Narcistische Persoonlijkheidsstoornis (Narcisme)

01-10-2016 14:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



De reden van dit topic is omdat ik even mijn hart wil luchten en ergens openlijk over wil praten.

Ik wil het hebben over een Narcistische Persoonlijkheidsstoornis (Narcisme).

Zelf ben ik een 20 jarige student die hier mee een struggle heeft, ik heb sinds een korte tijd ontdekt dat ik best veel weg heb van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en heb hier wat dingen over op gezocht.

Ik kwam erachter dat veel mensen een negatieve houding hebben tegenover dit onderwerp.

Vaak vanwege niet zo leuke ervaringen wat begrijpelijk is.

Voor het meeste staat het internet alleen maar vol met tips en uitleg voor slachtoffers van een partner of iemand met deze stoornis, maar (bijna) niets voor diegene die het zelf hebben.

Het hindert mij persoonlijk in best veel dingen en het koste me wat tijd om door te hebben wat me nou mankeerde, natuurlijk baal ik hier best wel van want ik gewoon een normaal, leuk, liefdevol en simpel leven maar zoals ik lees is dat bijna onmogelijk.



Ik ben tot nu toe maar 1 keer verliefd geweest en dat was toen ik 15 was en dat maakt me echt heel erg bang, want ik wil net als (bijna) iedereen niet alleen eindigen.

Wat mij ook opviel was dat ik op een duur in een relatie mensen hun gedrag kopieerden en ik had het zelf geen eens door, ik haat dit echt want ik gewoon mezelf kunnen zijn en dat lijkt mij niet te veel gevraagd. Waarschijnlijk is dit ontstaan door lak aan liefde. (in mijn geval)

Mijn moeder was drugsverslaafd en dus vaak op pad en dan ook nog het geval dat mijn moeder altijd loog en ik van haar moest liegen tegen mensen voor het ''grotere goed'', ergens weet ik ook niet beter.

Ik was de ouder van mijn moeder en dat is de omgekeerde wereld.





Ieder geval, het gewoon in het openlijk bespreken is ook niet echt een optie want deze stoornis wekt wantrouwen op bij mensen en denk ook wel dat mensen die het hebben er misbruik van hebben gemaakt van narcisten zijn vaak uitstekende leugenaars.

Daarbij ben ik te koppig en kan ik heel moeilijk heel mezelf zijn want ik ben een beetje een emotioneel wrak en ben bang om alles verkeerd te doen terwijl ik het allemaal goed bedoel.

Ik kan veel hengelen en heb niet geleerd om over mijn gevoelens te praten waardoor er letterlijk elke keer als ik een poging doe om erover te praten gaat er een soort van slot op in mijn bovenkamer.





Anyway, ik vind het hatelijk en wil hier vanaf, wil me graag ontwikkelen en door met mijn leven maar dit remt mij heel erg af. Er spelen nog wel wat andere dingen maar eerst maar eens dit stukje.



Voel je vrij om te reageren, elke reactie waardeer ik heel erg.



Groet J.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 01 oktober 2016 @ 16:22:

[...]





Je hebt de OP niet gelezen?



Nee.Heb jij ergens last van? Nou dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het zal de eerste niet zijn die deze diagnose gewoon heeft gekregen maar dit niet zegt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jaaaaaaaaaaaa een echte! Sorry.
Narcisten zijn geen demonen met hoorntjes he. Zijn gewoon mensen.
Alle reacties Link kopieren
Lak aan liefde? Je bedoelt gebrek aan liefde.
Never wrestle with pigs. You both get dirty and the pig likes it.
quote:Ameliaaa schreef op 01 oktober 2016 @ 20:39:

Narcisten zijn geen demonen met hoorntjes he. Zijn gewoon mensen.Hele nare mensen.
Alle reacties Link kopieren
Iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis leeft in de waan dat hij fantastisch is en de anderen bestaan slechts om dat te bevestigen.



Het ergste wat hem kan gebeuren is dat hij ontmaskerd wordt. Hij blijft dan uitsluitend in het ontkenningsstadium hangen en is niet in staat om de realiteit te accepteren.



Uiteraard zijn er mensen met narcistische trekken; daarmee wordt mijns inziens bedoeld dat ze een wat geflatteerd beeld van zichzelf hebben. Iedereen overdrijft zijn eigen rol weleens een beetje. Maar die zijn ook wel in staat tot zelfspot, anders dan de persoon met de echte stoornis..
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrees ik ook een narcistische stoornis. Ik heb een gemeten IQ van 144, en heb soms het lef om anderen te wijzen op hun domme acties.

Dat is natuurlijk extreem onaardig ten opzichte van deze anderen, de juiste manier om met mensen om te gaan is om ze te steunen in hun bedenksels en foute aannames, daarmee help je ze veel meer.
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:40:

Ik heb vrees ik ook een narcistische stoornis. Ik heb een gemeten IQ van 144, en heb soms het lef om anderen te wijzen op hun domme acties.

Dat is natuurlijk extreem onaardig ten opzichte van deze anderen, de juiste manier om met mensen om te gaan is om ze te steunen in hun bedenksels en foute aannames, daarmee help je ze veel meer. En deze reactie is op welke?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 01 oktober 2016 @ 22:42:

[...]



En deze reactie is op welke?Heel algemeen. Maar in dit geval, "Luister niet naar mensen op internet, maar zoek even een professional op, als je er echt mee zit." voor de opener van het topic, die de interesse inmiddels verloren lijkt te hebben, maar het is zaterdag, en zondag kan het allemaal weer terugkomen, je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:40:

Ik heb vrees ik ook een narcistische stoornis. Ik heb een gemeten IQ van 144, en heb soms het lef om anderen te wijzen op hun domme acties.

Dat is natuurlijk extreem onaardig ten opzichte van deze anderen, de juiste manier om met mensen om te gaan is om ze te steunen in hun bedenksels en foute aannames, daarmee help je ze veel meer. Vertel..... wie heeft jou dit wijs gemaakt? Jij zelf wellicht?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:48:

[...]

Maar in dit geval, "Luister niet naar mensen op internet, maar zoek even een professional op,Goede toevoeging, je bent nummer 10 ofzo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 oktober 2016 @ 22:49:

[...]



Goede toevoeging, je bent nummer 10 ofzo. Nee, nummer twee, omdat ik GGZ wat extreem vond, maar ik lees dan ook topics, voordat ik zelfingenomen dingen ga zeggen.
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:58:

[...]





Nee, nummer twee, omdat ik GGZ wat extreem vond, maar ik lees dan ook topics, voordat ik zelfingenomen dingen ga zeggen. Hoezo zou ggz extreem zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 01 oktober 2016 @ 23:00:

[...]



Hoezo zou ggz extreem zijn?



Omdat je een band kunt opbouwen met je huisar...

Sorry, maar ik ga niet mee in dit gedrag, waarom zou je dit vragen, iedereen snapt toch dat iemand die even een probleempje oppert niet meteen naar de GGZ moet worden doorverwezen? Is dit 's nachts op internet even wijs doen? Geen professional die ooit iemand die een vrij vaag probleem oppert meteen zou combineren met GGZ.
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 23:04:

[...]





Omdat je een band kunt opbouwen met je huisar...

Sorry, maar ik ga niet mee in dit gedrag, waarom zou je dit vragen, iedereen snapt toch dat iemand die even een probleempje oppert niet meteen naar de GGZ moet worden doorverwezen? Is dit 's nachts op internet even wijs doen? Geen professional die ooit iemand die een vrij vaag probleem oppert meteen zou combineren met GGZ.Ik lees allerlei problemen waar TO tegenaan loopt. De huisarts is niet voor psychische zorg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 01 oktober 2016 @ 23:07:

[...]



Ik lees allerlei problemen waar TO tegenaan loopt. De huisarts is niet voor psychische zorg.



Je lijkt wel een FOK! user.

OK dan, ga met zijn allen aanraden dat TS direct naar GGZ moet. Mocht hij of zij ooit nog reageren. Welterusten.
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 23:11:

[...]





Je lijkt wel een FOK! user.

OK dan, ga met zijn allen aanraden dat TS direct naar GGZ moet. Mocht hij of zij ooit nog reageren. Welterusten. O ja? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 23:11:

[...]





Je lijkt wel een FOK! user.

OK dan, ga met zijn allen aanraden dat TS direct naar GGZ moet. Mocht hij of zij ooit nog reageren. Welterusten. Tja als je een TS'je doet dan kom je vaak toch uit bij de GGZ hoor.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Michellely85 schreef op 01 oktober 2016 @ 22:58:

[...]





Nee, nummer twee, omdat ik GGZ wat extreem vond, maar ik lees dan ook topics, voordat ik zelfingenomen dingen ga zeggen.

Euheu.



Natuurlijk en nu is het de bedoeling dat ik anders bewijs?

Nope. Next.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind al die vrij zelfingenomen idd. Ik vind die emoticon niet leuk. Deze en deze vind ik veel aardiger, ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer dezelfde dingen meegemaakt die jij ook hebt meegemaakt, hoe is het afgelopen? ik ben wel gediagnosticeerd met deze persoonlijkheidsstoornis en ik vraag me af wat voor therapie jou is aangeboden en hoe dat is verlopen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven