De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 29 juli 2015 @ 12:17:

[...]



Alle reacties Link kopieren
Haha, ik twijfelde ook over november en februari. Maar zo is het rijtje ook al duidelijk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Oo dat is zo erg winter.



Alles onder de 25 graden is winter
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha grappig die tegenstellingen, bij mij is alles boven de 15 graden zomer!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit trouwens voor zomerse begrippen te genieten. Het is grijs, druilerig, het regent en hoorde net nog onweer. Sneu voor mijn ouders wel, die zijn echte zonaanbidders (ja, echt) en hebben nu vakantie. Dus die balen nu, wat ik me dan ook wel weer voor kan stellen.



Maar ik vind het heerlijk zo.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is 16 graden toch ook geen zomer temperatuur hoor. Tussen 16 - 22 graden is lente alles boven 23 graden is zomer
Wat een heerlijk weer. Zaterdag is het al augustus. Ik ervaar dat het al wat eerder donker is.

Natuurlijk kan augustus nog heel zomers zijn. Maar dat vind ik niet erg.

Vreemd genoeg vind ik warmte in april mei en juni veel erger. Lijkt of licht en zon dan veel feller zijn.

Zal wel weer idee van mij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook Lammy. Denk omdat in augustus het einde in zicht is en de ellende bijna voorbij is. In april, mei en juni weet ik nog dat het heel lang gaat duren. Zonkracht neemt ook al af in augustus dus ook dat klopt en de kortere dagen.
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Zomer duurt sowieso te lang. Er zitten 2 keer 31 dagen in dat seizoen en in de winter 1 keer 28 dagen. Dus ze moeten niet zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik het nog nooit bekeken kerstvrouw
Net heerlijk rondje park gewandeld. Had gewoon dat herfstgevoel. Volgende week paar warme dagen.
Alle reacties Link kopieren
Zeurkouzen, de zomer is niet warm genoeg geweest en we hadden ''maar'' één week hittegolf, ik kan niet zeggen tot nu toe dat we een koude of warme zomer hebben gehad. En de hitte is alweer vergeten lijkt zo, het is niet dat ik de koelte vergeet deze maand, want dat was er. Maar het zijn vooral de laatste dagen die mensen de hitte doen vergeten. Het was eigenlijk toch meer een extreme maand met uitersten, maar het is niet zo voor de koeltehaters dat we langdurig ''slecht'' weer hebben gehad vind ik. Maar er zijn ook mensen die zeggen dat we de afgelopen jaren geen winter hebben gehad. Oké, twee koude maanden en een (hele) warme ''winter''maand (ik heb het hier over temperatuur, niet over zon, regen enz). Gemiddeld zijn de winters wel een stuk warmer geworden, een hele graad. In de lente zelfs 1,2 graden en de zomer 0,9 graden. De herfst valt weer mee met 0,5 graden ongeveer. Daarnaast: wat moet je een hele maand met zomers en tropisch weer zoals in juli 2006? Lijden, sterven, zwemmen totdat je spieren breken, huidkanker krijgen, uitdrogen, doodgaan van prikken van muggen of er gewoon helemaal onderzitten, niet boodschappen en andere dingen kunnen doen, dagenlang rood bakken op het strand? Ja, dat is mijn punt. Daarom hoeft het van mij niet, met dit weer lijdt je niet, je gaat er niet dood aan. Met koud weer heb je dit allemaal niet, maar daar kun je ook dood aan gaan natuurlijk. Aan de andere kant kun je je er op kleden en bij heel warm weer niet echt.



En blue, ook voor mij is alles boven de 15 ZOMER! Tussen de 5 en 15 is lente/herfst en onder de 5 is winter, onder de -15 graden wordt het toch wel echt extreem koud. Het was vandaag hier 16 graden maximaal, vrijwel iedereen had een lange trui en jas en lange broek aan, sommigen (een stuk of 10) hadden óf een korte broek/rok of een T-shirt. Ik was de enige met allebei!



Wat ik trouwens ook vervelend vindt is dat ze met het weer zo vooruitkijken als er een aantal ''slechte'' dagen aankomen. Mogen wij niet genieten ofzo? Bij ''mooi'' weer kijken ze toch ook niet naar de ''slechte'' dagen? Ik durf bijna geen radio meer aan te zetten, vooral dat stomme weerbericht. Als je in een snackbar of een café zit heb je geen keus, dan wil ik het liefst mijn oren dichtknijpen. Help, er komen weer ''mooie'' dagen aan? Wat moet ik nou doen, want je moet dan leuke dingen doen en genieten van het leven omdat het zo kort duurt enzo, of bij 25+: hoe ga ik dit overleven? Maar ik zei ook al eerder dat 20 graden ook niet zo leuk naar mijn mening is, maar dat is meer naar Nederlandse begrippen. Ik doel dan op half oktober t/m half april, maar ja, misschien stel ik me me wel hartstikke aan, Maar ik lig niet (meer) te lijden, dat was alleen tijdens de vreselijke recordwarme start van juli, die eerste week toen Nederland zo zeurde. En nu dezelfde groep weer volgens mij.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 29 juli 2015 @ 21:19:

En blue, ook voor mij is alles boven de 15 ZOMER! Tussen de 5 en 15 is lente/herfst en onder de 5 is winter, onder de -15 graden wordt het toch wel echt extreem koud. Het was vandaag hier 16 graden maximaal, vrijwel iedereen had een lange trui en jas en lange broek aan, sommigen (een stuk of 10) hadden óf een korte broek/rok of een T-shirt. Ik was de enige met allebei!



Haha hier hetzelfde!

Onder de -15 is een ware droom



Hier ook gewoon driekwartbroek, blote voeten en strapless top. Voor de frisse momentjes die ik koester een bolero maar die is alweer een paar uurtjes uit!
Alle reacties Link kopieren
Oja, je hebt ook nog lente/herfst, niet alleen maar zomer en winter.



Kimmeke, dat is wel héél veel! Dat het zo vaak tropisch warm was in Belgisch Limburg had ik echt niet gedacht! 10 keer nu al en daar komen nog een paar bij in het weekeinde en die week daarna, niet veel maar wel één á twee op zijn minst. Volgens mij is het in Belgisch Limburg niet snel koud..



Zucht, als op op de site van KNMI kijk is het neerslagtekort iets van 10/20 mm gedaald, terwijl er de afgelopen dagen toch veel viel! Ik merk wel vooral de laatste dagen, verder was juli droog en wat regen de eerste 25 dagen, maar niet continu. Zo wordt het in de toekomst de meeste zomers dus, de hele maand een paar dagen heel veel regen en wateroverlast en tóch nog heuse warmte voor de helft van de maand. Door de zon is het nu zo hoog, maar normaal is het nu rond de 100 mm. Het hoogtepunt is in eind augustus en dat is tussen de 100 en 125.. dat aantal hebben we al overschreden in mei..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Zag net een reclame van een bekend alcoholmerk: 'Pak de zomer, voor je het weet is-ie voorbij'



If only...
Alle reacties Link kopieren
Haha blue, geen wonder hé dat wij met korte kleren buiten zijn met dit weer! Als ik korte kleren aan heb, voelt het voor mij als zomer omdat ik geen behoefte aan lange kleding heb. Vandaag wat frisse momenten, maar grootste deel van de dag aangename temperatuur, niet warm en niet koud! Maar het zal bij jullie vast nog wat warmer zijn, ik voel me hier soms echt een aansteller omdat ik niet mag klagen in Friesland In iedergeval is het fijn dat we hier elkaar een hart onder de riem kunnen steken, of het nou warm of koud is! Het voelt gewoon zo bijzonder om zo af te wijken van iedereen, we houden ook net als anderen niet van hitte, maar wij kunnen goed tegen kou én we zijn meer van 15-25 graden in de zomer. Kouder kun je niet hopen, dan moet het echt recordkoud zijn.



Ik heb vandaag in de stad wat spullen gekocht, ik kreeg een beetje herfstgevoel! Alleen voelde het niet zo aan, ook al was het zwaar bewolkt en regende het veel (vooral hard), het lijkt in de zomer overdag gewoon veel lichter te zijn dan in de winter.. in de herfst zie je iedereen weer in jassen en zijn de avonden romantisch donker, in de winter is het nog beter en in de lente is de pret er weer vanaf.. ik heb het nu wel over een normale herfst, anders hebben we de jas uit (en ik zelfs korte kleren )! In de winter kun je dat dan weer niet, dan heeft iedereen winterjassen aan en met wat warmer weer zomerjassen. Maar vorige winter kon de jas regelmatig ook uit..



Laten we maar genieten van deze bewolkte, koele en regenachtige dagen en hopen dat het snel september is!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad wat frisse momenten (die ik van harte koester) maar het grootste deel van de dag normaal. Maar middenin de zomer is dat al heel wat!



Ik hoop ook op een heerlijke herfst en vooral winter, deze winter met mijn zomerjas gedaan en dat is toch niet de bedoeling!



En ik sluit me aan bij je laatste zin genieten van deze dagen en uitkijken naar september en oktober!



Merk wel dat het eerder begint te schemeren en donker wordt, fijn! Ik snap Lammy dus wel, dit is beter te doen dan mei/juni wanneer de dagen zo ellenlang duren.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 29 juli 2015 @ 21:19:

Wat ik trouwens ook vervelend vindt is dat ze met het weer zo vooruitkijken als er een aantal ''slechte'' dagen aankomen. Mogen wij niet genieten ofzo? Bij ''mooi'' weer kijken ze toch ook niet naar de ''slechte'' dagen? Ik durf bijna geen radio meer aan te zetten, vooral dat stomme weerbericht. Als je in een snackbar of een café zit heb je geen keus, dan wil ik het liefst mijn oren dichtknijpen. Help, er komen weer ''mooie'' dagen aan?

Dit is zo waar inderdaad! Enorm ergerlijk!



Gister had ik het zowaar koud in mijn dunne shirt en zomerjasje! Heerlijk om daarna op te warmen in een knus eettentje. Zo gezellig! Ik kreeg een licht paniekerig gevoel bij de voorspelling dat het maandag weer zo vies heet wordt, maar zo te lezen wordt het meteen daarna weer koeler Opluchting! Zoals iemand anders ook al schreef, voor mijn ouders vind ik het wel leuk dat het ook wat warmer wordt, zij houden wel erg van de zon en gaan maandag op vakantie.
I don't always contradict myself, but when I do, I don't.
Alle reacties Link kopieren
Sebastiaan in de winter is Belgisch Limburg (normaal gezien) op 1 na koudste provincie in België dat is posetief maar helaas in de zomer is het daar het warmst van allemaal.

Het ziet er naar uit dat het heel volgende week warm gaat worden de aftelling naar september is bij mij echt begonnen!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee toch, heel volgende week?! Ik zie hier dat het na maandag rond de 23 graden wordt (vind ik persoonlijk wel te doen, zeker nu we toch langzaam richting herfst gaan).
I don't always contradict myself, but when I do, I don't.
Alle reacties Link kopieren
Ow? Hier maandag 31.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Spookvis schreef op 30 juli 2015 @ 11:50:

Oh nee toch, heel volgende week?! Ik zie hier dat het na maandag rond de 23 graden wordt (vind ik persoonlijk wel te doen, zeker nu we toch langzaam richting herfst gaan).Ik spreek ook voor mijn provincie verdere trend: temperaturen boven de 25 graden en met mischien een uitschieter van boven de 30 graden is ook onder voorbehoud
Hebben jullie dit gelezen?



http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws ... t+op!/2289



Ik zat me echt groen en geel te ergeren van deze tekst, dat eeuwige verlangen naar warm weer en dat gezeur en gezanik als het een dag wat koeler is, dan is het meteen slecht en is het een instabiele zomer. Hallo??? Ooit gerealiseerd dat regen ook bij de zomer hoort? Altijd moet het maar woestijnweer zijn zodra de R uit de maand is (maart en september niet meegeteld) en die overige maanden hebben ze het liefst lente. Zitten veel mensen al hard te hoesten en te klagen dat t koud is zodra het najaar begint. Ze zijn geen echte winters meer gewend. Logisch ook, want die moeten we missen.

Echt jammer dat er altijd zo kortzichtig wordt gedaan over het weer. BAH!

Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat ze eigenlijk een weersite aan moeten maken voor zomerhaters. Met teksten als:

"We hebben de afgelopen dagen kunnen genieten van temperaturen van 17 tot 19 graden. Met een beetje geluk viel er her en der ook nog een bui. Het noorden van het land had wat dat betreft minder mazzel, daar scheen de zon voor het grootste deel van de dag en steeg de temperatuur tot net boven de 20 graden. Volgende week gaan we een somber weerbeeld tegemoet, dan krijgen we veel zon en tropische temperaturen. Vanaf zaterdag krijgen we beter weer. Dan zakt de temperatuur naar 21 graden en is er kans op onweer."

Zoiets. Hij heeft zelfs vrolijk meegedaan!

Nog even doorbijten met zijn allen.... iedereen sterkte alvast... hopelijk is dat onder voorbehoud wat Kimmeke zei goed nieuws en gaat die boven de 30 graden toch niet door!
Alle reacties Link kopieren
Haha Kerstvrouw, dat zou er zeker moeten komen! Dan kan ik ook nog genieten van de tekst, omdat het me geen boos gevoel opwekt. Die schrijvers hebben met het weer waarschijnlijk dezelfde gedachten als ons.



Maar die vele regen; tja, dat krijg je na een hittegolf en regelmatig zomerse temperaturen. Een aantal dagen bewolking, regen en koelte en de zomer is ''weg''. Qua temperatuur komen we niet eens in de buurt van herfst! Oké, begin oktober dan wel, maar bij herfst denk ik aan 13 graden. Maar gemiddeld was het deze maand een halve graad boven normaal, wat vooral door de koele dagen komt (anders zaten we in de top 10 warmste julimaanden). Ik vond het de afgelopen dagen ook herfstachtig, maar dat de zomer weer terugkeert is wel een beetje overdreven. Maar wat ik ook raar vind is dat het klimaat hier tropisch moet worden volgens mensen. We hebben een gematigd klimaat, daar moeten we juist blij mee zijn! Dat iedereen van de evenaar afstamt klopt, maar er zijn ook mensen die er helemaal niet dol op zijn. Wat moeten hun dan? Lijden? Één dag 25+ is al teveel, laat staan vijf dagen 30+. Die mensen die zeuren over dat de zomer zo tegenvalt tot nu toe zeuren uit ontevredenheid, niet omdat ze ''lijden''. Bij koud weer lijdt je volgens mij ook minder erg dan met bloedheet weer. Maar vandaag is het goed te doen, vanaf morgen wordt het tot en met maandag telkens warmer.



Trouwens, de site werkt niet, Kerstvrouw, of hij is verwijderd.. Maar ja, het zal vast weer negatief voor ons zijn.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer eens profijt gehad van het feit dat ik het niet heel snel koud heb en zuinig stook. Heb de afrekening van de verwarmingskosten gekregen en krijg een leuk bedrag terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven