Religie... zoekende

24-09-2013 21:24 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind ben ik atheistisch opgevoed. Mijn ouders geloofden strikt in de wetenschap en het idee van een God was voor hen onzin. Echter heeft het idee van een God mij tijdens mijn leven hoop blijven geven. Bij elke nare ervaring die ik opdeed bleef ik hoop houden dat dit allemaal een onderdeel was van God's plan, en dat het uiteindelijk goed zou komen. Hoe meer ik verdiep in religie, hoe meer dit iets is waar ik graag een deel van uit zou willen maken. Echter heb ik geen echte vrienden die gelovig zijn. Een kennis van mij is moslima en een andere kennis is christen, maar aangezien diegene in een afkickkliniek zit kan ik niet bepaald stellen dat hij een toonbeeld is van vroomheid.



Als ik zo kijk naar wat ik geloof, dan is het dit:



1. Er is een God. Deze God is niet perse een man met een baard zoals wordt voorgesteld, maar een oerkracht die de wetten van het universum heeft gecreeerd. Er is dus een Oerknal geweest, evolutie is een feit, maar het is allemaal Zijn plan. Of Haar, want God is in mijn visie niet menselijk en dus geslachtloos.



2. Er is goed en kwaad. Ik geloof in een duivelse kracht, maar die zit binnenin een mens. Sommige mensen zijn er meer vatbaar voor en leven dan hun leven in zonde. Ik noem een Robbert M., een Dutroux. Ik geloof in psychische ziekten, en mensen die psychisch ziek zijn, zijn in mijn ogen vatbaarder voor het kwaad. Het is daarom aan ons om deze mensen op het rechte pad te houden.



3. Er is een afterlife. Ik geloof dat iedereen die een goed leven lijdt daarin terechtkomt. Dat betekent dus niet moorden, verkrachten, mensen uitbuiten, enz enz. Uiteindelijk is de soms van je daden bepalend, waarbij sommige daden (moord) zwaarder wegen. Ongelovig zijn betekent niet een slecht leven. Het betekent dat je gewoon zoekende bent naar de waarheid.



4.Ik geloof ook dat alle gelovigen eigenlijk in dezelfde god geloven, maar dat het cultureel is bepaald welke God dit is. Moslims en Christenen willen hetzelfde in mijn ogen. Toch voel ik me meer aangetrokken tot het Christendom omdat dit onderdeel is van mijn eigen cultuur.



5. Homoseksualiteit., transgenders, enz. leven in mijn ogen in zonde. Ik vind echter dat we ze niet moeten straffen, enz. Uiteindelijk bepaalt de persoon achter de keuze of diegene gestraft wordt in het hiernamaals. Dus een transgender die verder een goed mens is komt in de hemel, maar een hetero die baby's verkracht, moordt en liegt niet. Een transgender heeft wel een achterstand in mijn ogen.



6. Ik ben tegen drugs, overmatig drinken, en seks met wildvreemden. Ik heb zelf one night stands gehad maar ik werd er niet gelukkig van. Het voelde niet goed. Nu woon ik samen en dat vind ik een goed iets. Het liefst zou ik willen trouwen. Daarom zoek ik ook jonge mensen die hetzelfde vinden, en wiens idee van een leuke avond gezellig samenzijn is.





7. Familie is erg belangrijk voor me. Het is de hoeksteen van een samenleving en ik vind het belangrijk dat men tijd maakt voor elkaar en de kinderen. Ik ben wel voor scheidingen, want iedereen verdient een gelukkig huwelijk. Als je vent vreemdgaat hoor je niet in zonde te leven door bij hem te blijven, want dan sta je het toe. Zelfde als een man je slaat. Iedereen verdient respect.



8. Ik ben voor abortus maar alleen als het medische noodzaak is, of na een verkrachting. Anders vind ik dat een kind beter ter adoptie kan worden afgestaan.



Ik weet niet zo goed bij welk geloof ik mijn visie kwijt kan. Ik weet dat Christenen niet alles geloven wat ik geloof, maar toch voel ik me het meest verbonden met het Christendom. Zijn er hier gelovigen die mij meer kunnen vertellen over hun (visie op) geloof?
Alle reacties Link kopieren
Aha, het ietsisme!



http://m.youtube.com/watc ... 2Fwatch%3Fv%3Dgvcb5hJuEgU
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hoi honeycomb,



Het beste advies wat ik je kan geven, als gelovige, is smeek God om je te leiden in je zoektocht naar 'de ware religie'. Uiteindelijk geloven alle gelovigen in 1 en dezelfde God.

Jij moet voorzelf uitzoeken welke (monotheïstische) religie het beste antwoord geeft op de vragen die jij hebt tijdens je zoektocht. Wetenschap en religie gaan in mijn ogen hand in hand samen want de een bevestigd het bestaan van de ander. Dus durf kritische vragen te stellen en ga op zoek naar de antwoorden. Lees de geschriften doe God heeft neergezonden aan zijn gezanten en volg de leidraad die Hij heeft uitgestippeld voor zijn dienaren en en komt vanzelf achter de waarheid. Veel succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hercke schreef op 25 september 2013 @ 00:29:

[...]



Je gaat er van uit dat ziektes bij het "Goddelijk Plan" horen? Geen medicijnen meer?

Het wordt langzaam wel duidelijker welk geloof bij je past.Huh, juist niet! Ik geloof dat ziektes er bij horen. Maar wij mensen kunnen ze genezen. Ook dat is door God opgezet. Dat wij slimmer zijn geworden en daardoor tegen de natuur in kunnen gaan. Op sommige manieren is dat goed (ziektes tackelen) op andere slecht (transgenders).
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 25 september 2013 @ 00:30:

[...]





Dat je van alles geloofd is nu wel duidelijk, vraag mij alleen af waarom je deze dingen geloofd.

En blijkbaar op de 1 of andere manier in een christelijk jasje moet passen.Nouja, het Christendom is iets wat me erg aanspreekt. Ik zie het veel op TV, in het land van mijn vader zijn ook veel mensen christelijk. Ik ben al in veel kerken geweest als kind (meestal voor de kunst) en iets erin trekt me. Misschien omdat de christenen die ik ken (van een afstand) dezelfde morele waarden (lijken te) hebben. Dus niet rondsletten, niet teveel drank, geen drugs, conservatieve standpunten.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariamm schreef op 25 september 2013 @ 00:34:

Hoi honeycomb,



Het beste advies wat ik je kan geven, als gelovige, is smeek God om je te leiden in je zoektocht naar 'de ware religie'. Uiteindelijk geloven alle gelovigen in 1 en dezelfde God.

Jij moet voorzelf uitzoeken welke (monotheïstische) religie het beste antwoord geeft op de vragen die jij hebt tijdens je zoektocht. Wetenschap en religie gaan in mijn ogen hand in hand samen want de een bevestigd het bestaan van de ander. Dus durf kritische vragen te stellen en ga op zoek naar de antwoorden. Lees de geschriften doe God heeft neergezonden aan zijn gezanten en volg de leidraad die Hij heeft uitgestippeld voor zijn dienaren en en komt vanzelf achter de waarheid. Veel succes.Zal ik doen, ik heb er net al voor gebeden, om wijsheid en inzicht. Ik ben blij dat jij er hetzelfde over denkt!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 00:31:

Aha, het ietsisme!



http://m.youtube.com/watc ... 2Fwatch%3Fv%3Dgvcb5hJuEgU





Haha deze had ik nog niet gezien maar iets heel diep in mij zegt dat dit iets wel een heel groot zou kunnen worden!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom jij zo afgeeft en veroordelend bent naar transgenders, TO. Waarom schop je daar zo tegen aan? Wat voor nut heeft dat in jouw leven om die groep zo veroordelen?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch ook allemaal zonder geloof, tegen sletterij, drugs en drank zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeycomb, 3 minuten geleden



Nouja, het Christendom is iets wat me erg aanspreekt. Ik zie het veel op TV, in het land van mijn vader zijn ook veel mensen christelijk. Ik ben al in veel kerken geweest als kind (meestal voor de kunst) en iets erin trekt me. Misschien omdat de christenen die ik ken (van een afstand) dezelfde morele waarden (lijken te) hebben. Dus niet rondsletten, niet teveel drank, geen drugs, conservatieve standpunten.Kortom, je zoekt een nieuwe vriendengroep die je niet op je verjaardagspartijtje in de steek laten voor sex, drugs and rock&roll?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 00:41:

Ik begrijp niet waarom jij zo afgeeft en veroordelend bent naar transgenders, TO. Waarom schop je daar zo tegen aan? Wat voor nut heeft dat in jouw leven om die groep zo veroordelen?Ik vind dat het een slechte invloed heeft op de jeugd/ de mens als geheel. Alsof alles maakbaar is. Ingaan op geestesziekten en doen alsof het normaal is. Hetzelfde heb ik met die vrouw die zich laat opereren om op een kat te lijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 00:44:

[...]





Kortom, je zoekt een nieuwe vriendengroep die je niet op je verjaardagspartijtje in de steek laten voor sex, drugs and rock&roll?ook ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 25 september 2013 @ 00:42:

Dat kan toch ook allemaal zonder geloof, tegen sletterij, drugs en drank zijn.Klopt, maar ik geloof wel in een god.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje vanwege je maakbaar opmerking:

Ben je misschien ontevreden over iets van jezelf en vind je dat mensen je moeten nemen zoals je bent. En dat het daarom moeilijk te verteren is dat iemand iets laat veranderen door bijv. plastisch chirurgie?
T hoeft ook niet perse zo zwart-wittig. Maak het jezelf niet zo moeilijk
Geloof dat ik het mooi geweest vind en eens lekker mijn bed opzoek



Slaap lekker
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 25 september 2013 @ 00:49:

Even een vraagje vanwege je maakbaar opmerking:

Ben je misschien ontevreden over iets van jezelf en vind je dat mensen je moeten nemen zoals je bent. En dat het daarom moeilijk te verteren is dat iemand iets laat veranderen door bijv. plastisch chirurgie?Nee. Ik vind het veranderen van een scheve neus trouwens veel minder raar dan mannen die doen alsof ze vrouwen zijn. Want ik heb ook een beugel gehad, en een operatie aan mijn ogen. Maar toch moet ik je zeggen dat types die zich laten opvullen en volspuiten met alles en nog wat niet "goed bezig" zijn in mijn ogen. Vind iemand als Donatella Versace ook compleet gestoord.
En tijd voor Honeydinges om haar rood met witte stippen hoedje af te zetten. Morgen weer een dag meid, (als god't wil) Trustut!
Alle reacties Link kopieren
quote:honeycomb, 6 minuten geleden



Ik vind dat het een slechte invloed heeft op de jeugd/ de mens als geheel. Alsof alles maakbaar is. Ingaan op geestesziekten en doen alsof het normaal is. Hetzelfde heb ik met die vrouw die zich laat opereren om op een kat te lijken.Het is geen geestesziekte. Er is geen onderscheid tussen lichaam en geest. Als je werkelijk academisch geschoold zou zijn zou je misschien de moeite kunnen nemen om je te verdiepen in transseksualiteit in plaats van als een dolle er tegen aan te schoppen omdat het niet in je straatje past.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er in verdiept en ik geloof niet wat er over gezegd wordt. Het schijnt dat hun hersenen blootgesteld zijn aan verkeerde hormonen tijdens de zwangerschap. Prima. Maar probeer dan die gedachtes te fixen in plaats van het lichaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:honeycomb, 15 seconden geleden

Ik heb me er in verdiept en ik geloof niet wat er over gezegd wordt. Het schijnt dat hun hersenen blootgesteld zijn aan verkeerde hormonen tijdens de zwangerschap. Prima. Maar probeer dan die gedachtes te fixen in plaats van het lichaam.Ik bedoel dus echt literatuuronderzoek doen en wetenschappelijke artikelen lezen. Niet de wikipedia.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van het Boedhisme of Hindoesme?

Is niet echt een geloof, maar meer een way of life.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaxx schreef op 25 september 2013 @ 01:04:

Wat dacht je van het Boedhisme of Hindoesme?

Is niet echt een geloof, maar meer een way of life.Hindoesime is juist met meerdere goden dacht ik. Boeddhisme en ook Shintoisme spreken mij ook erg aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar Donatella is doorgeslagen, er ging iets mis en dat moest bijgewerkt worden.



Om laten bouwen van man naar vrouw of v.v. heb ik geen problemen mee.

Dat idiote Gay Parade wel, dat is hoeren en sloeren en het liefst zoveel mogelijk mensen proberen te shockeren. Heeft niets te maken met wat ze willen doen vermoeden.

Een boot vol hetero's die staan te goorlappen hoef ik ook niet te zien.



Helaas word je kapot gegooid met vulgaire clips op MTV zenders en dat soort en wordt het door de jeugd steeds meer als normaal gezien.

Door het internet komen ze er ook veel sneller mee in contact. En daardoor is er grote kans dat ze er heel anders mee omgaan. Ze slaan door en verkrachtig wordt schering en inslag,
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 25 september 2013 @ 01:03:

[...]





Ik bedoel dus echt literatuuronderzoek doen en wetenschappelijke artikelen lezen. Niet de wikipedia.Waarom ga je daar van uit? Ik heb zelfs wekenlang meegelezen met transgendertopics op FOK.nl en zelfs met transgenders gesproken. En het blijft voor mij gewoon iets verkeerds.
Mrs Stanley; academisch geschoold heeft in deze kwestie geen (toegevoegde) waarde. Geestelijk elastiekje ontbreekt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven