onvoldoende gefrankeerde post

31-12-2011 16:46 37 berichten
Vandaag een kaart in de bus van post.nl

"U heeft onvoldoende gefrankeerde post ontvangen of verzonden......"

Ontvangen in dit geval, het is een kerstkaart zonder postzegel.

Men wil dus dat ik nu 0,92 ga betalen. Hoewel het niet echt mijn stijl is heb ik toch zoiets van "ik laat het erbij". Vind het eigenlijk van de zotte dat ik moet betalen voor een fout van een ander. Ik weet het het is maar 0,92 maar toch (het is zelfs 2x een postzegel)

Halen jullie mij over de streep van betalen of hebben jullie ook zoiets van laat zitten.



Voor iedereen die wil dat men echt even aan je denkt bij je kerstkaart, dan is volgend jaar verzenden zonder postzegel wel een idee
Alle reacties Link kopieren
Zit niet zo te zeiken over dat hun. Als jij je zo irriteerd ga je daar lekker een topic over openen, is toch helemaal niet de essentie van dit topic.
quote:vanessa_2 schreef op 31 december 2011 @ 17:40:

[...]



Wat zouden hun dan doen?????? Ga eens terug naar school.

Die 5 vraagtekens maken het verschil.



Om je punt duidelijk te maken, had je ook alleen de laatste alinea kunnen quoten.



Had je verder ook nog iets van toegevoegde waarde voor het topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:usena schreef op 31 december 2011 @ 17:28:

Wordt niets mee gedaan verder als je niet betaald. Ze kunnen je namelijk niet tot betalings verplichten. Daar het niet jouw fout is.Dit zou voor mij dan ook hét argument zijn om niet te betalen. Kom op zeg, lekker makkelijk om de ontvanger lastig te vallen met iets wat de afzender veroorzaakt heeft (nog los van het feit dat ik mijn kostbare tijd moet gaan spenderen aan postzegels kopen, want die heb ik standaard niet in huis) aan dat soort onzin doe ik mooi niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:vanessa_2 schreef op 31 december 2011 @ 17:25:

[...]



En hun ook niet..???????Zo, jij bent lekker bezig.. Lees alleen maar zeikreacties op taalfouten, of andere negativiteit. Lighten up: het is oudjaarsdag notabene: tijd om vooruit te kijken naar zoveel mogelijk lichtpuntjes in het leven.
Ik heb het ook ooit eens gehad.. Stond erbij dat het onvoldoende gefrankeerd was en ik 1,10 gulden moest betalen. Maar het gekke was dat ik van die persoon altijd post kreeg en er zat nu niet meer in de enveloppe dan anders en qua gewicht was de enveloppe ook niet zwaarder waardoor er 2 postzegels op moesten in plaats van 1.



Er stond toen ook nog een dreigement bij in de trant van "mocht u niet betalen, dan sturen wij in de toekomst post van deze afzender retour". Maanden later lag er gewoon weer post van de afzender.



Ik heb die kaartjes zelfs gezien op post van bedrijven waar dus op staat port betaald. Dus hoe kun je zien dat die dan onvoldoende gefrankeerd zijn?!
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet verplicht strafport te betalen.
verba volant, scripta manent.
Heb besloten om niet te betalen. Eens zien wat de gevolgen (kunnen) zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:closednote schreef op 31 december 2011 @ 18:19:





Er stond toen ook nog een dreigement bij in de trant van "mocht u niet betalen, dan sturen wij in de toekomst post van deze afzender retour". Maanden later lag er gewoon weer post van de afzender.



Is ook een nogal loos dreigement.. hoe kunnen zij nou weten van wie de post afkomstig is? Er staat alleen maar 'Liefs tante Toos' oid.
Waar ik voorheen werkte, deed ik de inkomende post. Kreeg vaak zo'n kaart van de PTT, maar gooide hem altijd weg. Kreeg soms nog een herinnering, maar die ging ook de prullenbak in. Daarna volgde nooit iets meer.



Dit is geloof ik het enige 'vergrijp' wat ik op mijn kerfstok heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 2 enveloppen waar de postzegel niet gestempeld was, heft het weer op.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg regelmatig een briefje dat we strafport moeten betalen op het werk. We gooien het altijd weg. Daarna soms een herinnering, die gooien we ook weg en daarna horen we er niks meer over.



NIET betalen dus.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een kerstkaart ontvangen met een boete. Mooi niet dat we die gaan betalen. Het is niet mijn fout. Laat ze de afzender maar achterhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven