Spanning/pijn in polsen

02-09-2014 17:09 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,



afgelopen jaar veel meegemaakt en druk bezig mezelf opnieuw te ontdekken. Ik slik nu 2 maanden antidepressiva (citalopram) in verband met angst, depressie, spanning, trauma. De ene dag gaat beter dan de andere en ik heb al veel geleerd in deze periode. Nu merk ik dat ik heel veel last blijf houden van mijn polsen. Zijn er mensen die dit herkennen en die nog tips hebben?



Ik voel een soort brandende pijn in mijn polsen. Ik pieker hier veel over (wat natuurlijk niet helpt). Ik probeer het deels te accepteren door o.a. mindfulness, leren omgaan met emoties en structuur aan te houden (ik werk nog niet, ben ziek gemeld). Daarnaast probeer ik afleiding te zoeken, yoga, zingen, wandelen, fietsen etc. Ik schrijf veel over mijn gedachten, gedrag en gevoel. Soms is de pijn wat minder aanwezig maar vaak blijft het de hele dag wel hangen.



Ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan, al weet ik wel dat het vanzelf in periodes/golven weer minder wordt. Het maakt me onrustig en onzeker waardoor ik juist weer last krijg van spanning.



Ik weet of denk dat het allemaal samenhangt met mijn emoties en de stress van afgelopen periode. Maar ik blijf een beetje in cirkeltjes hangen: pijn in mijn polsen, piekeren, meer onrust en spanning etc. Kunnen emoties zo sterk zijn dat het continu pijn veroorzaakt op 1 plek in je lichaam en hoe doorbreek je die cirkel?



Ik heb een psycholoog waar ik praat over alles. Maar herkenbaarheid of tips hier zouden fijn zijn! Dank vast.
Hoi starshine,



Je kunt allerlei uiteenlopende klachten krijgen van stress.

Bijvoorbeeld pijn, en soms op de raarste plekken.

Mij helpt bewegen: lopen, zwemmen sporten. En yoga, meditatie.

Ervoor zorgen dat de stress een uitweg krijgt en niet vast blijft zitten Zeg maar. En als je je echt veel zorgen maakt gewoon de huisarts bellen hoor! Succes
Alle reacties Link kopieren
Haptonomie/haptotherapie zou je misschien ook wel goed kunnen helpen hiermee!

Maar zou idd wel eerst het lichamelijke laten uitsluiten. Ik had ook allerlei klachten wat na diverse onderzoeken eerst werd afgeschoven op stress/angst.. Waarvan ik telkens aangaf dat ik daar momenteel niet extreem veel last van had. Uiteindelijk blijk ik een vrij ernstige auto-imuum ziekte te hebben. Als ik zelf niet had doorgezocht met steun van mijn huisarts, dan had ik nu maanden in een kliniek gezeten voor somatisch onvoldoende verklaarde lichamelijke klachten.. Dus laat alles uitsluiten voor je het als stress markeert! Lijkt me erg belangrijk bij het aanpakken van je klachten..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties dani en beer!



Bewegen helpt inderdaad. Maar ik vind het soms moeilijk om me daartoe aan te zetten omdat ik gelijk 's ochtends bij het opstaan pijn in mijn polsen heb waar ik heel gespannen door wordt. Samen met alle andere emoties is het dan moeilijk om mijn gedachten te verzetten en iets te gaan doen, al weet ik natuurlijk wel dat dat beter is.



Ik had gehoopt dat citalopram me zou helpen bij spanning en angst, maar die pijn in mijn polsen blijft dus steeds hangen. Ik heb nu toch een afspraak gemaakt bij de huisarts voor dinsdag, mede op aanraden van de psycholoog. Het is beter om dingen uit te sluiten, zoals jij zegt beer. Als het niets lichamelijks is kan ik altijd verder kijken naar haptonomie of iets anders. De psycholoog helpt zeker ook wel met inzichten maar het is wel een lange weg allemaal, zeker als het moeilijk wordt om te ontspannen. Niet focussen op mijn pijn lukt me nu heel moeilijk, ik hou vertrouwen dat ik hier weer uit kom.
Alle reacties Link kopieren
quote:starshine31 schreef op 02 september 2014 @ 17:09:



Ik weet of denk dat het allemaal samenhangt met mijn emoties en de stress van afgelopen periode. Maar ik blijf een beetje in cirkeltjes hangen: pijn in mijn polsen, piekeren, meer onrust en spanning etc. Kunnen emoties zo sterk zijn dat het continu pijn veroorzaakt op 1 plek in je lichaam en hoe doorbreek je die cirkel?



Ik heb een psycholoog waar ik praat over alles. Maar herkenbaarheid of tips hier zouden fijn zijn! Dank vast.



Ik denk zeker dat emoties zo sterk kunnen zijn dat ze pijn op een bepaalde plek veroorzaken.

Ben je ergens nog boos op? Je kan jezelf opblazen van binnenuit door gepieker en gepeins alleen, je komt er geen stap verder mee. Psychologisch gezien kan de pols gezien worden als vertegenwoordiging van evenwicht in jezelf. Van daaruit vind ik het dus helemaal niet raar dat je juist nu last van je polsen hebt. Gemakkelijk gezegd maar probeer je er niet op te focussen. Probeer niet te veroordelen wat je voelt, het is er nu maar het blijft niet. Denk dat je goed bezig bent hoor. Het zou best kunnen dat wanneer je meer zelfzeker bent en je flexibiliteit toeneemt de pijn in de polsen minder wordt. (Sowieso ook even een arts laten kijken.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven