Medium: wat zijn jullie ervaringen hiermee?

17-07-2014 09:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Ik zit met verschillende dingen:

- ik heb twijfels over m'n relatie

- ik heb vanwege dingen uit het verleden moeite om open en aardig naar mijn moeder te zijn

- ik zit tussen twee banen in



Ik zou graag naar een medium willen gaan, ook om een eventuele boodschap van mijn onlangs overleden vader te vernemen. Maar ik heb nog wel twijfels.



Mijn vragen aan jullie:

- wie heeft ervaringen met een medium en hoe zijn jullie ervaringen?

- denken jullie dat het 'geoorloofd' is om van boven advies te vragen of moeten we het als iedereen anders zelf uit zien te puzzelen?



Graag hoor ik van jullie, alvast dank, met groeten, Jetske.
er is nog nooit bewezen dat overledenen na hun overlijden nog zouden kunnen communiceren. Dus waarom daar je geld aan uitgeven?

Zoek hulp bij een psycholoog die heeft er voor gestudeerd
Alle reacties Link kopieren
Hans Dijkerman krijgt misschien wel informatie door van een werknemer van het ziekenhuis of de ambulancedienst. Waarom praten die mensen altijd zo vaag? Waarom "een stipje in je hoofd" en niet gewoon "een herseninfarct"?
Ga in therapie!
quote:saraaa-- schreef op 17 juli 2014 @ 10:59:

[...]





Wow!!!! Wat erg!!erg dom vooral dat je je zo laat leiden door een willekeurig verhaaltje van een willekeurig persoon.
quote:jetske34 schreef op 17 juli 2014 @ 09:21:



- denken jullie dat het 'geoorloofd' is om van boven advies te vragenGewoon uit nieuwsgierigheid: waarom denken mensen die in dit soort zaken geloven altijd dat hun overleden familieleden "van boven" iets te melden hebben? Waarom niet "van beneden"?
quote:dubiootje schreef op 17 juli 2014 @ 12:34:

Beelicious, een nuchtere man zegt niet dat hij met de doden kan praten.



Klopt! Mee eens.



quote:dubiootje schreef op 17 juli 2014 @ 12:36:

Hans Dijkerman krijgt misschien wel informatie door van een werknemer van het ziekenhuis of de ambulancedienst. Waarom praten die mensen altijd zo vaag? Waarom "een stipje in je hoofd" en niet gewoon "een herseninfarct"?



Tsja, dat lijkt me uitgesloten gezien het beroepsgeheim. Ik had hem ook nooit eerder ontmoet, laat staan dat hij mijn ouders kent.



Maar goed ik blijf erbij dat die man speciaal is en dingen 'weet'. Of TS daar juist aan doet is niet aan mij. Zij vroeg om een ervaring bij een fijn medium. Vandaar mijn aanbeveling.
Alle reacties Link kopieren
Beelicious, het lijkt je uitgesloten dat medisch personeel zijn mond voorbij praat, maar wel plausibel dat een man met de doden kan praten?



Je vader heeft een herseninfarct gehad en je hebt er met helemaal niemand over gepraat?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jetske34, Ik ben naar een medium geweest, was zo einde raad met bepaalde dingen in mijn thuissituatie en privé leven, zag er geen gat meer in. Het is niets voor mij zoiets te doen maar zocht op Google en vond iemand in mijn omgeving en maakte een afspraak. Weet nog dat ik erheen liep en was echt mega nerveus zeg, ik dacht wat doe ik hier eigenlijk. Ik moest foto`s meenemen van de mensen waar het om ging. Ik vond hem heel vriendelijk en menselijk. Het was niet zo dat hij me eerst uit ging horen en daarna naar die foto`s ging kijken of iets over mij ging zeggen, dat zeker niet.

Hij zei al gelijk toen ik binnenstapte jij bent heel gespannen, heel vaak en dat zit in je buik en in je nek. Je heb daar wekelijks last van en ja dat klopt. Ook ging hij naar de foto`s kijken, hij zei dingen over de desbetreffende personen en dat klopte echt!! Ik schrok wel want hij kon echt niet weten hoe deze personen zijn, van karakter en hoe ze zich gedragen in het dagelijks leven. Dat kon hij niet weten. Ik heb alleen verteld, dit ben ik mijn naam en de personen waar het om ging en verder heb ik absoluut niets verteld over mijn situatie of wat dan ook.

Ik was best in shock. Ik had mezelf wel voorgenomen, als hij maar 1 ding zegt wat absoluut niet klopt, dan weet ik meteen het is nep,hij is nep! Maar alles wat hij zei klopte tot in de detail en ook wat hij over mij vertelde, klopte. Heb er nachten slecht van geslapen en alles op een rij gezet maar toch ondanks dat ik dacht het is nep, kon hij deze dingen niet weten. Hij kende mijn naam en ik zat gewoon bij hem. We hadden het over het weer en over waar hij woonde en wie hij was en toen begon hij dingen over mij te vertellen.
quote:dubiootje schreef op 17 juli 2014 @ 13:42:

Beelicious, het lijkt je uitgesloten dat medisch personeel zijn mond voorbij praat, maar wel plausibel dat een man met de doden kan praten?



Je vader heeft een herseninfarct gehad en je hebt er met helemaal niemand over gepraat?



Nee dood is dood. Er is er nog nooit een terug gekomen zei mijn oma altijd



Ik werk zelf ook in de zorg, ik kan me niet voorstellen dat ik mijn mond voorbij praat. Je hebt immers beroepsgeheim.



En inderdaad ik had er met niemand over gepraat. S'avonds was 't gebeurd, volgende dag gelijk aan werk begonnen.
quote:jetske34 schreef op 17 juli 2014 @ 11:51:

Hartelijk dank voor al jullie reacties. Ik zit inderdaad op verschillende punten in de knoop en ik vind het zo moeilijk om keuzes te maken. Ik vind het erg moeilijk om weg te gaan bij mijn vriend. Hij is een beetje aan het veranderen, drinkt minder (nu hem nog aan het bewegen laten krijgen), maar sommige kwesties blijven heel lastig. Zijn zusje is psycholoog en vertelde dat haar broer bepaalde kronkels in zijn hoofd heeft en enkel zwart-wit kan denken, dat hij bij tijden een hork is en dat ik weg moet gaan als ik ongelukkig ben en dat ze dat zou begrijpen: heel fijn om met haar gesproken te hebben.



Maar ben ik ongelukkig vanwege mijn relatie of vanwege mijn moeilijke familiegeschiedenis? Ik wil niet vanwege die grote knoop de verkeerde keuze maken t.a.v. mijn vriend.



Ik ben in 2008/2009 in therapie geweest bij een psychologe en ik loop nu bij een haptotherapeut. Dus ik probeer wel antwoorden te vinden. En ik probeer in beweging te komen. Ik weet niet of een medium raadplegen een legitieme vorm van hulp ontvangen is. Ik wil inderdaad mijn vader niet onnodig storen. Als er iemand zijn rust verdiend heeft, dan is hij het.



Maakt het uit of je nu ongelukkig bent vanwege je relatie of vanwege je moeilijke familiegeschiedenis? Je familiegeschiedenis heeft je wel mede gevormd tot wie je vandaag de dag bent, maar dat pleit je vriend niet vrij van zijn ongeïnteresseerde houding naar jou toe, zijn drankgebruik en die eventuele kronkels in zijn hoofd. Hij heeft zelf een verantwoordelijkheid voor zijn leven en zijn houding. Het is niet jouw verantwoordelijkheid dat allemaal maar goed te vinden.



Je twijfelt al ruim een jaar over je relatie. Je bent al een jaar niet echt gelukkig met hem blijkbaar. Door te blijven en te denken dat je de keuze om weg te gaan later nog wel kunt maken, maak je nu ook al een keuze: namelijk dat je blijft.



Wat wel en niet een legitieme vorm van hulp ontvangen is, dat kunnen wij niet beoordelen. Als jij iets of iemand nodig hebt die jou steunt in jouw beslissing (die je mijns inziens allang genomen hebt), zodat je de tweede stap kunt nemen, dan is dat toch prima? Wat echter nog beter voor je zelfvertrouwen zou zijn, zeker omdat je zit met meerdere uitgestelde beslissingen, is om op jezelf te vertrouwen. Waarom durf je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:beelicious schreef op 17 juli 2014 @ 14:11:

[...]





Nee dood is dood. Er is er nog nooit een terug gekomen zei mijn oma altijd



Ik werk zelf ook in de zorg, ik kan me niet voorstellen dat ik mijn mond voorbij praat. Je hebt immers beroepsgeheim.



En inderdaad ik had er met niemand over gepraat. S'avonds was 't gebeurd, volgende dag gelijk aan werk begonnen.



Je kan je niet voorstellen dat jij je mond voorbij praat. Denk je dat het wel mogelijk is dat iemand dat ooit doet? Zou het wel eens voorkomen? Kun je uitsluiten dat deze man het op die manier heeft opgevangen? Of misschien zelfs aanwezig was toen je vader in het ziekenhuis werd binnengebracht?



Het feit dat jij niet direct met een logische verklaring kan komen, betekent toch niet dat de meest vergezochte verklaring dan wel waar zal zijn?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Als je een partner hebt met een drankprobleem, raad ik je aan om weg te gaan. Dat ga jij toch niet oplossen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Jij wilt je vriend in beweging krijgen en veranderen, zo werkt het niet.

Je kunt iets aan jezelf doen maar niet aan een ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vind het altijd wel grappig net zo als Dubiootje zegt, dat het nooit iets concreets is, maar altijd iets vaags. En het verbaast me dat mensen nooit de meest logische verklaring accepteren (idd roddelend medisch personeel) maar altijd de meest onbewezen.



ik ben ook niet helemaal veroordelend want ik ben zelf gelovig, maar dan voor al een persoonlijke band met wie voor mij God is, natuurlijk wel zo vorm gegeven door mijn christelijke opvoeding, dat snap ik. Ik geloof overigens niet in geesten die contact hebben met mensen of om gekeerd.
Alle reacties Link kopieren
De antwoorden zitten allemaal in jezelf. Als je geen vertrouwen hebt en twijfelt kom je het antwoord njet te weten, een medium is dus de antwoorden buiten jezelf zoeken wat er vaak voor zorgt dat je nog minder op jezelf vertrouwd. Want jij alleen weet het beste wat je zou willen en kunnen doen. Je onbewuste wordt vaak in dromen kenbaar gemaakt wat ik persoonlijk een betere optie vindt dan een medium. Www.ikhebgedroomd.info, kan je eens op kijken, de antwoorden komen dan 100 procent uit jezelf. Een medium kan je helpen maar hoe integer en zuiver is deze en waarmee verbind deze zich? Dat moet je dan wel goed weten, het kan je ook verkeerde info geven, daarom is denk ik toch beter om je eigen innerlijke bron te vinden en daarop te vertrouwen. Je kan ook zelf vragen aan je vader of hij een boodschap heeft , voor je gaat slapen, misschien komt hij dan in je droom, zorg dan wel dat je ontspannen gaat slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 17 juli 2014 @ 09:33: Ik wens je wijsheid.Wat heb ik er mee te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven