus ik spui mijn ergernis maar even hier.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die vanille uitspreken als vanielje.



Fietsers die een sprintje trekken om je in te halen en dan in een slakkengangetje voor je gaan fietsen als ze je eenmaal voorbij zijn



Voordringen. Ik stond laatst in de rij in het postkantoor. Er was één rij bestemd voor het verzenden van de pakketjes en het regelen van bankzaken en de andere rij om af te rekenen. 2 bejaarde vrouwen besloten tussen de rijen in te gaan staan en vroegen aan de vrouw voor me wat nou precies de rij was en of zij ook in de rij stond. 'Ja' antwoordde ze 'ik sta in de rij'

Dus de vrouwen wilden zich achter die persoon in de rij wringen. 'Ik sta ook in de rij hoor..' zei ik tegen ze.

'Ja...Maar wij stonden er al eerder' antwoordde één van de oudere vrouwen en zonder blikken of blozen gingen ze voor me staan..

Het was me duidelijk dat ze gewoon misbruik maakten van hun positie als onschuldige bejaarde vrouwen en ik heb er niets van gezegd maar vond het wel ergerlijk
quote:miedo schreef op 24 november 2014 @ 20:20:

[quote]amarna schreef op 24 november 2014 @ 09:55:

Geen kleine ergernis, maar een grote, maar ik plaats 'm toch.

Fietsers in het donker zonder licht, in donkere kleding, met koptelefoon op met hun i-phone in de weer en zonder richting aan te geven, niet op ander verkeer lettend, om geparkeerde auto's heenslalommend?



Daar erger ik me ook vreselijk aan!

Ben ik de enige die zich er zo aan irriteert dat ze scenarios bedenkt dat ze bij zo'n aanrijding gewoon zou doorrijden?Ik heb wel eens tegen zo'n fietser geschreeuwd dat als hij volgende keer wél onder mijn auto ligt ik me NIET schuldig voel
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 25 november 2014 @ 22:26:

Ik erger me aan het duo dat vandaag EditieNL presenteerde (zij heet Margreet, hij heet Daan). Wat een schijtlollig gedoe zeg. Als zij het presenteert kun je er bij voorbaat al vanuit gaan dat ze ergens om in een lachstuip zal schieten. En hij is net nieuw, maar vindt zichzelf zooooo lollig.



De pest is, dat ik de onderwerpen vaak leuk vind. Ik kijk het verder dus graag.Die Daan vind zich super lollig...
Alles weten maakt niet gelukkig...
quote:albertha schreef op 25 november 2014 @ 21:57:

Flexwerken, wat een irritante uitvinding. Collega's die vroeg beginnen bezetten iedere dag de fijnste plekken. Als je er iets van zegt antwoorden zij "Je kan toch ook vroeg beginnen".Doe ik ook. Ik heb de enige plek in deze ruimte waar niemand mee kan kijken op je scherm (ivm forummen enzo ) En ja, ik neem die plek elke dag. En ik voel me daar niet schuldig over. Moeten ze maar niet om 08.28 binnen komen kakken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat wie het eerst komt, wie het eerst maalt en dat je dus op een fijne plek uitkiest als je eerder binnen bent, maar ik weet nog dat ik vroeger als uitzendkracht werkte en geen eigen bureau had en dus een bureau moest kiezen dat op dat moment toevallig onbezet was omdat diegene ergens anders werkte. Er zat daar een vrouw op de afdeling die me altijd met een hoop bombarie wegstuurde ('Mag ik misschien even achter MIJN EIGEN BUREAU zitten?') om dan vervolgens alleen een tasje met spullen op die plek te leggen en de rest van de dag op een andere werkplek te zitten. Dat vond ik wel echt heel irritant. Ik snap dat het haar bureau was, maar elk bureau waar ik zat was iemands bureau, ik kreeg nou eenmaal geen eigen bureau.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 25 november 2014 @ 22:07:

Het is een benullige, maar ik moet het echt even kwijt, ben gefrustreerd



Mijn man heeft mijn oude telefoon op internet gezet, man is niet thuis, dus ik mocht het even regelen.

Die man komt binnen, denk type zakenman, bekijkt de telefoon, of hij nog mooi is en zonder krassen of barsten.

Was helemaal goed.

Maar zegt hij, ik ga zo nog naar iemand anders om te kijken en bij diegene mag ik hem voor 25 euro minder meenemen.

Of we het verschil dan konden delen, toen ik nee zei vond hij dat niet leuk.

Hij krijgt nog een telefoongesprek tussendoor, toen ik hem de blik gaf, hing hij maar op en ging verder.

Hij zou het mij nu via de bank overmaken, laten zien dat het overgemaakt is en dan zou hij de telefoon morgen ophalen, tenzij ik hem nu meegaf aan hem.

Toen ik zei dat ik het contant wilde en niks via de bank (je weet maar nooit toch) vond hij me nog raarder.

Hij zou dan nu even geld gaan pinnen en dan zou hij mij dat geld komen brengen en de telefoon meenemen.

Ik heb gezegd dat ik zo de deur afsluit en dat hij morgen maar met mijn man verder moest bellen over wanneer hij hem kon komen halen, met geld.

Telefoon van zijn vrouw tussendoor, waar hij bleef, en hij gaat eindelijk weg.

Zie ik dus net op de camera dat hij voor de deur staat om geld te brengen denk ik, waarschijnlijk doof dus denk ik.

Die man is hier ruim 20 minuten geweest, dus ik was er echt wel klaar mee.

Wat een gedoe zeg Jeetje, pak dat geld gewoon effe aan als hij toch voor de deur staat. Wat een moeilijk gedoe van jouw kant.
Ik laat om 22u ook geen idioten meer binnen. Heel begrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ze had hem toch al een half uur binnen gehad? Desnoods duwt hij het geld door de deuropening en doet zij hetzelfde met de telefoon. Nee, omdat hij moeilijk deed, mag hij morgen weer terugkomen. Gedoe om helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Mijn leidinggevende...



Loop al 2 wekenmet darmklachten. 2 keer al bij huisarts geweest en die geeft aan dat ik rust moet nemen. Dat geeft mijn leidinggevende me niet. Ben 2 dagen thuis geweest. Ben 3 keer gebeld geworden en 2 sms berichten op die 2 dagen tijd gehad. Durfde niet meer thuis te blijven dus inmiddels weer 2 weken aan de slag met veel krampen en pijn. Morgen WEER terug naar huisarts. Hem gemaild... Zijn antwoord: "Ja dat moet dan maar. Tot morgen."



Mijn oma is stervende... Weet hij ook. In een telefoongesprek vroeg hij ernaar... Zijn antwoord: "Ach ja, ze heeft ook wel de leeftijd..." Leuk om dat te moeten horen zo... :(
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:misspatrice schreef op 26 november 2014 @ 15:21:

Mijn leidinggevende...



Loop al 2 wekenmet darmklachten. 2 keer al bij huisarts geweest en die geeft aan dat ik rust moet nemen. Dat geeft mijn leidinggevende me niet. Ben 2 dagen thuis geweest. Ben 3 keer gebeld geworden en 2 sms berichten op die 2 dagen tijd gehad. Durfde niet meer thuis te blijven dus inmiddels weer 2 weken aan de slag met veel krampen en pijn. Morgen WEER terug naar huisarts. Hem gemaild... Zijn antwoord: "Ja dat moet dan maar. Tot morgen."



Mijn oma is stervende... Weet hij ook. In een telefoongesprek vroeg hij ernaar... Zijn antwoord: "Ach ja, ze heeft ook wel de leeftijd..." Leuk om dat te moeten horen zo... :(Wat een eikel. Ik heb altijd leidinggevende functies gehad en ben best streng, maar ben altijd aardig geweest over ziek melden. Je pikt de aansteller er wel uit. Jij bent dat duidelijk niet. Voor jezelf kiezen hoor!
Wat naar misspatrice :( Ben je in de positie om een beetje schijt aan hem te hebben? In die zin: denk je dat je voor je baan te vrezen hebt als je het ziek=ziek beleid hanteert? Als ze je niet geloven dat je ziek bent dan sturen ze maar een Arbo arts bij je langs.
Alle reacties Link kopieren
Miss Patrice,

Uit jezelf een afspraak maken met de Arbo-arts?



Ik vind dit geen kleine ergernis meer, maar een asociale kwal van een leidinggevende.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 november 2014 @ 14:46:

Ach, ze had hem toch al een half uur binnen gehad? Desnoods duwt hij het geld door de deuropening en doet zij hetzelfde met de telefoon. Nee, omdat hij moeilijk deed, mag hij morgen weer terugkomen. Gedoe om helemaal niks.

Wat pantax zegt minnimouse, vooral omdat hij zo moeilijk deed omdat ik het contant wou, ipv de bank, straks boekt hij het geld terug als hij de telefoon heeft.

Mijn wekker ging de volgende dag om half 5 weer, en het was inmiddels een kwartier later dat hij voor het huis stond, en ik had al gezegd dat ik het te laat vond worden als hij eerst ging pinnen en dan weer zou terugkomen.

Hij zei zelf ook dat hij dan morgen wel terug zou komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmik88 schreef op 26 november 2014 @ 14:26:

Die Daan vind zich super lollig...

Nou hè, wat een kwallejakker.

En als hij verder nou subliem zou presenteren, maar negen van de tien keer zit hij dwars door de leader heen te wauwelen.



Ik zeg: ontslaan die handel
You don't have to fit into the format
quote:oldwood schreef op 26 november 2014 @ 17:06:

[...]



Wat pantax zegt minnimouse, vooral omdat hij zo moeilijk deed omdat ik het contant wou, ipv de bank, straks boekt hij het geld terug als hij de telefoon heeft.

Mijn wekker ging de volgende dag om half 5 weer, en het was inmiddels een kwartier later dat hij voor het huis stond, en ik had al gezegd dat ik het te laat vond worden als hij eerst ging pinnen en dan weer zou terugkomen.

Hij zei zelf ook dat hij dan morgen wel terug zou komen.Alsnog eens met minnimouse. Hij heeft je veel opties geboden, die je allemaal weigerde om aan te nemen. Het is niet zijn schuld dat je werkelijk nergens voor te porren was...
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 26 november 2014 @ 17:06:

[...]



Wat pantax zegt minnimouse, vooral omdat hij zo moeilijk deed omdat ik het contant wou, ipv de bank, straks boekt hij het geld terug als hij de telefoon heeft.

Mijn wekker ging de volgende dag om half 5 weer, en het was inmiddels een kwartier later dat hij voor het huis stond, en ik had al gezegd dat ik het te laat vond worden als hij eerst ging pinnen en dan weer zou terugkomen.

Hij zei zelf ook dat hij dan morgen wel terug zou komen.



Geld terug boeken kan niet eens, alleen bij automatisch incasso.

Wat doe jij moeilijk zeg.

Van mij mocht je in je telefoon stikken, ik kocht hem bij een ander.

Die man kan zijn verhaal zo plaatsen in het marktplaats ergenissen topic.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:oldwood schreef op 26 november 2014 @ 17:06:

[...]



Wat pantax zegt minnimouse, vooral omdat hij zo moeilijk deed omdat ik het contant wou, ipv de bank, straks boekt hij het geld terug als hij de telefoon heeft.

Mijn wekker ging de volgende dag om half 5 weer, en het was inmiddels een kwartier later dat hij voor het huis stond, en ik had al gezegd dat ik het te laat vond worden als hij eerst ging pinnen en dan weer zou terugkomen.

Hij zei zelf ook dat hij dan morgen wel terug zou komen.



Hij kan niet eens dat geld terugboeken als hij dat zelf overmaakt. Dat kan alleen bij een automatische incasso en daar was hier absoluut geen sprake van.



En het zal best dat je wekker de volgende dag ging maar dat kwartier maakt toch ook niet uit?



En prima dat hij zei dat hij morgen terug zou komen maar als hij dan een kwartier later toch voor de deur staat, met geld, dan zou ik het gewoon even afhandelen. Je kunt er maar vanaf zijn toch? Voor hetzelfde geldt komt 'ie nu niet meer terug en raak je dat ding niet meer verkocht.



Volgens mij deed je gewoon moeilijk om het moeilijk doen. Was je geïrriteerd dat hij probeerde af te dingen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Nog een ergenis: mensen die hier op het forum gaan vragen of ze zwanger zijn.



Of nog erger: ik heb oeps per ongeluk onveilige seks gehad, ben ik zwanger.



Alsof wij dat kunnen zien. Koop een test.

En condooms want erg snugger kom je niet over, beter nog maar niet voortplanten.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Gaat nergens over maar toch:

Ik speel graag Bubbe Poke. Is een volslagen dom spelletje maar heerlijk ontspannend voor mij



Ik ga de apotheek in en zie een enorme mensenmassa. Nou dat kan dus wel even duren, dus ik vraag wie de laatste is, en plof in een stoel.

Staat er iemand naast me die zich toch even met mijn spelletje Bubble Poke gaat bemoeien....

Scheer je weg of niet!



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 november 2014 @ 21:20:

[...]





Hij kan niet eens dat geld terugboeken als hij dat zelf overmaakt. Dat kan alleen bij een automatische incasso en daar was hier absoluut geen sprake van.



En het zal best dat je wekker de volgende dag ging maar dat kwartier maakt toch ook niet uit?



En prima dat hij zei dat hij morgen terug zou komen maar als hij dan een kwartier later toch voor de deur staat, met geld, dan zou ik het gewoon even afhandelen. Je kunt er maar vanaf zijn toch? Voor hetzelfde geldt komt 'ie nu niet meer terug en raak je dat ding niet meer verkocht.



Volgens mij deed je gewoon moeilijk om het moeilijk doen. Was je geïrriteerd dat hij probeerde af te dingen ofzo?

Nee ik was geïrriteerd om het feit dat hij hier ruim 20 minuten is geweest, dat vind ik niet erg als je twijfelt om een telefoon te kopen, maar deze man was vanaf het begin al van plan om die telefoon te kopen.

Gaat hier een zakengesprek aan de telefoon voeren,(kun je ook later doen toch) wat al lang duurde en hij kwam al laat op de avond.

Bellen om te vragen of hij eerder kon, of de dag erna kon niet omdat mijn man geen telefoonnummer van hem had.

Toen hij weg was, ben ik gaan douchen, zat al in slaaptruitje en onderbroek, dus ik deed niet meer open, hij zou de volgende dag terug komen, zoals we dat toen hij hier was afgesproken hadden.

En nogmaals, hij belde niet aan, maar keek of er nog licht in de gang brandde.

Maar goed, zijn vrouw heeft de telefoon gisteren opgehaald.



Maar waarschijnlijk gaan we het niet eens worden, en dat hoeft ook niet toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven