Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vond je topic al vreemd maar je bent nu echt erg grof en respectloos aan het schelden. Vind je het leuk om mensen digitaal te beledigen? Er zal in ieder geval iets fout zijn gegaan in je opvoeding.



Mijn advies is, kijk eens in de spiegel naar je eigen gedrag en gedraag je eens wat vriendelijker naar andere mensen. Want als je je zo blijft gedragen, ga je nog veel problemen tegenkomen in je leven. Wie goed doet, goed onmoet.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 02:42:

Hij heeft t mij gezegd dat hij t dan stiekem doe. Niet met vrouwen he! Het zijn domme dingetjes die ik verbied, bv geen neppe vrienden bellen die hem gebruiken ( heb daar een goede reden voor en dat is meer voor hem nu ik eraan denk, uit liefde) Ik zou het niet stiekem doen, maar ik zou het em vragen. En dat is ook een vorm van liefde, iemand wat verbieden. Ik wou eignelijk dat hij dat deed, dan voel je je toch wel geliefd.Ik weet niet wie van jullie het meest egoïstisch is. Maar jullie zijn een match from heaven.
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 11:45:

[...]





Ik weet niet wie van jullie het meest egoïstisch is. Maar jullie zijn een match from heaven.



Nou hij natuurlijk.!

Aan haar ligt allemaal niet want zij heeft HSP,dusss..
Alle reacties Link kopieren
quote:bliksemse_bende schreef op 10 december 2012 @ 02:50:

[...]



Beste downnn, het word tijd dat je tot je door laat dringen dat hij heel anders in elkaar zit dat jij. Hij wordt nooit jij en zal het nooit zo doen als jij het graag wilt. (What you see...enz)



Hij gaat het je niet vragen, da's duidelijk. Hij doet het of stiekem (de lafaard) of hij overruled je gewoon (de hork). En dan nog, je KUNT hem niks verbieden, zelfs geen domme dingetjes.

Jullie zijn volwassen mensen, jij en hij. Geen kinderen, geen huisdieren, en dus is verbieden een verkeerd machtsmiddel.

Het is graag of niet.



Ik lees alsmaar dat jij wenst dat het anders is of anders wordt, maar is dus niet zo. Dit zijn de feiten, hier moet je het mee doen. Het gaat niet anders worden. Echt niet. Sommige dingen moet je gewoon accepteren.

Of wegwezen....



Hij vraagt het wel soms hoor, als wij een goed gesprek hebben.

Ik weet alang dat hij anders is, ik weet waarom hij bepaalde dingen zegt.



Hij kan altijd nog in therapie;) Er is altijd een mogelijkheid om te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:bliksemse_bende schreef op 10 december 2012 @ 02:52:

Wacht effe hoor, lees ik nou goed dat jij schrijft dat IEMAND IETS VERBIEDEN EEN VORM VAN LIEFDE IS????



Sorry hoor, maar nu ben je echt aan het raaskallen!Ik bedoel dan meer beschermen. Is toch zo? Als je niet wilt dat de ander gebruik maakt van je partner, dan '''verbied'''' je je partner dat hij contact opneemt met de ander. Omdat je niet wilt dat de ander, je partner pijn doet. Ookal ziet je partner het niet.
Bill Hicks wist het al.(schokkerig beeld, maar goed)
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 12:51:



Ik bedoel dan meer beschermen. Is toch zo? Als je niet wilt dat de ander gebruik maakt van je partner, dan '''verbied'''' je je partner dat hij contact opneemt met de ander. Omdat je niet wilt dat de ander, je partner pijn doet. Ookal ziet je partner het niet.



Als je waar "partner" staat, het woord "kind" invult, dan klopt het ergens nog wel.



Maar dat je zo over een andere volwassene praat.... hij heeft al een moeder hoor.
Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
quote:neve81 schreef op 10 december 2012 @ 07:44:

Beste Downnn,



Ik heb zojuist dit hele topic doorgelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat het mij een goed idee lijkt als jij jouw eigen reacties hierin eens goed onder de loep neemt.



Jij doet wel heel erg jouw best om de mensen hier ervan te overtuigen van jouw gelijk. Ik zeg "jouw" gelijk aangezien jouw mening niet per definitie de waarheid is. Men moet vooral niet wagen te twijfelen aan jouw geweldige en onzelfzuchtige karakter. Daarin doe je gewoon teveel jouw best mensen hiervan te overtuigen. Als mensen het vervolgens niet met jou eens zijn dan ga je op een zeer onrespectvolle manier reageren en zelfs mensen uitschelden.



Wat zegt dit over jou als persoon? Mij lijkt het verstandiger om eerst daar eens zorgvuldig naar te kijken alvorens je andere mensen gaat diagnosticeren.



Wat betreft jouw vraag, jouw vriend heeft trekken die jij meent te herkennen als narcisme. Aangezien dit niet door een professional is vastgesteld is de vraag of een narcist wel of niet in staat is emotie te tonen totaal niet aan de orde. Jouw vriend is simpelweg geen narcist. Niet tot het moment dat dit officieel is vastgesteld. Jouw mening in deze doet daar niets aan af.



Verder zou ik het appreciëren als je vanaf nu met een beetje meer respect en inhoud zou willen reageren.



Ik reageer zo, omdat er ineens word gezegd dat ik een stoornis heb...hey zullen wij downnnn diagnoseren?? En ook om het feit dat er wordt gezegd dat ik maar wat uitkraam.



Net was keukenstoel zei, degenen die het niet hebben meegemaakt, zullen je niet geloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk daar toch iets anders over.

In een gelijkwaardige relatie zijn jij en je partner verantwoordelijk voor jullie eigen leven.

Als hij contact op wil nemen met een ander, dan is dat zijn keuze en zijn de consequenties voor hem.

Eerlijk gezegd zie ik verbieden dan als een gebrek aan vertrouwen in de ander.

Zo van "Als ik je het niet verbied, dan ...



- Gebeurd er iets ergs, want jij kan zelf niet bedenken wat goed voor je is.

- Raak je gekwetst en jij kan daar niet mee omgaan



Ik denk dat als je iemand iets gaat zitten verbieden, je in een soort van ouderrol terechtkomt. Wil je dat?
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 12:57:

[...]





Ik reageer zo, omdat er ineens word gezegd dat ik een stoornis heb...hey zullen wij downnnn diagnoseren?? En ook om het feit dat er wordt gezegd dat ik maar wat uitkraam.



Net was keukenstoel zei, degenen die het niet hebben meegemaakt, zullen je niet geloven.



Jij mag toch ook je partner diagnosticeren? Je hebt zelf toegegeven dat je dat met een Teleac-cursusje en wat internetfeitjes gedaan hebt.



Of mag je alleen diagnosticeren als je zielig bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:louba schreef op 10 december 2012 @ 09:46:

[...]





Bedankt voor deze constructieve bijdragen. Graag gedaan, ik ga nu weer verder met mijn eigen fijne burgerlijke leventje met mijn DSM IV vrije man. Ik lag heerlijk te slapen vannacht, ik slaap hier geen minuut minder om.

Ik wens je alle succes van de wereld toe, je zult het nog nodig hebben.





Ben je nu jezelf aan t bewijzen? Wie zegt dat je man beter is dan de mijne? Laat me niet lachen. Ik ben toch zijn ware.

En tja, als je begint met constructieve opmerkingen, dan moet ik ook zo reageren;)
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 12:59:

[...]





Ben je nu jezelf aan t bewijzen? Wie zegt dat je man beter is dan de mijne? Laat me niet lachen. Ik ben toch zijn ware.

En tja, als je begint met constructieve opmerkingen, dan moet ik ook zo reageren;)Je bent niet zijn ware. Je bent een treurige kleuter.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2012 @ 12:57:

[...]





Als je waar "partner" staat, het woord "kind" invult, dan klopt het ergens nog wel.



Maar dat je zo over een andere volwassene praat.... hij heeft al een moeder hoor.Wat heeft dit mee te maken met een kind? Bescherming en op komen voor je geliefde is een vorm van liefde;)
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 12:59:

[...]





Ben je nu jezelf aan t bewijzen? Wie zegt dat je man beter is dan de mijne? Laat me niet lachen. Ik ben toch zijn ware.

En tja, als je begint met constructieve opmerkingen, dan moet ik ook zo reageren;)Je móet helemaal niets. Je hebt ook de keuze om waardig te reageren ipv het op een schelden te zetten. Idee voor de volgende keer?
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 13:02:

[...]





Wat heeft dit mee te maken met een kind? Bescherming en op komen voor je geliefde is een vorm van liefde;)Je geliefde de tijd, ruimte en mogelijkheid geven om dat zelf te ontwikkelen zie ik meer als een vorm van liefde.
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 13:02:

Wat heeft dit mee te maken met een kind? Bescherming en op komen voor je geliefde is een vorm van liefde;)Maar beslissen voor een ander wie hij wel en niet mag ontmoeten is dat pertinent niet.
Your luck's about to change, cher.
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 13:02:

[...]





Wat heeft dit mee te maken met een kind? Bescherming en op komen voor je geliefde is een vorm van liefde;)Wil hij dat dan? Dat jij voor hem 'opkomt'? Wat is dat voor treurige illusie. Hij mag niet met zijn andere narcisten praten, want die doen jou pijn, omdat zij hem nog narcistischer maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderoogje schreef op 10 december 2012 @ 12:57:

Ik denk daar toch iets anders over.

In een gelijkwaardige relatie zijn jij en je partner verantwoordelijk voor jullie eigen leven.

Als hij contact op wil nemen met een ander, dan is dat zijn keuze en zijn de consequenties voor hem.

iEerlijk gezegd zie ik verbieden dan als een gebrek aan vertrouwen in de ander.

Zo van "Als ik je het niet verbied, dan ...



- Gebeurd er iets ergs, want jij kan zelf niet bedenken wat goed voor je is.

- Raak je gekwetst en jij kan daar niet mee omgaan



Ik denk dat als je iemand iets gaat zitten verbieden, je in een soort van ouderrol terechtkomt. Wil je dat?Ik ken de gevolgen maar al te goed. Daarom neem ik hem in een bescherming. Jij zou je partner toch ook niet laten gebruiken door andere mensen? Je zou ook boos worden en denken van, diegene is niet goed voor mijn partner blabla. Door dit is hij wel sterker geworden naar de omgeving toe. En dat beschermen gaat vanzelf, juist omdat ik van hem hou.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2012 @ 13:04:

[...]





Maar beslissen voor een ander wie hij wel en niet mag ontmoeten is dat pertinent niet.Ik weet dat ik niet mag verbieden. Dat past eigenlijk niet bij mij, maar door de jaren heen hoe ik heb gezien hoe zij met hem omgaan, doet t mij pijn. Ik kan het gewoon niet aanzien. Dus dan gebruik je deze wapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2012 @ 13:04:

[...]





Maar beslissen voor een ander wie hij wel en niet mag ontmoeten is dat pertinent niet.Ik weet dat ik niet mag verbieden. Dat past eigenlijk niet bij mij, maar door de jaren heen hoe ik heb gezien hoe zij met hem omgaan, doet t mij pijn. Ik kan het gewoon niet aanzien. Dus dan gebruik je deze wapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marla_Singer schreef op 10 december 2012 @ 13:04:

[...]





Wil hij dat dan? Dat jij voor hem 'opkomt'? Wat is dat voor treurige illusie. Hij mag niet met zijn andere narcisten praten, want die doen jou pijn, omdat zij hem nog narcistischer maken.



Nee, omdat er nooit voor hem is opgekomen. Daarom, als hij mij kwijt is, zal hij niemand beter vinden die echt voor hem gaat.

Nee, totaal niet. Het gaat om hem! Zou jij t leuk vinden, als je partner steeds gepest werd of onderschat werd?
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 13:07:

Ik weet dat ik niet mag verbieden. Dat past eigenlijk niet bij mij, maar door de jaren heen hoe ik heb gezien hoe zij met hem omgaan, doet t mij pijn. Ik kan het gewoon niet aanzien. Dus dan gebruik je deze wapen.



Dus je bemoeit je ermee omdat het JOU pijn doet.

Dat is geen liefde, hoe hard je dat jezelf ook aan probeert te praten. Dat is zelfbescherming.
Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lief van je dat je dit voor je partner probeert te doen.

En als het voor jullie werkt, dan is dat hartstikke fijn.



In mijn relatie met mijn vriend werkt het toch iets anders.

Wij hebben afgesproken elkaar 'niet te redden'.

Wij lossen geen problemen voor elkaar op, noch nemen wij elkaar blijvend in bescherming. Samen bespreken we de situatie en proberen we de ander te stimuleren om voor zichzelf op te komen, zelf grenzen aan te geven en zelf te bepalen met wie er omgegaan wordt.



En ja, natuurlijk wordt ik pissig als ik het gevoel heb dat iemand over mijn vriend heenloopt, of hem probeert te kwetsen.

Dan zeg ik dit tegen mijn vriend. Maar wat hij ermee doet, is aan hem.

Hoewel we dit heel erg moeilijk vonden in het begin (natuurlijk is het een automatisme om de mensen te beschermen van wie je houdt)

Vinden wij het wel noodzakelijk om dit op deze manier aan te pakken. Zodat de ander er op langere termijn ook profijt van heeft.



ff voor de duidelijkheid. Ik vind mijn relatie niet 'beter' of 'slechter' dan de jouwe. Wou alleen ff schetsen hoe het er bij ons aan toe gaat ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyDarbanville schreef op 10 december 2012 @ 13:10:

[...]





Dus je bemoeit je ermee omdat het JOU pijn doet.

Dat is geen liefde, hoe hard je dat jezelf ook aan probeert te praten. Dat is zelfbescherming.Ik weet waarom je dit concludeert, omdat ik zeg dat ik het niet kan aanzien. Netals met dieren, als een dier mishandeld word, dan word je toch boos? En hij is mijn partner, dan gaat t echt ver. Dit is een heel stom voorbeeld, maar ik probeer je weer te overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderoogje schreef op 10 december 2012 @ 13:11:

Ik vind het lief van je dat je dit voor je partner probeert te doen.

En als het voor jullie werkt, dan is dat hartstikke fijn.



In mijn relatie met mijn vriend werkt het toch iets anders.

Wij hebben afgesproken elkaar 'niet te redden'.

Wij lossen geen problemen voor elkaar op, noch nemen wij elkaar blijvend in bescherming. Samen bespreken we de situatie en proberen we de ander te stimuleren om voor zichzelf op te komen, zelf grenzen aan te geven en zelf te bepalen met wie er omgegaan wordt.



En ja, natuurlijk wordt ik pissig als ik het gevoel heb dat iemand over mijn vriend heenloopt, of hem probeert te kwetsen.

Dan zeg ik dit tegen mijn vriend. Maar wat hij ermee doet, is aan hem.

Hoewel we dit heel erg moeilijk vonden in het begin (natuurlijk is het een automatisme om de mensen te beschermen van wie je houdt)

Vinden wij het wel noodzakelijk om dit op deze manier aan te pakken. Zodat de ander er op langere termijn ook profijt van heeft.



ff voor de duidelijkheid. Ik vind mijn relatie niet 'beter' of 'slechter' dan de jouwe. Wou alleen ff schetsen hoe het er bij ons aan toe gaat ;)



Je hebt wel gelijk. Anderen zien mij als de Kwade vriendin van hem, puur omdat ik voor hem opkom. Het is wel goed om je partner te steunen of hem te leren voor zichzelf op te komen.

Ik weet dat je niet wil zeggen dat je relatie beter of slechter is;)

Ja, mocht ik zijn partner niet meer zijn, dan moet hij t alleen doen. Dan heeft jouw methode toch wel profijt. Het is alleen erg moeilijk om het los te laten. Ik ben al helemaal zo geworden. Voorheen was ik niet zo, omdat ik dacht dat ik het verbeeldde en dat ik mij niet moest aanstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven