De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is qua temperatuur aangenaam weer, koeler dan de vorige dagen. Helaas regende het ook. Vanaf maandag wordt het weer iets warmer (18 à 21 graden i.p.v. nu 16 graden), maar het is wisselvallig: regen en zon.
World of Warcraft: Legion
Ik heb het frisjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het ook héérlijk koel, en ook fijn bewolkt, zelfs een beetje regenachtig. Ik ben helemaal in mijn nopjes (zeker omdat het weer van gisteren me eigenlijk erg tegenviel -vond de zon nog erg heet en die scheen hier heel de dag). Ook met slapen was het erg warm, dus ik was een beetje bang voor vandaag.. Maar toen ik wakker werd zag ik al dat het een topdag zou worden!



Ik heb lekker mijn flanellen overhemd aangetrokken, met veterlaarsjes en ook alvast een winterluchtje op We moeten elke kans nu maar even pakken, haha.

Hopelijk koelt het nu ook binnen wat verder af dan die etterige 24 graden -maar dat lijkt me wel- 5 graden eraf en ik ben ook binnen weer in mijn hum.



Gezellige dag allemaal!
Gelukkig iets koeler vandaag. Gisteren wel een winterjas gekocht . Voor wanneer weet ik niet. Maar je blijft hopen op winters weer.
Alle reacties Link kopieren
Al 2 dagen heerlijk fris weer met veel bewolking en wat wind nog meer van dat graag

Ben wel benieuwd hoe het weer gaat verder evalueren precies grote onzekerheid bij vrijdag en zaterdag ze spreken van mijn regio over temperaturen van tussen 18 en 22 graden (ik hoop op de 18 gr en geen 22gr)
Ik loop nog steeds in mijn korte broek hoor. En ik heb me voorgenomen het in elk geval vol te houden tot 1 november.



Verder: héérlijk die frissigheid! Die nazomer van eind vorige week was lekker, maar dit is ook lekker. Fijn fietsen zonder meteen in een onbedaarlijk zweten uit te barsten heeft ook wel zo zijn charmes .
quote:lammy schreef op 06 oktober 2014 @ 18:28:

Gelukkig iets koeler vandaag. Gisteren wel een winterjas gekocht . Voor wanneer weet ik niet. Maar je blijft hopen op winters weer.Vandaag een winterjas gekocht. Ik hoop het met je, anders wordt het een museumstuk.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt stormachtig herfstweer verwacht vandaag!



Deze week wordt het ook prima weer met veel bewolking en weinig zon, dus laten we maar hopen dat dit verder gaat in de herfstvakantie.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Ja, regen en storm vanavond, heerlijk!



Zondagavond hier de eerste grote regenbui waar poezemeis onverwacht in zat zeur, zeur, zeur want ze wilde op het balkon. Toch op het balkon gelaten (terwijl het al miezerde) en iets in de keuken gaan doen. Plotseling giga geluid van kletterende regen en een verzopen kattekind (heel zielig kijkend) achter de balkondeur.



Het kostte mij 3 handdoeken en een kwartier knuffelen en droogboenen voordat ze weer ging spinnen ze is nu een stuk voorzichtiger.



Gisteren lekker de hele dag grijs en bewolkt; vandaag ook en ik vind het heerlijk. Wat zal ik vanavond lekker slapen!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Niet veel regen gehad maar ja anders wel een prima weertje vandaag veel wolken,af en toe zon,wind,fris weer dat heb ik graag
Het heeft het grootste deel van de dag geregend en het is flink afgekoeld, maar toch nog te warm voor normale kleding en een jas. Eventjes de pas er in buiten en het zweet druipt langs me heen.



Morgen wordt het weer 19 graden, dus maar weer in een niemendalletje de deur uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het voormiddag geregent nu is het al een tijdje droog . Net terug van wandelen en de zon kwam door en die voelde warm aan zelfs. Ook vannacht een zachte nacht 14 of zelfs 15 graden
Alle reacties Link kopieren
Binnen wordt het nu eindelijk frisjes en heb vandaag voor het eerst mijn warme wintersokken weer aan en buiten weer laarzen! Ik zit me al helemaal te verheugen op het avondeten zometeen, heerlijke snijbonenstamppot met magere rookworst! Oh wat heb ik daar een zin in!! En uit de winkel een nieuw doosje sinaasappelthee meegenomen, lekker winters
Alle reacties Link kopieren
De stamppot was heerlijk

Heb er zo van genoten, ben er helemaal blij van. En voor morgen heb ik nog een bord

Nu met deken en een glas sinaasappelthee op de bank, gezellig!
Alle reacties Link kopieren
May....



Als het onweert, denk ik aan jou.

Ja, echt
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte, wat lief dat je af en toe aan me denkt
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet hoe heerlijk je het vindt.

Ik vind regen ook knus (als ik binnen zit dan hè...), dus ik begrijp je heel goed.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 09 oktober 2014 @ 22:40:

Ja, ik weet hoe heerlijk je het vindt.

Ik vind regen ook knus (als ik binnen zit dan hè...), dus ik begrijp je heel goed.I'm SIIIIIIIIINGING in the rain...!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Totaal geen regen vandaag integendeel de zon schijnt vaak het is zelfs vrij warm je kan gewoon met een t shirt buiten rond lopen
Alle reacties Link kopieren
Volgende week wisselvallig maar zacht voor volgend weekend spreken ze zelfs al over temperaturen van boven de 20 graden dus Oktober word ook een zachte maand dit jaar dus hup naar November voor fris en kil herfst weer al durf ik niets meer te verwachten
En toch ben ik blij dat de verwarming nog niet aan hoeft, dat scheelt weer een slok op een borrel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het frisjes hoor! Gister voor het eerst mijn winterjas aangehad, dat was een ontroerend moment!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Een winterjas aan moeten doen is hier totaal nog niet nodig geweest verschillende keren deze week volle bak zon dat ik gewoon met een T-shirt kon buiten lopen maar ja ik woon dan weer in het warmste plekje van België aan de kust is dan ook weer 5 graden frisser dan bij mij. Ik veronderstel ook dat het in het noorden van Nederland frisser is dan in het zuiden van Nederland. Wat verwarmings kosten betreft woon ik in een zeer goed geïsoleerd appartement ik moet amper verwarming opzetten zoals nu is het nog steeds 21,5 of 22 graden binnen dus dat is meer dan warm genoeg binnen
Alle reacties Link kopieren
Ben net terug van boodschappen doen, ik dacht even lekker op de fiets. Maar wat had ik het warm toen ik thuiskwam!! Ik zweette gewoon niet normaal! Maar gelukkig is het wel lekker bewolkt buiten en we zijn nu lekker de woonkamer aan het luchten. Ik rook zelfs al een beetje herfst.



En nog meer goed nieuws: ik fietste door de stad naar de supermarkt en ik zag dat de oliebollenkraam weer in de stad staat! Nu natuurlijk dicht maar morgen ga ik eens even poolshoogte nemen denk ik
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een olibolkraam😱😱😱 bij ons staat hij nog niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven