Wat wilde je als kind dolgraag?

20-04-2017 13:45 210 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend reed ik een fietser voorbij en zag dat ze geen handremmen op haar fiets had. Niks bijzonders natuurlijk, maar deed me meteen denken aan mijn grote wens van vroeger: ik wilde zó graag een fiets met handremmen. Kon echt in de fietsenstalling op school dromen bij al die fietsen die dat wel hadden, haha.

Verder leek het me later, toen ik ondertussen op de middelbare school zat, fantastisch als ik eens een Kipling rugzak zou krijgen.

Dingen die ik nu heb (fiets met handremmen) of zou kunnen kopen (Kipling rugzak) maar waarvan ik toen dacht dat mijn leven helemaal compleet zou zijn zodra ik ze ooit zou mogen bezitten.



Waarvan ging jullie hart vroeger sneller kloppen als je eraan dacht? Waar droomden jullie van, en waren misschien zelfs beetje jaloers op kinderen die dat wel hadden?
Toen ik 11 was wilde ik heel graag een handtas met een pakje sigaretten er in. Dat vond ik het toppunt van volwassenheid. Ging niet door natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh en bij de marjorettes! Puur voor de haklaarzen trouwens. Ik was te jong en toen ik wel mocht hoefde het niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:GinnyJones schreef op 20 april 2017 @ 14:33:

Een neuspiercing, ik vond dat zo geweldig. Veel klasgenootjes hadden er een maar ik mocht het niet van mijn ouders. Pas als ik 18 was. Naderhand ben ik ze best dankbaar want toen ik 18 was gruwelde ik ervan en was ik maar wat blij dat ik geen littekentje had. Maar oh, wat heb ik erom gezeurd.



Ik wilde dolgraag een navelpiercing toen ik 13 was. Een groot deel van de meisjes in mijn klas had er een, maar mijn ouders waren er faliekant op tegen en m'n moeder dreigde dat ze 'm er met haar blote handen uit zou rukken als ik ooit met zo'n piercing thuis zou komen

Dat zorgde voor flink wat ruzie en drama thuis, maar al snel was ik m'n ouders dankbaar toen bij een aantal vriendinnen de piercing was gaan ontsteken en eentje met sporten met haar piercing ergens achter was blijven haken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GinnyJones schreef op 20 april 2017 @ 14:33:

Een neuspiercing, ik vond dat zo geweldig. Veel klasgenootjes hadden er een maar ik mocht het niet van mijn ouders. Pas als ik 18 was. Naderhand ben ik ze best dankbaar want toen ik 18 was gruwelde ik ervan en was ik maar wat blij dat ik geen littekentje had. Maar oh, wat heb ik erom gezeurd.



voor mij was het een tong piercing.

Is er nooit gekomen. Stiekem zou ik het nog wel willen (hoewel ik het tegelijkertijd ook tokkie vind) maar daar kom ik met mijn werk echt niet mee weg. Is waarschijnlijk maar beter zo.
Alle reacties Link kopieren
Qua spullen denk ik dat ik "alles" had wat ik wilde , alhoewel er vast wel momenten zijn geweest dat ik nog meer wilde :p en dat terwijl we het echt niet breed hadden oid



Maar weet nog wel heel goed , jaartje of 11 was ik en zag een vriendinnetje achter haar moeder aanrennen als "ik ga je pakken spel" dat was de eerste x dat ik mij er heel bewust van was dat ik dat nooit met mijn moeder zou hebben (van mijn 7e tot 14e - toen overleden , ziek geweest) en op dat moment wilde ik dat echt heel erg.

Ahg ja , nu hopen dat ik dat wel met mijn kinderen kan doen , en dan extra geniet voor ook mijn moeder
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde prinses worden. We hebben het over de fase toen ik een jaar of zes was en gek op roze spullen, paarden, en jurken (en in mijn hoofd hadden prinsessen dat soort dingen). Het moge duidelijk zijn dat er weinig van terecht is gekomen Maar goed ook, ik zou voor geen goud met Amalia, Alexia of Ariane willen ruilen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietjelief schreef op 20 april 2017 @ 14:25:

[...]

Jaaaaa!!! Ooh die waren zó leuk.

Ik kan me nog herinneren dat ik een poëziealbum had van de popples.

Dan hing er zo'n staart aan als boekenlegger.

Heb hem helaas nooit meer teruggekregen nadat een vriendin erin zou schrijven.

Was daar zo verdrietig om.Die heb ik! Dat niet teruggeven was één van de redenen dat er maar een paar klasgenootjes in staan. De andere was dat sommige er niet hun best op deden, vond ik zonde.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb als kind eens meegedaan aan een wedstrijd, waarmee je een minuut gratis winkelen bij een speelgoedwinkel kon winnen. Een paar weken lang heb ik heerlijk lopen dagdromen hoe ik alle Barbies met 1 ferme zwaai in mijn winkelwagen zou schuiven, en dat ik mogelijk een tweede karretje nodig had om het Cindy-huis ook nog mee te kunnen pakken.

Naja, kortom: nooit gewonnen natuurlijk.
quote:herfstappeltaart schreef op 20 april 2017 @ 14:50:

Toen ik 11 was wilde ik heel graag een handtas met een pakje sigaretten er in. Dat vond ik het toppunt van volwassenheid. Ging niet door natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een zusje (ik kreeg twee broertjes) en de video van De Kleine Zeemeermin.



Die laatste kreeg ik ook nooit en heb ik in m'n twintiger jaren toen zelf maar op DVD aangeschaft. En ja, dat voelde best goed.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
merkjeans... en ik snap nu heel goed dat ik die niet kreeg a 120 euro per stuk.

vakantievriendjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde zo graag een kat. Elke avond keek ik naar de sterren en wenste ik ontzettend hard dat ik een kat zou krijgen. Elke avond. Ruim een jaar lang deed ik dat.

Op een ochtend maakte mijn moeder mij wakker en zei dat ik heel zachtjes naar beneden moest komen.

Beneden liep een heel mooi, grijs katje. Ze was aan komen lopen de avond ervoor. Ik aaide haar en we waren beste vrienden tot ze overleed een flink aantal jaar later.

Toen heb ik echt gedacht dat wensen uit konden komen.



Overigens hadden wij nooit veel geld, maar mijn moeder regelde toch vaak hetgeen dat ik echt graag wilde hebben. Zo wilde ik super graag De Sims 2. Zij regelde dan een illegale kopie die het net zo prima deed. Dat vind ik nog steeds zo tof.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 20 april 2017 @ 14:41:

Een gebroken arm, slotjesbeugel en haklaarzen Ik dacht dat ik de enige was! Gips leek me reuze interessant. Een beugel idd ook. Toen ik die had op m'n 16e vond ik het wel wat minder leuk... nu blij dat ik het heb gedaan.
De sims, een trampoline, een zwembad
Alle reacties Link kopieren
Een scheikunde doos.. nooit gekregen
Alle reacties Link kopieren
Lakschoenen en later Spice girls schoenen Ben nu heel blij dat ik ze toen niet mocht hebben.



Daarnaast had ik graag gewild dat mijn ouders wat dichter bij elkaar wonen. Al dat gesleep met kleding en spullen...
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 20 april 2017 @ 13:47:

Ik wilde graag een oudere zus. Kreeg een jonger broertje Ik wilde juist graag een klein broertje! Heb wel een oudere zus
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 20 april 2017 @ 15:25:

Ik wilde zo graag een kat. Elke avond keek ik naar de sterren en wenste ik ontzettend hard dat ik een kat zou krijgen. Elke avond. Ruim een jaar lang deed ik dat.

Op een ochtend maakte mijn moeder mij wakker en zei dat ik heel zachtjes naar beneden moest komen.

Beneden liep een heel mooi, grijs katje. Ze was aan komen lopen de avond ervoor. Ik aaide haar en we waren beste vrienden tot ze overleed een flink aantal jaar later.

Toen heb ik echt gedacht dat wensen uit konden komen.





Wat een ontzettend prachtig verhaal

Je moeder klinkt lief.



Broertje en ik waren toen we klein waren helemaal fan van Michael Jackson. De cd Dangerous kwam uit en mijn moeder spaarde zodat ze die cd voor ons samen kon kopen. Grijs gedraaid is die.
Alle reacties Link kopieren
quote:saartje007 schreef op 20 april 2017 @ 15:49:

[...]





Ik wilde juist graag een klein broertje! Heb wel een oudere zus Hahaha
Alle reacties Link kopieren
Een skippybal.

Gebroken ledematen wilde ik niet maar had ik wel vaak, vast ook de reden waarom ik geen skippybal mocht
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jynta1981 schreef op 20 april 2017 @ 14:41:

Een gebroken arm, slotjesbeugel en haklaarzen Zie het zó voor me, had je haklaarzen gekregen, ging je zo hard onderuit dat die gebroken arm en slotjesbeugel vanzelf volgden....
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 20 april 2017 @ 14:09:

O ik wilde trouwens héél graag een Popple. Kent vast niemand meer? Is een knuffel met een soort zak er achteraan, waardoor je er een bal van kon maken. Maar dat vond ik zielig, dat ze dan opgefrot in die zak zat . Ik mocht met mijn peettante mee naar de speelgoedwinkel voor mijn verjaardag. Maar durfde die niet te vragen, want wist dat die héél erg duur waren. Maar tante wist dat, kreeg ik .m toch. Heb .m nog steeds! Mijn meisje slaapt er nu mee, elke keer denk ik aan mijn lieve peettante als ik de Popple in haar bedje zie liggen. (Is op mijn fotoboeken na ook het enige wat ik heb van vroeger, ik ben niet zo bewaarderig)



Jaaaa, ik heb mijn popple ook nog!

Wat leuk dit...

Ik wilde op de middelbare zo graag een levi broek... maar die kreeg ik niet. Veel te duur vonden mijn ouders. Ik dacht altijd bij mezelf als ik later groot ben koop ik zo'n broek in alle kleuren en draag ik ze iedere dag. Niks van gekomen dus

Maar ik heb er wel een gekocht. van het eerste salaris van mijn bijbaantje toen ik 16 was.... Zo gelukkig was ik ermee!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Een gezellige oma en opa, die echt belangstelling voor me hadden en mij allemaal wijze dingen zouden leren.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vroeger altijd een sleutelkind zijn net zoals sommige klasgenootjes. Maar dat was niet nodig want mijn moeder was altijd thuis.

Nu zou ik willen dat ik ook altijd thuis was voor mijn kind!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven