psychose en opname gehad iemand tips? Deel 2

06-06-2014 00:03 2433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een half jaar geleden heb ik een opname van ruim 9 maanden achter de rug omdat ik een psychose gehad heb. Nu heb ik nog steeds last van een stem in mijn hoofd en weet er niet altijd goed mee om te gaan. Dit is in het kort het verhaal in deel 1 staat meer, succes met het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik even inbreek op jullie topic. Ik lees al een tijdje mee Rb. Weet dat je heel erg sterk bent. En voor de anderen wat een ongelofelijke steun zijn jullie.
Ik hoop dat je een fijne avond hebt RB.
Alle reacties Link kopieren
Flaxie dank je, altijd fijn als meelezers op deze manier even langskomen.



RB ik hoop ook dat je een goede avond hebt.



Mijn dag was gezellig, bij familie. Ze zouden eerst niet thuis zijn en ik zou alleen van de tuin gebruik maken om in t zonnetje iets van werk af te maken. Maar ze waren er wel.... werk is iets minder opgeschoten maar dat geeft niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Heb een fijne dag achter de rug dankje!!! Ben wel heel moe nu, maar dat is gezond moe.



Flaxie thanks voor je complimenten, maar zo sterk ben ik niet hoor! Dankzij de steun van hier en mijn begeleiders red ik het nog! Anders had ik de moed allang opgegeven!



Ik ga nu een poging wagen om te slapen in deze sauna, de zolder is opeens een sauna geworden. Maar dat slapen zal geen probleem zijn.



Moon leuk dat je nog ff je ouders gezien hebt!! En Istar hoe is het eigenlijk met jou?
Met mij gaat het okay RB. De manie is gezakt tot een lichte hypomanie.

Ik heb vandaag heerlijk genoten van de zon met een boek. Net alsof ik op vakantie was
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo!

Jullie niet vergeten, maar heb het druk. Viva verdwijnt dan wat naar de achtergrond.

Ik wens jullie allemaal een happy new topic!



RB, ha, eindelijk iets waar ik je wel mee kan helpen! Ik heb last gehad van een paniekstoornis. Die hartslag is herkenbaar. Je lijf krijgt (hoe vaker een aanval, hoe sneller) een dosis 'vluchthormonen'. Ook al ben je niet eens in paniek, vaak ook als je ontspannen bent.

Je lijf gaat dan per ongeluk in vluchtstand, en dan gaat automatisch je ademhaling en hartslag versnellen.

Je ademhaling is vaak een zwak punt, want door de snelle ademhaling ga je al gauw hyperventileren. En van hyperventilatie krijg je meer angst ---> meer vluchthormonen ----> snellere hartslag ----> etc.

Een cirkeltje waar je in rond blijft draaien.



Ik ben ervoor behandeld en ik kreeg ontspanningsoefeningen mee. Dat triggerde mijn paniek heel erg. Ik kreeg hartkloppingen bij de oefeningen. Heel gek vond ik dat, maar eigenlijk was het best logisch, want mijn lijf 'snapte' ontspanning niet meer, en schoot in de vluchtmodus. Stug volgehouden en toen werd mijn lijf (en hoofd) rustiger.

Van sigaretten kreeg ik geen paniek, van koffie wel. Cafeïne was ook een trigger.



Zo, heel verhaal!



Hier gaat het goed, Bambi is zoooo leuk. Verder hopen we op wat rustiger vaarwater op werkgebied. Morgen lekker een dag extra relaxen met z'n drietjes. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Jullie nog leuke plannen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk iets van je te horen Hertje. Goed te horen dat Bambi t goed doet

En 'fijn' dat je kunt helpen wat betreft de paniek, hoewel het natuurlijk rot is dat je het hebt gehad.



Hier is de stemming aan t omslaan, misschien ben ik gewoon moe.

Klein issue over iets dat mijn broertje misschien van me wilde kopen en waar we nog geen afspraken over hadden dat hij gewoon maar heeft meegenomen, t stond bij ouders. Hij heeft het al een paar weken maar ik heb ook geen geld gezien. Met deze broer had ik vroeger altijd ruzie en dan vind ik m ineens weer zo stom ook al weet ik dat ik me ouder en wijzer moet gedragen.

En nu ineens word ik verdrietig over hele andere dingen. Iemand waar ik niks meer van hoor en die ik mis... Nouja straks maar slapen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Dankje Hertje voor je tips!!!! Ik ga er zeker wat mee doen!!!



Moon wat vervelend zeg! Voel je je al wat lekkerder nu?



Istar fijn zeg dat het bij jou beter gaat!! Ik maakte me om jou ook zorgen.



Ik ben verslaafd geraakt aan de nieuwe rahs loom armbandjes maken, was eerst puzzelen maar nu lukt het me!! Verder gaat het wel, blijf pijn op mijn borst houden. Morgen terug naar de huisarts daarvoor, mijn eigen huisarts. Ik ben benieuwd wat hij zegt.



Fijne dag nog allemaal, xxxxx
Alle reacties Link kopieren
Haha die armbandjes had mijn nichtje ook RBC. Mijn moeder liep ineens met een hip kleurig exemplaar om haar arm, had ze gekregen (nichtje is 8)



Je eigen HA is wel ok toch? Ik hoop dat hij de tijd ervoor neemt.



Ja het gaat wel. Was gewoon heel moe gisteravond. Veel gepraat bij mijn ouders. Ik schrijf er weinig over wegens herkenbaarheid maar vader is ziek dus er zijn wel wat zorgen.

En dat ding wat mijn broertje had meegenomen had ik t eigenlijk nog ff over willen hebben met m omdat een collega t ook goed kan gebruiken, die geen rooie cent heeft. Maar laat ik daar nou maar geen ruzie over gaan maken, broertje en ik zijn gewoon heel erg verschillend en das soms lastig.



Ik heb mezelf een radio kado gedaan. Ik luister nooit meer radio, ik heb een hele verzameling van stereodingen en wekkerradio's inmiddels maar niet één doet het zonder ruis.

Opeens vandaag moest ik per se een radio hebben dus ik naar de mediamarkt. Vond tegelijk dat het niet echt prioriteit heeft in mijn leven, een radio, maargoed.

En nu heb ik r één voor 25 euro en ik heb eindelijk weer eens fatsoenlijk ontvangst. Komt heerlijk geluid uit dus ik ben blij!!



Oh en vanmiddag nog hardgelopen. Ging nog redelijk met de warmte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
RB, ik ken die armbandjes niet, maar die maak je dus zelf? Wat leuk! Wat goed dat Hertjehertje je zoveel kon vertellen over paniekaanvallen als ervaringsdeskundige. Niet dat dat léuk is natuurlijk! Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Het is wel altijd prettig als je je eigen huisarts kunt spreken ipv een vervanger. Tenminste, als je eigen huisarts een beetje aardig én kundig is!



Istar, fijn dat je genoten hebt van het mooie weer en dat het een stukkie beter met je gaat. Ik hoop dat dat zo blijft en dat het in een stijgende lijn omhoog zal gaan!



Moon, was het niet veel te warm om hard te lopen? Ik moet er niet aan denken in die hitte!

Hee, en een radio! Ik zou ook niet zonder kunnen of blijven luisteren naar een radio met een ruis.



Hertje, goed om te horen dat Bambi het zo goed doet. Hoe jong is ze nu? Ik ben even kwijt wanneer ze werd geboren. Sorry!



Flaxie, leuk dat je even uit de meeleesmodus kwam!



Zoembaya, hoe gaat het?



Er schreven nog meer mensen, maar ik ben de namen vergeten. Stom van me!



RB, succes bij de huisarts morgen, Moon jij succes met werken!
Alle reacties Link kopieren
Hi Mari,



Hoe gaat het met jou nu? Ook al iets beter hoop ik!!!!



Zit nu te wachten bij huisarts en ben benieuwd. Ik hoop echt dat ie me beter kan helpen dan die andere! Jullie horen het zo vaan me, ben bijna aan de beurt!! Hoop ik!
Alle reacties Link kopieren
Mariquita, hoe gaat het met jou?

Ik ben gaan lopen toen de zon even weg was en toen ging het wel. Gewoon een rondje bij mijn huis. Als het niet zou gaan kon ik zo weer terug.

Achteraf jammer dat ik niet eerder een goede radio gekocht heb. Luister wel CD's of muziek via de computer maar dan mis je wel het nieuws en de hits. (radio kan ook via computer maar dat vind ik onhandig)



Ik zit echt te denken wie je vergeten bent, volgens mij niemand



Iedereen een goede dag gewenst.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Was ik net aan de beurt, wordt de huisarts weggeroepen voor een spoedgeval. Nu moet ik om 15.50 er zijn. Dus gelukkig nog vandaag!!!



Het loopt ff niet zo lekker en ik kan mijn begeleider van het fact niet te pakken krijgen. Maar vanmiddag weer 2 uur vrijwilligerswerk dat leidt weer af, dus daar klamp ik me ff aan vast!
Hallo, ik ben er ook weer. Er is veel geschreven dit weekend, leuk! RB, ga je naar de HA voor de paniekaanvallen? Lijkt me ontzettend naar, fijn dat Hertje tips kon geven. Ik heb zelf wel eens dat ik hartkloppingen krijg van cola, zelfs zonder paniek een erg vervelend gevoel. Ik las dat Herje ook schrijft over cola en koffie (dat drink ik niet), dus dat is misschien al iets heel praktisch dat een beetje kan helpen?



Mariquita, ik ben niet meer teruggekomen op jouw post aan het eind van deel 1. Wat ellendig dat je die stemmen al zolang hebt. Kun je er zeg maar mee in gesprek of is het eenrichtingsverkeer wat ze zeggen? Vast een hele domme vraag maar ik probeer het me een beetje voor te stellen.



Istar, fijn dat je uit je uit de manie aan het komen bent.



Moon, fijn van je radio - ik hou van muziek. Allerlei soorten, hoewel ik je niet helemaal kan volgen in je Frans Bauer liefde Ik heb dit weekend nog wat van Pinkpop gezien, leuke bands zaten erbij. Over een paar weken gaan we naar een kleiner festival bij ons om de hoek. Een dag alleen man en ik en een dag met de kinderen. We hebben speciale koptelefoons om hun oren te beschermen. Ze vinden het superleuk, is ook allemaal wel veel kleinschaliger en kindvriendelijker dan de grote festivals. Wanneer ga je naar Oerol?



Ik heb laatst in NL ook een setje gekocht om armbandjes te maken, Loom heet het. het zijn oranje bandjes voor het WK, dus ik moet de kinderen deze week aan het loomen zetten. Bij hun op school is het ook een rage. Het zijn allemaal elastiekjes die je aan elkaar moet punniken (?).
Alle reacties Link kopieren
Klopt zoem Loom armbandje, ik doe het met een vork op you tube staan allerlei filmpjes om armbandjes te maken zoem!



Nee die stem kan ik niet stoppen, maar komt goed!!!
Alle reacties Link kopieren
Zit nu bij huisarts te wachten ben benieuwd, wat hij zegt!!!!
En, hoe is het gegaan bij de ha? Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden en misschien ook wat gerustgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Heb voor 14 dagen medicatie gehad om de hartslag naar beneden te krijgen. Ook moet ik morgen bloed laten prikken op hb en schildklier. Donderdag krijg ik daar de uitslag al van, dus das snel. Ik voelde me serieus genomen. Alleen toen ik thuis kwam, weer een domper. Mss gaat de verkoop van mijn huis niet door! Het bouwkundig rapport was niet goed volgens haar makelaar, er moet nog te veel aan het huis gebeuren!!!!! Ik wacht wel weer af! Geeft in ieder geval geen fijn gevoel!
O wat vervelend van je huis. Wat raar dat ze daar nu pas mee komen. Ik hoop dat het in orde komt. Hoe is het nu met het appartement dat je wil kopen? Je had toch al iets op het oog?



Ik hoop dat de medicatie gaat werken om je hartslag omlaag te krijgen, dat zal al een hoop schelen qua onrustig voelen. Moet je die pillen alleen nemen als je een paniekaanval krijgt of volgens een vast ritme? Fijn dat je de uitslag van de tests al snel krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Vast ritme voor 14 dagen. En dan weer verder kijken. Hoe nu verder met het appartement weet ik niet! Ik wacht dit eerst even af.
Heel verstandig RB. Neem de dingen zoals ze komen. Je bordje is al vol genoeg. Hopelijk merk je snel effect van de pillen, dat zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat een domper idd RB, dat weer de verkoop niet door kan gaan.

Wel goed te horen dat je HA je zo serieus nam. Merk je al iets van de medicatie?



Zoem Frans Bauer liefde is echt teveel gezegd hoor Ik heb ooit één nummer wel leuk gevonden. Maar ik zal niet snel naar een concert van hem gaan of op een andere manier geld aan m uitgeven. Prima man hoor maar ik heb andere voorkeuren



Leuk van je festival Zoem, klinkt erg gezellig! Heel verstandig dat je de oren van de kids beschermt. Ziet er vaak niet uit... maar zó hard nodig.



Ik heb t erg druk deze week, zal waarschijnlijk ook niet zo veel schrijven. Voornamelijk werk en ik baal wel want had juist vorige week afspraken gemaakt om het minder druk te krijgen.... en lukt dus nu al niet.

Aan de andere kant is voor Oerol een opdracht klaar, das wel fijn. Beter zo dan dat ik vanaf Terschelling nog vervelende telefoontjes moet plegen. (ik ga maandagochtend naar Oerol Zoem)



Privé ook druk. Morgenochtend tandarts om 9.00 uur. Ik baal dat ik zo vroeg heb afgesproken
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Nou merk weinig van de medicatie, voel me nog precies hetzelfde jammergenoeg! Opgejaagd, druk op de borst en ben nu echt niet in paniek!!!



Moon das idd druk is dat niet te veel voor je?
Alle reacties Link kopieren
t kan ff niet anders, het moet af.



Volgende week ga ik lekker weer dingen voor mezelf doen



Balen dat je nog geen verschil merkt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven