Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.



Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!



Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!



Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
vanaf zaterdag: 19 graden en élléke dag tussen de 7-13 mm regen - ohhhhh.



maar typisch nederlands weer: een week een beetje leuk en dan weer - al die regen is wel goed voor de plantjes.
Het waren de afgelopen dagen echt genieten! Gisteren stond er wel een koude krachtige wind en had ik het koud en ik had een mouwloos hemdje aan en niets anders bij mij. Zag er warmer buiten uit dan in werkelijkheid.



Maar goed, we hebben het ff lekker gehad en nu moeten we weer kou lijden!



Waarom is het nou nooit eens stabiel weer. Oké beetje regen mag zeker voor de boompjes en beestje, maar waarom dan ook meteen de temperatuur zo fors naar beneden. In het regenwoud blijft het toch ook gewoon warm tijdens het regenen!!



Nou dat was het geklaag weer vandaag. Toch een fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ja, vreselijk balen dat het alweer over is... het is bijna zo erg dat ik de afgelopen dagen niet eens voluit kon genieten van het weer met in mijn achterhoofd het idee dat er weer zo'n bak ellende aankomt . En als dat nu een paar dagen was met het vooruitzicht op verbetering, maar tot en met 22 juni (!) gaat het zo door als ik de verwachtingen mag geloven...
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
quote:juliet64 schreef op 09 juni 2016 @ 07:42:

Ja, vreselijk balen dat het alweer over is... het is bijna zo erg dat ik de afgelopen dagen niet eens voluit kon genieten van het weer met in mijn achterhoofd het idee dat er weer zo'n bak ellende aankomt . En als dat nu een paar dagen was met het vooruitzicht op verbetering, maar tot en met 22 juni (!) gaat het zo door als ik de verwachtingen mag geloven...



ja, dat had ik bij de eerste mooi weer golf... nu gaat het alweer, het is gewoon accepteren. dit is nederland met al zn voor- en nadelen. als je elke dag mooi weer wilt, komt het gewoon op emigreren aan.



wie weet valt het volgende wk wel mee. veel regen, maar ook nog wat zonneschijn. ik heb mn volgende buitenactiviteit iig opgeschoven vn 18 juni naar het wknd erop. in de hoop dat het na 22 juni weer beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 09 juni 2016 @ 07:23:

Het waren de afgelopen dagen echt genieten! Gisteren stond er wel een koude krachtige wind en had ik het koud en ik had een mouwloos hemdje aan en niets anders bij mij. Zag er warmer buiten uit dan in werkelijkheid.



Maar goed, we hebben het ff lekker gehad en nu moeten we weer kou lijden!



Waarom is het nou nooit eens stabiel weer. Oké beetje regen mag zeker voor de boompjes en beestje, maar waarom dan ook meteen de temperatuur zo fors naar beneden. In het regenwoud blijft het toch ook gewoon warm tijdens het regenen!!



Nou dat was het geklaag weer vandaag. Toch een fijne dag allemaal! oh ja, ik ging gister op pad en het was écht koud!! brrr. en vannacht ook al. twee extra dekens op mn laken moeten gooien op het laatst.
Ik vind het zo sneu, mijn dochters gaan volgende week op schoolreis en de voorspellingen zijn zo slecht. Ze hebben al een keer een hele dag regen gehad, maar dan ook echt de hele dag.
Ach Reisa, dat is wel erg sneu voor de ze! Hopelijk word het toch niet zo slecht als ze zeggen, je weet het immers maar nooit met het weer.



Nou moet ff zeggen dat ik bang was gisteren dat het te koud zou zijn. Maar ben ik nou gek? Ik had het minder koud dan de dag ervoor. EN volop zon! Dus nee mopperen mag ik niet



Simone, extra dekentje nodig gehad? Heb jij dan zo'n kouwelijk huis? Je mag wel ruilen hoor met dat van mij, hier word het namelijk benauwd warm en de warmte is ook niet weg te werken. Plat dak hele dag zon op de woning en dat vind ik fijn, maar niet als de warmte niet de buiten warmte is. Het is echt vies benauwd. Zou echt wat voor jou zijn



Fijne dag allemaal. De zon schijnt hier nu uitbundig.
Alle reacties Link kopieren
quote:BassGroove schreef op 10 juni 2016 @ 07:40:

Ach Reisa, dat is wel erg sneu voor de ze! Hopelijk word het toch niet zo slecht als ze zeggen, je weet het immers maar nooit met het weer.



Nou moet ff zeggen dat ik bang was gisteren dat het te koud zou zijn. Maar ben ik nou gek? Ik had het minder koud dan de dag ervoor. EN volop zon! Dus nee mopperen mag ik niet



Simone, extra dekentje nodig gehad? Heb jij dan zo'n kouwelijk huis? Je mag wel ruilen hoor met dat van mij, hier word het namelijk benauwd warm en de warmte is ook niet weg te werken. Plat dak hele dag zon op de woning en dat vind ik fijn, maar niet als de warmte niet de buiten warmte is. Het is echt vies benauwd. Zou echt wat voor jou zijn



Fijne dag allemaal. De zon schijnt hier nu uitbundig.



nou je weet het wel aan te prijzen



hier in huis staat de hele dag de zon op de ramen... en ik heb in het buitenland wel ns in het huisje op het dak geslapen. sevilla, 40 graden en dan het dakhuis. ik weet niet of jouw huis warmer wordt



ben gewoon een koukleum



vndg heerlijke dag buiten gehad, met volop zon en helemaal niet koud. begin al wat te kleuren.



hoop dat het dit wknd en de wkn erop gaat meevallen.



het is gewoon heel zielig voor de kleintjes als ze op kamp moeten met rotweer. nu ja, bij elke leeftijd geldt dat wel.



kan me vn vroeger nog de zwemlessen in het buitenbad herinneren - traúmatisch.....
Hahahahhaaa, ja eh... ander woord heb ik er niet voor



Ah, bij jou dus net zo. Het stomme is, in de winter is mijn huis niet warm te stoken en in de zomer is het heel warm met geen briesje te vinden, ik ben gek op de zomer en warmte, maar wel een briesje erbij anders word ik benauwd (astma technische).



Gisteren wederom lekker!



Vandaag word ik niet echt vrolijk als ik naar buiten kijk. Waar is de: ????????? Weer weg hé, always the same!!! Regent ook nog eens



Gisteren de sale nog een leuke lente/herfst jas gekocht. Die kan mooi aan vandaag.



Och ja... zwemmen in het buitenbad terwijl het regent en geen zon is, dat kan ik mij ook herinneren, dat waren van die achterlijke schoolreisjes/activiteiten. Had altijd een blauwe bovenlip door de kou. Maar nee, dit moet fun zijn, yeah right!!!!!



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Als we de lange termijn ereachting mogen geloven wordt het na zondag een hele week heel erg mooi weer
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat zou fijn zijn!!! Vandaag werd ik niet erg gelukkig van het weer.
Eerst nog een aantal dagen veel regen, dan gelukkig mooi weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 13 juni 2016 @ 19:36:

Oh, dat zou fijn zijn!!! Vandaag werd ik niet erg gelukkig van het weer.Ik ook niet maar hou me maar voor dat het heel erg goed is voor het land en de natuur. Boeren ook weer blij
Alle reacties Link kopieren
ik vond het vndg toch nog meevallen, in de ochtend wilde ik boodschappen doen en toen regende het, maar al snel over en verder geen last vn gehad. en bv nu schijnt t zonnetje al weer.



en die regen maakt het gewoon idd mooi groen



ik kijk uit naar volgende wk!
Hier zon geweest zelfs gisteren nog aan de maas mooie zwanen gefotografeerd. Nee gisteren kon ik gelukkig met een T-shirt en dun vest de buitenwereld vrolijk in.



Nu........ Het regent dat het giet! Dus dat word een dagje of hoeveel afzien



Oh, dus vanaf zondag word het eindelijk weer beter!!!!! Mwah, dat is toch nog 5 dagen wachten Maar oké mee eens, dat het geweldig is voor de natuur en die is dit jaar buitengewoon prachtig en heel mooi groen, het valt echt op. Vooral de Poppy's vind ik zo ontzettend prachtig. En alle meerkoetjes en andere kuikentjes die het zo goed doen. Ik heb al meerdere ooievaarsnesten gezien met 2 kuikentjes op het nest de moeder voert ze zo lief.



Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
het komt nu hier met bákken uit de lucht! zo, hé! heb zelfs de lamp in huis aan om de pc te kunnen bedienen.



heb heel veel mooie klaprozen gezien op texel, alles was weelderig groen, zelfs in de duinen met hele velden vol bloeiende gele lis - prachtig!



en ooievaarsnesten! wat bijzonder!! kan me niet heugen wanneer ik dat voor t laatst heb gezien!



paar wkn geleden was er een overvliegende zwaan, en een paar dichtbij op de walkant in een natuurgebied. wow! zo groot als ze zijn!



volgende wk gaat het echt mooi worden en de voorspellingen voor deze wk zijn ook al bijgetrokken. joehoe!
Damn damn damn wat is dit toch voor pokken weer!!!



Simone ooievaarsnesten volop hier in Kralingen



Dus Texel was geslaagd
Alle reacties Link kopieren
wow! vndg warmer en zonniger dan verwacht. had mn zomerjas aan en zowaar te warm



morgen komt er 12 tot 15 uur regen aan. ben benieuwd.



en dan wordt het weer mooier. volgend wknd ook!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren strak blauwe lucht op terras in Lissabon. Vannacht in de regen Nederland binnen gereden.

Ik wil terug



Eigen bed was wel lekker. Kinderen weer zien ook. Het weer..
Later is nu
Pokken weer, dat is het weer weer! Woensdag moet het beter zijn, tussen de 23 en 26 graden. Ik ga maar een kraam voor mijn huis op zetten met de zomerkleding die ik hartstikke leuk heb ingeslagen en nieuw met prijskaartje in de kast liggen.



Heb wel een leuke jas in de uitverkoop gekocht een herfst jas staat super leuk en draag hem volop



Lekker hoor Dreamer Lissabon! En dan is het idd meteen weer zo'n omslag. Maar een goed bed is ook wel heel fijn
Alle reacties Link kopieren
die herfstjas kopen was waarschijnlijk het beste plan voor de zomer 2016!



maar de eerste tropische dag wordt deze week verwacht, gevolgd door heel veel onweer want het nederlandse systeem kan zo'n dag natuurlijk helemaal niet aan....



het is vndg door een heel zure appel heen bijten, en ja over een paar maanden is dit onze dagelijkse werkelijkheid weer, gruwelijk grauwe dagen met continu regen. ofwel herfst/winter.



maar voor nu, morgen wordt het al weer beter misschien breekt de zon vnvnd al weer door
Alle reacties Link kopieren
De vooruitzichten zijn helemaal niet goed volgens mijn weer-app en weeronline. Een paar dagen warm en dan weer regen (en onweer). Mijn dikke sjaal hangt weer binnen en buiten om mijn nek, dik vest hangt standaard voor het grijpen en trek ik thuis meteen aan. En ik doe het niet graag omdat het slecht is, maar ik ben net naar de zonnestudio geweest. 15 minuten genieten voordat ik weer die zeikregen in moest. Ik heb nog nauwelijks zon gezien deze lente, dus zo erg zal het ook niet zijn voor die paar keer.



In ieder geval één goed vooruitzicht: nog 3 weken wachten en dan zit ik een week in Zuid-Spanje. Zeker niet lang genoeg voor mij, maar mijn man kan niet langer. In ieder geval toch fijn om naar uit te kijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 13 juni 2016 @ 19:35:

Als we de lange termijn ereachting mogen geloven wordt het na zondag een hele week heel erg mooi weer Wie dat voorspeld heeft, zat er flink naast!
Alle reacties Link kopieren
ik ben nu met twee truien aan aan het werk, brrrr.



in mijn regio zijn de voorspellingen wel goed, dus ik hou daar mn hoop op
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende die regen en kou. Mijn handen zijn ijsklompjes en krijg weer de neiging een legging onder mijn broek aan te trekken. En ja, het wordt over enkele dagen warmer maar wel met 50 tot 80% neerslagkans. Doe dan maar +- 20 en zon. Het is Niet Goed voor m'n Humeur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven