Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou, goedemorgen!



Ik zit hier in een bewolkt Spanje, dus een goede reden om even op het forum te spieken. Ook de eerste keer in 5 dagen dat ik echt even alleen ben.. het is leuk, maar dit is ook lekker.



Bij mij stroomden de hurray's dan weer binnen. Van mijn dochter kreeg ik een foto van een ontvangen kaartje, een leuke giraffe.

Gelukkig had de zender zelf gescand.



Ik heb hier al wel wat kaartjes gekocht, zelfs al 3 verstuurd, maar niet voor postcrossing. Vind het lastig dat ik mogelijk een adres trek, waar ik geen geschikt kaartje bij kan vinden. Ik krijg inmiddels wél de kriebels, dus misschien bedenk ik me nog :-)



Jammer dat de hurray's bij jullie niet zo snel komen nu.
Later is nu
Hey dreamer.



Balen van de bewolking! Maar verder dus wel leuk daar!



Ja of je moet op je kaartjes schrijven ben op vakantie en hier zit ik.?



Hier niks.... heel stil..China 24 dagen onderweg. Meisje zelf is 15 dagen al niet op de site geweest...
Alle reacties Link kopieren
De bewolking is inmiddels weg. Het is later op de middag, maar de temperatuur stijgt. Heb net 2 uur gewandeld en ben gesloopt



Jammer dat er geen schot in zit, Zomerelfje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah, fijn Dreamer dat je bent aangekomen en dat de bewolking wegtrekt. Daarvoor ga je natuurlijk ook niet naar het zuiden! Ik zou ook niet veel adressen trekken als ik voorlopig nog niet thuis was, in een weekend of een weekje weg doe ik het rustig, dan kan ik altijd thuis nog sturen als ik echt niets kan vinden, maar langer eigenlijk niet.



Nou ik kan dus sowieso niets versturen want nog steeds geen hurrays hier, morgen gaat duitland expired dus dan kan ik in elk geval sturen maar dat is niet echt leuk. Mijn andere kaartje naar Duitsland is inmiddels ook 14 dagen onderweg en de rest ook vet lang. Sta nog steeds op 11 kaartjes verstuurd deze maand en vind het echt veel te weinig!



Maar, zaterdag ga ik naar Dreamer & Labellei stad en toevallig weet ik dat daar hele leuke kaartjes te koop zijn. Eigenlijk mag ik geen kaartjes kopen maar ja.... Het is de enige manier om me met postcrossing bezig te houden op t moment denk ik dan maar
Ah wat leuk dat je naar Dreamer en Labellei Stad gaat HappyOwl!

En ik snap je helemaal als je nu júist kaartjes gaat kopen. Inderdaad: je moet toch wát?! Anders wordt het helemáál saai!



Maar belachelijk hoor dat jouw kaartjes maar niet aankomen.



Ik had vannacht éindelijk weer 2 Hurrays, beide uit de USA. Geen zorgenkindjes, maar goed, je kunt niet alles hebben. Ik sta nu nog "maar" 6 voor met ontvangen.



Ik heb mijn kaartje naar Finland nog steeds niet verstuurd. Ik hoop dat nog wel te doen vandaag, maar ik wil eigenlijk nog even kijken bij een boekhandel of ze daar een nóg geschikter kaartje hebben. ( ) Ik hoop dat vanochtend te kunnen doen.



Fijn van je te horen Dreamer. Relaxze daar! En wat goed dat je je ontvangen kaartjes kunt registreren.
Alle reacties Link kopieren
Dianaf ik begrijp dat je een poosje minder bezig geweest bent met PC? Happy Owl veel shopplezier hoop dat je mooie kaartjes vind. Ik merk dat ik ook anders naar het kaartschap kijk. Normaal liep ik er alleen heen voor trouw,rouw,geboorte en felicitatiekaarten.

Dreamer fijne zonnige vakantie dagen toegewenst. Zomerelfje misschien is vandaag de dag van aankomst en dan kan ook jij weer gezellige kaarten versturen. Labellei gelukkig weet zij in Finland niet dat er een kaartje van jouw onderweg is en als je dan het perfecte kaartje vind maak je haar dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulsje schreef op 27 mei 2016 @ 08:38:

Dianaf ik begrijp dat je een poosje minder bezig geweest bent met PC? Happy Owl veel shopplezier hoop dat je mooie kaartjes vind. Ik merk dat ik ook anders naar het kaartschap kijk. Normaal liep ik er alleen heen voor trouw,rouw,geboorte en felicitatiekaarten.

Dreamer fijne zonnige vakantie dagen toegewenst. Zomerelfje misschien is vandaag de dag van aankomst en dan kan ook jij weer gezellige kaarten versturen. Labellei gelukkig weet zij in Finland niet dat er een kaartje van jouw onderweg is en als je dan het perfecte kaartje vind maak je haar dag.

Klopt, ik heb denk ik bijna een jaar niets meer verstuurd. Te druk met werk en andere zaken, en ook omdat ik teleurgesteld was in de kaarten en de hurray's die ik terug kreeg. Daar had ik normaal nooit last van, dus het leek mij handig om even niets te doen. Ik heb me in tussentijd wel vermaakt met penvriendinnen, en kaartjes naar vrienden en familie. En nu vind ik het weer leuk.



Je gaat inderdaad anders naar kaarten krijgen. Ik verstuur ook veel gewone kaarten naar vrienden, familie, kennissen ed, maar je kijkt toch anders, als is het maar omdat je vaker kijkt. En je wordt ook zo goed in het spotten van brievenbussen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.



Na een drukke week met een lang weekend pony rijden in Collendoorn en de avond4daagse heb ik 5 kaartjes kunnen schrijven voor mn dochter en mij.

Er gaan er 2 naar duitsland en 1 naar polen, belarus en de usa. Waren geen superleuke profielen. 1 had wel graag een kaart van waar jezelf graag naar toe wil gaan. Mijn droom is nieuw zeeland of Tasmanië en daar had ik nog een kaart van. Heb deze ook gestuurd. Verder 2 hurrays gekregen met blije verhalen erin.



Wens iedereen een heel fijn weekend vol met hurrays en kaartjes..
Ik stond vanochtend dus al om 9.30 uur bij de boekwinkel maar ik kon daar niet het kaartje vinden die ik eigenlijk in mijn hoofd had. Heb wel 6 andere kaarten gekocht.



Heb uiteindelijk toch een geschikt kaartje gevonden voor de Finse, die zojuist geschreven, zodat ie straks op de post kan.



En nu snel naar het werk...



Iedereen alvast een goed weekend gewenst!
Hihi labellei, toch nog wat kunnen score...



Moonlightdreamer ook lekker bezig met kaartjes versturen. Top.



Vandaag kaartje ontvangen vanuit belgie? Postzegel en kaart komen uit poortugal?! Er staat op groetjes en dan de naam en datum... tja. Naam kon ik niet eens lezen????.

Heb en dank je wel hurray geschreven. Vind het wel goed zo...



En nu wachten tot dat mijn kaartjes aankomen...
Alle reacties Link kopieren
Die éne boekwinkel, die weet HappyOwl niet zeker? Ohoh..



Hier geen postcrossingsnieuws.



Ik moet geld voor eten overmaken naar de kinderen, maar de website van internetbankieren ligt eruit. Arme, arme kinders (mijn ouders zijn er nu en ze eten pizza, dus het valt wel mee)
Later is nu
Hahaha Dreamer, wordt er binnenkort een tv-actie gehouden voor jouw kinderen? Giro 555. En dan op het andere net een Opgelicht-achtig programma over de ouders die zijn gevlucht naar Spanje.



Dé boekhandel waar ik vanochtend ben geweest was die in de Ebbinge (op de hoek). Ik heb er trouwens nog wel een kaartje met een oude landkaart van Nederland gescoord. Voor de mensen die "maps" willen.



Blijkbaar waren jouw Belgen op vakantie in Portugal zomerelfje. Maar ze hadden dus niet veel te melden. Jammer.



Ik had vandaag een kattenkaart uit Finland in de bus. Had ook weinig tekst, alleen maar iets van greetings en dan inderdaad een onleesbare naam. Ik zal 'm zo even registreren.



En ik had vanmiddag nog 2 Hurrays, uit Duitsland en Litouwen.



En nú ga ik weer een nieuw adres aanvragen.



Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Owjee, ik hoor iets over een boekwinkel waar ik naar toe moet? Ik mocht dus van mezelf geen kaartjes meer kopen tot ik over de 200 verstuurd had, maar goed, morgen maak ik maar een uitzondering.

Ik heb namelijk nog steeds geen hurrays, snap er niets van, er gebeurt echt helemaal niets, en dat is de hele maand al een beetje zo. Duitsland staat op 60 dagen maar het woordje expired staat er niet bij dus kan er nog geen nieuw adres voor trekken....



Had wel mijn nieuwe postzegels binnen, de gewone postcrossingzegels van postnl. Ga komende tijd die maar even plakken ipv pmk, behalve natuurlijk als mensen om leuke zegels vragen, want heb er nog genoeg. Maar denk dus dat het daar ook wel eens aan kan liggen....



Tja ik heb zo weinig nieuws steeds, alleen dat mijn kaartjes nog niet aangekomen zijn. Beetje saai is het wel he!
Oh wat raar (en saai!!!!) dat je kaartjes maar niet aankomen HappyOwl. Wellicht brengt een bezoekje aan onze stad je wat geluk.



Heb je trouwens al plannen voor morgen qua shoppen? Ga je weer de Folkingestraat doen?



Ik heb net weer adressen aangevraagd.

Duitsland. Kort profiel, ze wil cityviews dus, laat ik eens gek doen, ik zal haar een cityview sturen.

Oekraïne. Heeft veel leuke wensen en ik stuur haar een engel.

USA. Een gepensioneerde man zonder wensen. Hij houdt o.a. van zwemmen dus ik zal 'm een oude foto van "ons" zwembad sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ja heel saai! Ik heb zo'n grote verzameling leuke kaartjes die niet kunnen wachten om de wijde wereld in te trekken. Maar goed, dan moet ik dus eerst wat hurrays krijgen, helaas nog niets....



Vriendin van mij gaat binnenkort op vakantie en we gaan daar sowieso even kleding voor shoppen. Zelf kan ik ook wel wat kleren gebruiken. Verder staat t open, als het aan mij ligt duiken we zeker de folkingestraat even in! Maar verder gewoon gezellig dagje weg en als ik niet aan kaartjes kopen toekom is het geen wereldramp, heb nog wel wat op voorraad
Veel plezier vandaag HappyOwl!



Ik kon me vanochtend niet bedwingen en heb nog maar een adres aangevraagd. Dat werd Slovenië, iemand die cityviews wil.

Ik bedacht meteen dat ik hem wel weer eens een kaartje van het station met Peerd kon sturen, die heb ik al heel lang niet meer verstuurd.

Toen keek ik op zijn wall en zag ik dat hij dat kaartje in april nog heeft gekregen. Van Dreamer. Ik zal dus maar iets anders voor hem uitzoeken.
Echo......





Alle reacties Link kopieren
Hier ook weinig hurrays, wel gister en vandaag bijelkaar vijf kaartjes gehad. Waaronder een kaartje uit Japan die na 5 dagen al bij mij op de mat lag Best snel haha
aan het typen...
Ja Japanners zijn snel Rozea .



Ik had zojuist een Hurray uit China. De Chinese is blijkbaar verliefd geworden op mijn kaartje, ik citeer een zin:

"Thanks for your postcard and stamps,I can not tell you how much I love them. "



Ik wens iedereen nog wat leuke Hurrays toe vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Aaw wat een leuke reactie! Fijne dag!
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat je dezelfde Sloveen trok, Labellei



Ik hoop dat je wat hurrays krijgt, HappyOwl. Ik stuur toch ook met pmk zegels zonder prioritysticker en bij mij komen ze aan. Ook lang niet allemaal, helaas. En dat je maar een fijne shopdag mag hebben



Geld overmaken is gelukt, dus de kinders zullen nog niet van honger omkomen, gelukkig. Het is hier wel bewolkt Nouja, kan ik lekker lezen
Later is nu
Relaxze en leesze daar Dreamer!



Ik kreeg vanmiddag nog een kattenkaartje uit Tsjechië.

Én er kwam een blije Hurray uit Belarus, die heb ik afgelopen maandag gepost, dus dat was een snelle.



Ik sta nog steeds 4 voor met ontvangen kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Leuke hurray had je Labellei! Ook wel grappig dat je dezelfde sloveen had als Dreamer, jullie hebben volgens mij al behoorlijk vaak naar dezelfde persoon gestuurd



Wat jammer dat het bewolkt is daar Dreamer, in jouw stad was het vandaag juist heerlijk zonnig. Soms is het ook gewoon even niet eerlijk he. Maar hopelijk geniet je er wel lekker van.



Ik had gehoopt dat het noorden mij wel hurrays zou brengen, maar helaas, vandaag nog steeds echt helemaal niets!!! Uiteraard heb ik zo af en toe wel wat kaartjes afgerekend in de leuke winkeltjes, wat een kaartenparadijs hebben jullie toch!
Oh wat jammer dat je nog steeds geen Hurrays hebt gehad HappyOwl. Is de Postnl-medewerker die jouw brievenbus licht een hoarder?

Ik begrijp dat je als troost wat kaartjes hebt gekocht.



(En ik had nog weer een Hurray, uit de USAy. Durf ik nu bijna niet meer te zeggen.... maar ik probeer mijn Hurrays wel weer door te blazen naar het zuiden.)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop snel dat je hurrays krijgt HappyOwl!!



Ik had eergisteren (?) een hele leuke hurray (eindelijk ) uit Duitsland. De ontvanger was zo enthousiast dat hij om mijn adres vroeg zodat hij een bedank kaartje kan sturen!



Vandaag gaan er 2 kaartjes op de post naar USA (een love kaartje ) en Duitsland (een Belle & Boo kaartje). Inmiddels raakt mijn kaartjesvoorraad een beetje leeg (en eentonig) dus binnenkort maar weer op zoek naar kaartjes! Iemand nog leuke tips voor winkels in Utrecht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven