Start fluoxetine

07-02-2017 11:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Omdat ik last heb van emetofobie en sombere gedachten ben ik gister gestart met fluoxetine 20 mg. Eind februari start het eerste therapie gesprek.

Ik ben zo bang voor de bijwerkingen van de fluoxetine. Voel me vandaag na de eerste pil wat suf en heb een droge mond maar meer ook niet. Wie heeft er een positief woordje voor me...
Alle reacties Link kopieren
Het is de combinatie die t m doet, fluoxetine en gesprekken. Het komt goed, echt waar.
Herkenbaar. Hier gestart met Escitalopram. De eerste 3 wkn vond ik echt zwaar. Ik heb de eerste week me ziek gemeld en zit nu een aantal weken op 50%. Dit omdat de nachten zo slecht zijn. Ik ben zo moe, zo weinig concentratie en loop er echt bij als een zombie. Mensen zeggen ook dat ik er slecht uitzie.

Het gaat nu wel de goede kant op. Gebruik het nu 4,5 wkn. Ik voel me iets fleuriger en de nate gedachten raken op de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het bij jou nu wat lijkt te werken Perzina.

Ik ben vanmorgen op controle geweest bij de huisarts. Over 4 weken terug komen. Als ik dan geen overduidelijk verschil merk moet ik stoppen. Niet ophogen,niet langer proberen. Vind het heel vreemd. Het kwam op mij over of hij het liever niet voorschrijft aan me...

Volgende week start mijn eerste therapie gesprek dus ik hoop dat de combinatie iets gaat doen voor me!
Alle reacties Link kopieren
Een middel als Fluoxetine werkt op de serotoninehuishouding. Die kan je bijsturen met een medicijn maar ook door middel van goede voeding, bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren.
quote:Schapewolkje schreef op 21 februari 2017 @ 08:35:

Een middel als Fluoxetine werkt op de serotoninehuishouding. Die kan je bijsturen met een medicijn maar ook door middel van goede voeding, bepaalde vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren.Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
quote:mikje123 schreef op 20 februari 2017 @ 19:15:

Fijn om te horen dat het bij jou nu wat lijkt te werken Perzina.

Ik ben vanmorgen op controle geweest bij de huisarts. Over 4 weken terug komen. Als ik dan geen overduidelijk verschil merk moet ik stoppen. Niet ophogen,niet langer proberen. Vind het heel vreemd. Het kwam op mij over of hij het liever niet voorschrijft aan me...

Volgende week start mijn eerste therapie gesprek dus ik hoop dat de combinatie iets gaat doen voor me!



Mikje, het zou natuurlijk kunnen dat dit niet het juiste middel voor jou is. Medicatie heeft geen succesgarantie van 100%, soms moet je zoeken naar het middel dat voor jou geschikt is. Misschien kun je overstappen naar escitalopram, als blijkt dat het over een paar weken nog niks doet. Je moet namelijk wel wat gaan merken, dan pas heeft het zin om op te hogen.

Escitalopram is een middel waar veel mensen baat bij hebben, en milde bijwerkingen heeft. Hier is de psychiater op basis van goede ervaringen een groot voorschrijver van dit middel.



Overigens is therapie gericht op een verandering tot stand brengen in denken en gedrag. Je zal het uiteindelijk toch zelf moeten doen, ook door regelmaat in je leven aan te brengen, goed eten, naar buiten, sociale contacten, werk. Positief en realistisch denken. Je kent het wel. Open deuren, maar het enige dat werkt, met de medicatie als steuntje in de rug.



Met mij gaat het nu elke week beter, ik heb zin in dingen, en daardoor wordt het ook makkelijker om de fiets te pakken, om de boodschappen te doe, om het huishouden te doen, om de uren op mijn werk door te komen.



Ik ben zo blij dat ik na jaren deze stap ban medicatie genomen heb.



Ik hoop dat jij ook vindt wat voor jou werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven