Ass, wat irriteert jou het meest aan het stempeltje.

30-08-2016 12:26 26 berichten
Ik heb er eigenlijk nooit over na gedacht deze frustraties te delen, omdat het allemaal niet zo herkenbaar is voor andere, maar op zo'n groot forum moet het vast wel lukken

Dit topic gaat niet over de frustraties die je hebt over jezelf, maar de frustraties door het onbegrip en vooroordelen die mensen hebben zodra ze weten dat jij het stempeltje autisme draagt.



Welke uitspraken over ass irriteren jullie mateloos? Heb jij weleens gedacht dat je anders behandeld werd of dat mensen je vragen stelde waarvan jij je echt afvroeg of ze dat ook aan andere zouden vragen? Wat vind jij echt de grootste misvatting over ass? Wat vind je in het algemeen van de deskundige die jij in je leven bent tegengekomen?



Ik zou graag jullie ervaring en meningen horen ;)
Ma-de-lief-ke schreef:
30-08-2016 13:27
- Als ze het hebben over die autist of over dat autistische kind (hij heeft autisme, hij is het niet)
Ik vind die 'hij hééft autisme, hij is het niet' dan weer vervelend. Vooral als mensen het tegen de autist zelf zeggen, die dus over zichzelf zegt 'ik ben autist'. Ik snap dat het goed bedoeld is hoor, maar een ziekte zoals griep of een gebroken been of astma, die heb je. De persoon zonder de ziekte is dezelfde persoon. Autisme is geen ziekte en kun je niet loskoppelen van de persoon. Niemand die erover valt als je zegt 'ik ben blond' in plaats van 'ik heb blonde haren'. Hordes mensen die zeggen 'ik ben homo'. Maar bij autisme is het ineens een probleem als je zegt 'ik ben autistisch'. Natuurlijk is het wel heel vervelend als 'die autist' op denigrerende toon gezegd wordt. Maar dat is het bij 'die homo' ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven