Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 536 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
Morgen ook weer een hete dag met veel te veel zon. En het is pas net half mei, we hebben nog lang voor de boeg... :'(
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend ook maar vroeg opgestaan in de hoop dat het af zou koelen, de woon en slaapkamer zijn 1 graad afgekoeld.
Ondanks dat er echt wel een lekker fris windje stond deed het dus niet veel, dat vind ik soms zo apart..

Ik woon op de begane grond, dus durf 's nachts niks wagenwijd open te zetten
De roosters staan open, slaapkamerraam op een kier, maar dat doet natuurlijk niet veel.

Wel gaf de app aan dat het later in de week af zou koelen en het tot eind mei zo blijft, laten we het hopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is wel echt afzien met deze temperaturen. Wat is die zon ontzettend heet, maar zelfs stilzittend in de schaduw is het nu te heet voor me. Nog een paar dagen afzien en dan wordt het weer iets minder heet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is inderdaad flink afzien. Vind het echt zeer onaangenaam om buiten te zijn deze dagen. En binnen is het ook bloedheet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na het een paar dagen proberen te negeren en doen alsof ik dit allemaal aan kan, zijn mijn waterijsjes op en lig ik met veel pijn in bed door het warme weer. Wat een kl*te weer en vreselijke hoeveelheid licht. Is dit hoe mei vanaf nu gaat zijn, vorig jaar was het ook al zo afzien rond mei toch?

Ik stuur een goede onweersbui of koude bries wind naar iedereen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij heb ik nog nooit zo vroeg in het jaar de ventilator aangezet :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zou vannacht 14 graden worden, maar helaas..
Nu alweer 16 graden buiten en binnen 22, bah.

Morgen weer 18 graden..
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
13-05-2024 14:39
Ik woon op de begane grond, dus durf 's nachts niks wagenwijd open te zetten
De roosters staan open, slaapkamerraam op een kier, maar dat doet natuurlijk niet veel
Dat is inderdaad vervelend! Ik woon op de eerste verdieping maar wel aan de straat dus hier hetzelfde probleem. Misschien ga ik wel (als het langer aanhoudt) in de woonkamer slapen zodat ik toch alles open kan zetten ‘s nachts…

Vandaag en morgen nog afzien en daarna gaan de temperaturen omlaag naar +/- 20 graden met regen, fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Potver. Ik keek ook uit naar een periode van zo'n 20 graden, maar dat is alweer bijgesteld naar 23/24......

Ik schreef het laatst ook al: volgens mij gaat het een lange, hete zomer worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren weer een keer het raam op de slaapkamer vergeten dicht te doen overdag, errug jammer. Ik zag ook dat de temperaturen een paar graden omhoog gezet waren maar inmiddels zijn ze weer terug richting de 20 graden gelukkig. De wind van vandaag is ook wel erg fijn, op de momenten dat je toch echt buiten moet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben alweer helemaal Zomer moe :-|
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet me toch weer even melden hier. Ik ging vol goede moed de lente en beginnende zomer in. Oké ik hou er niet van en zo. Maar ach het zal wel wennen. Niet te veel klagen etc.

Maar heb nu even serieuze mentale klachten door dit weer. Voel me zo ontzettend moe, neerslachtig en overprikkeld. Ik zie ineens zo op tegen de zomerperiode. Pffff. Ik blijf het liefst op bed liggen gewoon. Zo naar het (binnen)zwembad om baantjes te trekken. Even afkoelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook totaal overprikkeld door deze hitte. Nergens zin in en een hoofdpijn niet normaal.
Dit houden we .tot eind oktober. Wat ben ik jaloers als ik mensen zie genieten van dit vreselijke weer.
En het wordt warmer en warmer ieder jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Willen jullie naar mijn oproep kijken ? Hopelijk begrijpen jullie mij, ik word echt boos en verdrietig van hitte en fel licht.

Alvast bedankt en heel fijn dit topic !

Hartelijke groet,
Kippetje :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje schreef:
14-05-2024 21:47
Hallo allemaal,

Willen jullie naar mijn oproep kijken ? Hopelijk begrijpen jullie mij, ik word echt boos en verdrietig van hitte en fel licht.

Alvast bedankt en heel fijn dit topic !

Hartelijke groet,
Kippetje :redrose:

Waarom schrijf je niet gewoon mee hier? Kan echt fijn zijn om even je ei kwijt te kunnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen dagen was het afzien. Gelukkig zat ik veel binnen en was het daar te doen.

Komende anderhalve week ziet het er weer een stuk draaglijker uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
14-05-2024 23:36
Waarom schrijf je niet gewoon mee hier? Kan echt fijn zijn om even je ei kwijt te kunnen.
Ga ik doen meeschrijven. Gelukkig nu al wat koeler in huis en een fijne avond gehad met regen en bewolking. Dank voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh regen, dat is wel even lekker. Hier helaas al even geen regen gehad. Dat vind ik ook zo naar aan die hitte icm droogte, dan moet ik de nieuwe aanplant water gaan geven terwijl het voor mij gewoon te warm is buiten, echt zo'n rotklus. Dan stel ik het uit en verdort de boel, of ik sta dan toch oververhit water te geven.
Vanavond was het wel te doen gelukkig maar ik had gisteren al water gegeven dus hoefde nu niet. Toen maar een druppelslag ingegraven op een stuk waar veel planten staan die dit jaar nog steeds bewaterd moeten worden, dat scheelt dan weer wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
ZuurSnoepje schreef:
14-05-2024 23:41
Afgelopen dagen was het afzien. Gelukkig zat ik veel binnen en was het daar te doen.

Komende anderhalve week ziet het er weer een stuk draaglijker uit!
Ik woon meestal aan de goede kant van het land als het op dit soort weer aankomt, maar helaas dit keer niet; morgen en donderdag hier ook nog 25+ graden.

Ben er zo klaar mee, lig nu ook wakker in bed omdat het hier binnen nog 24 graden is. Airco staat op mijn verlanglijst maar wat zijn die dingen toch vreselijk duur. Echt afzien momenteel (6)
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn weer even zo'n dagje..
Heb de hele middag liggen slapen, kwam echt vermoeidheid uit. Alsof je lichaam in een bepaalde stand gaat met die warmte pfff. Vannacht ook super slecht geslapen, echt benauwd in huis.

Huishouden is ook weer een rommeltje, weinig inspiratie gehad voor dingen.
Hopelijk blijft het even een paar daagjes zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pupke schreef:
11-05-2024 17:21

Hier ook hoor! Het was laatst, een maand geleden misschien wat langer, voor het eerst een weekend warm en sindsdien is mijn huis niet meer onder de 20gr geweest. Gemiddeld blijft het rond de 22gr.

Die gevoeligheid herken ik ook heel erg! Maar ik las laatst ergens dat warmte ook een sensorische prikkel is.
Ja merk het ook echt.. zit dan ook hoger in mijn angst, weinig ruimte in mijn hoofd voor dingen en nu alleen maar moe en dippig, moet echt weer een beetje tot rust komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
yesss schreef:
15-05-2024 17:33
Fijn weer even zo'n dagje..
Heb de hele middag liggen slapen, kwam echt vermoeidheid uit. Alsof je lichaam in een bepaalde stand gaat met die warmte pfff. Vannacht ook super slecht geslapen, echt benauwd in huis.

Huishouden is ook weer een rommeltje, weinig inspiratie gehad voor dingen.
Hopelijk blijft het even een paar daagjes zo.
Hier ook! De halve dag in bed gelegen/geslapen omdat ik echt gesloopt bent, fijn zo’n vrije dag :-x Ik heb nu alles opengezet want de zon is achter de wolken verdwenen, het waait en mijn huis kan wel wat afkoeling gebruiken. Het wordt met de dag warmer binnen, vandaag 26 graden ugh.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren hadden we een borrel op het werk. We hebben daar ook een dakterras, dus mijn collega had de hoop dat we daar konden gaan zitten in 27 graden..
Komen we bij de borrel, zegt ze heel verbaast ''iedereen staat binnen''

Ja, hehe. Niet iedereen houd van die bloedhitte.

Ook zo'n type die halverwege verkondigd; lekker nog even buiten zitten na het eten.

Hier was het vandaag lekker bewolkt, de komende week ziet het er tot nu toe ook oké uit
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo lekkere bak regen! En onweer en koelte soort van. Mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vies en plakkerig helaas. Morgen nog zo'n dag, daarna eindelijk weer wat beter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven