Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.



Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik maar niet zeggen, dat ik ook rond december 2008 ben gaan sukkelen met veel ziektemeldingen. En dat het toen al afwachten was wanneer ik volledig zou instorten na 8 jaar in zowel werk als privé op mijn tenen te hebben gelopen.



Waren die putjes zo zichtbaar? Ieks
Alle reacties Link kopieren
Bij hoeveel reacties is een topic vol trouwens?
Alle reacties Link kopieren
thanks voor meedenken chocolate
Alle reacties Link kopieren
Ik zet wel even het verhaaltje neer wat er bij hoort:



Jan loopt naar school.





Hij ziet op tegen de rekenles.





Hij is bang dat hij geen orde kan houden.





Het is ook eigenlijk niet de taak van de concierge.





Je moet het dan zin voor zin lezen. De eerste zin is een feit. De rest niet.



Vind het nog lastig uit te leggen, maar ik kom er nog op terug!
Alle reacties Link kopieren
Croissant, heb je iets van therapie gevolgd om er weer bovenop te komen?
Alle reacties Link kopieren
@ zonnestraaltje



Waar ben je nu in je 'proces' ?

Hoe vind jij telkens weer een balans?



Wat valt jou het zwaarst? Wat zijn jouw 'ontdekkingen' geweest?



Bij mij vooral dat ik alleen maar 'mens' hoef te zijn. Ik hoef niet de wereld te veranderen. Al mag dat natuurlijk wel
Nou ja, ze stond een halve meter bij me vandaan in hotpants, dus dan zie je ze wel Zon



Ik denk dat simran eruit vliegt vanavond trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Croissant, het is altijd goed als je op zulke momenten voor jezelf kiest. Het blijft toch één van je valkuilen, doorgaan en over je eigen grenzen heengaan.



Wat is Sim Ran goed zeg!
Alle reacties Link kopieren
Vind ze anders erg goed, Maris... beter dan Pyke.
Alle reacties Link kopieren
Vond Sim-ran best goed!
Alle reacties Link kopieren
of is het beter als?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chocolate87 schreef op 27 mei 2011 @ 21:08:

...

Gedachten zijn geen feiten.



Die ga ik onthouden.



Croissant, je moet juist nu voor jezelf kiezen, maar wees ook niet te bang.
Alle reacties Link kopieren
Gaan we vanavond de 3000 halen
Alle reacties Link kopieren
Het is beter dan. Ik vond ze ook beter dan Pyke.



Ik ben trouwens op hyves geweest in de reclame.
Alle reacties Link kopieren
@ chocolate, snap denk ik wat je bedoeld. Maar hoe werkt het in de praktijk hé :-)



Ik heb sinds feb 2009 een erg fijne zorgvuldige therapeute. Daarvoor heb ik een paar 'lessen' Mindfullness gedaan. Die hielpen erg met paniekaanvallen door overprikkeling. Verder heb ik sinds een half jaar een manueel/fysiotherapeut. Die man heeft fijne handen En helft m'n lijf weer te ontkrampen.



Verder is mijn vent een grote steun geweest, en mijn familie ook, ook al wonen die ver weg.



Maar het vervelende met een burn out is, is dat je het niet 'even' kan aanpakken zoals ik met alles deed in mijn leven. Je moet het soort van uitzitten, en vooral zo min mogelijk 'fout' doen. de psych zei wel dat ik een enorm energieverlies had, en ook erg ziek ben geweest in vergelijking met andere clienten.



Verder ben ik eind 2010 6 weken naar een christelijk herstellingsoord geweest. Dat heeft wonderen gedaan voor mijn herstel. Ik woon namelijk op een druk kruispunt in Amsterdam. En dat herstellingsoord vol lieve mensen stond midden in de natuur.



Ik geloof echt dat ieder mens die het ongeluk heeft in een burn out terecht te komen zijn of haar eigen herstellingsproces heeft. En dat ook echt op zijn of haar eigen manier moet doen. Juist je eigen weg, weer je eigen hart vinden, je eigen wil vinden.
Alle reacties Link kopieren
Feiten en gedachten, wat is het verschil....



Vond het in het begin van de therapie wel fijn om hiermee bezig te zijn. Dan merk je pas hoeveel onredelijke gedachten erin je hoofd hangen waardoor je jezelf zo naar beneden haalt.
Alle reacties Link kopieren
Thanks zonnestraaltje.



Abc, snap je met niet te bang zijn. Ben gelukkig helemaal niet bang aangelegd. Duik graag het leven in. Zelfs de UWV vind me iets te gretig. En m'n huidige UWV werkcoach is daarin geweldig.



t is allemaal balans hé.

Tussen niet bang zijn, en zorgvuldig met jezelf om gaan.

Tussen dingen doen waar je gelukkig van wordt, en niets doen zodat je batterijtje weer volloopt.
Alle reacties Link kopieren
Vind het toch jammer dat Rolf altijd van die zoetsappige liedjes zingt...
Sorry dat ik niet meepraat, ik kan ff niet meer. Gisteren was een emo-dag, vandaag heb ik nog weer veel gepraat erover, en nu ben ik leeg.... ik heb even geen energie meer om over mn bo en alle sores te praten. Dus sorry, misschien wat ego, maar ik ga even verstand-op-nul xfactor kijken....
Alle reacties Link kopieren
Maris Geniet maar lekker van Pyke
Alle reacties Link kopieren
snap ik goed Maris!
Alle reacties Link kopieren
Daar is niks ego's aan Maris , dat is goed voor jezelf zorgen en het is heel goed dat je weet dat dat nodig is, dat je dat doet en het ook zegt .



Croissant, ik bedoel dat je ondanks dat je goed voor jezelf moet zorgen, je ook af en toe een bekende grens moet opzoeken en er voorzichtig een stapje overheen moet zetten om te kijken of die grens misschien inmiddels verschoven is.
Alle reacties Link kopieren
@abc



Dat snap ik! Ik ben in het nemen van die stapjes nog wat te grof. En ga dan telkens weer op m'n ***



M'n grens verschuift nu lekker snel. Ik doe weer allemaal dingen 'voor het eerst'. Ramen wassen, alleen een end reizen. Een biertje van de tap drinken ,een feestje organiseren voor m'n verjaardag, Schildercursus starten. En nu dus werken. Heerlijk!



Ik kan steeds meer, maar niet alles tegelijk. Vandaag was ik eroverheen. Niet zo erg dat ik echt enorm onderuit ging. Heb vanmiddag wel even geslapen.



Het is blijkbaar gewoon ook telkens weer die stapjes nemen, kijken hoe dat voelt. Uitproberen. Vallen, opstaan, en weer doorgaan. En ondertussen leren hoe je blijkbaar in elkaar zit.
Alle reacties Link kopieren
Enne @Maris, kan het niet beter zeggen dan ABC :-)
Alle reacties Link kopieren
Twee stappen vooruit en ééntje weer achteruit . En dan ineens besef je dat je ongemerkt al weer twintig stappen verder bent dan een poosje geleden. En daar moet je soms ook even bij stil staan, maar zo te lezen doe je dat wel en geniet je van je successen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven