"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 20 april 2015 @ 00:40:

Wat een gezeur!



Ben je een getinte vrouw en wil je make-up kan je bij de mac store heel goed matchende foundation's vinden. Heb je een kleiner budget de make-up store. Anders heb je merken als blackup en NubianQueen ofzo bij de douglas. Wil je hema prijzen ga je ff naar de toko waar ze Afrikaanse / chineze merken hebben.



Wil je een huidkleur panty kan je heel goed bij Wolford terecht! Als dat te duur is heb je bij de bijenkorf nog een bepaald merk liggen waar ik even de merknaam van kwijt ben. Maar die hebben voor alle tintente bruin een huidskleur panty en zelfs shape weare.



Dan heeft Christian Louboutin speciale nude schoentjes voor de getinte dames... (Ik ben niet bekend met goedkopere nude schoentjes want ik wou perse ''red buttoms'') Maar ik weet wel dat Zara ze ook in de collectie had maar die waren echt super snel uit verkocht!



[img]http://images.eu.christianlouboutin.com ... 40x240.jpg[/img]



The Nude Collection Christian Louboutin.



Maar ja, ik vraag mij serieus af waarom mensen hier een punt van maken. Blanke mensen gaat toch ook niet naar de Afro winkel voor hun make-up? Of heb ik wat gemist???Hiermee zeg je dus eigenlijk dat een winkel zoals de HEMA voor de blanke vrouw is wat de Afro winkel voor de gekleurde vrouw is. Wat dus betekent dat de standaard klant bij HEMA dus per definitie blank is. Afro winkels zijn er ooit eens gekomen omdat deze producten niet bij Nederlandse winkels verkrijgbaar waren. Maar dat deze er zijn betekent toch niet dat deze producten strikt gescheiden moeten blijven? Ik heb een lichtgetinte huid en kan bij de HEMA oid prima terecht voor foundation, maar verbaas me wel over het geringe aanbod voor de donkere vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Oprah doet wel degelijk iets voor de donkere medemens. Ze heeft speciale studiebeurzen en de eerste eis is dat je niet blank mag zijn. Ze vond dat er te weinig studiebeurzen naar de donkere medemens gingen en daar wilde ze wat aan doen. Ze doet er dus wel degelijk iets aan om de positie van de donkere medemens te versterken.
Alle reacties Link kopieren
quote:starryeyed schreef op 21 april 2015 @ 18:23:

[...]

Hiermee zeg je dus eigenlijk dat een winkel zoals de HEMA voor de blanke vrouw is wat de Afro winkel voor de gekleurde vrouw is. Wat dus betekent dat de standaard klant bij HEMA dus per definitie blank is. Afro winkels zijn er ooit eens gekomen omdat deze producten niet bij Nederlandse winkels verkrijgbaar waren. Maar dat deze er zijn betekent toch niet dat deze producten strikt gescheiden moeten blijven? Ik heb een lichtgetinte huid en kan bij de HEMA oid prima terecht voor foundation, maar verbaas me wel over het geringe aanbod voor de donkere vrouw.



Dat heb ik niet gezegd,

Ik ben wel van mening dat de Hema een bedrijf is en dat ik vind dat het aan de ondernemer is welke doelgroep zij willen bedienen. Voor getinte vrouwen zijn er genoeg winkels waar je naar kan uitwijken.



Als de Hema met het argument komt dat de donker getinte vrouwen bij hen geen make-up koopt en het daarom een enorme verlies post word voor hen. Is het hun goed recht om zich te richten op de doelgroep die wel bij hen make-up koopt. Misschien ben ik daar te makkelijk in, maar ik maak me daar echt niet druk om.



Merken als Chanel, Dior, Maybeline, Loreal is ook voornamelijk op de blanke markt gericht zou je denken. Tot dat je dan op eens bij in een Amerikaanse warenhuis in New York of Boston staat... In Nederland is het gewoon nog niet zo voor dat overal alle tinten bruin word ingekocht. Maar ik zie de Douglas in de kalvenstraat echt groeien naar een walhallah voor de getinte vrouw.



Het gaat stap voor stap en heeft weinig met discriminatie te maken in mijn ogen. Ik ken genoeg donker getinte vrouwen die liever haar verzorgings producten bij de toko kopen als bij de etos. Terwijl een aantal etos filialen ook gewoon dark and lovely hair relaxer verkopen... Maar de dames gaan gewoon eigenwijs naar de toko...
life is to celebrate
- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.



heel veel mensen boos over dit stukje met al die vooroordelen. en ik weet zelf ook uit eigen ervaring dat niet alle donkere piemels groter zijn. toch hee, als hij wel van formaat is en in al zijn zwarte glorie rechtop staat, nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het doet me altijd wel wat hoor.
Alle reacties Link kopieren
@FV, komt er nog antwoord op de vraag of witte mensen Oprah ook een 'house negro' mogen noemen? Of dat dit iets is wat voorbehouden is aan zwarte mensen?



Het valt me op dat Oprah door FV zeer racistisch bejegend is, maar omdat FV zich tot de zwarte mensen rekent is racisme opeens okee of zo?

Ben ik de enige die dit raar vindt?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Dubbele standaard. Maar van mij mag iedereen zeggen wat hij wil. Anderen reageren daar wel weer op om de boel recht te trekken. Of niet. Ik ben niet voor censuur.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 24 april 2015 @ 23:35:

@FV, komt er nog antwoord op de vraag of witte mensen Oprah ook een 'house negro' mogen noemen? Of dat dit iets is wat voorbehouden is aan zwarte mensen?



Het valt me op dat Oprah door FV zeer racistisch bejegend is, maar omdat FV zich tot de zwarte mensen rekent is racisme opeens okee of zo?

Ben ik de enige die dit raar vindt?

Nee hoor, ik vind het ook een rare zienswijze.



Prima dat Oprah niemand uitsluit bij haar donaties voor bijvoorbeeld onderwijs of gezondheidszorg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 24 april 2015 @ 23:35:

@FV, komt er nog antwoord op de vraag of witte mensen Oprah ook een 'house negro' mogen noemen? Of dat dit iets is wat voorbehouden is aan zwarte mensen?



Het valt me op dat Oprah door FV zeer racistisch bejegend is, maar omdat FV zich tot de zwarte mensen rekent is racisme opeens okee of zo?

Ben ik de enige die dit raar vindt?



Joh, FV weet niet eens over wie of wat ze het heeft.

Laten gaan joh!
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 25 april 2015 @ 01:01:

[...]



Nee hoor, ik vind het ook een rare zienswijze.



Prima dat Oprah niemand uitsluit bij haar donaties voor bijvoorbeeld onderwijs of gezondheidszorg.

Precies. En dat Oprah kritisch staat tegenover de 'Black lives matter' beweging, is haar goed recht. Ga liever inhoudelijk in op haar kritiek, dan haar uit te schelden omdat ze een soort 'verraad' zou plegen aan haar huidskleurgenoten. Ze bepaalt nog altijd zelf wat ze met haar zelfverdiende geld doet.



Tjongejonge, huidskleur lijkt voor sommige zwarten haast wel religie geworden. Elke zwarte die niet op de 'juiste' manier sympathiseert of geld doneert, wordt uitgescholden en geëxcommuniceerd uit deze fictieve club, kennelijk exclusief voor mensen met de huidskleur zwart, waar alle zwarte mensen dan ongevraagd en verplicht bij moeten horen. Over racisme gesproken.
Oprah is nu bezig met een project over vrouwen(stem)recht. Ze doet goed werk op meerdere vlakken maar in Amerika is het verschil tussen wit en zwart nog veel en veel meer een issue, het wordt in stand gehouden door beiden groepen. Zo ook in Zuid-Afrika waar apartheid nog niet zolang geleden nog gewoon bestond. Het is moeilijk om gewoontes los te laten als je erin leeft.

Daarbij vergeleken is de Nederlandse samenleving echt wel vooruitstrevend.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:coralie76 schreef op 22 april 2015 @ 12:53:

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.



heel veel mensen boos over dit stukje met al die vooroordelen. en ik weet zelf ook uit eigen ervaring dat niet alle donkere piemels groter zijn. toch hee, als hij wel van formaat is en in al zijn zwarte glorie rechtop staat, nou ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het doet me altijd wel wat hoor.Topic met (Anonieme) poll houden? 😆
Alle reacties Link kopieren
quote:iesiesa schreef op 25 april 2015 @ 21:03:

[...]





Topic met (Anonieme) poll houden? 😆😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven