Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik had mijn eerste lege Hurray

Tot nu toe alleen maar blije en dankbare Hurray's dus niet totaal verdrietig er van maar ik word er wel beetje onzeker van. Vond ze het nu stom, wat was er fout aan.



Ik gooi het maar gewoon op, dat ze niet goed Engels kan, dat staat op haar profiel namelijk.

Maar ik begrijp nu écht hoe stom een lege Hurray is!



Verder nog even klagen; vind het jammer steeds voor te staan met kaartjes ontvangen. Het idee is toch eerst sturen dán terug krijgen?

Nu verstuur ik me een ongeluk om vervolgens daarna niks te krijgen

Enige minpuntje van de site vind ik.



Op mijn lijstje staat om nieuwe kaartjes te bestellen, dus dat is leuk. Ik trek dan vaak eerst profielen zodat ik meteen passende kaarjes kan kopen.



Jullie nog post gehad?
Oh dat is inderdaad STOM: die lege Hurray, Gele_Suikerspin.

Ik heb dit weekend gelukkig weer twee Hurrays gehad die niet leeg waren, maar gewoon leuk en blij. Uit Frankrijk en Oekraïne.



Ik heb verder geen kaartjes meer ontvangen. Wel moet ik zo nog even een kaartje schrijven naar Duitsland, ze krijgt van mij een kat.



En ik heb gisteren weer nieuwe kaartjes gekocht. Of eigenlijk zijn het twee kalendertjes, met afscheurbare (stevige) kaarten. Met als thema "Holland" (met mooie landschapskaarten) en "vogels". De vogelkaarten zijn ook heel erg mooi!

De paarden- en kattenvariant had ik al.

Ze zijn nu in de aanbieding, kosten maar 1,75 per kalender! (bij Boekenvoordeel)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een blije hurray uit Oekraïne. Moet nu echt weer eens gaan schrijven.



Stom van die lege hurray Suikerspin. Ik had uit Spanje een korte zin in het Spaans. Vind ik ook zo bijzonder.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nog steeds stil.

Sta nog steeds voor met ontvangen kaartjes. Af en toe komt er een kaartje aan, maar kaartjes zelf krijgen gaat voor mn gevoel nog even duren.



Vind dat mijn kaartjes wel lang onderweg zijn. Misschien komt het door de afgelopen feestdagen. Of de post is gewoon traag? mijn kerstkaarten, gewoon in Nederland, duurde namelijk ook 1,5 week voordat ze eens bezorgd werden
Alle reacties Link kopieren
Hier nog 2 kaarten laten ontvangen en dan krijg ik weer een kaartje terug! Mijn eerste kaartje voor vandaag is al geschreven. Deze glitterparfum kaart gaat naar Rusland. Deze kaart heb ik volgens mij gekocht toen ik nog maar pas begonnen was. Er is nu eindelijk iemand die om een glitter kaart vroeg :D
It ain't me
Tjongejonge, ik krijg net een hurray na 128 dagen en nog een lege ook! Dame in kwestie zit een hele stapel te registreren nu, zelfs nog van augustus.



Nou ja, die is dan toch nog aangekomen. Maar stom zeg, nog leeg ook. Tsk.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kaartje op de mat! Ik vraag me wel af wat er met mijn kaart naar Amerika gebeurd is, die duurt al meer dan 3 weken!
Alle reacties Link kopieren
Wat stom Tamboti, echt een tegenvaller...!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een kalender met de post uit Letland. Super leuk!

Ze had besloten dat de eerste kaart voor het nieuwe jaar de kalander kreeg. En dat was ik.



Ik zit te wachten tot mijn kaartjes aan komen maar dat wil niet echt lukken. Ik heb inmiddels wel al een paar kaartjes ontvangen.

Vindt mijn vriend ook vooral leuk, die kaartjes. Die overweegt ook om een account aan te maken



Wat stom van die lege Hurray's
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een grappig idee, Pilou, die kalender!



Ik kreeg vandaag een kaartje uit Taiwan, was haar eerste kaartje dus ze zal wel blij zijn met de snelle hurray na 8 dagen. 2017 is tot nu toe wel het jaar van Taiwan zeg! Met 1 kaartje aangekomen en 3 ontvangen waarvan 3 van/naar Taiwan.



Ik ga nu maar weer snel verder met kaartjes schrijven, want hoe meer onderweg hoe groter de kans dat er ook weer eens een aankomt... toch??
quote:Snorhaar schreef op 11 januari 2017 @ 21:41:

Oh wat een grappig idee, Pilou, die kalender!



Ik kreeg vandaag een kaartje uit Taiwan, was haar eerste kaartje dus ze zal wel blij zijn met de snelle hurray na 8 dagen. 2017 is tot nu toe wel het jaar van Taiwan zeg! Met 1 kaartje aangekomen en 3 ontvangen waarvan 3 van/naar Taiwan.



Ik ga nu maar weer snel verder met kaartjes schrijven, want hoe meer onderweg hoe groter de kans dat er ook weer eens een aankomt... toch??

Dat hoop ik van harte Snorhaar.

En daarom heb ik vandaag ook maar weer 3 adressen aangevraagd. 2 X Rusland en 1 X Duitsland. Volgens mij heb ik nu 3 kaarten onderweg naar Duitsland.

De Duitse is een grootverzendster en ze wil graag een kaartje van je stad of van het koninklijk huis. Ik heb net al haar uit Nederland ontvangen kaarten doorgespit en volgens mij heeft ze alle kaarten van Lex en Max en hun familieleden die ooit zijn uitgebracht al ontvangen. Dus ik zal voor een kaartje van Stad gaan, die ze nog niet heeft.



De Russische profielen zijn beide wel leuk. Ik weet alleen nog niet wat ik ga sturen.



En verder is het inderdaad... wachten op Hurrays.

Ik hoop niet dat 2017 het jaar van zeldzame (en lege!) Hurrays zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou, van mijn goede voornemens om postzegels te bestellen en wat de wereld in te sturen is weinig terechtgekomen. Afgelopen dinsdag ben ik aangereden en per ambulance naar t ziekenhuis gegaan....

Naar omstandigheden gaat het goed, maar vrees dat ik heel veel vrije tijd ga krijgen. Kan ik wel eindelijk kaartjes gaan versturen
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag een tsunamietjes van 3 leuke kaartjes in de bus

Uit Nederland Ot en Sien, uit België een cityview bij avond en uit China kraanvogels.



En een hurray uit Tsjechië die gelukkig niet leeg was. Ze schreef op haar profiel dat ze konijnen en hazen verzamelt en ik had nog een schattig Molly Brett kaartje met konijntjes en een hazen-postzegel. Ze was gelukkig helemaal blij met alles op de voor- en achterkant van de kaart, dus leuk!



Maar...hoe zit het nou met al die andere kaarten die 30 dagen onderweg zijn en niet pas 3?
Alle reacties Link kopieren
Jemie, HappyOwl! Dat klinkt niet goed!! Ben je er nog enigszins heelhuids vanaf gekomen? Ben je alweer thuis inmiddels?

Het zit jou ook niet mee zeg! Sterkte met je herstel
quote:HappyOwl234 schreef op 12 januari 2017 @ 21:44:

Nou, van mijn goede voornemens om postzegels te bestellen en wat de wereld in te sturen is weinig terechtgekomen. Afgelopen dinsdag ben ik aangereden en per ambulance naar t ziekenhuis gegaan....

Naar omstandigheden gaat het goed, maar vrees dat ik heel veel vrije tijd ga krijgen. Kan ik wel eindelijk kaartjes gaan versturen Oh Happyowl, wat ben je toch een pechvogeluil!

In ieder geval fijn dat het naar omstandigheden goed gaat.

Heel veel sterkte!



anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 12-01-2017 22:08
Reden: Kaartje!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, het gaat redelijk.... Auto reed te hard, achteruit zo op me af. Kon niet uitwijken en mijn been is onder de auto terechtgekomen. Eerst had die het niet helemaal door dus hij heeft zelfs nog een tijdje op mn been gestaan, tot hij me hoorde schreeuwen waarschijnlijk. Dus er zijn de nodige verwondingen maar het had veel erger kunnen aflopen. Naast mijn been een de nodige blauwe plekken overal gaat het goed, ondanks dat de schrik er nog erg inzit. Er waren geen breuken (dat was al een wonder op zich) maar mijn huid lag aardig open en ze zijn toch bang voor alle banden, spieren en pezen. Die schade is nog niet bekend. Ben nu bij mijn ouders omdat ik eigenlijk nog de hele dag met mijn been omhoog moet, die wonen redelijk in de buurt dus dat is nu de beste oplossing. En verder maar uitzitten, heb helaas wel erg veel pijn.



Gelukkig komen mensen hier ook langs met kaartjes, dus ontvang ik nog t een en ander. Misschien als ik straks weer thuis ben binnenkort dat ik flink kan gaan schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Onee, happyowl



Zin in een leuk beterschapskaartje?
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet ff met je ouders je schrijfspullen halen?

Klinkt echt heel naar, een dikke vette virtuele knuffel
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht dat ik volgende week wel naar huis ga. Nu ben ik nog erg moe door alle medicatie en door slecht slapen (het steeds maar herbeleven en de pijn) dus heb ik nog niet veel energie om adressen te trekken. Maar denk dat als de ergste pijn weg is ik mij stierlijk ga vervelend, dus dat komt goed.



En ja hoor, dat is natuurlijk altijd leuk!
Hè bah, dat klinkt erg vervelend Happyowl! Hopelijk zal het meevallen qua verdere schade aan je been.



Fijn dat je nu even bij je ouders terecht kunt.

En als afleiding kun je nu natuurlijk wel kaartjes en postzegels online bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je ff een adres pben ;)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12 kaartjes onderweg naar Rusland en het duurt tegenwoordig echt eeuwig voordat ze aankomen.

Normaal is Rusland al traag maar ik heb sommige al boven de 35 dagen staan.

Zal dit nog de nasleep zijn van de kersttijd?

Zal ik toch maar altijd de adressen uitprinten in plaats van met de hand schrijven?

Er komt echt geen schot in de zaak.
Alle reacties Link kopieren
Oh HappyOwl, wat een schrik! Heel veel sterkte!



Ik zit in een postcrossingdip en toen crashte de computer ook nog, zodat ik geen kaartjes kan scannen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt als een hele angstige ervaring HappyOwl Ik duim heel hard voor je dat de schade meevalt en je goed herstelt!! Laat je intussen maar lekker verwennen door je ouders

En je mag mij ook best je adres PBen.
Jeetje HappyOwl, wat heftig!!! En wat erg dat die man het eerst niet eens doorhad. Reageerde hij daarna wel een beetje normaal, was zeker ook geschrokken? En je been helemaal open, getver. Veel sterkte en hopelijk leuke kaartjes! Je mag mij je adres ook wel PB'en? Vind ik leuk!



Oh en Barbara: hier vandaag twee kaartjes in de bus uit Rusland: verstuurd op 17 en op 31 december. Is dus geen peil op te trekken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven