flashbacks na een scheiding

09-08-2014 18:34 2155 berichten
Een maand of zeven geleden ben ik vrij plotsklaps gescheiden. Een maand lang wilde mijn ex nadenken, nadat ik er achter kwam dat hij stiekem contact had met de vrouw met wie hij nu een relatie heeft. Na deze maand van nadenken - en verder een heel harmonieuze relatie van bijna twaalf jaar - was ik ineens alleen.



De afgelopen maanden stond ik volkomen in de survivalstand. Omdat het zo snel ging, denk ik, heb ik niet echt gerouwd. Mijn ex ging 'gewoon' weg bij onze dochter en mij en omdat het zo makkelijk leek te gaan, voor hem, durfde ik mijn enorme verdriet om dit verlies niet echt toe te laten. Ik duwde herinneringen snel weg, genoeg andere rottigheid om mee te dealen.



En nu, na zeven maanden, terwijl de ergste pijn nu wel weg zou moeten zijn, word ik echt gekweld door flashbacks van mijn huwelijk. Random herinneringen lijken het. Doorlopende beelden van twaalf jaar erg gelukkig zijn. Er zit geen enkele logica in, het is een caleidoscoop van plaatjes, filmpjes, woorden, momenten....



Zijn er mensen die dit herkennen? Dat je iemand zo verschrikkelijk mist door de beelden die je de hele dag door je onderbewuste gepresenteerd krijgt?



Ik wil mijn ex niet terug, ik heb vrede met het scheiden op zich maar word helemaal dol van de ongewenste trip down memory lane die ik continu maak.

Gisteren was het zo erg dat ik hem bijna belde. Om zijn stem even te horen, terwijl ik zelfs nooit gevraagd heb of hij het nog eens met me wilde proberen toen hij de scheiding aankondigde. Na meer dan een half jaar zou de ergste pijn toch weg moeten zijn zou je zeggen.



Vanzelfsprekend ben ik niet de enige die dit ervaart. Neem ik aan.

Hoe lang duurde dit bij jou?

Wat deed je er mee of misschien tegen?

Ik word er soms bijna fysiek onpasselijk van, kennen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
En stel, stel, stel dat het wel heeeeel toevallig zijn bericht op SR is geweest dan is het superflauw dat hij iets van jullie kopieërt en weet ik 100% zeker dat zij never nooit niet zo leuk kan reageren als jij

of daar ook maar enigszins een greintje in de buurt kan komen!



Eerder denk ik dat je iets hebt gehoord wat je op jezelf hebt betrokken net zo als mensen hun dierbaren zien lopen in een menigte na een scheiding/overlijden.



Kop op, je kunt het

Hatsjikideee...
Hi girls,



Over het bericht: de namen stonden er bij. Kan toeval zijn natuurlijk, wel erg toevallig maar het doet er niet toe, er zijn ergere dingen.



Vannacht kreeg ik bericht dat een van mijn beste vrienden schildklierkanker heeft. De slechtste uitslag mogelijk na de biopsie, twee weken terug.

Een grote, sterke man met een kleuterdochter.

Ik ben er kapot van en focus me op hoe ik er voor ze kan zijn.



Vandaag is mijn trouwdag. Elf jaar getrouwd.

Kotsmisselijk ben ik.

Marielle, die hier ook schrijft, komt straks naar me toe.

Ben ik blij om.
Alle reacties Link kopieren
Och Leo, wat een ellende allemaal. Heel veel sterkte, lieverd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel.. er wordt je ook geen adempauze gegund zeg. Maar ook deze dag gaat voorbij en vrijdag komt steeds dichterbij.

Sterkte met je vriend. Kanker is vreselijk. Goed dat een vriendin komt.
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Wat kut.

En wat fijn dat Marielle komt.



Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wat erg allemaal en van je vriend. Vreselijk. Rotziekte.

En als de namen erbij stonden waarschijnlijk ook de naam van F dan geeft het maar weer aan wat een loser je ex is. Bah zeg wat gevoelloos allemaal van hem.

Fijn dat er iemand bij je komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een slecht nieuws.



Fijn dat Marielle naar jou toekomt en dat je niet alleen bent vandaag.
Life is short. Eat dessert first.
Ik ga er naar toe, naar mijn vrienden.

Zijn vrouw is mijn beste vriendin en ik wil in de buurt zijn.

Ik laat even alles uit mijn handen vallen ga er heen.



Marielle en ik gaan van de week aan de thee.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat klote voor je vriend. Goed dat je erheen gaat.

Heel veel sterkte.

Knuffel van mij.
Alle reacties Link kopieren
Vaak komt alles samen en dat is zwaar, heel zwaar.

Wat goed dat je naar je vriend en vriendin gaat, het zal veel voor ze betekenen.



Je druk maken om zo'n sms bericht is niet kinderachtig, dat soort dingen doen pijn en dat mag je toegegeven.

Je hoeft niet steeds sterk te zijn, je mag ook je pijn voelen en erkennen.



Je mag er zijn Leo, met al je gevoelens!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 22 december 2014 @ 11:02:

Ik ga er naar toe, naar mijn vrienden.

Zijn vrouw is mijn beste vriendin en ik wil in de buurt zijn.

Ik laat even alles uit mijn handen vallen ga er heen.



Marielle en ik gaan van de week aan de thee.



Och wat een narigheid.

Lief dat je erheen gaat. Moet je ver weg?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Het is goed dat jij nu je gevoel volgt en er naar toe gaat.

Leo, ik had je al sterkte gewenst. In zo'n bagger tijd kan thee wel ff wachten!

Knuffel van mij
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Sterkte Leo!
Ach wat een beroerd nieuws!

Moet je een eind rijden? Doe maar voorzichtig dan, als je zo van slag bent is het niet fijn om achter het stuur te zitten.



Ik wou een oubollig filmpje plakken maar na dit nieuws toch maar gewoon een
Alle reacties Link kopieren
Wat naar lieve Leo . Sterkte ik hoop dat jouw vrienden voor wat afleiding kunnen zorgen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend klote Leo. Inderdaad nauwelijks adempauze. Veel sterkte! Xx
Alle reacties Link kopieren
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Leo, doe je voorzichtig onderweg? Wat krijg jij genadeloos veel op je bordje dit jaar. Ik hoop dat er voor jou in deze laatste dagen van t jaar nog wat lichtpuntjes zullen zijn. Dat de tijd in ieder geval snel mag gaan zodat je je dochter weer bij je hebt. Denk aan je hoor!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte, Leo!
Alle reacties Link kopieren
Extra knuffels voor jou Leo..
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
Alle reacties Link kopieren
Lieve Eleonora,

wat ontzettend naar hoe het voor je loopt nu. Je bent een geweldige vrouw en ik bewonder je zeer, je hebt me ooit teruggeschreven, nadat ik een ego-mail schreef naar je omdat ik het even niet meer wist. En ondanks dat je geen idee hebt wie ik was, heb je zo lief geantwoord. Dat had ik echt nodig. Zo een lief persoon ben jij, dat je even tussen neus en lippen door een paar wijze woorden typt waar een mens weer mee vooruit kan.

Ook al ben ik vrij nutteloos met woorden, je kan me altijd schrijven als je wil. Hoewel ik denk dat je zoveel mensen in je omgeving zoveel gegeven hebt, dat eenieder dit vast al aangeboden heeft🌻
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk, wat krijg jij het voor je kiezen. Ik heb even geen woorden, maar ik stuur alle positieve 'vibes' - vreselijk woord, maar kan op dit tijdstip niets beters bedenken - die ik kan vinden jouw kant op in de hoop dat 2015 een veel beter jaar wordt voor jou en je vrienden. Houd je taai! Dikke
Lieve ladies,



Wat een fijne reacties weer, ik kan jullie stuk voor stuk wel zoenen.



Gisteren de kerstavond zoals altijd, al vele jaren, doorgebracht met vrienden uit mijn inner circle, mijn zelfgekozen familie.

Dit jaar voor het eerst in twaalf jaar zonder mijn ex-man maar verder was iedereen er behalve mijn dochter en die van een van mijn selfmade zussen, die bij hun vader waren.



Dit jaar ook voor het eerst met iemand van ons die kanker heeft.

Het was een fijne, liefdevolle avond.

Relativerend ook.

Mijn verdriet aan de kant voor iets anders groots binnen onze gelederen.



Ik wens jullie fijne kerstdagen lieve vrouwen.

Dank jullie wel voor alle lieve, warme, oprechte, mooie, motiverende woorden de afgelopen maanden.

Ze hebben me veel goed gedaan.

Júllie hebben me veel goed gedaan.



Alle reacties Link kopieren
Leo
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven