Starten met Citalopram

27-08-2014 08:55 816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is de bedoeling...



Straks heb ik een afspraak met de dokter, die mij op advies van de psychiater Citalopram gaat voorschijven ivm een angststoornis en een beginnende depressie.

De angststoornis heb ik al zeker 10 jaar en ik heb goede en slechte perioden, maar helemaal weg is het nooit. Ook heb ik vreselijk veel lichamelijke klachten, waarschijnlijk door de altijd aanwezige spanning in mijn lijf.



Sinds de geboorte van mijn dochter gaat het echt niet goed. Eerst kreeg ik een postnatale depressie die helaas pas laat werd vast gesteld. Waardoor behandeling dus pas laat op gang kwam en ik al erg diep zat. Uiteindelijk ben ik er zonder medicijnen uit gekomen, maar de angst en paniek is nooit weg gegaan. De paniekaanvallen had ik wel redelijk onder controle, maar de angstgedachten kon ik niet stoppen, maar het was leefbaar.

Nu sinds een paar weken is de paniek ook weer volledig terug en zit ik weer thuis. Iedere ochtend is de angst voor een nieuwe dag er weer. En ik ben het zo zat, dat vechten tegen alles.



Na een afspraak met de psychiater vindt zij het tijd om nu dan maar aan de AD te gaan. Ik ben al 10 jaar bezig met verschillende therapieën en mezelf door de dagen heen worstelen. Ik wilde nooit aan de AD, maar nu weet ik even niet welke andere oplossing er is. Ik moet namelijk wel voor mijn kind zorgen en dat lukt niet. Zij raakt over haar toeren als ze bij mij is omdat ik zo gespannen ben en veel huil. Ik kan ook niks van haar hebben en val snel uit tegen haar. Ik heb al te veel aan mezelf.



Maar ik zie dus zo vreselijk op tegen het beginnen met de Citalopram. Wat gaat het doen met mij? Krijg ik veel last van de bijwerkingen? Lukt het me wel om me door de komende weken heen te slaan? Wat als het niet aanslaat? Ik ben bang voor de mallemolen van verschillende AD's proberen. Opbouwen, afbouwen, bijwerkingen etc.

Hopelijk kan ik hier mijn hart een beetje luchten en wellicht heeft iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:aphrodite34 schreef op 19 oktober 2014 @ 22:50:

Nou inderdaad he?! Waar zijn mijn lieve engeltjes gebleven vraag ik me soms af... janken om niks, ruziemaken om niks.. pffff Gelukkig zijn ze heel vaak ook erg lief!



Mijn man is ook zo'n positieveling. Soms erg fijn maar soms wil ik hem wel eens een mep verkopen.. hij kan zich ook totaal niet voorstellen hoe ik me soms voel.



Oeh.. Dat laatste is herkenbaar. Mijn man wil altijd dingen oplossen.. En soms wil je gewoon dat iemand zegt 'wat k*t voor je' en je een knuffel geeft. 😊

Verder is ie fantastisch hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net aan jullie te denken, toen ik zag dat er druk gepost werd! Hier geen geweldig weekend. Snotverkouden ben ik en slecht geslapen. Dochter is nog steeds " een beetje stout" zoals ze zelf zegt maar door genoeg afleiding had ze geen tijd om ongein uit te halen. Daardoor ben ik nu wel kapot. Ik moet eigenlijk m'n bed in, maar wil nog even genieten van het alleen op de bank zitten. Ik hoest toch alleen maar, dus man word gek van mij naast hem. Ik wacht wel tot hij slaapt...



Ik ben blij dat mijn man zo nuchter is, maar soms zou ik wel eens willen dat hij het eens mee zou maken. Hij heeft echt geen idee hoe het is en dat is soms wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk ollekebollekeknolleke, dat je je kindje bent verloren. Ik weet gewoon eigenlijk niet wat ik daar op moet zeggen.



Fijn dat de medicijnen zoveel goeds doen voor jou, dat klinkt inderdaad erg hoopgevend! Het is toch mooi dat dat pilletje je al 2 keer uit een vervelende tijd heeft gehaald. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Balen Levin, Hopelijk knap je snel op van je verkoudheid! Doorgesneden uit naast je bed, thee met honing etc. natuurlijk al geprobeerd? Hoe oud is je dochter?



Verder sluit ik me aan bij je berichtje aan ollekebolleke... die had ik even gemist
That voice in your head that says 'buy the shoes', That's the one to listen to!
Alle reacties Link kopieren
Ja alles al geprobeerd Aphrodite, vanmiddag ook de halve drogist mee naar huis genomen. Ik heb voor een vermogen gekocht, maar het lijkt nog niet veel te helpen. Ook een hele dure spray tegen kriebelhoest waar ik toch misselijk van werd, bah.

Die kriebelhoest is het vervelendst. Bij mij dochter helpt Luuf onder haar voeten smeren heel goed tegen het hoesten, maar dat potje ligt dus op haar kamer en ze wordt altijd wakker zodra ik de deur open doe. Niet slim! Ze is trouwens 2,5.



Morgen heb ik een leuke afspraak staan, hopelijk zit ik constant in een hoestbui..
Alle reacties Link kopieren
NIET constant in een hoestbui, haha.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Levin, hoesten is zo irritant...

Mijn zoon is ook 2,5 trouwens! Lekkere draken kunnen ze zijn op die leeftijd he 😀
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, hoe gaat het met jullie op deze maandagmorgen?



Hier gaat het nu wel goed. Na een dramanacht met mijn dochter die steeds huilend wakker werd en niet kon vertellen wat er was, ben ik vanmorgen meteen weer mijn bed ingedoken nadat ik haar naar het kdv had gebracht. Nog even 2 uurtjes geslapen, dat was fijn.



Wat wel heel erg prettig om te merken was, dat ik niet in paniek raakte vanmorgen. Ik voelde me niet best, moe, hoofdpijn, de verkoudheid, misselijk van het weinige slapen. Dit was altijd het recept voor een paniekaanval aan het begin van de dag. Maar ik bleef rustig en kon dochter wegbrengen. Man vroeg heel lief of hij het moest doen en hij was dan ook verbaasd dat ik zei dat het wel zou lukken.



Hoe gaat het welsie? Heb je vanmorgen weer even wat tijd voor jezelf gehad?

Lastig om te blijven geloven dat het allemaal weer beter wordt he, maar het is wel zo. Over een jaar kan je je waarschijnlijk weer niet meer voorstellen dat je nu zo belabberd voelt.



Hoe was je avond gisteren bibaatje? Hopelijk iets beter dan de avonden ervoor?



Ik moet morgen weer naar de HA om de voortgang te bespreken en een nieuw recept te krijgen voor de AD, maar ik werd net gebeld dat ze er zelf niet is, maar haar vervanger. Die ik nog nooit heb gezien.... Een beetje vreemd om het dan met hem te bespreken, maar oké, ik heb toch dat nieuwe recept nodig.
Alle reacties Link kopieren
Mijn avond was iets beter gisteren, maar toch nog wel paniek hoor. Wel goed geslapen en nu lekker in de vakantiemodus met de kinderen. Vanmorgen de kledingkast van dochter uitgemest, weer een hele tas eruit met te klein spul. Dus ook weer nieuwe dingen aanschaffen. Straks naar de bieb, dat vinden ze altijd geweldig.



Wat goed dat het vanmorgen toch lukte allemaal, ondanks je slechte nacht, Levin. Goed teken.



Een vervanger is nooit leuk bij de huisarts.. Helemaal niet met dit soort klachten vind ik. Mijn huisarts heeft een duobaan, zij werkt maar twee dagen en haar collega drie. Is ook lastig, want ik kom het liefst bij degene die maar twee dagen werkt en dat moet dan maar net uitkomen.

Moet jij trouwens eerst langs de arts voor een herhaalrecept? Ik kan het gewoon online verlengen en dan twee dagen later ophalen. Of krijg je iets nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens zometeen mijn nieuwe psych bellen om een afspraak te maken. Daar kan ik echt wel van in de stress schieten. Ben dan bang dat ze gaat vragen waarvoor ik precies kom en dat kan ik niet goed uitleggen zonder dat ik er stress van krijg. Misschien gewoon zeggen dat ik vervelende dingen heb meegemaakt en daardoor last heb van angst en paniek. Zomer teveel details meteen te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ollekebolleke, wat ontzettend verdrietig dat jullie je kindje zijn verloren.. Vind het ontzettend knap dat je je zo door alles heen weet te worstelen.. Verder geen woorden voor, wat verdrietig..



Hoe is het met de rest hier? Hier niet zo lekker.. Had vanmiddag weer zo'n rare aanvalspiek.. Een paniekaanval dus waarschijnlijk.. Ben er zo klaar mee, ik wil gewoon normaal zijn. Er is eigenlijk niet iets heel ergs gebeurd in mijn leven ooit, dus waarom is dit dan allemaal?! Zit al weken thuis, rustiger aan dan dit kan ik niet doen, dus wanneer stopt dit stomme gedoe dan eens.. Voel me een beetje bezwaard om dit op te schrijven nu, terwijl de situatie van ollekebolleke zo vreselijk verdrietig is.. Wil mezelf zo graag een schop onder m'n hol geven en gewoon normaal gaan leven, maar het lukt me niet..
Alle reacties Link kopieren
Bibaatje, is het gelukt met bellen? En levin, jij morgen ook naar de HA, ik ook. Je klinkt wel echt steeds beter! Ga jij nog ophoging bespreken om hopelijk ook de paniekgedachten weg te krijgen?



Zo ja, kunnen we samen gezellig de bijwerkingen doorworstelen...
Alle reacties Link kopieren
Ja, is gelukt! Kan 5 november al terecht terwijl ze best een wachtlijst had. Poh-ggz kende haar dus zo'n kort lijntje is wel handig.
Alle reacties Link kopieren
Dus bij jullie gaat het ook met ups en downs meiden?



Het weekend was hier prima.

Lekker ontspannen in het bos rondgestruind met Pa. Heerlijk.



Maar toen kwam de maandagochtend...Bam!



Ik moest er vroeg uit om Pa weg te brengen naar het zkh.

Beroerd dat ik was...misselijk. Draaierig. Bloedheet.

Bijna paniek, maar ik kon het de baas.



Hebben jullie dat ook, dat de ochtenden zo zwaar zijn maar de middagen en avond prima?

Kak.

Ik zie me voorlopig zo nog niet gaan werken
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Yep ups en downs en vooral downs nu (maar hee, ik ben depressief, dan lijkt alles een down )..



Fijn dat je wel een lekker weekend had Bella! Maar ik herken het hoor.. De ochtenden zijn nog erger dan de rest. Middagen en avonden wil ik nou ook nog niet prima noemen helaas. Ben de hele dag alleen maar moe. Na twee uurtjes "actief" is het echt volledig op. En dat stomme gejank word ik ook niet goed van..



Ook hier nog lang geen zicht op weer werken helaas denk ik.. T komt vast ooit goed allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Raio



Tuurlijk komt het ooit goed.

Daar vertrouw ik wel op en stuur vanuit het mooie Brabant een wolkje vertrouwen naar jou toe.



Komt ie!



Nee, de ochtenden zijn het nog niet voor mij. De middagen kan ik wel actief zijn. De avond dan weer rustig aan.

Heb me nu bij uwv ook maar ziekgemeld.

Sollicitatie plicht is me nog even teveel!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
O ja.



Huilen doe ik ook, maar Pa zegt dat huilen de boel schoonspoelt.

Dus laat ik het af en toe maar komen.

Als tegenwicht komt mijn harde lach (ik lach als een hyena) ook weer terug zegt hij.



Pa zegt dat het goed komt!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal,



Wat een weer is het joh! Echt herfst hier! Ik moet even omschakelen na dat prachtige weer de afgelopen dagen. Dochter en ik moeten straks op de fiets naar de huisarts...... Gelukkig heb ik vannacht heerlijk geslapen. Ik denk dat het bijna 2 maanden geleden is dat ik zo'n goede nacht heb gehad. Dochter heeft ook geslapen als een roosje en ligt nu nog.



Hier ook de ochtenden die het lastigst zijn hoor. Het liefst slaap ik de hele ochtend, want ik ben ook zo moe vanaf het moment dat ik wakker word, tot een uur of 12. Ik ben er nou nog steeds niet achter hoe dat komt dat die ochtenden zo lastig zijn. Zo stabiel als ik me 's middags en 's avonds voel, zo onstabiel kan ik 's morgens nog zijn. Het ergste vind ik de eerste uren na het wakker worden. Zodra ik eenmaal op gang ben gaat het eigenlijk wel.



Wat naar dat je weer zo'n aanval had Raio. Die aanvallen kosten trouwens ook heel veel energie he? Na een paniekaanval kon ik zo uren slapen.. Succes straks bij de HA. Ben benieuwd of je gaat ophogen. Ik wil het wel bepreken, maar omdat ik vandaag de vervanger zie weet ik niet of dat handig is.



Wat kan je snel terecht bibaatje! Fijn toch? Nu je zo goed bezig bent, kan het maar beter lekker doorlopen. Viel het bellen mee?

Heb je nog leuke plannen vandaag met je kinderen?



He Bella, wat ben jij toch lekker positief! Daar heb ik wel bewondering voor, helemaal na zo'n rot ochtend. Was je zo beroerd door de paniek? Ik voelde me ook vaak zo in de ochtend. Bah, wat is dat toch naar.

Ik denk dat je het werken misschien even los moet laten. Je merkt het echt vanzelf wanneer je er weer aan toe bent. Eerst de energie in jezelf steken.



Ik ga maandag beginnen met 2 uurtjes werken op therapeutische basis. De afspraak is dat ik het probeer, maar als ik me te slecht voel of te moe dat ik dan thuis blijf of naar huis ga, om terugval te voorkomen. We hebben afgesproken van 2 tot 4, omdat ik me net als jullie 's middags beter voel. Best een beetje spannend, maar ik heb er ook zin in. Mijn collega's zijn zulke schatten die me vaak berichtjes en kaartjes sturen. Dus ze steunen me ontzettend.



Nou dan gaan we maar weer beginnen aan deze dag (dit klinkt negatiever dan dat ik bedoel hoor, ik moet me er even toe zetten om aan te gaan kleden ). Ik hoop op een goede dag voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal,



Wat een weer is het joh! Echt herfst hier! Ik moet even omschakelen na dat prachtige weer de afgelopen dagen. Dochter en ik moeten straks op de fiets naar de huisarts...... Gelukkig heb ik vannacht heerlijk geslapen. Ik denk dat het bijna 2 maanden geleden is dat ik zo'n goede nacht heb gehad. Dochter heeft ook geslapen als een roosje en ligt nu nog.



Hier ook de ochtenden die het lastigst zijn hoor. Het liefst slaap ik de hele ochtend, want ik ben ook zo moe vanaf het moment dat ik wakker word, tot een uur of 12. Ik ben er nou nog steeds niet achter hoe dat komt dat die ochtenden zo lastig zijn. Zo stabiel als ik me 's middags en 's avonds voel, zo onstabiel kan ik 's morgens nog zijn. Het ergste vind ik de eerste uren na het wakker worden. Zodra ik eenmaal op gang ben gaat het eigenlijk wel.



Wat naar dat je weer zo'n aanval had Raio. Die aanvallen kosten trouwens ook heel veel energie he? Na een paniekaanval kon ik zo uren slapen.. Succes straks bij de HA. Ben benieuwd of je gaat ophogen. Ik wil het wel bepreken, maar omdat ik vandaag de vervanger zie weet ik niet of dat handig is.



Wat kan je snel terecht bibaatje! Fijn toch? Nu je zo goed bezig bent, kan het maar beter lekker doorlopen. Viel het bellen mee?

Heb je nog leuke plannen vandaag met je kinderen?



He Bella, wat ben jij toch lekker positief! Daar heb ik wel bewondering voor, helemaal na zo'n rot ochtend. Was je zo beroerd door de paniek? Ik voelde me ook vaak zo in de ochtend. Bah, wat is dat toch naar.

Ik denk dat je het werken misschien even los moet laten. Je merkt het echt vanzelf wanneer je er weer aan toe bent. Eerst de energie in jezelf steken.



Ik ga maandag beginnen met 2 uurtjes werken op therapeutische basis. De afspraak is dat ik het probeer, maar als ik me te slecht voel of te moe dat ik dan thuis blijf of naar huis ga, om terugval te voorkomen. We hebben afgesproken van 2 tot 4, omdat ik me net als jullie 's middags beter voel. Best een beetje spannend, maar ik heb er ook zin in. Mijn collega's zijn zulke schatten die me vaak berichtjes en kaartjes sturen. Dus ze steunen me ontzettend.



Nou dan gaan we maar weer beginnen aan deze dag (dit klinkt negatiever dan dat ik bedoel hoor, ik moet me er even toe zetten om aan te gaan kleden ). Ik hoop op een goede dag voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Thnx Bella voor het wolkje vertrouwen (heb je er meteen maar een herfststorm bij gedaan om je woorden kracht bij te zetten?! )! Hoop ook dat je Pa gelijk heeft! Huilen zal de boel wel schoon spoelen, maar mijn huilbuien luchten niet op, heb jij dat ook?



Levin, wat fijn dat je zo goed geslapen hebt! Bij een depressie zijn dagschommelingen heel normaal (in de ochtend vaak slechter dan in de middag), misschien werkt dat bij angst ook zo?



Paniek kost idd enorm veel energie. Maar ben de hele dag gewoon moe.. Weet niet zo goed of dat nou door de medicatie komt of door de depressie.. Net bij de HA geweest en die kon het ook niet goed zeggen. Ben nu wel opgehoogd naar 30 Mg. Ander merk medicatie, werd ik ook niet zo blij van, maar we zien wel. Zie wel op tegen de bijwerkingen.. Heb nog twee tabletten 20 dus begin daarna met 30. En mijn behandeling bij nieuwe psych start ook opeens deze week al.. Gaat allemaal snel nu.



Fijn dat jij ook vlot terechtkunt Bibaatje! Wanneer begin jij ook weer Levin? Sorry, ik vergeet echt van alles en kon het zo gauw niet terugvinden.



Spannend dat je maandag weer gaat beginnen met werken! Ik heb ook van die lieve collega's, krijg veel berichtjes om me te steunen. Heel lief, want ik weet dat het een puinhoop is op het werk door onderbezetting en dat er door mijn afwezigheid veel moet worden opgevangen door collega's. Voel me er vaak bezwaard door, maar mijn collega's geven aan dat dat echt niet nodig is, heel lief.



Nou ik ga de dag ook weer te lijf, heb t hartstikke druk met allerlei afspraken omtrent dit hele gedoe.. Ik komt vanmiddag weer even kijken hier. Sterkte allemaal.. Het weer past wel perfect bij mijn stemming moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bella, volgens mij heb jij zo'n kei lieve pa...
Alle reacties Link kopieren
He Raio, ik denk dat het heel goed dat je gaat ophogen. Spannend ook wel weer he. Ik had van de ophoging van 10 naar 20 vrijwel geen last hoor, een beetje duf misschien en op de 3e dag voelde ik me net alsof ik dronken was (was opzich niet eens vervelend ). Maar verder echt nergens last van. Dus hopelijk geldt dat voor jou ook! Ook ik heb een keertje een ander merk meegekregen, maar bij de apotheek verzekerde ze me dat het echt niets uitmaakte. Ik heb er ook geen last van gehad.



En ook zo snel naar de nieuwe psych! Jeetje iedereen en alles gaat ineens in een sneltreinvaart hier. Zie je er tegen op of juist niet?



Ik ben ook bij de HA geweest, bij haar vervanger dan.. Het was een erg aardige man. Hij wist precies hoe of wat, dus ik hoefde niets uit te leggen. Zoals het nu gaat, zal het ongeveer blijven gaan volgens hem. Ik zit nu 7 weken op 20 mg en echt hele grote veranderingen in mijn gevoel gaan er waarschijnlijk niet meer plaatsvinden. Maar omdat ik alle lichamelijk paniekklachten kwijt ben, geen echte aanvallen meer heb en de paniek eigenlijk alleen nog in mijn hoofd zit lijkt het hem verstandig om daar mee aan de slag te gaan in de vorm van bijvoorbeeld mindfulness, zodat ik mijn gedachten leer beheersen. Ik heb wat websites en info meegekregen, dus ik ga me daar maar eens in verdiepen. Heeft iemand ervaring met mindfulness?

Oja bibaatje, ik moet iedere keer voor een herhaalrecept langs de HA, zodat ze me goed in de gaten kunnen houden. Dit is alleen de 1e 3 maanden, daarna mag ik ook online de receptjes aanvragen.



Ik ben nu trouwens 2 keer bij mijn nieuwe psych geweest en ze bevalt me helemaal niet. Bij alles wat ze zegt denk ik, ja ja het klinkt mooi maar ik geloof er niet zo in. Op de een of andere manier hebben we helemaal geen klik. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.....
Alle reacties Link kopieren
Raio



Tuurlijk! Een herfststormpje voor jou. Geen probleem!

De huilbuien luchten mij meestal wel op. De hoofdpijn daarna neem ik op de koop toe.



Levin



Ik ben positief, dat werkt voor mij tot nu toe. Komt ook zeker omdat ik hier zoveel herkenning en steun vind!

Zo fijn.

Die ochtenden ja... die blijven zwaar. Als ik eenmaal op gang ben gaat het wel. Maar heel vroeg opstaan blijft beroerd.

Ik was inderdaad even ziek van de paniek. Maar ik kon het redelijk snel de baas omdat mijn lichaam niet meer reageert.

Weer een stapje vooruit denk ik dan maar.

Lieffie, als het niet klikt met je psych heb ik maar één advies: andere zoeken. Ik heb er ook een paar versleten totdat ik de juiste trof.



Pollewop



Ik heb de liefste en beste Pa van de wereld. Hij is al een beetje een beroemdheid op dit forum haha.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met Bella eens Levin5, als je psych niet bevalt, dan is het tijd voor een ander. Zonde om tijd te verliezen. Een psych mag je best aan het denken zetten, maar het moet wel klikken. Ik had hiervoor een psych die heel erg ging graven in mijn verleden en redenerde vanuit mijn 'systeem'. Er is niks mis met mijn verleden en daarnaast is het verleden voorbij. Niks voor mij dus en mijn klachten werden alleen maar erger, daar heb ik nu nog last van. Nu heb een nuchtere jonge vent die heel rationeel is. Erg prettig. Eentje die heel goed luistert en precies lijkt te snappen hoe ik denk. Hij richt zich meer op denkfouten en het piekeren.
Alle reacties Link kopieren
Haha thnx Bella voor de storm, fijn dat het weer zich nu zo gedraagt als mijn hoofd ! En idd wat pollewop zegt: jouw pa lijkt me geweldig, volgens mij circuleren er hier aardig wat uitspraken van Pa van Detta!



Levin, ik vind ophogen vd medicatie inderdaad spannend.. Zat net allemaal uitvluchten te bedenken (ja, maar zaterdag moet ik dat doen en zondag dit en dat gaat dan vast niet etc..), maar leuk geprobeerd: over 2 dagen is de 20 Mg op en dan moet ik wel bedacht ik me net.. Nouja, komt vast goed, zit toch nog ziek thuis. Even doorbijten maar weer en hopen op verandering.



Heb opzich wel "zin" om weer naar een nieuwe psych te gaan, maar heb er ondertussen ook al vier of vijf versleten (die allemaal wel iets raars of stoms deden en waar ik werkelijk waar niks aan gehad heb), dus vind het ook spannend.



Je behandeling is dus al begonnen! Sorry, helemaal ontschoten. Wat de rest ook zegt: bij geen klik gaan rondkijken voor een ander. Ik geloof dat het slagen van de behandeling voor 60% afhangt van de klik met de behandelaar. Zit je bij specialistische GGZ of basis? Want dat is weer zo'n gedoe met het aantal behandelingen dat wel of niet vergoed wordt.



Mindfullness geen ervaring mee verder, behalve wat boeken die ik erover gelezen heb. Volgens mij komt het af en toe bij yoga voorbij (ook aan te raden trouwens, maar dan een niet zweverige vorm) en ik denk dat de behandelingen bij een haptonoom ook aardig raken aan mindfullness.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven