Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel VI

21-03-2016 21:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind 2011 opende Lisanne een topic omdat Lisanne maar niet gelukkig kon worden met zichzelf. Haar eigenwaarde was gebaseerd op de bevestiging die ze kreeg van anderen. In een relatie werd Lisanne afhankelijk en cijferde ze zichzelf weg, als vrijgezel was Lisanne altijd op zoek naar afleiding en naar een potentiële relatie. Na een relatie met een foute man waarin ze zichzelf compleet verloren was wist ze dat er iets moest veranderen, maar hoe?



Inmiddels is dit topic uitgegroeid tot een plek waar mensen hun verhaal (~15.000 berichten!) kwijt kunnen, maar vooral tot een plek waar men elkaar advies geeft en elkaar helpt om gelukkig(er) te worden. Het topic biedt praktische tips voor een aangenamer leven met jezelf en brengt lotgenoten samen. Het doel van dit topic is niet om de uiterste staat van kijk-mij-alleen-eens-gelukkig-zijn te bereiken.



Iedereen die zich op de een of andere manier verbonden voelt met dit onderwerp is hier welkom, of je nou net ontdekt hebt dat je anderen nodig hebt om je goed te voelen, altijd op zoek bent naar afleiding om maar niet alleen te zijn, al bezig bent om je eigenwaarde in jezelf (terug) te vinden of al helemaal gelukkig met jezelf bent. Eveneens is eenieder welkom die ongelukkig is in een relatie. Iets wat in deel III regelmatig ter sprake kwam.



Uit feedback bleek dat personen het waardevol vinden om de eerste vijf delen van het topic te lezen:

Deel I Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf

Deel II Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf - deel 2

Deel III http://forum.viva.nl/foru ... -3/list_messages/215279/0

Deel IV Alleen zijn en gelukkig zijn met jezelf, deel IV

Deel V- Alleenzijn en gelukkig zijn met jezelf deel V



Maart 2016 bestaat de literatuurlijst uit de volgende stukken:

Als hij maar gelukkig is – Robin Norwood

De ideale vrouw is een bitch – Sherry Argov

Coach jezelf naar succes – Talene Miedaner

Verslaafd aan liefde – Jan Geurtz

Je kunt je leven helen – Louise L. Hay

Het monsterverbod – Carolien Roodvoets

Liefhebben zonder voorwaarden – Paul Ferrini

De Kracht van het Nu – Eckhart Tolle

Als succes een spel is, dan zijn dit de regels – Cherie Carter-Scott

Als liefde een spel is, dan zijn dit de regels - Cherie Carter- Scott

De zeven spirituele wetten van succes – Deepak Chopra

Superbrein – Deepak Chopra

Emotionele afhankelijkheid - Dr. Rudolf Snel.

Houd me vast - Dr Sue Johnson

Liefdesbang- Hannah Cuppen





Lisanne: bedankt voor het openen van het oorspronkelijke topic! Alhoewel Lisanne minder actief is, is er nog altijd een ‘harde kern’ actief aangevuld met (eveneens welkome) passanten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen! Alweer een dag met een stralend begin

Toch wel weer lekker dat wakker worden met een zonnetje en licht. Vooral licht. Het gaat de goede kant weer op.



Suzy ja die volle maan blijft hier een dingetje. Vaak 'vergeet' ik het maar zodra ik slechter slaap dan Check ik even en dan zie ik vaak dat het weer zover is. Moet me er maar bij neerleggen dat ik gewoon gevoelig ben voor bepaalde dingen.

Merk sowieso dat ik heel gevoelig ben, iets waar ik nu mee bezig ben om wat duidelijkheid in te krijgen. Wil niet meteen zeggen dat ik een hsp ben maar heb heel veel situaties waarin ik echt m'n voelsprieten voluit heb en vaak ergens lang last van heb. Ook besproken met m'n psych en hij begon er zelf over. Wel apart want volgens mij is hooggevoelig zijn niet iets was onderbouwd is. Maar daar weet ik het fijne niet van verder.

Kom steeds meer te weten over mezelf en dat voelt echt heel fijn. Ik word steeds meer mezelf, accepteer mezelf, misschien is dat het beste woord. Haha komt alles weer terug bij het accepteren...



Geniet van jullie dag! X
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen onder zijn/haar muurtjes gevoelig is, Cloud.

Die muurtjes zijn allerlei strategieen om maar niet te voelen (nare gevoelens niet willen) en op "overlevingsstand" is die gevoeligheid ernstig onderdrukt (geweest) (verhard, onderdrukt, verdoofd, afgevlakt enz).

En door therapie worden muurtjes omver gehaald (als het goed is).

En ik denk dat kinderen sowieso een verhoogde sensor voor (negatieve) stemmingen, buien en reacties van anderen ontwikkelen als je bijv opgroeit in een destructief gezin of na bepaalde gebeurtenissen.

Om te (proberen te) voorkomen, beinvloeden, vermijden, gunstig te stemmen (pleasen), zich onzichtbaar te maken, ontlopen, zorgen, gehoorzamen, kopieren, enz (strategieen ontwikkelen).



En net als andere eigenschappen zit er misschien vanuit aanleg in de ene mens al meer "aanvoelen"/intuitie dan anderen, en dan ook nog eens afhankelijk van de situatie/opvoeding zal die sensor meer gericht zijn op het negatieve (verhoogde paraatheid amygdala - je alarmsysteem) maar niet elke verhoogde sensitiviteit is iets negatiefs.

De ene of andere mens zal in aanleg al intuitief sterker zijn dan anderen, net als dat het ene kind van kleins af aan verschilt van het anderen in sociaal opzicht, ego(centr)isme enz.



Hoogsensitief wordt nogal eens uitgelegd in negatieve zin (nergens tegen kunnen, niks kunnen hebben (en met name van anderen), snel emotioneel overprikkeld raken, ook andere prikkels zoals geluiden, drukte, veel verkeer, grote groepen en veel indrukken niet trekken) en misschien ook wel omdat mensen dat idd ook hebben als ze overspannen/overbelast zijn, op overlevingsstand, posttraumatisch enz, maar dan is het vanuit angst en overleven (amygdala): een continue verhoogde staat van alertheid, te vergelijken met onder (stroom)spanning staan (het lijf is dan ook gespannen).



Maar als het in de zin van sterke intuitie zijn en ik denk dat mensen die veel meegemaakt hebben en niet /niet langer vanuit de waaksheid van de amygdala is, het eerder levenservaring kan worden (intuitie in de zin van inleving en veel spiegelneuronen/spiegelen en door kennis/wijsheid + ervaring aan eerdere soortgelijke situaties/stemmingen enz).



Ook dan zul je strategieen moeten hebben om te kunnen "filteren" zodat niet álles "binnenkomt" (zeer sterk empathisch ontwikkelde mensen leven zich automatisch en onbewust in als ze meeleven met anderen en kun je ook een tevéél van anderen "innemen" (of van de wereld om je heen, de krant en het nieuws en dus bewust moeten filteren wat je leest, hoort, ziet, voelt enz van buitenaf.

Je kunt het als een kracht aanwenden als je het kunt inzetten/gebruiken om je eigen stemming (en die van anderen) gunstig te beinvloeden.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Lieve allemaal,



Afscheidspost, ik ga op anoniem en ik weet niet of ik terug kom onder een nieuwe naam, daarom; nogmaals bedankt voor alles, alle wijze woorden, gedeelde vreugde en zorgen, gemaakte vriendschappen.

Ik heb zo bijzonder veel aan jullie te danken en aan Suzy en Zand in het bijzonder (maar die spreek ik toch wel irl).



Ik zal jullie en dit topic nooit vergeten.



Mijn wens voor iedereen die dit leest en / of hier schrijft / schreef, is dat je hopelijk altijd met smaak uit je onuitputtelijke innerlijke bron van liefde mag blijven drinken, in regen en zon, in storm en kalmte, allemaal samen en helemaal alleen, maar hopelijk altijd, ergens, gelukkig.



Alle reacties Link kopieren
Brrr, krijg nu toch de zenuwen: aankomend weekend de vuurdoop en nog eea te doen/kopen/maken.. of we overal wel aan gedacht hebben en niks over het hoofd zien en alles waar je ook nog eens niét op voorbereid kunt zijn.

Nog geen enkele routine waar je op kunt terugvallen, ook al oefen je eea, dat is toch anders mét klant(en) dan zonder.



Ik wéét liever vooraf wat ik kan en +/- te wachten staat en op inspelen, ipv maar op moeten geloven/vertrouwen, enige wat helpt is blijven relativeren, dan gaat maar iets "fout" en moet je daar ook maar de humor van inzien en dat je aan het leren bent, ervaring opdoet, dus dat dat mág en niet erg is, vertrouwen op je improvisatietalent terplekke en dat mensen dat best begrijpen.



Verder gisteren bij hutje geweest en ondanks dat ik het water eraf had, is de douchekraan toch stuk, of dat nu door de vorst is of niet, maar water erop was heel snel water er weer af!

Dat moet dus ook gerepareerd worden voordat ik daar echt weer kan bivakkeren, gelukkig kunnen ze er wel bij aan de achterkant, vanuit de slaapkamer, dat was ook nog ff de vraag, omdat het zo'n kunststof cabine is uit 1 stuk en ik al vreesde dat de hele zijkant eraf moest oid..In elk geval is het de kraan en niet een kapotte leiding (gelukkig dat een bevriend stel voorbij kwam en meteen te hulp schoot, wat een lieverds zijn dat toch, die meteen klaarstaan en helpen!!).



Balen dus van hutje, maar dat is ff van later zorg, deze week geen tijd voor.



Fijne dag allemaal, geniet van het lekkere weer als het ff kan!

is hier een beetje dunnetjes maar wel heerlijk weertje buiten.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ff een upje: hoe gaat het met iedereen hier?

Heeeeeeerlijk weer en ik duim dat het komend weekend nog ff voortduurt!

Hier druk met voorbereidingen, tis fijn om (eindelijk) in aktie te kunnen zijn (ipv bedenken wat allemaal nog gedaan moet/nodig/handig is), dus afstrepen van to do lijstjes.



En stemmen natuurlijk vandaag!



Fijne dag allemaal!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed Chaotisch, want heel veel leuke nieuwe dingen die er aan zitten te komen! Heb het gevoel dat mijn eigen zonnetje weer gaat schijnen alsof ik ergens 'doorheen' gegaan ben en het licht heb gezien ofzo. Klinkt heel zwaar, is t niet, maar het gaat al een paar weken gewoon goed. En dat is een onwijs fijn gevoel. Psych vind me ook enorm veranderd de laatste maanden en dat doet me goed, om dat te horen.

In plaats van vrijwilligerswerk ga ik zeer waarschijnlijk weer betaald aan het werk! Jammer dat ik er weg ga, maar de baan die ik ( voor 99% zeker) ga krijgen is zoooo leuk!! En niet mijn richting dus een enorme uitdaging.



Leuk Suzy, dat je nu kan doen waar je voor in voorbereiding was. Geeft vast een boost!!
Alle reacties Link kopieren
Ooo, gefeliciteerd, Cloud, dat klinkt goed, wat een goed nieuws allemaal!

Lijkt wel alsof je ineens van de ene gesteldheid in de andere bent gekomen, he.

Ja, hier ook een soort boost, idd.

Jezelf uitdagen geeft best vleugels soms, haha.

Grappig ook dat jij net begonnen bent met dat vrijwilligerswerk en dan zich opeens een heel andere kans aandient, beetje net zoals bij mij eind december ging.

Ben benieuwd, hoor, iets heel anders dan jouw richting kan juist heel leuk uitpakken!



En het lekkere weer helpt ook best mee aan die boost, met zon lijkt alles veel makkelijker te gaan (en eerder naar bed helpt ook mee, ben 's avonds natuurlijk eerder uitgeteld enz)
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@suzy: lol...ik was gisteren serieus een bericht aan het typen maar ben in slaap gevallen haha! Vanmorgen was dus mn batterij leeg en dus mn bericht ook weg! Soms kan ik dus best wel slapen haha



Anyway ik zei gisteren dus dat ik later even reageer op je eerdere bericht aan mij want daar heb ik nog steeds last van!



Wat spannend dat dit weekend het gaat gebeuren!!! Alles plannen en tot in de puntjes geregeld hebben kan toch nooit, door de tijd heen ga je dus zien welke producten goed lopen en welke minder en dan kan je dingen aanpassen!



Het opstarten van een bedrijf heeft altijd tijd nodig en aldoende leert men!

Erg spannend hoor nu het echt gaat beginnen!



Goed dat de to do lijstjes nu dus beginnen te krimpen lijkt me een heerlijk gevoel! Onvoorziene dingen houd je toch altijd wel dus stressen heeft geen zin!



Alvast heel veel succes gewenst van mij!! Ik ga aan je denken en voor je duimen zaterdag!



@cloud: wat klink je positief! En wat een fijne vooruitzichten zeg! Betaald werk wat je ook nog eens helemaal ziet zitten en dan ook nog eens lekker in je vel beginnen te komen! Super goed!!!! Houd vol zo!



@all: kleine update van mezelf. Een paar goed mindere dagen. Ben bezig met het loslaten van een aantal dingen. Het gaat me alleen niet goed af. Ik heb een leeg en verdrietig gevoel bij iemand die ik MOET loslaten en het is echt bikkelhard. Het maakt me onrustig en verdrietig. Ik weet niet goed hoe dat dus moet. Er zitten bij deze persoon warme gevoelens en ik denl dat dit het erg lastig maakt.



Want....



Ik heb opnieuw afstand gedaan van een vriendin om verschillende redenen. Dit is 2 jaar geleden ook al gebeurd en na een jaar geen contact hebben we de vriendschap toch weer opgepakt na een goed gesprek.



Helaas blijkt ze toch niet verandert te zijn en kreeg ik echt een belachelijk antwoord van haar toen ik haar wees op een zelfde patroon.



Echter heb ik veel minder moeite met het loslaten van deze vriendin dan van persoon 1. Terwijl deze vriendin dichterbij staat dan persoon 1.



Nah jah beide loslaten zal me uiteindelijk positief goed doen dus ik kom er wel. Het is gewoon jammer dat ik steeds weer tegen bepaalde dingen aanloop.



Anyway, het weer en dat de dagen weer langer worden doen me wel goed! Ik geniet er van!



Ga nu gauw slapen! Suzy ik reageer nog op je eerdere post want deze gaat over hetzelfde!



Slaap lekker allen!
Alle reacties Link kopieren
Thanks, Aiks, we gaan ons best doen!

We zijn allebei wel gezellige meiden, dus hopen op wat goodwill als het ietsje langer duurt of iets opnieuw moet

Ik verwacht dat eerste weekend geen grote drukte, gezien de weersvoorspellingen, dus kunnen we dan hopelijk rustig starten.

Al willen we natuurlijk ook wel een aardige omzet.

Geen idee wat te verwachten en dat maakt het moeilijk in te schatten (en dat blijft: elke keer zal weer anders zijn).

Thuis intussen een voorraadje producten aan het maken en andere voorbereidingen aan het treffen.



Zometeen kijken of alle apparatuur werkt en bepaalde handigheidjes, waar alles ligt en staat enzo, en eea oefenen, waar we uiteraard (nog) geen routine in hebben, laat staan snelheid.

Geen last van slapeloosheid, wel vroeg wakker en dan ook meteen wakker, haha, toch wel zenuwachtig dus.



Neem je tijd, schrijf anders ff van je af in een Pb.

Loslaten is een vak apart, maar is mij gelukt, en als ik het kan dan kan jij het ook!

En dan is er altijd nog dat nieuwe boek van Geurtz (moet het nog kopen, heb nog een boekenbon liggen).



Herkenbaar, met 1 voorheen heel close vriendin was het ook weer opgepakt, maar heeft het zich ook niet doorgezet.

Ik dring er ook maar niet op aan: de drempel wordt dan blijkbaar steeds hoger, ook al zeg je dat dat helemaal niet hoéft, het is (afstand) wat iemand zelf voelt en dat verander je ook niet door geruststelling van buitenaf.

Je bent dus niet de enige iig, ik denk dat iedereen daar vroeg of laat wel tegenaanloopt, in andere fases horen er soms andere mensen bij, dat hoort ook bij het leven.

Betekent niet dat het aan jou ligt oid, tenzij het om de haverklap zou zijn, dan kun je je eens achter de oren krabben.

Bij mij heeft het ook met familiekwesties te maken, zij is een exschoonzus en met haar nieuwe leven sta ik denk ik toch symbool voor haar oude leventje en snap best dat ze daar niet steeds aan herinnerd wil worden



Als je niet weet hoe je met dat verdrietige gevoel om moet gaan: schep iig duidelijkheid zodat zij ook weet dat jij afstand neemt. (en dus niet alleen in jouw hoofd, maar maak het ook kenbaar). En laat de teleurstelling en dat verdriet dan ook maar gewoon vrijkomen, huil erom, en nog eens en nog eens, dat lucht op



Vandaag opnieuw zonnig en helder weer, vind ik ook heerlijk, ik probeer straks zeker wel ff een pauze in de zon te houden, lekker naar buiten!

Fijne dag jij (en de anderen ook natuurlijk)!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy, thanks voor de tip van het boek. Dit ga ik even echt uitchecken want het loslaten van dingen is echt iets wat ik moeilijk vind. Of het nou kleine dingen zijn of grote belangrijke dingen, ik blijf er vaak te lang in hangen!



Ik weet denk ik waarom ik het zo moeilijk vind om het los te laten met persoon 1. Hier vertel ik inderdaad graag een over in een prive bericht omdat ik niet teveel details wil delen op het forum.

Ik reageer inderdaad vanuit een geagiteerde houding. Vol emoties en ben niet meer objectief. Terwijl nu....3 dagen laten ik dat wel kan en dus ook rustig kan verwoorden/formuleren wat ik bedoel en hoe ik dingen graag zie.

Maar dan laat ik dus eerst de boel ontploffen, daarna neem ik afstand en dan pas ga ik op een rustige manier het gesprek aan.

Eigenlijk zou ik direct afstand moeten nemen en er dan een paar dagen later op terug moeten komen maar dit is niet echt makkelijk als het bloed onder je nagels vandaan gehaald word. Hierover dus meer later.



Alles wat jij in je post aan mij schrijft is gewoon waar. Het is een gevalletje de pot verwijt de ketel en hoe de waard is vertrouwd hij zijn gasten, Het lijkt een vicieuze cirkel waar we maar niet uit lijken te komen en het nu dus ook waarschijnlijk onherstelbaar gebroken is.

Stukje onmacht, onbegrip, geschiedenis eigenlijk alles speelt hierin mee. Het had niet zo hoeven zijn, het had ook anders af kunnen lopen.



Het stukje wat je schrijft dat de ander zich waarschijnlijk min voelt en zich op de vingers getikt zal voelen dat is zeer zeker zo. Dat durf ik echt te beamen. Alleen is alles wat ik zeg tegen die persoon een aanval. Goed bedoeld of niet. En ik weet dat ik af en toe niet leuk kan reageren en iemand bewust naar beneden kan duwen met een opmerking. Wanneer ik iets goed bedoel word het alsnog opgepakt alsof het te min is voor mij terwijl ik eigenlijk gewoon probeer te helpen. Hoe verbreek je zoiets dan? Hoe verbreek je dan dat die ander het positief oppakt. Want ookal reageer ik positief en begripvol en complimenteer ik diegene het lijkt allemaal niet te werken en uiteindelijk word het een ruzie.

Hoe begrijp ik diegene als ik daadwerkelijk het niet begrijp? Ik me dus totaal niet kan inleven in de denkwijze. Of ja maar gedeeltelijk. Support is er zeker van mijn kant, diegene heeft het werk wat nu gedaan word aan mij te danken. Ik denk mee over andere mogelijkheden en toekomstmogelijkheden maar alles wat ik doe is niet goed. Het voelt als een aanval en idd het word opgepakt alsof diegene minder is maar zelf voel ik dat dus niet zo.



DAt niveauverschil is er dus en daar zijn we ons beide bewust van. En dat hangt dus weer samen met mijn irritatie deels omdat ik vind dat diegene gewoon lui is en ook niet genoeg de best doet om er meer van te maken. Nou is het zo dat vanuit die trede van de ladder waar diegene op staat er ook weinig mogelijk is maar er zijn wel kansen en die worden niet aangegrepen en dat vind ik dan weer jammer en niet te begrijpen. Als diegene die kansen zou aangrijpen en extra inzet zou tonen dan zou er dus meer mogelijk zijn en zouden er aan die kant ontwikkelingen kunnen gebeuren waarbij het niveau ook omhoog gaat. Het zit er namelijk wel in maar als je er niks mee doet dan blijft het op een zelfde niveau.



Het voelde dus inderdaad ook alsof ik een opvoeder was van deze persoon. Maar ik zie wel in dat ik natuurlijk dat ook wel in de hand heb gewerkt door wellicht mn goedbedoelde adviezen door te drukken en diegene daardoor misschien een minderwaardig gevoel te geven. Wat dus totaal niet de bedoeling was. Alleen aan de ene kant vroeg deze persoon dus ook om hulp en mijn mening en dan word het toch lastig.



Wanneer ik de rollen zou omdraaien en ik in die positie zou zitten denk ik dat ik er alles aan zou doen om de goedbedoelde adviezen tot me te nemen en deze ook zou uitproberen. Nooit geschoten is altijd mis en ik denk wel dat ik het zou aannemen van iemand die er ervaring mee heeft. En dat frustreert me dus enorm dat het niet gebeurd. Want zoals ik denk "ik probeer iemand te helpen zodat diegene zich beter kan ontwikkelen en beter in het leven staat maar er word dus echt totaal niks mee gedaan". iemand zou toch dankbaar moeten zijn dat iemand zoveel tijd en energie steekt in jou en jou leven dan?



Wellicht moet ik deze persoon dan inderdaad maar anders benaderen en ik denk wel dat we dezelfde punten hebben wat ons beide triggerd. Daar reageren we beide hetzelfde op maar loslaten kunnen we ook niet.



Dit is dus anders dan met die vriendin. Bij haar is het heel simpel. Elke keer als ze een vriendje heeft laat ze me kei hard vallen. Ik heb haar voor het laatste gezien in Augustus vorig jaar en sinds oktober roept ze al dat we een datum moeten prikken. Er is tussendoor weinig contact. 1x in de maand denk ik. Ze zit altijd af te geven op andere vriendinnen van haar dat ze nooit naar haar woonplaats willen komen om haar huisje te bezichtigen enz. Ik wil dat al 3 jaar dolgraag maar steeds houd ze het af of komt ze liever mijn kant op.

dit patroon had ze dus ook al bij haar ex en dat wilde ze in haar nieuwe relatie dus verbeteren.



Ik heb haar afgelopen week dus verteld dat ik weer een zelfde patroon zie en ik kreeg prompt een bericht terug met dat ze niet wist wat ze met mijn verwijtende toon moest. DAt het de vorige keer ook misgelopen was door dit en dat ik irritatie bij haar opwek. Dat dit blijkbaar geen basis is voor een goede vriendschap en ze wenste me een fijn weekend.

Ik was perplex. en heb haar nog een bericht gestuurd met hoe ik het voel en dat het totaal geen verwijd is maar iets waar ze zelf aan wilde werken. DAt ik niet verwacht dat ze elke week met me afspreekt want dat deden we toch al niet maar 1x in het half jaar toch wel mogelijk moest zijn. Dat ze van mij apart over 8 weken een datum zou prikken en dan heus wel alvast een gaatje heeft of iets vrij kan maken.

Daar heb ik dus nooit meer reactie op gehad. Dit is voor mij dus ook echt klaar. Ik weet dat ze namelijk ook niet meer gaat reageren...dat heeft ze vorige keer ook niet gedaan. De deur is voor mij nu echt dicht. Ik hoop dat ze heeeeel gelukkig word met de jongen die ze eigenlijk niet leuk genoeg vind maar niet alleen wilt zijn.





Spannend suzy! Het komt dichtbij nu!

Wel lekker als je rustig kan beginnen ipv een stormloop.

Zo kan je even rustig wennen aan het ritme en aan waar alles staat!

Ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Heeeeeel veel succes nogmaals!



Dan ga ik nu even een prive bericht aan je typen.

Fijne dag allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Heb je Pb gestuurd, Aiks.

Nu als een speer verder met wat er nog moet gebeuren aan werk, morgen D-day!

Jammer dat het mooie weer het laat afweten, ik duim dat het iig droog is morgen, wordt stuk kouder?!



Laters allemaal!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Thanks suzy,



Ik ga reageren. Vandaag een drukke dag gehad met werk en daarna naar de bios. Nu gestrekt in bed. Ben kapot!

Anyway heel veel succes en vooral ook plezier dit weekend suzy!!



Iedereen een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allen, wat een rotweer is t zeg...wat kan het dan zomaar omslaan. Kunnen alleen maar hopen op gauw mooi lenteweer.

Werd zelfs wakker van de harde wind die om het huis loeit.



Ik heb dus een baan! Het was zo leuk en de leidinggevenden waren enorm enthousiast over hoe flexibel ik was en hoe snel ik alles oppikte. Zo leuk om te horen! Ik mag over 3 weken beginnen. Waarom dan pas? Nou heb een chirurgische ingreep gehad gisteren (ga dit later even weghalen hoor) en moet 3 weken herstellen. Stond al op de wachtlijst maar kwam heel snel tussendoor. Ik was zó bang. Eerste keer ziekenhuis, op mijn bevallingen na. Heb zelfs een paar dikke tranen moeten laten op de OK, kon me niet meer groot houden. Gelukkig wel fijne mensen om me heen die de grootste spanningen weghaalde maar goed, eerste keer operatie dus eng. De verpleegkundige die m'n infuus aanbracht en bij me bleef in de OK was toch leuk! Jonge vent, donker haar onder z'n mutsje vandaan, ja leuke afleiding haha



En de laatste groepstherapie/training gehad. Een deel therapie afgesloten, gek ideetje, ben toch een half jaar wekelijks met die meiden opgetrokken. Nog een terug kom dag en dan klaar.



Toi toi toi Suzy! Heel veel plezier!!



Welke film ben je geweest Aiksje?
Alle reacties Link kopieren
Relax, niks moet, doe rustig aan, het is weekend voor jou en ik ben toch op pad.

Ff wakker worden nu, tis vroeg voor mijn doen, dat is wel wennen, ik lag nog zo lekker te



Fijn weekend iedereen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Thanks Cloud.

En beterschap, best eng idd en ik hoop dat het allemaal goed gegaan en goed gelukt is (waar het voor nodig was).

Geen pijn nu?

Gefeliciteerd met je baan, dat heb je goed gedaan, veel succes!

Stroomversnelling ineens voor jou dus.



Geniet maar lekker van je weekend!

Met zulk weer slaap ik juist als een roos, als het buiten stormachtig is.

Niet zo fijn als we straks in de kou staan, ik zal een extra laag kleding aantrekken.

Jammer dat het niet zo'n mooi weer is als afgelopen week, was gisteren al een stuk frisser.



Nu ff haren wassen en boterham maken en eea bij elkaar harken en dan op pad!

Spannend, bijna geen koffie nodig om wakker te worden, haha!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@All: rustige start gehad, niet druk vandaag ivm de regen.

Tot 's middags aan toe, daarna gelukkig droog en wat drukker.

Niet bepaald een wereldomzet, haha, en dat hadden we ook niet verwacht vandaag (qua weersverwachting + nog voor het seizoen gestart is, dit is voor ons een "oefenweekendje" en alles is meegenomen, alleen al om ervaring op te doen en natuurlijk ook nog wat aan over te houden).



Was wel erg leuk, je vormt toch een groepje bij elkaar en doet meteen nieuwe, leuke contacten op met "collega's" en klanten.

Je helpt elkaar waar je kunt en zo ook weer tips voor nieuwe lokaties, hier gaat zoveel via via!



En wat bekenden van ons beiden die gezellig en nieuwsgierig langskwamen (dit weekend is vrij dichtbij), ex was er zelfs eerder dan wij zelf

Verbaast me trouwens hoe snel je went (het al snel eigengemaakt voelt), 0 stress gehad, ging lekker!

Nu helemaal moe, haha, niks gewend en dan hele dagen aktief op je benen, maar tis lekker moe (eerder "rozig", met voldoening).

Morgen wat later op pad, omdat we dan niet eerst hoeven opbouwen (zelfde lokatie als vandaag).

Hopelijk blijft het droog en iets warmer, mag best wat drukker worden wat mij betreft.



Nu ff eten en chillen, verwarming aan, denk zomaar dat vroeg naar bed wel lukt vanavond



Jullie nog leuke plannen?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy,



Wat goed om te horen dat je geen stress hebt gehad!

Wellicht word het morgen wat drukker! Goed dat jullie dit weekendje gebruiken om er even helemaal in te komen!



Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Dank je, ik hoop dat het droog blijft en wat drukker wordt!



Fijne dag vandaag jij!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja hier alles even in stroomversnelling idd. Alhoewel, heb verplichte bedrust na operatie dus vol gas en meteen op de rem gezet hier haha! Heb geen pijn, wel wat lichamelijke en logistieke ongemakken. Al met al valt t mee en is het verplichte niks doen het vervelendste.



Leuk dat je zo enthousiast bent over de eerste dag. Helaas zit t weer niet zo mee vandaag...althans hier niet. Grijs en nat

Succes vandaag
Alle reacties Link kopieren
Cloud, beterschap en idd verplicht niksdoen is echt niet makkelijk!

Zeker als je er geen last van hebt en je lijf niet zelf "ho" roept, he?



Hier ff achterstallige dingen in huis aan het doen, voor het eind vd week weer drukker is met (voorbereiden) werk.

Misschien als het droog blijft ook ff de tuin fatsoeneren, wordt wel tijd (alles is door de tuin gewaaid, incl tuinmeubels) en de tegels volop groen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen,



Ik lees jullie al een tijdje, al moet ik eerlijk toegeven dat ik niet alle 17000+ berichten heb gelezen



Ben wel bekend met de meeste boeken in de OP en zit al een tijdje in therapie.



Het proces van getrouwd naar gescheiden naar single is enkele weken in gang gezet dus ik zit in the eye of the storm.



Ik vind alleen zijn heerlijk en verheug me ook erg op.



Natuurlijk zijn er zorgen en gevoelens over hoe ik het straks ga doen als alleenstaande moeder.

Vaak heb ik het volle vertrouwen dat dit mijn pad is (en dat van mijn zoon en aanstaande ex), soms overheerst gevoel zo sterk dat ik de kalmte uit het oog verlies.



Verder heb ik heel veel aan mindfulness en mediteer meerdere keren per dag dmv een hele fijne app. (Ik vind die reminders op mijn telefoon heel fijn)



Sociaal doen is irl een uitdaging voor me, dus ik kom hier ook een beetje 'oefenen'.



Knuffels



P.s. Nederlands is niet mijn moedertaal, hoewel ik graag lees en schrijf, kan er af en toe een foutje in sluipen, excuses daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Casandra! Welkom hier Je bent net gescheiden begrijp ik? Wat een emotionele periode! Ben zelf ook alleenstaande moeder, paar jaar alleen alweer. Ik vond de eerste periode zelf niet zo geweldig, als ik er op terug kijk. Veel gefeest, gebeest en vooral aan mezelf gedacht. Niet de meest perfecte manier om om te gaan met een scheiding denk ik nu haha.

Inmiddels dus een periode verder en door alles wat ik meeemaakt heb, nu oprecht (en het is bijna eng om te zeggen) gelukkig(er) met mezelf.

Leuk dat je mee gaat schrijven!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 21 maart 2017 @ 10:59:

Cloud, beterschap en idd verplicht niksdoen is echt niet makkelijk!

Zeker als je er geen last van hebt en je lijf niet zelf "ho" roept, he?





Haha hou op! Ik dacht dat dagenlang lezen en serie kijken m'n ding was. Guess again. Niet dus.

Maar. Wat ik wel opgepakt heb is verhalen schrijven! Semi-fictief, als in herinneringen vermengd met fantasieën, xxx-rated, want daar ben ik goed in haha.



Hier is t dus echt bagger weer. Zon, hagel, wind. Wat dat betreft is t thuis zitten dan weer geen straf. Heb je zulke groene handen, of is t meer een 'moetje'?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Cloudwalker



Ik ben nog niet gescheiden, het is pas week 3 nadat ex zijn besluit heeft medegedeeld.

De echtheid ervan besef ik elke dag beter en beter.

Nu is het een kwestie van wachten op juridische en financiële zaken en andere woonruimte voor ex. Hij heeft geen haast en ik regel het meeste.



Ja, de emoties zijn heftig en wisselen als het weer in Nederland

Samen slapen is ook erg moeilijk...



Vooral veel verdriet over zoon, want Het Gesprek wordt pas 15 april gevoerd....

Ik moet er niet aan feesten denken hihi plus geen opvangmogelijkheden. En ik vind het heel belangrijk om er echt voor mijn zoon te zijn.



Verder is de grootste uitdaging de enorme boosheid die mij regelmatig overvalt. Ben van mezelf zelden boos, ik huil meestal. Maar het hele gebeuren is de grootste klap op mijn bek dat t universum mij tot nu toe gedeeld heeft. Want onverwachts en grote wakeup call. Zeer verhelderend en hoe raar het ook klinkt, voel ik ook dankbaarheid voor de les.



Vind ik super om te horen dat je uiteindelijk wel de tijd genomen hebt en het geeft mij hoop.



En hihi jouw verhalen klinken heerlijk, laat maar weten of je een lezer nodig hebt
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cassandra, wees welkom om mee te schrijven!



Hectische periode dus waar je in beland bent!

Ff wat vragen, over je situatie nu:

Hoe lang waren jullie bij elkaar?

Hoe oud is jullie zoon?

Zag je het aankomen?

Had je zelf verder gewild of ben je het er wel mee eens, is het "op" zeg maar, of andere redenen, want dat maakt ook nog uit.

Waar ben je boos over?

Begrijp ik dat je op en neer gaat in zelfvertrouwen of/hoe je het redt in je eentje met kind straks?

Wordt het co-ouderschap?



Wel fijn dat je je ook kunt verheugen op alleenzijn, dat scheelt al een stuk als je goed met jezelf kan zijn!

Samen slapen voelt dan idd ineens heel anders, als je emotioneel al afstand hebt van elkaar.

Dat lijkt me lastig en zeker als dat is totdat hij een andere woning heeft gevonden.



Been there, alweer een tijd geleden, maar weet hoe heftig het je leven op zijn kop zet!

Veel sterkte iig!

Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven