Wat geeft zin aan je leven?

01-05-2024 20:09 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wat positiviteit nodig in het leven en ik vraag me regelmatig af wat het nu allemaal nog voor nut heeft. Soms is het leven gewoon even kut fysiek en mentaal en maak ik me druk over dingen waar ik toch geen vat op heb uiteindelijk.

Om mezelf op te vrolijken heb ik net een bosje bloemen gekocht en ik weet niet waarom ik dat niet vaker koop, waarschijnlijk omdat het geld kost. Geld wat ik zat heb, maar niet kan en wil uitgeven want stel je voor dat ik het ooit nodig heb.

Wat geeft jullie zin in het leven? Waar halen jullie geluk uit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
02-05-2024 10:25
Ja, dat. Ik probeer het leven dan maar zo plezierig mogelijk door te komen en dat lukt aardig goed. Ik heb ook bewust geen kinderen dus na mij houdt het wat dat betreft op. Helemaal prima. Hopelijk bestaat er niet zoiets als reincarnatie.
Of het eeuwige leven. Hou op hoor. Dat is pas hel.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
02-05-2024 10:47
Of het eeuwige leven. Hou op hoor. Dat is pas hel.

Nou zeg dat. Van die gelovigen die mij vertellen dat als ik maar in Jezus ga geloven ik het eeuwige leven krijg. Nee bedankt, zeg ik dan, daar moet ik helemaal niet aan denken!
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
02-05-2024 10:22
Precies zo zie ik het ook.

Het is best een gedoe, zo’n leven. Maar ach, we doen maar wat en proberen er wat leuks van te maken. In het grote geheel maakt het natuurlijk niet uit wat we precies doen. Ik vermaak me best. Maar zinvol? Nee.
Precies dit. Het leven is een grote aaneenschakeling van keuzes maken en hopen dat het de goede keuze was, wat je altijd toch pas achteraf weet. En met die keuzes los je dan hopelijk problemen op die je al niet wilde hebben in the first place. En tussendoor zijn er dan leuke, lieve en mooie momenten. Best vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milestone schreef:
02-05-2024 13:36
Nou zeg dat. Van die gelovigen die mij vertellen dat als ik maar in Jezus ga geloven ik het eeuwige leven krijg. Nee bedankt, zeg ik dan, daar moet ik helemaal niet aan denken!
Ik zie dat ook niet bepaald als een cadeau nee. Na 80-100 jaar ben ik er echt wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eeuwig leven, dan wordt het een nog drukkere boel en de pensioenleeftijd blijft ook maar opschuiven.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe zou dat er ook uit moeten zien dat eeuwig leven? Beetje rondzweven in de hemel en je gelukzalig voelen, dat wordt toch ook een keer saai?
Je wordt pas nat als het regent
Alle reacties Link kopieren Quote
Afhankelijk van wie je het vraagt denk. Wie weet wel telkens reincarneren, levenslessen en ervaringen opdoen en zo geestelijk groeien totdat je uiteindelijk de hoogst haalbare staat van geestelijk zijn behaald.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jesco schreef:
02-05-2024 15:04
Afhankelijk van wie je het vraagt denk. Wie weet wel telkens reincarneren, levenslessen en ervaringen opdoen en zo geestelijk groeien totdat je uiteindelijk de hoogst haalbare staat van geestelijk zijn behaald.
Hoe ziet die hoogst haalbare staat van zijn eruit? En wie op aarde is nu zover dan? En wat gebeurt er als je dat eenmaal bereikt hebt? En wie organiseert dit allemaal dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
02-05-2024 15:21
Hoe ziet die hoogst haalbare staat van zijn eruit? En wie op aarde is nu zover dan? En wat gebeurt er als je dat eenmaal bereikt hebt? En wie organiseert dit allemaal dan?
Afhankelijk van waar je je in verdiept. Leer van Boeddha beschrijft zoiets. Gnostieke stroming ook. In een kerkelijke stroming zullen ze er ook wel een visie op hebben.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
01-05-2024 22:53
Dit klinkt wel een beetje cynisch allemaal. En wat bedoel je dat je niet voor je zieke moerder wil gaan. Ze heeft naar ik aanneem toch ook goed voor jou proberen te zorgen?
Ze bedoelt dat ze niet eerder dood wil gaan dan haar moeder.

*nog aan het bijlezen, dus mss mosterd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Buster schreef:
01-05-2024 23:01
Dus leed van andere mensen, onrecht in de wereld, de toekomst van de planeet laat jou allemaal koud?
Wat een rare conclusie.

Moeten we allemaal zwaar gebukt gaan onder deze dingen?

Of mogen we gewoon een beetje leuk leven proberen te leiden?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Mevrouw25 schreef:
01-05-2024 21:26
Goedbezig. Sporten, gezond eten en voldoende slaap is echt belangrijk. Goed voor jezelf zorgen zoals kapper of andere dingen kan ook helpen. Verbinding met anderen is ook goed. Daarnaast kan je nadenken over doelen die je nog zou willen behalen in je leven. En daar naar toe werken. Ook kan je dingen doen die je eng vind en uit je comfortzone zijn. Daag jezelf uit en doe dingen die je nog graag zou willen doen voordat je dood gaat.
Geef je iemand nou advies? Zo ja, wat een ongelofelijke clichés.
Zo nee, is dit dan wat jouw leven zin geeft?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
01-05-2024 23:06
Moet eerlijk bekennen dat ik sommige reacties hier, hoe eerlijk ook, eigenlijk best verdrietig vind…
Welke bedoel je dan?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
De zin van het leven. Je draait alles 360 graden om en dan heb je misschien 🤔 je antwoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dadel schreef:
03-05-2024 00:35
De zin van het leven. Je draait alles 360 graden om en dan heb je misschien 🤔 je antwoord.
Met 360 graden verandert er niks.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
02-05-2024 21:33
Welke bedoel je dan?
Mensen die aangeven dat als ze X niet hadden gehad er waarschijnlijk niet meer waren geweest en dat ook helemaal prima hadden gevonden. Ergens op pagina 1 en 2 van dit topic. Daar spreekt voor mij iets triests uit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb volgens mij zoiets gezegd. Ik vind dat juist een heel geruststellende gedachte. Terwijl ik weet dat ik heus door velen gemist zou worden hoor. Maar ik heb hier op aard gelukkig geen missie ik die ik moet afronden.

In elk geval is hier geen enkele triestigheid! Misschien druk ik mijn gedachten niet goed uit, dat kan. (Oh en geen enkele behoefte om het op enig moment zelf af te ronden).
Alle reacties Link kopieren Quote
Lucifee2024 schreef:
01-05-2024 21:00
Waarom je dat tegen je kinderen zou zeggen is mij een raadsel. Heel naar. Zou ik nooit doen.
Ik ken iemand die vond het nodig om hardop te zeggen dat diegene zonder twijfel 3000 onschuldige kinderen zou laten afmaken om eigen kind te redden. Prachtig ja. Heel nobel. Ofzo. En uiteraard te begrijpen, maar waarom je je kind met die wetenschap opzadelt geen idee.
Klaar mee
Niks, aangemeld bij expertise centrum voor euthanasie.

Elke dag die ik nog moet had van mij niet gehoeven.

In mijn geval combinatie van pech, kutjeugd, stapeltje traumatische ervaringen, en ziek lijf.
In theorie zijn er oplossingen, in de praktijk niet.

En het maakt mij ook zeker geen leuker mens, hoe verklaarbaar gedrag en gevoel ook zijn.

Mijn hond geeft mij nu nog de nodige structuur en ik geniet ook zeker van haar. De geniet momenten zijn alleen schaars en de nare momenten van herbelevingen en paniek en pijn zijn veel meer aanwezig.

Een ander kan bij ernstigere verleden of zwaardere omstandigheden het leven wel mooi vinden ! Dit is slechts hoe ik erin sta.
En niet alles werkt bij iedereen of on dezelfde mate.
september schreef:
02-05-2024 10:47
Of het eeuwige leven. Hou op hoor. Dat is pas hel.
Het idee alleen al...
Vanaf kleins af wilde ik al niet oud worden. Ja maar het leven is een feestje? Nou jouw leven misschien, en niet iedereen is gek op feestjes.
Solomio schreef:
03-05-2024 07:02
Met 360 graden verandert er niks.
Haha, dacht ik exact toen ik dat las. Hooguit duizelig

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven