Wat is dat met vrouwen en roze?

04-05-2017 09:08 213 berichten
Ik ben een vrouw en ik vind roze werkelijk de lelijkste kleur die er is (op de voet gevolgd door zalmkleurig en oranje). Ik had altijd het idee dat ik hier lang niet de enige in was, maar af en toe...



Bij mijn sportschool wordt boksen voor vrouwen aangeboden. Hoe het heet? Pink boxing. Nu heb ik mijn eigen zwarte handschoenen, gelukkig, maar als je zelf (nog) geen handschoenen wilt aanschaffen mag je handschoenen van de sportschool gebruiken, die, jawel, roze zijn.

Gisteren zag ik in het plaatselijke suffertje een advertentie voor een of andere hardloopwedstrijd voor vrouwen. Jaja, Utrecht kleurt roze! Hoe het heet? Pink running (of zoiets). Nou zag ik later dat dat te maken heeft met Pink Ribbon, dus snap ik de link met roze. Maar Pink Ribbon is eigenlijk weer net zoiets: het gaat om een ziekte die vooral vrouwen treft, we maken het roze!



Wat is dat toch met vrouwen en roze? Dat veel kleine meisjes gek zijn op roze en prinsesjes en zo, nou ja oké. Maar daar groei je op een gegeven moment toch overheen? Toch is het vrijwel onmogelijk om bijvoorbeeld sportkleding en -schoenen te kopen waar geen roze (of zalm of zo) in zit. Het lijkt wel alsof zélfs als je iets 'stoers' doet je toch nog je meisjesachtigheid moet benadrukken. En zo gauw iets 'roze' of 'pink' in de naam heeft kun je er vanuit gaan dat het voor vrouwen is.



Wat ik met dit topic wil? Geen idee. Het is natuurlijk gewoon Eerste Wereld-problematiek. Maar soms raak ik er een beetje van gefrustreerd. Vind ik eindelijk een goed neutraal trainingsjack, is de rits weer roze. Grrr.
quote:Nouschi schreef op 04 mei 2017 @ 14:42:

[...]





Nee, vooral met deze zin ; "Lekker belangrijk welke kleur je wel of niet mooi vindt, zegt niks over jou en ook niet over mij dus laat iedereen nou eens in zijn/haar waarde." laat je zien, en ook met de verdere post, dat je niet begrijpt waar het om gaat.



Interessante conclusie trek je... maar goed, jij je zin, je hebt helemaal gelijk.

Als je t niet erg vindt ga ik even m'n nagels roze lakken terwijl ik geniet van m'n rosé biertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:ardni schreef op 04 mei 2017 @ 13:09:

[...]





Wat is je probleem nou, jij bent toch niet de doelgroep.

Het is toch hun doel om een groep te bereiken die ze daarvoor niet konden bereiken en daar zijn ze toch succesvol mee.



Het zijn geen stichtingen, maar commerciële bedrijven.



Ik heb hier een campagne geplakt, die ook op vrouwen gericht is, maar jij blijft maar hameren op dat roze, terwijl er meer reclames zijn die er anders uit zien. Je hoeft het niet te kopen, jij bent de doelgroep ook niet, anderen die dat wel zijn kopen die biertjes dus wel, laat dat nu net de bedoeling zijn.Ik heb geen probleem hoor, je leest ze waar ze niet zijn.
Oh, dat is bij mij nooit over gegaan. I roze!

Hier dus roze bokshandschoenen, sporttas, kleding en gelukkig een dochter die ook gek is van roze. En glitters. Dat is ook niet meer over gegaan.

Maar waarom alles voor vrouwen roze is weet ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 04 mei 2017 @ 10:52:

net als dat jongens met auto'shoren te spelen en meisjes met poppen



Tot hier bijgelezen. Een vriendin heeft kinderen geadopteerd uit Afrika. Daar hadden ze niks. Nauwelijks kleding of eten, laat staan speelgoed in welke kleur dan ook.



Buurvrouw heeft drie kinderen die net een tikje ouder zijn en mest de kasten uit. Dus ik krijg een kofferbak vol speelgoed mee voor de kinderen van Vriendin.



Niks gewend, nooit iets gehad. En toch duiken de jongens op de legergroene helicopter en het meisje op het roze barbiepaard.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik heb de reacties niet gelezen maar ik moet wel lachen op de openingspost. En ik herken het wel van toen ik hardloopschoenen zocht, of nieuwe schoenen voor zaalsport. En ook voor wandelschoenen (bergschoenen) is het lastiger.

Voor de mannen zijn er supermooie schoenen te krijgen, maar vaak te breed voor mijn voeten. Bijvoorbeeld zwart, maar wel met lichte zool voor in de zaal. Of gewoon redelijk neutrale hardloopschoenen (al zijn die bijna allemaal oerlelijk, ook voor mannen).



En voor de vrouwen? Alleen maar witte zaalschoenen, met strepen van zilveren glittertjes (why??), mintgroen, roze, lila en andere pastelkleurtjes. En bergschoenen hebben ook vaak van die tuttige kleurtjes. Braak!



Als je outdoorkleding zoekt, bijvoorbeeld bloesjes of shirts van fijn materiaal, of een mooie en waterdichte jas, heb je dat vaak ook alleen maar in van die tuttenkleuren en -prints.



Soms heb ik geluk en slaag ik wel op de afdeling van jongenskleding.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de Bic 'for her' pen van Ellen DeGeneres al voorbij was gekomen: https://youtu.be/eCyw3prIWhc



You can never have too many hats, gloves and shoes
Hardloopschoenen koop ik tegenwoordig op de jongensafdeling. Daar hebben ze mijn merk, mijn maat, de schoenen zijn van prima kwaliteit en pasvorm en ik betaal de helft minder dan voor dezelfde schoenen op de damesafdeling. En dan heb je dus ook nog mooie neutrale schoenen en niet van die knalroze glitterdingen. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 04 mei 2017 @ 16:17:

Hardloopschoenen koop ik tegenwoordig op de jongensafdeling. Daar hebben ze mijn merk, mijn maat, de schoenen zijn van prima kwaliteit en pasvorm en ik betaal de helft minder dan voor dezelfde schoenen op de damesafdeling. En dan heb je dus ook nog mooie neutrale schoenen en niet van die knalroze glitterdingen. Ideaal.De bijenkorf,zalando,bever,salamon.com en zo kan ik nog wel even doorgaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Mary20 schreef op 04 mei 2017 @ 09:28:

Roze zie je inderdaad veel terug in sportkleding voor volwassen vrouwen. Als je er niet van houdt, kan ik me je irritatie voorstellen.



Zelf hou ik erg van roze, niet dat harde 'kinder'roze, maar van oudroze, cyclaamroze, gedempt roze, dieprozerood, etc... Ik vind het een vrolijke, warme kleur.Dit zie ik serieus bijna nooit hoor... Ik denk dat TO alles door een roze bril ziet.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik hou zelf meer van geel...(het nieuwe roze)
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 04 mei 2017 @ 16:17:

Hardloopschoenen koop ik tegenwoordig op de jongensafdeling. Daar hebben ze mijn merk, mijn maat, de schoenen zijn van prima kwaliteit en pasvorm en ik betaal de helft minder dan voor dezelfde schoenen op de damesafdeling. En dan heb je dus ook nog mooie neutrale schoenen en niet van die knalroze glitterdingen. Ideaal.En volgens mij hebben de hardloopwinkels gewoon vanalles staan, ik koop daar gewoon op pasvorm en dat is toevallig net nooit roze.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geel dan weer een afschuwelijke kleur
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven