Jezelf beschermen tegen manipulators

24-07-2014 21:12 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vaak mee te maken gehad en nu nog. Hoe beschermen jullie jezelf tegen dit soort mensen die blijkbaar het slechtst met je voor hebben?
Alle reacties Link kopieren
http://www.leren.nl/rubri ... weerbaarheid/manipulatie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Op dit forum geleerd: huilen kan ook een vorm van manipulatie zijn.
quote:rochel schreef op 25 juli 2014 @ 00:45:

nou kapitein, daar zitten veel vragen tussen zoals een therapeut je vraagt. mis alleen nog het wat voel je daarbij.



maar nee joh, zo kan je toch niet reageren op een manipulerende vraag



Tsja. de waarheid is een krachtig middel. Maar ook met knalharde feiten kun je de realiteit anders presenteren door ze zelf uit te kiezen.



Je kunt het natuurlijk ook wat genuanceerder brengen... maar ik denk dat je daarmee de deur wagenwijd openzet voor manipulators.



En dan heb je maar even een zakelijk gevoel totdat je die manipulator afgeschud hebt.
quote:loquase schreef op 25 juli 2014 @ 01:34:

Op dit forum geleerd: huilen kan ook een vorm van manipulatie zijn.



We worden ermee geboren, manipulatie. Haha!



Medelijden is wat mij betreft vaak de voedingsstof voor slachtoffergedrag. Boehoehoe.



Voor een echte manipulator ben jij geen match. Als je bij een professionele kickboxer in de ring stapt geef ik je ook weinig kans. Niet in de ring stappen dus.
Alle reacties Link kopieren
Aan echte manipulators heb ik zelf een gruwelijke hekel en dan heb ik niet over mensen die een keer iets voor elkaar willen krijgen zoals je voor doen alsof je twee linker handen hebt.



Waar ik vaak tegen aan loop is een vriendin die ontzettend goed kan manipuleren. Die weet altijd alles zo naar haar hand te draaien, zonder dat je er iets tegen kan doen lijkt het wel. Zoals afspreken iets te gaan doen en dan belangrijke informatie niet vermelden, zoals een leuk middagje naar de stad met zijn tweeën(denk je), maar vervolgens kom je daar en moet moeders ineens ook mee en dan moet je eerst nog langs de voetbal vereniging, de buurvrouw etc en daarna ben je de hele middag op zoek naar iets voor haar moeder en zij zelf..



Of ook een mooie, iets afspreken en later ineens met hogere kosten komen dan wat af was gesproken..



Het enigste wat ik er tegen probeer te doen is nooit of zo min mogelijk afhankelijk zijn van zo'n persoon, bijvoorbeeld niet met diegene mee rijden.



En wat ik ook doe is confronteren met het bewust achter houden van informatie of leugens, waardoor je dus onder verkeerde voorwendselen gelokt wordt. Helaas werkt dat bij deze persoon niet, want die negeert het dan en antwoord niet of doet zich gewoon dom voor.. Kun je niks mee dus. En ik ben al goed op mijn hoede maar nog komt het wel eens voor. Dus ik lees graag even met dit topic mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven