tweedehands auto, wat vragen?

21-09-2010 21:47 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil graag een tweedehands auto kopen. Nu heb ik een leuke gezien van een particulier. De onderhoudsboekjes zijn aanwezig, alle rekeningen en bonnen van reparaties en beurten zijn aanwezig. Het klinkt goed. Maar.. ik heb 0 verstand van auto's. Iemand tips waar op te letten (behalve op een mooie kleur ) en wat te vragen?



Deze info heb ik al:



ONDERHOUDSHISTORIE: (Facturen aanwezig!)

Auto APK gekeurd tot mei 2011

Auto heeft in 2009 grondig onderhoud ondergaan:

Waaronder

Oliefilter

Bougiekabelset

Distributieriem

Multiriem

Spanrol

Remblokkenset

Bandenset



In mei afgelopen jaar heeft de auto nog een kleine beurt gehad:

Olie

Oliefilter

Lampen H7

Luchtfilter

Bougie

Tevens APK gekeurd.



Oh ja, het gaat om een fiat punto uit 2000.
Alle reacties Link kopieren
Op RDW site kun je ook info vinden.

gaspedal.nl is site die garages gebruiken om info op te zoeken.



En wat Phatal zegt dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 21 september 2010 @ 22:12:

Hoe nou boekje, mijn auto heeft een mooi kleurtje
Alle reacties Link kopieren
Kmstand is 109.700

Ze vragen eur 2750,-

Ik ga waarschijnlijk vrijdag proefrit maken en schrijf al jullie tips op.

ANWB keuring lijkt me ook we verstandig.
Alle reacties Link kopieren
ff gezocht voor je, maar er staan punto's voor lagere prijs met minder kilometers op de teller zelfs in randstad te koop.

Ik denk dat je een goede auto voor je hebt, zeker gezien de onderhouds status.

Ik zou wél iets van de prijs proberen af te l*llen



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga zeker proberen iets van de prijs af te halen! Bedankt dat je even voor me hebt gezocht. Welke sites heb je gezocht? Maar ik zie door de punto's het bos niet meer. Het sprak me nl aan dat ze, als het goed is, alle rekeningen en bewijzen ed nog hebben.

Ach, je weet het waarschijnlijk toch nooit echt zeker met tweedehands voor dat geld. Kan (en wil..) nou eenmaal geen nieuwe auto betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:merel73 schreef op 21 september 2010 @ 22:00:

@Enn: ik zit ook niet te wachten op mannen die een harde krijgen als ik in mijn auto zit. Mijn man heeft dan wel een auto waar hij een.. enfin.. Als ie maar rijdt



@nouschi: ja, sneu voor mij he dat ik alleen maar mensen ken die niet veel interesse hebben in auto's he Zie er nu ineens achter staan maar ik bedoelde het goed hoor. Vond het echt zielig voor je dat je alleen naar de garage moest en totaal geen verstand er van hebt. Serieus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Staan er op het APK rapport ook nog aandachtspunten voor de volgende keuring? Vaak komen die dan het komende jaar aan vervanging toe.
Alle reacties Link kopieren
merel, de site gaspedaal.nl daar kijken garage jongens ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 21 september 2010 @ 22:44:

[...]





Zie er nu ineens achter staan maar ik bedoelde het goed hoor. Vond het echt zielig voor je dat je alleen naar de garage moest en totaal geen verstand er van hebt. Serieus.Zie nu jouw berichtje pas. Had je inderdaad verkeerd begrepen. Voelde me al zo'n nitwit zonder een techneut als vriend...
Alle reacties Link kopieren
Een neefje van mij kwam gister met een goeie: probeer eens weg te rijden in de derde versnelling, als de auto niet afslaat is de versnellingsbak naar zn grootje... (of zo...)



En hoe triest het ook is: neem een kerel mee, of ie er nu wel of niet verstand van heeft. Mannen worden nog steeds serieuzer genomen door de lieden in de auto-branche....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Om prijzen te vergelijken is het wel handig om de motoresering te weten en de uitvoering.



Ga tijdens de testrit ook rijden over een hobbelweg, of een weg met veel drempels. Dit om de aandrijfassen en draagarmen te testen.



De punto is een betrouwbare auto, ik heb er altijd met plezier mee gereden.
waarom staat de auto te koop?

-Is er een lease voor werk aangeschaft?

-Tweede auto geweest?



Motorrijtuigenbelasting is te zoeken op internet via belastingdienst, als je het gewicht weet.



Fiat Punto uit 2000 weegt ongeveer: 835-850 kg, afhankelijk van de motorinhoud.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Je bent geen autokenner en wil een 10 jaar oude auto kopen.

Auto's zijn na 10 jaar afgeschreven, bijna niets meer waard dus.

Dat is omdat ze onbetrouwbaar* worden. Geen probleem als je zelf kunt sleutelen, maar wel als je dat niet kunt.



Kleine auto's zijn na 5 jaar de helft van de nieuwprijs waard. Dat lijkt me veel beter. Koop dan een Punto van 5 jaar oud voor 6.000 ipv 10 jaar oud voor 2500.



* dynamo

waterpomp

wiellagers

uitlaat

soms motorelectronica

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven