Reactie- en bugtopic nieuwe forum

29-10-2014 14:32 2766 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Zoals jullie zien is het forum in een geheel nieuw jasje gestoken. Aan de hand van jullie feedback van eerder dit jaar zijn we hard aan de slag gegaan om het forum te verbeteren.

De overzichtspagina is een stuk overzichtelijker geworden en ook nieuw is het overzicht van je persoonlijke topics, reacties en favorieten als je ingelogd bent.

We horen graag wat jullie vinden.



In dit topic kun je terecht met alles wat jullie van het vernieuwde VIVA-forum vinden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!





met vriendelijke groet,



Moderatorteam Viva





edit: Zouden jullie bij bugs willen vermelden of dit geldt voor mobiel, tablet of pc/laptop en met welke browser jullie forummen? Wij kunnen dan sneller dkingen doorgeven aan de TD







Veelvoorkomende vragen of problemen:



- linkjes maken werkt niet goed >>>>> opgelost

- niet iedereen blijft ingelogd > deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- te hoge belasting/ accu bij gebruik mobiele forum deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- avatars geanonimiseerde forummers blijven online zichtbaar deels opgelost

- linkjes naar afbeeldingen werken niet altijd deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- teksten verdwijnen soms achter toetsenbord deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- bij scrollen ontstaat er soms een zwabbereffect deels opgelost, maar we doen nog analyses om dit te verbeteren.

- geen melding bij ontvangst pb > staat op to-do lijst

- voorkeuren instellen werkt niet goed> werkt wel op pc, nog niet op mobiel en tablet. Wordt nog aan gewerkt! >>>> opgelost

- de optie om een linkje een andere naam te geven (dus bijvoorbeeld 'klik hier' in plaats van de link) werkt niet meer. opgelost

- cursief duidelijker ten opzichte van de gewone letter

- zoekfunctie werkt niet goed

- beeld verspringt bij het laden van grote reclames

- snelkoppeling iPhone opent niet in safari, maar in een onbekende browser

- er kan geen reactie bij de blogs worden gepost

- de blokjesaanduiding grijs/zwart werkt niet optimaal

- advertenties lopen over de tekst heen

- postings van na 18 november zijn voor sommigen niet terug te vinden

- smiley-icoontje zorgt ervoor dat een post gelijk geplaatst wordt

- verschil in aantal postings/tijd tussen actieve en nieuwe topiclijst

- favorieten instellen werkt niet opgelost

- link naar posting werkt niet goed op iPad en Windowssmartphone



Layoutklachten



- advertenties met hele grote stukken wit over alle pagina's heen, waardoor de helft niet kan worden gelezen of aangeklikt.

- bij het plaatsen van een reactie de optie om je bericht eerst te bekijken voor je hem plaatst.

- bij lange topictitels vallen de laatste letters over de naam van de topicopener in de lijsten nieuwe en actieve topics > staat op to-do lijst

- roodpaarse V-tje wazig door lage resolutie > staat op to-do lijst

- OP alleen op de eerste pagina bij mobiele site > Gaan we naar kijken

- mobiele site vraagt teveel data en trekt de batterij snel leeg > Gaan we naar kijken.

- geen verschil tussen OP en reacties > Staat op to-do lijst

- op de mobiele versie is niet te zien hoeveel pagina's een topic heeft en op welke pagina je je bevindt > Staat op to-do lijst

- de mogelijkheid terug om bij heel veel pagina’s aan te kunnen geven dat je naar een bepaalde pagina kunt, dus pijl veranderen in die mogelijkheid > staat op to-do lijst

- app terug (zie ook http://www.viva.nl/app/ ) > We gaan kijken of dit mogelijk is. Zodra hier meer duidelijkheid over is laten we het weten.

- letters zijn te klein bij de link 'naar beneden'

- paginanummers boven het reactieschermpje

- graag de knop ‘mijn laatste’ terug > Deze functie staat nu op de homepage, maar we gaan kijken of we de oude vorm kunnen herstellen.

- je kunt niet gelijk door naar een andere pijler vanuit een topic, je moet eerst terug naar forum >> opgelost via pijltje achter pijler naam binnen topic

- graag de mogelijkheid om zelf topics te blocken op de overzichtspagina > fgcolor=#f01111]Is een functionaliteit die we nu niet ondersteunen, maar we gaan de mogelijkheden uitzoeken.[/fgcolor]

- in de topiclijst staat alleen de forummer die als laatste heeft gereageerd, niet de TO > verschilt bij type device, we moesten keuzen maken omdat niet alles op een klein scherm past. Nemen we echt wel mee in de evaluatie van design later dit jaar.

- graag lijst met actieve topics rechts terug > staat standaard op home, maar we gaan kijken of we deze standaard onderaan de pagina kunnen laten tonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 14 januari 2015 @ 14:55:

[...]





Dit is op verzoek van jullie forummers zo ingesteld. De OP wordt op mobiel alleen nog weergegeven op de eerste pagina van een topic.



Ik vind het echt heel vervelend dat de OP alleen op de eerste pagina te zien is! Is daar echt animo voor?

Nu blijf ik helemaal van van boven naar beneden en met de pijltjes van links naar rechts gaan....wat 'n gedoe.
quote:prik schreef op 14 januari 2015 @ 15:09:

[...]



Nou, ook niet op mijn verzoek. Kan dit nog teruggedraaid worden?Nee, niet terugdraaien please! Het idee er achter is dat je je niet een ongeluk hoeft te scrollen langs paginalange OPs als je mobiel forumt.
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 14 januari 2015 @ 15:00:

[...]





Het opnieuw inloggen heeft waarschijnlijk te maken met je cookie instellingen. Heb je deze voor het forum geaccepteerd?

Issue met de tekstballonnen ga ik iemand naar laten kijken, want dan gaat daar iets niet helemaal goed.

Ja hoor geaccepteerd. Eerst had ik dit niet, maar de laatste week moet ik steeds opnieuw inloggen als ik naar het forum surf. Zodra ik dan in het tekstvakje klik wordt mijn nick vanzelf ingevuld, dus de cookies zijn ook wel degelijk onthouden.

Mega-irritant.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik lees dit niet terug in de OP en in mijn reacties op dit topic wordt dit punt steeds genegeerd maar ik ga het gewoon nog een keer zeggen. ik wil zo graag in 1x naar de laatstgelezen reactie kunnen klikken! Op allerlei fora is dit gewoon een optie, het kán niet lastig zijn om die optie hier ook te maken en het maakt het forummen zoooooo veel fijner.





Wel genoemd in de OP maar geen idee wat hier de status van is, en ook wat betreft topics met veel pagina's: heeeeel graag in 1 x naar een willekeurige pagina kunnen. Vroeger kon je op het pijltje klikken en dan een paginanr invoeren, nu moet je eindeloos doorklikken en dat is stom.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 januari 2015 @ 16:05:

[...]



Ja hoor geaccepteerd. Eerst had ik dit niet, maar de laatste week moet ik steeds opnieuw inloggen als ik naar het forum surf. Zodra ik dan in het tekstvakje klik wordt mijn nick vanzelf ingevuld, dus de cookies zijn ook wel degelijk onthouden.

Mega-irritant.Zou je mij een e-mail kunnen sturen met daarin je browsergegevens. Dan neem ik even contact met je op om te kijken of ik dit via mijn pc kan reproduceren. Dit om even uitsluiten of het gerelateerd is aan het forum of aan jouw pc. Surf jij toevallig via een proxy? Een wisselend IP-adres zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Je kan me bereiken via het e-mailadres: communitymanager@viva.nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 januari 2015 @ 16:09:

Oh en ik lees dit niet terug in de OP en in mijn reacties op dit topic wordt dit punt steeds genegeerd maar ik ga het gewoon nog een keer zeggen. ik wil zo graag in 1x naar de laatstgelezen reactie kunnen klikken! Op allerlei fora is dit gewoon een optie, het kán niet lastig zijn om die optie hier ook te maken en het maakt het forummen zoooooo veel fijner.





Wel genoemd in de OP maar geen idee wat hier de status van is, en ook wat betreft topics met veel pagina's: heeeeel graag in 1 x naar een willekeurige pagina kunnen. Vroeger kon je op het pijltje klikken en dan een paginanr invoeren, nu moet je eindeloos doorklikken en dat is stom.Ik heb sinds vandaag de knop: ga naar pagina. Staat helemaal onderaan. Daar kan je paginanummer invoeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 januari 2015 @ 16:09:

Wel genoemd in de OP maar geen idee wat hier de status van is, en ook wat betreft topics met veel pagina's: heeeeel graag in 1 x naar een willekeurige pagina kunnen. Vroeger kon je op het pijltje klikken en dan een paginanr invoeren, nu moet je eindeloos doorklikken en dat is stom.Onderaan de pagina staat sinds vandaag de knop "ga naar pagina" en dan kan je naar de pagina van je eigen keuze!
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 januari 2015 @ 16:09:

Oh en ik lees dit niet terug in de OP en in mijn reacties op dit topic wordt dit punt steeds genegeerd maar ik ga het gewoon nog een keer zeggen. ik wil zo graag in 1x naar de laatstgelezen reactie kunnen klikken! Op allerlei fora is dit gewoon een optie, het kán niet lastig zijn om die optie hier ook te maken en het maakt het forummen zoooooo veel fijner.Staat op de to-do lijst van de TD konden we deze keer niet oppakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 14 januari 2015 @ 15:36:

[...]





Zijn ze nu aan het oplossen!Geweldig!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 januari 2015 @ 16:22:

[...]





Geweldig!



Als het goed is zou dit nu weer moeten werken.

Zo niet dan hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
niet goed gelezen..
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 14 januari 2015 @ 16:13:

[...]





Staat op de to-do lijst van de TD konden we deze keer niet oppakken.

Dat zou echt heel fijn zijn.



Browsergegevens? Ik surf via firefox en niets ingewikkelds als proxy of wisselende ip. Gewoon laptop en firefox, maar via mn ipad heb ik het ook.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijk-er schreef op 14 januari 2015 @ 17:19:

[...]



Dat zou echt heel fijn zijn.



Browsergegevens? Ik surf via firefox en niets ingewikkelds als proxy of wisselende ip. Gewoon laptop en firefox, maar via mn ipad heb ik het ook.Ik heb je een e-mail gestuurd m.b.t. het automatisch uitloggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amaqanda schreef op 14 januari 2015 @ 16:11:

[...]





Ik heb sinds vandaag de knop: ga naar pagina. Staat helemaal onderaan. Daar kan je paginanummer invoeren.OOO die wil ik ook! Ik heb hem op geen enkel apparaat.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:CommunityManagerViva schreef op 14 januari 2015 @ 16:10:

[...]





Zou je mij een e-mail kunnen sturen met daarin je browsergegevens. Dan neem ik even contact met je op om te kijken of ik dit via mijn pc kan reproduceren. Dit om even uitsluiten of het gerelateerd is aan het forum of aan jouw pc. Surf jij toevallig via een proxy? Een wisselend IP-adres zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Je kan me bereiken via het e-mailadres: communitymanager@viva.nl



Het is gerelateerd aan het forum. Velen hebben dit.

Hier op iPad, laptop, telefoon en tablet.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op dit topic gaat een slotje, nieuwe bugs kun je hier kwijt



met vriendelijke groet,



Junior

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven