Opbeurende tekst voor kaartje

08-10-2009 10:39 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een opbeurende tekst om op een kaartje aan mijn ongeneeselijk zieke schoonmoeder te zetten, die met chemo begint. Ze houdt zelf nogal van spreuken, dus ik wil graag iets moois op het kaartje zetten. Helaas ben ik geen creabea, noch heb ik de 'wijsheden van het leven' in pacht... Zoeken op internet levert vooral opbeurende teksten op die de nadruk leggen op het beter worden. Beter wordt het voor haar echter niet.



Zouden jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een geschikte tekst? Misschien ken je er een of heb je er zelf een geschreven? Thanks!
Alle reacties Link kopieren
quote:marzipan schreef op 09 oktober 2009 @ 20:51:

@noanne dat lijkt me echt vervelend, van die kop in het zand teksten of domme teksten. Sommige mensen weten helaas niet beter, bedoelen het niet verkeerd, maar slaan wel volledig de plank mis door net te doen alsof het om een griepje gaat. Aan de andere kant; je hebt ook weer van die perfectionisten die zo'n goede tekst willen schrijven dat ze er zelfs een topic op het viva-forum over openen



hahaha. Overigens, lig ik niet dood te gaan hoor. Die tekst kreeg iemand die in het ziekenhuis naast me lag. En inderdaad aan het wachten was tot er ruimte was in een hospice.



Wat betreft de reactie van je schoonouders, niet te veel van aantrekken, dat het niet nodig zou zijn. Roep ik ook wel, maar soms is het echt nodig en dan helpt het ook om de stapel kaartjes door te bladeren. ;)
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
quote:Leut schreef op 09 oktober 2009 @ 20:56:

Ach, iets moeilijks van internet .....het is maar hoe je het bekijkt, er zijn nu eenmaal mensen die de kunst verstaan bepaalde gevoelens goed te verwoorden, en anderen moeten dat helaas missen maar doen wel moeite om iets passends te zoeken.

En schoonmoeder van TO houdt van spreuken...... en het één sluit het ander niet uit.



Misschien ben ik wel raar hoor, maar ik zou zelf nooit alleen maar "ik moest aan je denken" op een kaart zetten voor iemand (zeker niet mijn schoonmoeder) die een hele trits van behandelingen te gaan heeft, klinkt zo "vluchtig".



Noanne, dat er maar veel kaarten je dag mogen opvrolijken ! En dat ben ik me door dit topic ook meer gaan realiseren. Dat bepaalde 'moeilijke' teksten, daarmee bedoel ik dus de gedichtjes enzo, door de mensen ook zorgvuldig uitgezocht zijn.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven