Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bella en Hipster:



Hebben jullie ook middeltjes om die uitslag tegen te gaan? Ik gebruik Urtizon korreltjes tegen zonneallergie. Sinds ik dat gebruik heb ik geen uitslag meer gehad. Ik krijg normaal gesproken vooral uitslag nadat ik in de zon ben geweest, maar ik heb het ook een paar keer gehad bij aanhoudende warmte, zonder zon. Dus wie weet helpt het jullie ook. Zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
LunaLoona, hier ook niet! En dan is hier deze maand amper neerslag gevallen.. vandaag was het wel uit te houden, maar in de middag ging het weer tekeer. Ben blij dat de zon niet de hele tijd scheen. Nu alweer helemaal bewolkt.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Luna, ik heb een auto-immune schildklierziekte (o.a.) en ik heb zowel zonne-allergie als warmte-allergie (en nog veel meer allergieën ) dit zijn echt warmte bultjes. Doen geen pijn, jeuken niet en zijn veel kleiner dan de zonne-allergie.



Tegen zonne-allergie gebruik ik 'Zonnebruin' pillen en dat werkt prima; deze bultjes gaan vanzelf weer weg. Gebruik talkpoeder om het droog te houden maar ik heb er fysiek geen last van behalve dan dat mijn lijf aangeeft gewoon genoeg van de warmte te hebben; vooral ook omdat ik mezelf niet kan koelen. Ik raak gewoon oververhit.



Wel bedankt voor de tip, heel lief!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:hipstercat schreef op 28 juli 2014 @ 18:38:

Luna, ik heb een auto-immune schildklierziekte (o.a.) en ik heb zowel zonne-allergie als warmte-allergie (en nog veel meer allergieën ) dit zijn echt warmte bultjes. Doen geen pijn, jeuken niet en zijn veel kleiner dan de zonne-allergie.



Tegen zonne-allergie gebruik ik 'Zonnebruin' pillen en dat werkt prima; deze bultjes gaan vanzelf weer weg. Gebruik talkpoeder om het droog te houden maar ik heb er fysiek geen last van behalve dan dat mijn lijf aangeeft gewoon genoeg van de warmte te hebben; vooral ook omdat ik mezelf niet kan koelen. Ik raak gewoon oververhit.



Wel bedankt voor de tip, heel lief! Ik was al bang dat het niet zou helpen, maar ja, je gunt toch iedereen een jeuk- en uitslagloze zomer. Sterkte met dit weer. Ik help je hopen dat het snel koeler wordt!
Alle reacties Link kopieren
Thanks for the hug!



Och,dit is niet zo erg hoor. Het is alleen een beetje raar, alsof je constant een soort mini-kippenvel hebt!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me toch geen pretje, Hipster. Maar zolang het niet jeukt en irriteert, is het al heel wat.



Blue Lagoon, wat Sebastiaan ook al zei: vier keer douchen op een dag is best veel! Droogt je huid daar niet verschrikkelijk van uit? En ik kan me voorstellen dat je ervan afkoelt, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je "vies" bent als je al drie keer hebt gedoucht. Dit is geen kritiek, hoor, maar ik probeer me het een beetje voor te stellen hoe dat werkt.



Lammy, hoe was jouw dag vandaag? Ben je hem een beetje doorgekomen?
Hallo, ik ben een overloper en ik ga kou nooit echt waarderen denk ik, maar... ik wil die hitte niet meer!!! Geef mij maar gewoon gemiddeld. Lekker zonnetje, zonder jas naar buiten maar zonder dat het te warm is om te bewegen want bah, het is echt niet leuk meer dit. Maar de gemiddelde temperatuur waar ik zo blij van word is er helemaal zowat nooit.



En ik heb zin in december. Over een maand liggen de pepernoten weer in de winkel en ik verheug me daar zooo erg op!
Alle reacties Link kopieren
@ Krullevaer, ik ben ook geen echte kou liefhebber hoor. Tussen de 15 en 22 graden, dat is zo'n beetje mijn ideale temperatuur.



Het was hier vanmiddag weer ruim 33 graden buiten . Niet fijn....

Temperatuur in de huiskamer was juist weer een beetje normaal geworden en die loopt nu ook weer rap op. Ik ben het onderhand wel zat.....

Straks ook weer koken....dan krijg ik het helemaal spaans benauwd boven die potten en pannen . Maar ja, af en toe moet er toch ook eens een warme hap in. Anders word je flauw
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:LunaLoona schreef op 29 juli 2014 @ 00:08:

Blue Lagoon, wat Sebastiaan ook al zei: vier keer douchen op een dag is best veel! Droogt je huid daar niet verschrikkelijk van uit? En ik kan me voorstellen dat je ervan afkoelt, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je "vies" bent als je al drie keer hebt gedoucht. Dit is geen kritiek, hoor, maar ik probeer me het een beetje voor te stellen hoe dat werkt.





Mijn huid droogt niet zo snel uit volgens mij en anders heeft mijn huid mooi pech. Ik ben in de zomer heel onzeker over mijn lichaamsgeur. Ik vind dat ik in de zomer sowieso heel snel stink en als het zweet van me afdruipt voel ik me ook gewoon niet meer fris dus dan douche ik, gewoon om het frisse gevoel, al is het dan maar voor even in de zomer.



Nu weer bezweet want veel gedaan vandaag dus vanavond nog een extra douche, dan zit ik op drie keer vandaag. Het is weer vies warm, 27 graden en heel drukkend en benauwd. Bah!



Krullevaer

Ik ben het, Hilary!
Alle reacties Link kopieren
Oh en vanavond na de douche (wordt een after-dinner-douche waarschijnlijk) de wasmachine weer aan!
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het is... elke dag beloven ze op het weerbericht verkoeling.



En het komt maar niet.



Ik loop soms te huilen van teleurstelling, maar daar krijg je het ook weer zo heet van.



Hebben jullie dat ook, dat je ogen en hoofd zo'n pijn gaan doen van dat eeuwige zonlicht?

Daar hebben mijn arme Pa en ik allebei last van.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 18:27:

Hebben jullie dat ook, dat je ogen en hoofd zo'n pijn gaan doen van dat eeuwige zonlicht?

Daar hebben mijn arme Pa en ik allebei last van.



Ja, heb sowieso veel hoofdpijn met dit weer. Arme Pa en jij! Ik trek me dan ook vaak terug in de slaapkamer, daar komt helemaal geen zon



De beloofde verkoeling neem ik niet meer serieus en ik reken er niet meer op, dat voorkomt teleurstellingen. Ik stel me gewoon in op kutweer en dat is dat.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat lijkt me een beter idee.



Pa loopt de hele dag met zijn zonnebril door het huis en ik heb de gordijnen dicht.



Gelukkig gaat hij lekker vanavond biljarten in het verzorgingshuis waar zijn vriend woont. Fijn in de airco. Kan hij een beetje afkoelen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ja het scheelt echt teleurstellingen. Al was ik vandaag ook boos toen ik dacht dat het af ging koelen en het alsnog warm werd.



Fijn voor je Pa, lekker biljarten in de airco. Wens hem veel plezier namens mij!
Alle reacties Link kopieren
Hij doet je de groeten!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 29 juli 2014 @ 14:56:

Hallo, ik ben een overloper en ik ga kou nooit echt waarderen denk ik, maar... ik wil die hitte niet meer!!! Geef mij maar gewoon gemiddeld. Lekker zonnetje, zonder jas naar buiten maar zonder dat het te warm is om te bewegen want bah, het is echt niet leuk meer dit. Maar de gemiddelde temperatuur waar ik zo blij van word is er helemaal zowat nooit.



En ik heb zin in december. Over een maand liggen de pepernoten weer in de winkel en ik verheug me daar zooo erg op!



Ja dat heb ik dus ook!

Wat ik ideaal vind is wat frisser weer dat je je nog gewoon leuk kan kleden en ook niet meteen helemaal zomers voor de dag hoeft te komen. Ook dat je je gewoon de hele dag fris voelt (parfum ruikt dan ook lekkerder vind ik) en niet zo plakkerig



Hebben jullie trouwens ook last van vermoeidheid met dit weer?

Ik bedacht me net dat ik me zo moe voel en ik kan me niet herinneren dat ik dat in de herfst/winter ook zo erg had....
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 19:32:

Hij doet je de groeten!





Wat leuk! Ik vind Pa vanDetta geweldig!
Alle reacties Link kopieren
quote:yesss schreef op 29 juli 2014 @ 19:34:

Hebben jullie trouwens ook last van vermoeidheid met dit weer?

Ik bedacht me net dat ik me zo moe voel en ik kan me niet herinneren dat ik dat in de herfst/winter ook zo erg had....Ik heb het ook, ben in de herfst en winter juist veel actiever (en vrolijker) In de zomer kun je me opvegen en slaap ik ook veel meer. En parfum ruikt dan inderdaad ook veel lekkerder als het niet zo vies heet is!
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanochtend pas om 11.00 wakker en toch nog een middagslaap.





Ja, herkenbaar dus!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 29 juli 2014 @ 18:27:

Weet je wat het is... elke dag beloven ze op het weerbericht verkoeling.



En het komt maar niet.



Ik geloof er al niet eens meer in, dan kan het alleen maar meevallen. En laten we wel wezen: eens moet deze onzin toch ophouden? Gisteren was het na een flinke bui nog wel lekker, maar toen begon de zon weer te schijnen en binnen de kortste keren plakte ik weer. En ik plak nog steeds.



quote:Hebben jullie dat ook, dat je ogen en hoofd zo'n pijn gaan doen van dat eeuwige zonlicht?

Daar hebben mijn arme Pa en ik allebei last van.Arme Pa en jij. Ik zit zoveel mogelijk binnen of met mijn rug naar de zon toe, maar vanmiddag reed ik tegen de zon in over een eindeloos fietspad zonder bomen richting een kanaal dat al dat zonlicht ook nog eens weerkaatste. Toen kreeg ik ook wel last ja (want ik ben dan ook nog zo'n doos dat ik mijn zonnebril thuis laat liggen).
Ik vond het lekker weer vandaag! Voor de stortbuien nog met zoon gaan wandelen en het was een beetje mistig. Ik houd erg van mist! (als ik niet hoef te rijden, anders vind ik het wel eng)
Alle reacties Link kopieren
Het is hier in het Westen wel afgekoeld, nu in huis 24, graden en slaapkamer 22!



Ik heb zo'n medelijden met de mensen die nog wel in de warmte zitten



Heb nu 3 nachten onafgebroken geslapen maar val overdag nog steeds in slaap; ik heb nog zo veel in te halen.

Ben inmiddels wel al weer een stukje actiever en doe nu e.e.a overdag; dat is heel prettig.



Nog ff wachten, volgens voorspelling morgen weer iets lager in temperaturen dus dan zouden jullie daar toch ook iets van mee moeten krijgen?!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
quote:hipstercat schreef op 29 juli 2014 @ 20:12:

Het is hier in het Westen wel afgekoeld, nu in huis 24, graden en slaapkamer 22!



Ik heb zo'n medelijden met de mensen die nog wel in de warmte zitten



Heb nu 3 nachten onafgebroken geslapen maar val overdag nog steeds in slaap; ik heb nog zo veel in te halen.

Ben inmiddels wel al weer een stukje actiever en doe nu e.e.a overdag; dat is heel prettig.



Nog ff wachten, volgens voorspelling morgen weer iets lager in temperaturen dus dan zouden jullie daar toch ook iets van mee moeten krijgen?!



Ik ben ook blij met deze relatieve koelte, maar ben weer verbaasd dat ik op straat mensen met jassen zie lopen, zelfs iemand met een winterjas inclusief bontkraag vandaag. Ik wil juist zoveel "opgeslagen warmte" kwijtraken. Dan slaap ik 's nachts beter.

Het komend weekend ga ik naar Zuid Limburg, ik hoop dat het daar dan ook wat is afgekoeld.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft óveral geregend behalve hier!

Regio 040 nog geen halve millimeter!



Terwijl die arme mensen in Tilburg zoveel overlast hebben.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Vanavond weer gedoucht en bij de ventilator gaan zitten. Maar heb het net bestaan om een was op te hangen en het zweet gutst weer van me af Gadverdamme!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven